Pino Kaikille Vauvakuumeisille Jotka Eivät Halua Pinoutua

Tervetuloa Myllerispyy ja Mur-mur. Tuore kasvo olen itsekin. Myös meidän perheestä löytyy -04 vuoden lapsi. :)

Omaa napaa sen verta, että koko viikon on tiputellut joka aamu ja loppu päivän pysynyt vuoto poissa. Miten mun kroppa on näin sekaisin? Ei koskaan aiemmin ole näin ollut. Eilen tosin työhaastattelussa tuli loraus myös, joten josko ne kuukautiset jo alkaisivat. Kivahan se on ,ettei kuukautiset usein vaivaa, mutta ärsyttää tämä sekamelska.

Peppimammalle onnittelut plussasta!

Täytyy siirtyä perheen pariin. Mukavaa viikonloppua kaikille! :flower:
 
Kiitos syyshortensia!
Tässä viikonloppua vietellään ihan rennoissa merkeissä, ulkoilua, pulkkailua ja ehkä pitänee vähän kurkistella noita kisojakin.
Oloja on vaikka minkälaisia, mutta niinhän niitä on ollut jo vaikka kuinka ja kauan :p Jokseenkin kumma että sitä vaikka kolme lasta on jo saattanut maailmaan niin tuntuu ettei vieläkään ole varma mikä on mitä, ja mikä sitä oikeeta.. tosin jotenkin sitä vaan on kuitenkin, loppujen lopuksi ollut se vaisto ennen sitä oikeeta plussaa.. ääh, vaikee selittää..

mutta viikonlopun jatkoja kaikille, yhdessä ja erikseen :heart:
 
Tervetuloa uusille =)

Meille ei ole plussaa tullu vielä vaikka 7kk yritystä takana...Vatta on kipuillu kaiken maailman tavoin ja tänään huomasin suihkussa sen olevan jo kosketus arka :| Mitä lie..Aattelin josko soittas gynelle ajan ja tarkistas että kaikki on kunnossa ja ei oo mitn kasvaimia tai muuta niin saisin mielenrauhan :snotty: Pitäs vissii yksityiselle mennä kun kunnassa jonoa ja lääkäripula...

Sain 3kk:n karenssin, kun irtisanoin itteni liian aikasin ja päläpälä valivali.. No tietääpä jatkossa että en hae työkkäristä mitn apua tai rahaa, kun ovat tollasia *#*#*#* ARGH |O

Tuossapa mun ketutusaiheet jaettuna kanssanne sisaret :D
 
heippa hei :wave:

Minä täällä kovasti odottelen maanantaita jotta pääsen soittamaan kierukanpoisto aikaa, joko E-polille tai yksityiselle-kummalle vaan pääsee nopeimmin ;)

Teinpä pientä laskutoimitusta:

Aiemmin molemmissa raskautumisissa on yritykseen mennyt 6kk. ja tärpännyt!

..jos kiertoni palailee normaaliksi n. 2kk:n aikana, voisi vauveli hyvässä tapuksessa ilmoitella tulostaan 2010 kesällä, heinäkuun tietämillä..saa nyt nähdä, ikää on jo sen verta että saattaa tulla keskenkin..ja raskautuminen yli 43v. on jo todella heikompaa..en vielä kuitenkaan haluaisi heittää kirvestä kaivoon-kokeillaan iskän kanssa ja ei oteta stressiä-tärppää jos on tärpätäkseen..

Onhan meillä yhteinen ihanainen "kuumakalle" 4v. ja minun aiemmasta suhteestani tytär 22v.-erittäin onnellinen olen näistäkin lapsosista!! =)

Katteellaan ja kuulostellaa..olen vain niin kärsimätön immeinen!! :whistle:

Mukavan muikeaa laskiaissunnuntaita kaikille toivotellen. :wave:
mur-mur
 
Onnen toivotukset ja halit vielä täältä kaikille plussanneille!!! Kyllä täältä vielä perässä tullaan...

Eikö ole ihanaa kun päivät ovat jo paljon pidempiä ja aurinkoisina päivinä voi tuntea jo pienenpienen lämmön kasvoilla! Ja linnutkin laulavat jo... Ihanaa! Sieltä se kevät tulee, ei voi mitään... B)

Muuten täällä ei oikeestaan mitään uutta. Menkat meneillään... Enpä ole pahasti ehtinyt "kuumeilemaankaan" viime viikkoina... Ollaan touhuttu kaikennäköistä muuta täällä kotona. Rakenneltu saunaa, viimeistelty keittiötä, nakuteltu listoja paikoilleen...

