PISTÄKÄÄ kuvia omasta kodista ja sisustuksesta, on kiva katsoa......

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Neutraaleissa väreissä ei kyl ole mitään vikaa. Itellä sama juttu. Joskus nuorempana kun elin hippiaikaani niin tuli totaalisesti kyllästettyä pää väreillä. Tykkään väreistä toki vieläkin ja niitä pitää olla, mutta omin värimaailmani on kyllä muuttunut vaaleampaan ja rauhoittavampaan suuntaan. Tykkään semmosista uinuvista tunnelmista missä sielu lepää.
Saattoi muuten mullakin tulla nuoruudessa yliannostus väreistä, en ole tullutkaan ajatelleeksi :D. Mulla kun on kanssa kokemusta noista hippiajoista ja silloin väripaletti oli vähintääkin kirjava, sekä vaatteissa että kodissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Dynamiitti
Ken guru
Mun kodin värit ovat neutralisoituneet vuosi vuodelta. Olen huomannut, että minutkin kovin värikäs ympäristö tekee levottomaksi. Tontut ja muut joulujutut saavat viimeistään loppuaisena lähdön, kun ei vaan kestä enempää :D.
Sama juttu! Nyt voi taas hengittää kun on saanut joulukoristeet siivottua.

Mun mielestä muuten teidän sohvajärjestys on just hyvä, ja muutenkin, tosi kivan ja viihtyisän näköinen on teidän koti.
 
Mulle taas värit on hyvin tärkeitä varsinkin voimakkaat sillä saan niistä energiaa ja jaksan paremmin niiden voimalla. En tarvitse valoa pimeään talveen kun ympärillä on lämmintä väriä. Kun asuin musta/valko/harmaassa nuorena ja ensimmäistä kotia sisustin noilla värein niin olin aina väsynyt ja surullinen...Ollaan niin erilaisia kaikki ja saamme elinvoimamme eri tavoin :D
 
Se on kyllä hassu juttu miten suuri vaikutus väreillä on ihmiseen :). Mä kaipaan kirkkaita värejä tasan kahdesti vuodessa: joulukuussa punaista ja vihreää, keväällä kirkkaan keltaista ja vaaleanvihreää. Ja kumpainenkin väriyhdistelmä alkaa hetken päästä ahdistamaan ja palaan jälleen "normisettiin" :D.

Meillä on nuo samat värit ollut käytössä ja vuosia ja tulee varmasti vielä kauan olemaankin :). Sen verran mä haluaisin muutosta, että seinät vois olla valkoiset. Tai semmoisesta haaveilen, saas nähdä saanko jossain vaiheessa aikaiseksi. Myös harmaa on alkanut miellyttämään, mutta samanlainen neutraali väri sekin on.
Olen kans sellainen seilaaja että kokeilen joskus huvikseen jotakin ja kyllästyn nopeasti, ainakin isoina pintoina oleviin voimakkaisiin väreihin. Valkoiset seinät ja vaalea muu ympäristö on kaikkein paras jos tietää olevansa semmonen väripalloilija. Helpointa ja oikeastaan kivointakin on muunnella värejä taiteella, tekstiileillä, kalusteilla ja esineillä. Valkoista vasten vaan kaikki tulee paremmin esiin.

Ihan hentoisenvaaleat viileät pastellisävyt seinäpinnassa olis ehkä se juttu mikä antaisi utuisen säväyksen kokonaisuuteen, mut en ole rohjennut maalata kuin tytön pienen huoneen vaalean turkoosilla. Tykkään kyllä tytön huoneen tunnelmasta erityisen paljon ja juuri siitä nimenomaisesta sävystä eri valoissa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä aina välillä yritän olla neutraaleissa väreissä, kerranmuuton yhteydessä laitoin lähes koko kalustuksen uusiksi ja ostin vain valkoista: sohvat, matot, verhot, kaikki... Joo.
Mutta sit mun on pakko saada niitä värejä ympärille, en osaa olla ilman. Seinät meillä on melkein kaikki ihan vaan valkoiset (ja tykkään niistä juuri niin) mutta muuten sit kirkkaita värejä, mm. kaikki ruokailutilan tuolit erivärisiä ja pöydän alla lime matto.
 
