Pirun vauvakuume! Pois se minusta!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kahden äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kahden äippä"

Vieras
Takokaa mulle nyt järkee päähän. Mulla on kaks ihanaa lasta, tyttö 2v5kk ja poika just täytti 10kk. Myin/annoin kaikki vauvan vaatteet ja tavarat pois ja päätin et ei enää lapsia meille. Nyt jo monta päivää oon vaan miettinyt uutta raskautta ja niitä ihania pieniä vastasytyneitä... mulle on iskenyt selvästi vauvakuume! En edes miehelle uskalla kertoa :D Onko se sit vaan jotain väliaikaista kuumeilua kun kuopuskin on jo iso poika, lähti just kävelemään, eli taaperoksi voi jo kutsua.
Ei ei ei ei eieieieieieiei!!!! Kertokaa kaikkia kauhutarinoita koliikkivauvoista yms et tää ajatus nyt häviis multa :D

Hyi yäk! Valvoa nnyt taas kaiket yöt, ja päivät vahempie mukuloitte kanssa... Kulkea vaatteet puklussa ja pyykätä ja hyysätä koko ajan... Soseitten aloittelu, jatkuva ruuanlaitto, pukeminen ja vaipanvaihto. Hyi olkoon. SItten hampaitten tulo ja korvatulehdukset ynnä muut nuhakuumeet. EI kannata.

Vaikka ne onkin niin :heart:

Sun lapset on vielä tosi pieniä. Aattele nyt, kumpikaan ei ole vielä edes uhmaiässä. Odota nyt se ennen kuin raskaaksi yrität, tuossa vuoden päästä voi olla jo niin kamala meno ettei tosiaankaan tee uutta vauvaa mieli. Sitten kun kuopuksesi on 3-4v voit harkita uudelleen, tulisi mukava ikäero.

Jos mä kerron kauhutarinaa jo raskausajasta.. Itse olen kolmatta viikkoa sellaisessa kunnossa etten voi muuta kuin maata sängyssä ja käydä vessassa oksentamassa, raskauspahoinvointi on niin kovaa. Mä voin sanoa että jos mulle tämän jälkeen vielä vauvakuume iskee niin ihme on.

Joo, mun täytyy kanssa sanoa, että on noi sen verran pieniä vielä, että suosiolla vauvatoiveet vielä jäihin.

Voi olla rankkaakin tulossa kun lapset kasvaa ja tulee uhmat ja keskenään taistelut yms. En halua kuulostaa negatiiviselta, mutta ihan melkein samassa tilanteessa olen ollut :) Onnistuin sitten vaan järjellä tukahduttamaan kuumeen, eipä mieskään kyllä järin halukas ollut silloin.

Meillä oli lasten kanssa kun olivat 2 ja 4 tosi kamalaa, molemmilla huono kausi ja kaikki niiden välinen kisma vielä päälle.. kestikin kauan. Oli tosi hermoja raastavaa aikaa. Siihen vielä vauva päälle niin huhhuh.

Nyt puolitoista vuotta siihen lisää niin on alkanut vauvahaaveet heräämään, esikoinen täyttää kesällä 6 ja nuorempi 4 ja ehkäisy jätettiin pois.. kiva päästä elämään vauva-arkea uudestaan, nämä kun ovat jo sen verran omatoimisempia. On kerennyt töissäkin käymään välissä ja elämä tasaantunut.

Nauti lapsistasi, kovaa ne kasvaa ja suunnittelet sitä vauvaa sitten muutaman vuoden päästä!

Alkuperäinen kirjoittaja Jos mä;23236273:
Jos mä kerron kauhutarinaa jo raskausajasta.. Itse olen kolmatta viikkoa sellaisessa kunnossa etten voi muuta kuin maata sängyssä ja käydä vessassa oksentamassa, raskauspahoinvointi on niin kovaa. Mä voin sanoa että jos mulle tämän jälkeen vielä vauvakuume iskee niin ihme on.

Mä olin 20viikkoa sängynpohjalla oksentaen raskauspahoinvointieni kanssa molemmissa raskauksissa... ...silti vauvakuume on kova, yritän täällä laittaa pieniä vaatteita eteenpäin, mutta kummasti osa vain menee sivuun vaikka kolmatta ei kai enään tule.

Raskaus voi olla tosi vaikea ja kivulias, voi tulla raskausmyrkytys yms. saatat joutua pitkäksi aikaa sängyn pohjalle jolloin olet kyvytön huolehtimaan lapsistasi.
Synnytys voi olla vaikea,sinulle voi jäädä elinikäiset fyysiset tai henkiset vammat,lapsi voi olla vammainen tai kuolla,toki voit kuolla itsekin synnytyksessä.
Jos kaikki menisikin vauvan syntymään asti hyvin niin vauva voi olla koliikkivauva tai muuten vaan niin hankala tapaus että epätoivoissasi mietit itsemurhaa umpiväsyneenä ja kyvyttömänä huolehtimaan kunnolla muista lapsistasi.
Vanhemmat lapset kärsivät tästä eivätkä saa niin hyvää lapsuutta kuin ansaitsisivat.
Vaikka kaikki menisikin hyvin ja vauva olisi helppo, sinun pitäisi silti kärsiä raskaus-ja synnytyskivut,valvoa yöt,pyöritttää kamalaa hullunmyllyä jossa vauva itkee ja muut lapset huutavat,aika ei riitä mihinkään, olet monta kuukautta jumissa kotona,ulkona liikkuminen todella vaikeaa 3 pienen lapsen kanssa..
Mihinkään ei voi lähteä yhtä helposti, varsinkin jos jäät yksinhuoltajaksi tai joudut pääasiassa itse huolehtimaan lapsista.
Elämä pyörii lasten ympärillä,kaikki omat haaveesi lykkääntyvät ja vaikeutuvat.

Yhteistyössä