Varattiin muuten matka ensi jouluksi! Onko teillä muilla muuten kokemuksia raskauden aikana pitkistä lennoista? Ajattelin vaan, jos niin onnellisesti kävisi, että olisinkin silloin raskaana... Saako tuollaisia yli 13 tunnin lentomatkoja tehdäkään?!

Aurinkoisia päiviä kaikille!

-Teisku
 
Tervehdys :wave:

Nyt on minulta kierukka pois pois poikkeen nappaistu..IHANAA :D ..

Pääsepi peittoja pelmuuttelemaan ja oikein urakalla..kun vain nuo halutkin pian palautuisi ennalleen-ne kun oleet aivan olemattomat..ei ole kyllä kiinnostanut tippaakaan koko seksileikit kohta 2vuoteen :/

Olo on jotenkin tosi onnellinen vaikkin raskautukseen on matkaa ja paljon-josko sitten raskaudun ollenkaan..

Lääkäri oli ihana ja toivotteli onnea. Kaikki oli kohdussakin siistiä ja nättiä-munasarjoissakin elämää(näin lääkärin sanoessa)

Odottelen nyt noita vuotoja ja tarkistelen kierron välit-siitä se sitten alkaapi-jännäys=)

mur-mur
 
Onnea kovasti matkaan, mur-mur!

Uskotaan että se ihana hetki vielä koittaa, että pieni ilmoittaisi tulostaan ...

Sitähän tässä me kaikki odottelemme, malttamattomina tietysti.. Päiviä lasken ja oireita mietiskelen itsekseen, ei kehtaa koko aika vouhottaa vaan yrittää vetää matalaa profiilia :p
vaikka on se niiiin vaikeeta... ei malttais odottaa.. ja sit toisaalta löytyy se toinen puoli itsestään joka miettii että ollaanko me OIKEESTI vielä suunnittelemassa ja toivomassa sitä neljättä tähän huusholliin, just ku tuntuu että joltain osin alkaa helpottaa ku lapset kasvaa ja on jollain tavalla omatoimisiakin ts. jää ehkä vähän sitä "omaakin" aikaa, hetkellisesti.

En tiedä kuinka monella muulla on yhtä sekavat tunteet ku mulla aina välillä.. odottaa ihan hirveesti mutta sit toisaalta jollain tavalla pelottaa että miten sitä jaksaa taas kaiken alusta..

No, ehke ihan luonnollista, toivotaan.. ja toivotaan myös paljon hyviä viikonvaihteita ja pietään lippu korkeella!!! plussatuulia toivoo myllerispyy
 
Hip!
Myllerispyyn tuumailut on tuttuja. Minä olin alkuviikon taas sitä mieltä, että hulluja ollaan. Just kun on allergia- ja astma-asiat suurin piirtein selvillä ja tytön kanssa helpompaa, niin sitten ajattelemme, josko kävisimme kaiken uudelleen läpi. Tietysti voi toinen olla terveempi ja helpompi tapaus, mutta mitäs jos mennäänkin ojasta allikkoon. Eikä meidän esikoisen astmakaan vielä ole ihan tasapainoisimmassa tilassa saati sitten allergiat ja ne 15 ruoka-ainetta, jotka sopii. Mutta niin vaan tänään taas on kuume kova ja tahtoisi jo toisenkin lapsen. Niin ja selvästi on päätös tehty, kun ehkäisyt on jo poissa käytössä. Tilaisuus toiselle on siis annettu ja annetaan jatkossakin. Myllerispyylle ja muille pohtijoille siis tsemppiä ja vertaistukea mietintöihin.

Mun kuukautiset on olleet ihan oudot. Mä olen vuotanut pian 2 viikkoa, ensin viikon tiputellen aamuisin ja nyt toisen vähän enemmän. En oikein tiedä mistä päivästä olisi syytä katsoa uuden kierron alkaneeksi. Tässä tuumin, että viime kierto voisi olla jotain 47-50 luokkaa. Nyt alkaa olla mitta täynnä rättejä, joten kovasti toivon jo vihdoin vapautuvani moisista ja loppuvan tippojen. :/

Koska kroppani on sekaisin eikä mulla koskaan ole näin sekavaa ollutkaan, niin huolettaakin tämä kaikki. Päätin kokeilla tästä kierrosta tikuttaa ovulaatiota, että saan varmuuden tapahtuuko sellaista. Gynelle suunnistan, jos en tolkkua saa. Ajattelin vain yhden kierron tikuttaa ja sitten ottaa rennosti, jos ovis löytyy. Tosin helpommin ehkä sanottu kuin tehty. Vauvakuume todellakin meinaa viedä mukanaan liiankin helposti. ;)

Mur-mur: onnea kierukan poistosta! Pupuenergiaa vällyjen väliin!