Mulla on vaan sellaisia kuvia, missä ei näy kuin pieniä osia.. :D



Nojatuoli pitäis päällystää, en vaan ole oikein "ehtinyt" vielä :D



Mun kirjoitusnurkkaus. Samoin, tämäkin nojatuoli odottaa päällystämistä. Verhot pitäisi myös vaihtaa, ei sattunut olemaan valmiiksi riittävän pitkiä verhoja muita kun nuo.



Eteisen lipasto ennen pesua :D Maalipinta pitäisi jossain välissä fiksata, ei ole tehtävälistan kärjessä :)



Eteisen toinen lipasto, rappujen alla.



Toinen kahdesta, liian pienestä kirjahyllystä.



Mun teehyllyni. Yksi niistä :D



Melkein valmis ikuisuusprojekti.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Liinavaatekaappi



Vanha cd-torni toimittaa pojan hyllyn virkaa katonrajassa nykyisin


Päällystin vanhat koristetyynyt



Mun joululahja mieheltäni...arkku johon sain kankaita mahtumaan aika mahottoman läjän
 
Siis toi waninkan vessahan on hellyttävä :D
Niin ruma että on jo ihana!
Juu mää inhosin sitä niin paljon että oikeesti itkin miehelleni että haluan remontoida sen vaikka meille on ihan kohta tulossa putkiremppa... Nykyään oon jo niin tottunu etten tiedä miten sopeudun normaalin väriseen vessaan jossa peiliinkin voi kattoo ilman että naama näyttää oranssilta :D
 
Juu mää inhosin sitä niin paljon että oikeesti itkin miehelleni että haluan remontoida sen vaikka meille on ihan kohta tulossa putkiremppa... Nykyään oon jo niin tottunu etten tiedä miten sopeudun normaalin väriseen vessaan jossa peiliinkin voi kattoo ilman että naama näyttää oranssilta :D
Mun lapsuudenkodissa oli kirkkaanvihreä kylpyhuone....samaa fiilistä siis...aina katsoi peilistä vihreä sammakko :D Jotenkin niin hellyyttävän retroa...
 
Se on kyllä hassu juttu miten suuri vaikutus väreillä on ihmiseen :). Mä kaipaan kirkkaita värejä tasan kahdesti vuodessa: joulukuussa punaista ja vihreää, keväällä kirkkaan keltaista ja vaaleanvihreää. Ja kumpainenkin väriyhdistelmä alkaa hetken päästä ahdistamaan ja palaan jälleen "normisettiin" :D.

Meillä on nuo samat värit ollut käytössä ja vuosia ja tulee varmasti vielä kauan olemaankin :). Sen verran mä haluaisin muutosta, että seinät vois olla valkoiset. Tai semmoisesta haaveilen, saas nähdä saanko jossain vaiheessa aikaiseksi. Myös harmaa on alkanut miellyttämään, mutta samanlainen neutraali väri sekin on.
Mulle on tunkemassa väripalettiin myös musta, mikä tuntuu itsestäkin erikoiselle, mutta sopii vaan nyt mun silmääni.
 
Mäkin laitan muutaman kauhisteltavaksi :D

Keittiön avohyllyä, huom. ihana munatalo jonka sain Joulupukilta :heart:


Lipasto ruokailutilan nurkassa ja pikkutaloja siinä päällä =)


Olohuoneen tv-taso/lelukaappi ja mun kuolemaa tekevä jukkapalmu (miten sellaista kuuluu hoitaa???)


Olkkarin kirjahylly, hyllyn päällä buddhahommia joista yhdessä vaiheessa innostuin mutta nyt jo vähän kyllästyttää:


Ja olohuoneen yksi nurkka vielä, joku (kaikkea sitä kuulee?) huhuili niitten verhottomien ikkunoiden perään niin ihan siks:
Ihana lipasto, liityn myös munatalon ihailijoihin! :D

Tuli mieleen turkoosista..mä tulen kaikessa vähän jälkijunassa ja tuonkin värin oon aika vasta löytänyt. Olkkari näyttää joulunpoisto-operaation jälkeen tältä, rrrakastan tuota verhojen väriä vaikka kuinka ois kulunut :D
*kuva pois*
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: EllaDonna

Yhteistyössä