PISTÄKÄÄ kuvia omasta kodista ja sisustuksesta, on kiva katsoa......

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Olen vieraillut kodeissa, joissa jokaisen esineen paikka oli tarkoin harkittu ja joisssa värit olivat hillityjä ja muodikkaita. Ja silti, kaikesta huolimatta, ne olivat juuri asukkaidensa näköisiä koteja.
Totta, mun lapsuudenkotini oli juuri sellainen. Kaikilla tavaroilla oli oma paikkansa ja jos jollekin tavaralle ei ollut paikkaa, se heitettiin pois. Asuttiin tosin nelihenkinen perhe 6 h + k asunnossa, joten kaappitilaa oli riittävästi. Jo pelkästään eteisen käytävällä oli 7 vaatekomeroa ja lisäksi jokaisessa neljässä makkarissa omansa. Niin ja siellä oli vielä lisäksi kodinhoitohuonekin, joten jos ja kun oli vaikkapa jotain silitettävää, niin silityslautaa ja -rautaa ei tarvinnut siirtää muihin huoneisiin kuten tässä mun nykyisessä kodissani, jossa on komeroita vain ne 7.
 
Keittiönoita
Oi Keittis, ihana koti :heart:

Kyllä minuunkin iskee enemmän nämä ihan tavalliset kodit kuin ne tummanruskea-valkoinen-teräs -tyylin sisustuslehtien asunnot, joissa ei näy yhden yhtä ylimääräistä esinettä missään, vaan ihan kaikki on mietitty millimetrilleen :(
Kiitos :) Mun mielestä sellaiset millimetrilleen mietityt kodit on usein ihan kauniita, mutta mä en haluaisi sellaisessa elää. Jos mä ompelen, neulon, askartelen tai maalaan, mun pitää voida jättää homma kesken ja jatkaa sitten, kun sattuu inspiraatio iskemään.
 
  • Tykkää
Reactions: HuutoYössä
Keittiönoita
Mun työtila näyttää nyt tälle...punainen matkalaukku on täynä kankaita ja sen takana on laatikot joissa on lankoja...eli hommaa olis vaikka muille jakaa...kolme talvitakkia olisi nyt tulossa minulle :heart:


Oih, niin kodikasta :D Mä tuskailin jälleen kerran kangaspakkojen kanssa ja laitoin työhuoneen nurkkaan ison pahvilaatikon, mihin niitä laitoin. Yksi kaapillinen, yksi matka-arkullinen, yksi "kapiokirstu" ja nyt tuo pahvilaatikko täynnä kankaita :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25394285:
Oih, niin kodikasta :D Mä tuskailin jälleen kerran kangaspakkojen kanssa ja laitoin työhuoneen nurkkaan ison pahvilaatikon, mihin niitä laitoin. Yksi kaapillinen, yksi matka-arkullinen, yksi "kapiokirstu" ja nyt tuo pahvilaatikko täynnä kankaita :D
Mulla on tuolla hylly jossa kankaita ja sitten tuo matkalaukku, sängyn alla on muovilaatikoita joissa kankaita....vintissä (laitan ne kaikki pois) myös, huh...en mä edes muista mitä kaikkea niistä on ollut tarkoitus tehdä. Onneksi olen nyt pidempään voinut olla ostamatta kankaita...
 
Pistänpä minäkin oman romustelunurkkani, jonka jouduin siirtämään huonemuutosten myötä olkkariin. En haluis kyllä mielellään että olkkarissa olis levällään mitään, mut ainoa mahollinen paikka tällä järjestelyllä. Pitää ehkä kangasverhoilla vähän peitellä hyllyjen kaaosta että rauhallisempi yleisvaikutelma...


[/URL][/IMG]

[/URL][/IMG]
 
Mäkin laitan muutaman kauhisteltavaksi :D

Keittiön avohyllyä, huom. ihana munatalo jonka sain Joulupukilta :heart:


Lipasto ruokailutilan nurkassa ja pikkutaloja siinä päällä =)


Olohuoneen tv-taso/lelukaappi ja mun kuolemaa tekevä jukkapalmu (miten sellaista kuuluu hoitaa???)


Olkkarin kirjahylly, hyllyn päällä buddhahommia joista yhdessä vaiheessa innostuin mutta nyt jo vähän kyllästyttää:


Ja olohuoneen yksi nurkka vielä, joku (kaikkea sitä kuulee?) huhuili niitten verhottomien ikkunoiden perään niin ihan siks:
 
Olen vieraillut kodeissa, joissa jokaisen esineen paikka oli tarkoin harkittu ja joisssa värit olivat hillityjä ja muodikkaita. Ja silti, kaikesta huolimatta, ne olivat juuri asukkaidensa näköisiä koteja.
Sellainenkin voi olla kaunista - itse asiassa miellyttää juuri minua.