Tribal: Toivottavasti teillä pian lykästää. Minä olen niin hermoileva ja murehtiva tyyppi, että käyn helposti gynellä, jos mietityttää. Rahaa noissa yksityisillä palaa, mutta niissä on yleensä aina hyvä palvelu ja asiantuntemus. Varsinkin, kun olen löytänyt oikein mukavan naisgynen, niin en ihan hevillä muualle mene. Tsemppiä myös irtisanoutumisen jälkeisiin selvittelyihin! :hug:

Teisku: Onko teillä uusi talo rakenteilla vai remontoitteko vanhaa? Minäkin tein pientä pintaremppaa viime viikolla, kun maalasin meidän makkarin ja keittiön uudestaan. Piristävää, vaikka talokaan ei vielä montaa vuotta vanha ole. Nyt kuitenkin sain makkarin ensimmäistä kertaa miellyttäväksi, joten kannatti. Puutarhasuunnitelmia laadin parhaillaan. Kevät tulee onneksi pian ja pääsee kaivamaan istutuskuoppia ja istuttamaan. Ihanan terapeuttista puuhaa! :)

Kait pitäisi laittaa ulkovaatteet niskaan ja mennä vähän lumitöihin. Josko hartiajumit vähän avautuisivat. Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
 
Itsekkin voisin liittyä tänne. en tunne kuuluvan oikein minnekkään.


olen -90 syntynyt tyttö lapsonen. juuri tuli 19 täyteen. yhteistä taivalta taplaan -86 syntyneen juuri 23 täyttäneen herran kanssa. haaveissa on oma käärö toivottavasti pian. ensin pitäisi vain saada suoritettua viittä vailla valmis ammattikoulu tutkinto alta pois
 
Vois aloittaa että ei tuu lasta ei .... :'( Menkat alko joten tässä sitä mennään, eteenpäin!

Vaikka melkeinhän sen ties mutta se pieni toivonkipinä on olemassa, hyvin pieni sellainen. Sitä ku on ajatukset setviny päässään sillee että pitää ajatella pahimman kautta ettei sitten tule suurta pettymystä :D Liene toisia samanlaisia itsensä psyykkaajia?

Meillä talvilomaa.. hiihtelyä luistelua ja pulkkamäkeä ... ja lumitöitä riittää! Oikea lomareissu tulossa sitten vasta muutaman viikon päästä, joten kotoa käsin nyt jotain aktiviteetteja kehitellä.. jos vielä rinteeseen kerkeis jonain päivänä lasten kanssa.

Salama83 - miten kävi?

Tribal - etteikö vaan olis raskautusoireita, vai keksitkö jotain muuta syytä ?

Mutta juu, palataan jälleen.. lumikola kutsuu
 
Ihanaa, vapaapäivä huomenna!

Mitäs sitä oikein puuhailis kun mieskin on matkoilla... Toivottavasti olisi kaunis ilma, niin pääsis oikein kunnolliselle aamulenkille ainakin...

Syyshortensia: Uudessa talossa asustellaan, heinäkuussa 08 päästiin muuttamaan ja vielä on siis kodinhoitohuone, sauna ja kylppäri hiukan kesken... Ja muutama hassu lista sieltä täältä puuttuu luonnollisesti! ;) Yritetään noita saada nyt sitten valmiiksi, ennen kun tosiaan alkaa noi pihahommat meilläkin...

