Pino NELOSESTA kuumeileville!!

Heippa pitkästä aikaa! Oon kyllä käynyt teidän kuulumisia lukemassa pikaisesti, mutten oo ehtinyt ite mitään kirjoitella.. Sunnuntaina vaihtui kp 40-->kp 1. Rasittavaa kun kierto heittelee.. aika uutta mulle, aiemmin kuitenkin suht säännölliset olleet.

Tulipa sanottua miehelle ihan suoraan, että mulla on vauvakuume... ei kyllä lämmenny ajatukselle. Nooh, katellaan nyt, saisko tartutettua ;) Koitin kyllä perustella hyvin, miksi jo nyt eikä myöhemmin. Jotenkin tuntuu, ettei sitä enää jonkun vuoden päästä jaksaiskaan. Vaikka toisaalta kyllä aiemmin aattelin, ettei yli 30v. enää mulle lapsia elikkäs sekin mielipide on jo muuttunut, kun viime vuonna tuli täyteen 30.

Meillä varmaan aikalailla kaikki yllättyi jo kolmosesta, kun tuli ikäeroa keskimmäiseen 6 vuotta, joten en kyllä osaa edes kuvitella mitä mahdollisesta nelosesta sanoisivat. Varsinkin kun heti kuopuksen syntymän jälkeen aattelin, että meidän lapsiluku on täynnä ja kaikille sen kyllä kerroin myös... No, voihan se ollakin täynnä, mutta kai sitä kuumeilla kuitenkin saa.

Mutta nyt jatkamaan kotihommia, siivouspäivää viettelen, jahka vuodolta pystyy. Plussatuulia kaikille!
 
Irkku-75
Täällä kanssa menkkoja odottelen. Kohta tulee kuukausi kun pillerit lopetin. Eikä vain menkkoja kuulu. Eilen tein sitten testin ja yhtä viivaa vain näytti.
Mikähän tässä neuvoksi jos ei menkkoja kohta alka kuulumaan. Viimeisistä tulee kohta se vuosi. Pitäiskö kohta lähtee lääkäriin hakemaan jotain hormoonitabuja et menkat tulis vai mitä? Onko kokemuksia?
 
Cincerella
kuumetta on aina vain :hug: :heart:

Meillä on kolme pientä lasta...ja aattelin kysellä kuinka te kaikki jaksatte ja ehditte näitä arkihommia pyöritellä...tiskit,pyykit,ulkoilut,ruuat jne.

Ja mitenkä se jaksaminen ja ehtiminen sitten kun on vielä neljäs vauva...

Kuumeiluani ei kyllä ole mitkään nämä pohdinnot lamauttaneet :heart:

Entäs teidän rahatilanne,pärjäättekö hyvin?
Meillä olis parantamisen varaa huimasti....

En uskalla kyllä edes ajatella mitä kommenttia sukulaisilta sitten joskus kuulee jos raskaaksi tässä tulee....omapahan on elämämme mutta kyllähän sitä aina joskus apua tarvitsee.

Ihanaa että on muitakin lapsiperheitä joilla on vielä pienet lapset ja haaveillaan neljännestä,nimittäin meidän lähipiirissä on aika pienet lapsiluvut....

Mutta minkä tuolle kuumeelle voit,kyllä sitä on vauva vielä saatava!

Lykkyä kaikille yritykseen,odotukseen ja haaveiluun!! :hug:
 
Cincerella, Meillä tähän mennessä nuorin täyttää viikonloppuna 4v...sitten on 7v ja 9v, eli "isoja" jo kaikki ja minä ole töissä...se on varmaan se suurin jaksamisen syy!! :kieh:

Olin 7 vuotta kotona ja meinasin todella hajota tänne, joten hieman pelottaa se, että jos taas kotia jäisin, niin miten jaksaisn. No pääsishän sitä heti töihin takas, jos sille tuntuis :LOL:

Rahatilanne ei kai koskaan voi olla liian hyvä :ashamed: :whistle:
 
möhkö
Tänää on sit kp 26/26.Eikä sit mitää oireita.Menkka maiset jomotukset aina sillon tällön.Valkovuoto on lisääntynyt...sen takia koko ajan luulen menkkojen alkavan. :kieh: Meillä on raha tilanne ihan hyvä.Välillä tiukkaa ja välillä tullaan toimeen hyvin.Me kun ollaan vähän suurkuluttajia :LOL: Meillä jaetaan ukon kanssa niin et hän laittaa muksut aamusin(jos on iltavuorossa) Ruokkii,vaihtaa vaipat,pesee hampaat ja mä teen samat illalla.Sit kun nuorin nukkuu päikkäreitä ni pesen pyykit,teen ruokaa.Muksut ovat puistossa 9-12.30 ni sillä välillä kerkiän tekemään vaikka mitä.Käyn kaupassa,imuroin jos vaan ukolla ei ole yövuoroa ni nukkuu päivät.Rankkaa välillä on,mutta se vaan vaatii järjestelyjä.Mä jaksan oiken hyvin.Ukon kanssa menee hyvin ni miksei pikkunelonenkin mene tossa samalla =) Kyllä sitä ihmetellään sit kun nelonen meille tulee ni ihmetelköön.Kyllä me ukon kanssa ollaan tietämässä mihin nokkamme ollaan laitettu.Eikä niitä lapsia muille tehä. :LOL: Meillä on muksut ollut hoidossa varmaakin 8 kertaa ehkä kymmenen ja yökylässä 3kertaa.Mun vanhemmat ovat kovasti kyselleet,mutta olen tosi huono antamaan. :/ Mitä mä sit ten jos miksut ovat poissa kaun? :LOL: Tulipas nyt tekstiä :LOL:
 
Ilmottaudun myös kuumeilemaan. Kuumeilut vasta siinä jamassa, että saisin tuon ukkoseni mukaan lämpöilyyn niin sitten...

Olen reilu kolmekymppinen äiti. Lapset on seitsemän ja viisi vuotiaat, pienin kahdeksan kuukautta. Mutta niin maheton vauvakuume!

Asutaan tavallisessa omakotitalossa, jossa kolme makkaria. Meillä on tällä hetkellä kaksi normaali kokoista autoa ja vielä nyt tämän katraan kanssa mahdutaan toiseen niistä mutta sitten jos ja kun lapsi numero neljä tulisi iloksemme, emme ainakaan näillä kyydeillä mennä koko porukka.

Juu, kyllä siinä kohina kävisi, jos saisin ilmottaa ihmisille, että meitä on pian kuusi :D Ilmeet olisivat näkemisen arvoisia... En oikein tajua mitä se aina muita niin rasittaa. Meilläkään lapset ei turhan usein ole hoidossa.

Toivotaan, että saan tuon ukko-kultani tartutetuksi kuumeeseen ja saan alkaa ihan tosissaan haaveilemaan. En kumminkaan ihan juuri nyt halua raskautua, kun tuo nuorimmaiseni on vielä itsekin ihan vauva mutta haluisin kovasti tietää, että jonkin ajan päästä saan tuntea vielä kerran sen ihanuuden. Annetaan meitin vauvan vielä olla rauhassa äitin oma pikku vauveli :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 10:06 Irkku-75 kirjoitti:
Täällä kanssa menkkoja odottelen. Kohta tulee kuukausi kun pillerit lopetin. Eikä vain menkkoja kuulu. Eilen tein sitten testin ja yhtä viivaa vain näytti.
Mikähän tässä neuvoksi jos ei menkkoja kohta alka kuulumaan. Viimeisistä tulee kohta se vuosi. Pitäiskö kohta lähtee lääkäriin hakemaan jotain hormoonitabuja et menkat tulis vai mitä? Onko kokemuksia?
Sinuna en vielä huolestuisi. Pillerit saattaa vaikuttaa vielä siihen, ettei kierto ole normalisoitunut. Toisilla tärppää heti kun jättää pillerit pois, toisilla kierto hakee paikkaansa pidempään. Kyllä se siitä ;)