Mutta mun järkeen ei mahdu, miksi kaikkien pitäisi tavoitella sitä yhtä ja samaa standardia? Itse olen nähnyt paljon kauniita ja persoonallisia koteja, joista suurin osa ei ole ns. omaa tyyliäni. Silti voin tunnustaa, että ne ovat omassa tyylilajissaan toimivia kokonaisuuksia.
 
Mäkin laitan muutaman kauhisteltavaksi :D



Olohuoneen tv-taso/lelukaappi ja mun kuolemaa tekevä jukkapalmu (miten sellaista kuuluu hoitaa???)



[/URL][/IMG]

Meidän olkkari ei ole vielä järin persoonallinen. Seinät odottaa niitä tauluja, jotka tietty minun pitäs joskus saada aikaan maalata...

Noita PS-kaappeja meilläkin harrastetaan, niin tylsää kuin se onkin... PS-kaapit on saaneet meillä lempinimen "Perään Survottu kaappi" :D Kun niitä vaan on niin kätsyä survoa perätysten.
 
Sellainenkin voi olla kaunista - itse asiassa miellyttää juuri minua.

Mutta mun järkeen ei mahdu, miksi kaikkien pitäisi tavoitella sitä yhtä ja samaa standardia? Itse olen nähnyt paljon kauniita ja persoonallisia koteja, joista suurin osa ei ole ns. omaa tyyliäni. Silti voin tunnustaa, että ne ovat omassa tyylilajissaan toimivia kokonaisuuksia.
Peesaan. Aina ihmetellyt miksi kaikkien pitäisi olla toistensa kopioita ja vain yksi tapa olla kaunista...sama pätee myös vaatteisiin.
 
Turkilmas
Meillä on just semmoiset kammotut neutraalit värit kodissa :). Ihan siksi, että tulen levottomaksi muuten. Jouluna mulle tulee tarve laittaa paljon punaista ja vihreää kotiin ja viimeistään uutena vuotena ne alkaa ahdistamaan. Tässä jotain jouluisia kuvia. Kuten viimeisimmästä olohuonekuvasta näkyy, punainen tuli riisuttua melkoisen äkkiä pois :D







 
"vieras"
"vieras"
[QUOTE="iii";25392715]löytää tuttu ihminen täältä. eli tää joka linkannu ton olohuone kuvan missä oli hevostaulu,tunnen sut.:)[/QUOTE]

Nyt saan sitten ihmetellä kuka olet :D
 
Meillä on just semmoiset kammotut neutraalit värit kodissa :). Ihan siksi, että tulen levottomaksi muuten. Jouluna mulle tulee tarve laittaa paljon punaista ja vihreää kotiin ja viimeistään uutena vuotena ne alkaa ahdistamaan. Tässä jotain jouluisia kuvia. Kuten viimeisimmästä olohuonekuvasta näkyy, punainen tuli riisuttua melkoisen äkkiä pois :D
Mun kodin värit ovat neutralisoituneet vuosi vuodelta. Olen huomannut, että minutkin kovin värikäs ympäristö tekee levottomaksi. Tontut ja muut joulujutut saavat viimeistään loppuaisena lähdön, kun ei vaan kestä enempää :D.
 
Meillä on just semmoiset kammotut neutraalit värit kodissa :). Ihan siksi, että tulen levottomaksi muuten.
Neutraaleissa väreissä ei kyl ole mitään vikaa. Itellä sama juttu. Joskus nuorempana kun elin hippiaikaani niin tuli totaalisesti kyllästettyä pää väreillä. Tykkään väreistä toki vieläkin ja niitä pitää olla, mutta omin värimaailmani on kyllä muuttunut vaaleampaan ja rauhoittavampaan suuntaan. Tykkään semmosista uinuvista tunnelmista missä sielu lepää.
 
Turkilmas
Mun kodin värit ovat neutralisoituneet vuosi vuodelta. Olen huomannut, että minutkin kovin värikäs ympäristö tekee levottomaksi. Tontut ja muut joulujutut saavat viimeistään loppuaisena lähdön, kun ei vaan kestä enempää :D.
Se on kyllä hassu juttu miten suuri vaikutus väreillä on ihmiseen :). Mä kaipaan kirkkaita värejä tasan kahdesti vuodessa: joulukuussa punaista ja vihreää, keväällä kirkkaan keltaista ja vaaleanvihreää. Ja kumpainenkin väriyhdistelmä alkaa hetken päästä ahdistamaan ja palaan jälleen "normisettiin" :D.

Meillä on nuo samat värit ollut käytössä ja vuosia ja tulee varmasti vielä kauan olemaankin :). Sen verran mä haluaisin muutosta, että seinät vois olla valkoiset. Tai semmoisesta haaveilen, saas nähdä saanko jossain vaiheessa aikaiseksi. Myös harmaa on alkanut miellyttämään, mutta samanlainen neutraali väri sekin on.
 

Yhteistyössä