Mukavaa viikkoa ja tsemppiä yritykseen kaikille!!! =)
 
Moi taas kaikille..Nyt kerkeän palstailla ihan ajan kanssa =)

mur-mur - hieno homma, että kierukka on nyt veke ja kaikki kunnossa ;) Nyt vain jännäilemään tärppäystä.

syyshortensia - Eiköhän se vuosi ainaki mee ennenkö alkaa plussia tippumaan testeihin.. Joka kuukausi sitä oottaa kuin kuuta nousevaa, että ei tulis menkat, mutta kylläpä ne on tähän mennessä tullu joka kk ja alkaneet myöhästelemäänkin.. Kierto vain pitenee :snotty: Juu karenssi ei tunnu kiwalta vieläkään, mutta pakko kestää..Joka pv tulee katottua mollin työnanti ja aina mie laitan hakemuksia jos vähääkään nappaa.. Pari paikkaa ei ole vielä ilmottanu, että pääsenkö vai en töihin.. Hain mie yhteishaussa kouluunki..Josko sitä sitte elokuussa sinne jos ei muuta. Ens kuussa soittelen harjottelupaikkaan ja kysyn josko ois töitä.. =) Näillä mennään. Ei auta ressata!

Salama83 - onko menkat edelleen myöhässä vai joko alkaneet? Jännät paikat ;)

Tervetuloa Pieniminä :wave: - Ootteko jo lopettaneet ehkäisyn käytön? =) Mikäs sinusta valmistuu, jos saa udella? :)

myllerispyy - Onnea uuteen kiertoon :hug: Täällä on ihan sama homma, että menkat alko... :whistle:

Tuossa pienesti juttua pitkästä aikaa.. Tsemppiä kaikille ja keväisiä plussatuulia :wave: :flower:
 
Tribal

"ehkäisynä" toiminut joulukuusta asti keskeytetty. pillerit lopetin joulun alla ja emme pysty kortsuja käyttää. lapsi on tervetullut jos tulee mutta varsinainen yritys alkaa keväämmällä. parturi-kampaajan tutkinto pitäis tulla toukokuun lopussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pieniminä:
Tribal

"ehkäisynä" toiminut joulukuusta asti keskeytetty. pillerit lopetin joulun alla ja emme pysty kortsuja käyttää. lapsi on tervetullut jos tulee mutta varsinainen yritys alkaa keväämmällä. parturi-kampaajan tutkinto pitäis tulla toukokuun lopussa.

Toivottavasti tärppää =) Tsemppiä opiskeluun :)
 
Hip!

Kirjoittamiset on jäänyt aikomiseksi. Aika on mennyt ajatuksissa ja arjen touhuissa.

Mun täytyi lopulta mennä sinne gynelle. Vuotopäivien lähestyessä kuukautta alkoi kärsivällisyys loppua ja sairaalassa muissa asioissa käydessä lääkäri kehotti menemään heti sinne gynelle. Syykin selvisi kuukauden vuotoon ultralla: PCO-tyyppiset munasarjat. Oireena siis vain tuo sekaisin oleva kierto ja pitkittynyt vuoto. Niinpä napsahti Terolutit käyttöön, että saadaan vuoto loppumaan ja kiertokin hollille. Gyne teki jo suunnitelman jatkoa ajatellenkin, jos Terolutit ei auta ja kun on noi raskaushaaveetkin. Ovulointia ei ilmeisesti joka kierrossa tapahtune näillä munasarjoilla.

Ovulaatiota olen nyt metsästänyt ovulaatiotikuilla. Ja toden totta eilen sen mielestäni bongasin. Jotain siis kropassani tapahtuu. Helpotti huolehtimista. Josko nyt voisi keskittyä muuhun kuin kroppaansa ja ottaa kuumeilun iisimmin.

Omanapaisesti lopettelen, kun täytyy mennä perheen pariin. Iloa ja valoa kevätpäiviin ja plussasäteitä! :)
 
Moi vaan!
Kiirettä pitää aina vaan, päivät ja viikot menee sellasella vauhdilla että vaikkei arkea kummempaa ole ollukkaan .. ja tänään

B) aurinko paistaa heti aamusta täydeltä taivaalta. Voisko viikonloppu alkaa paremmin.

Mietin tuossa että vaikka mun kohdalla tuntuu ettei ovista voi ohittaa huomaamatta (kovat kivut niihin aikoihin alavatsassa) niin voiko olla niin että munasolu kuitenkin joskus jättää liikahtelut jossain kierrossa kokonaan tekemättä :p eli ihan suomenkielellä voiko kivut johtua myös jostain muusta.. vaikkakin ne osuu aina kierron puoleen väliin lähes kellon tarkasti, mulla aikas säännöllinen kierto.