Tuohon lapsilukuun. Se on tosiaan kumma miten jotkut jaksaa päivitellä toisten lukumääriä. Ei ole hyvä, että on "vain" 1, mutta monen mielestä kolme(kin) saattaa olla jo liikaa! Kun oikeasti se ei kuulu kellekään!! Itse en ainakaan koskaan en kommentoinut, että 'ette kai te yhteen jätä' tai 'eiköhän tuo jo riitä'. Mitä se kellekään kuuluu onko lapsia 1 vai 10 jos kaikki ovat toivottuja, rakastettuja ja heistä pidetään huolta :)
Koskaan nuoruudessani en uvitellut itseäni useamman lapsen äidiksi, mutta kun minusta tuli äiti, huomasin kuin nastaa tämä on
=)

Rahaa ei lie koskaan liikaa? Mutta mulla pitäisi olla aika hyväpalkkinen työ, että 3 lasta kannattaisi hoitoon viedä. Kolmen lapsen hoitomaksut kun hipovat aika huim summia :eek: Toisaalta joku osa-aikainen työ voisi tehä psyykkeelle ihan hyvää, mutta katsotaan nyt...
Mutta kun sanotaan, ettei suomalaiset osaa käyttää rahaa!? Miten niin?? Minä osaan
:wave: Melkein kaikki menee mitä tulee :LOL: :LOL: :LOL:

Onko täällä muten muita, joilla ei työpaikkaa odottamassa?
 
möhkö
Sain sitten tänää plussan. :D Ei oikein millään meinaa vielä uskoa.Mulla ei ole työpaikkaa odottamassa.Kyllä mä sit kerkiän hommaamaan töitä kun se on ajankohtaista. :LOL: Nyt keskityn täysillä perheeni ja kissoihin. :heart:
 
Möhkö, onnea!!! :heart:

Voikumpa itsellekin se plussa tulisi, mutta huonolle näyttää :'( :'( :'(

Mulla ei ollut töitä odottamasa, mutta sain töitä silloin, kun kolmonen oli n. 1½v =) Siitä asti töissä olen ollut, nyt vakituisena =)
 
Voi onnea mohkölle plussasta :flower: Minä vielä odottelen yrityksen alkua, loppuvuodesta olisi tarkoitus.

Me asutaan isossa talossa, joten sen suhteen ei ole huolta, mutta autona on -91 farmari audi. Eikä ole mitään autorahastoa odottamassa tila-auton hankintaa varten! Olen ollut kotiäitinä 5 vuotta, ja rahat on sen takia tosi tiukilla. Noh, ehkäpäs 4 lapsen kanssa ei sitten teekkään mieli reissata =) Tai jos vaikka lotossa tärppäis :whistle:

Ihana päästä purkamaan tänne näitä vauvahaaveita, meidän lähipiiri ei voi käsittää tätä nykyistäkään lapsimäärää, joten tätä asiaa ei voi oikein kuin omassa päässään pyöritellä. Aurinkoista viikonloppua kansssasiskot! Ja huomennahan on virpomispäivä, jos joku vaikka sen voimin tekisi plussan =)
 
kysyisin teiltä jotka nelosta kuumeilette että miten olette kolmen lapsen kanssa pärjännyt?
meillä kolmas toiveissa mut mietitään et miten jaksaa ja pärjää.
mulla 2 ja 1 v lapset eikä ajokorttia ja asutaan pienes kyläs eli linkil pitäis mennä sit neuvolaan melki puol tunia.
mut kertokaa mielipiteitänne?
 
Åsa harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 12:14 NANSOTAR kirjoitti:
Ihana päästä purkamaan tänne näitä vauvahaaveita, meidän lähipiiri ei voi käsittää tätä nykyistäkään lapsimäärää, joten tätä asiaa ei voi oikein kuin omassa päässään pyöritellä.
Sinäpä sen sanoit! Meidän lähipiiri taisi kauhistua jo kolmannen odotusta, entä jos tulisi vielä neljäs... :D

Möhkö: O N N E A :flower:

Miten on kolmen kanssa jaksettu? Hyvin! Suoraan sanottuna suurin muutos oli silloin kun kakkonen tuli taloon, muutos yhdestä lapsesta kahdeksi. Ei voi sanoa, ettei kolmas tunnu missään mutta siinähän tuo mukana menee =)
Välillä tosin toivoo, että kasvais jo, kun tänäkin aamuna isommat katsoi lastenohjelmia ja äiti olisi saanut juoda kahvit kerrankin rauhassa, mutta kuopus ei tietenkään mistään tv-ohjelmista vielä piittaa :whistle:
 
sipuli
terhi -> Hyvin pärjää kolmen kanssa :) Me asumme maalla mutta minulla on kyllä ajokortti. En mitenkään pärjäisi ilman sitä! Minä olen aina halunnut ison perheen ja olen kyllä erittäin tyytyväinen elämäämme. Haluan kuitenkin vielä yhden lapsen. En halua että tämä lapsiperheen elämä loppuu liian nopeasti. Mitä luulet, mikä elämässänne muuttuisi jos saisitte kolmennen lapsen? Minusta se ei mitenkään muuttunut. Kaksi, kolme tai neljä lasta... Ei se ole sen kummempaa.
 
Onnea möhkölle plussasta!

Täällä yritetään pikku hiljaa kypsytellä miestä ajatukselle, tosin aika mahdottomalta vaikuttaa toistaiseksi :/ No, enpä lannistu kumminkaan ;) Keskimmäinenkin yks päivä jutteli, että tuolle pienimmälle vois kaverin hommata, kaippa ajattelee ettei ois yksinäistä sillä. En muista miten tarkkaan ottaen sen sanoi, mutta jotenkin niin, että iskän ja äidin pitäis vauva tehdä. Ei kyllä vielä tiedä miten vauvoja 'tehdään', mutta ajatus oli tuollainen...

Täällä kaks nuorinta jo tuhisee, vanhin on iltapesulla. Kohta onkin ihan hiljaista, kun mies on töissä. Täytyy kohta lähteä olkkariin ettei pienimmän unet häiriinny näpyttelystä :whistle:

Plussia kaikille yrittäville!
 
Dalia76
Tervehdys tasapuolisesti kaikille!:wave:

Mulla on ollut ovulaatio vähän hakusessa, tai sitten en ole vaan tajunnut. Kiertopäivähän olis nyt niinkuin 21 / 28-30. Ovulaatiotuntemuksia on ollut alavatsassa jo viimeviikon alusta lähtien, mutta kuivaakin kuivempaa on ollut viime viikonloppuun asti. Olin huomaavani sunnuntai-tiistai sellasta kananmunavalkuaislimaa (ehkä), venyvää, mutta ei paljon. Tänään sitten oli päivän aikana tullut kunnolla sellasta paksua valkosta. Alamahaa nippailee aika rajustikin välillä ja äkäisiä vihlasuja sillointällöin. Mitähän ihmettä mun elimistössä tapahtuu ja milloinkahan se ovulaatio on ollut/tulee olemaan? Ovistestejä en vielä ole viitsinyt ruveta ostelemaan.
Mä olen aika avuton tässä tekemällä tekemisessä, kun aiemmat vauvat ovat tulleet silloin kun ovat olleet tullakseen.

 
dalia 76 muistaakseni ovis on kierron puolivälissä ja kierto lasketaan ekasta vuoto päivästä.... eli jos kierto on 28 päivää ja vuoto on alkanut vaikka 4 päivä niin ovis ois 14pvä suurin piirtein.....

korjatkaa joku jos oon väärässä :/

meillä tuli täti kylään taas sunnuntaina joten plussa tuulet saa oottaa ens kuuta mahdollisesti :snotty:

möhkölle+++ :flower:
 
Dalia76
Heips!

Nyt on sitten sillälailla että eilen aamulla sain tosi haalean haamun rfsu:n testillä ja tänään päivällä samanmoisen aconin herkällä testillä, miehelläkin tarkistutin ja sanoi näkevänsä viivan. Nyt hieman jännittää. Huomenaamulla meinaan testata vielä uudestaan aconilla aamupissasta...ei vaan malta rauhassa odotella =) .
 

Yhteistyössä