No joo, sitä alkaa "vikoja" itsestään etsiä, ku yritystä kuitenkin jo melkkis puol vuotta takana, vaikka niinhän se on ollu aiemmistakin..

Mut ei vaivuta synkkyyteen!

Syyshortensialle onnenpotku että saisit kierron kohdalleen. Mä oon ihan onneton noitten asioitten kanssa joten pitänee kysyä että mitä se PCO-tyyppinen tarkoittaa...?

Mitäs kaikille muille kuuluu? Mä toivottelen viikonloppuja, ja paljon iloista mieltä yhdessä ja erikseen :wave:
 
Oon ajatellut teitä, vaikken ole palstalle hetkeen kirjoitellutkaan. Jotenkin on olevinaan niin paljon kaikkea, ettei muka netissä ehtisi roikkua. Töiden lomassa olisi välillä aikaa, mut enpä kehtaa vauvasivuilla oikein surffailla, etten vaan jää kiinni. B)

Mulla valitettavasti alkoi menkat, oltuaan puolisentoista viikkoa myöhässä. Nyt en enää osaa luottaa omaan kiertoon yhtään, eikä ovuloinnin tai seuraavien menkkojen ajankohdasta ole mitään käryä. Varmaan testailen sitten, jos alkaa oksettaa ja vatsa kasvaa :) Jos tätiä ei näy eikä kuulu, ni si joskus vähän ennen huhtikuun puoliväliä vois testailla.
 
Heips taas kaikille (pitkästä aikaa).. Oon käyny kattelemassa täällä aina välillä, mutta ei ole ollu mitn jutun tynkää mistä kirjottaa niin on sitten jääny..

Hiljasta tuntuu olevan meillä kaikilla plussailupuolella.. :snotty:

Mulla tulee ja menee menkat suht normaalisti joka kuukausi..Mie oon jo onneksi osannu lopettaa sen "yrittämisen" ja testejäkään en oo ostanu helmikuun jälkeen.. Eiköhän sitä huomaa kun raskautuu =)

Työttömänä edelleen ja hakemuksia on tullu laitettua sinne sun tänne.. Ehkäpä se jossaki vaiheessa onnistaa ja pääsen takas työelämään ja tienaamaan! Niitä päiviä siis odottellessa :wave:

 
Näinhän ne kuukautiset löysi taas tämänkin osoitteen. Lohduttavaa on, että vuoto on kunnollista ja kivut ja juilinnat on kuten normaalisti kohdallani tujuja. Vihdoin kunnon kuukautiset, johan tässä puoli vuotta on mentykin näköjään ihan leikki- ja lällärivuodoilla ilman kipuja. Ei ole tainnut tosiaankaan kroppa pelata. Iloitsen siis siitä, että paremmalta näyttää ja toiveita vauvasta voi herätellä. Kolikon toinen puoli on se, että harmittaa taas vuotaa. Johan tuossa 10 päivää meni ilman. :/ Eikä tämä vuodon määrä ja juilinnat ainakaan mieltä ylennä... No, josko ei vuotaisi kuukautta nyt, kun on Terolutit käytössä.

Myllerispyy kyseli PCO:sta. Suomeksi tarkoittaa, että mulla on monirakkulaiset munasarjat. Mulla näkyy tämä siis siinä, että kierto on pyllyllään eikä ovulaatiota tapahdu välttämättä joka kierrosta. Koska mulla on vain PCO-tyyliset munasarjat, niin mulla ei oireina ole voimakasta karvankasvua, liikakiloja tai aknea. Täytyy toivoa, että Terolutit riittää ja raskaus alkaisi ilman muita hoitoja.

Tribal: Tsemppiä työnhakuun. Mullakin on päällä haku, kun tällä hetkellä töitä heinäkuun loppuun. Yritän olla liiemmin stressamatta elokuusta ja työnhausta, mutta ei se ihan aina onnistu. Varsinkin, kun etsin oman alan töitä, niin epätoivo kiivaassa taistelussa paikoista (30 hakijaa/paikka) lannistaa. Onneksi on kunnon kesäloma nykyisen luokanopesijaisuuden myötä! B)

Ihania aurinkoisia kevätpäiviä ja plussatuulia! Toivottavasti joku pääsisi odotuspuolelle pian.

Teisku: Kerrohan joskus lisää talostanne. Myös puutarhasuunnitelmista kuulen mielelläni, kun niihin puuhiin siirrytte. :) :)
 
Moikka kaikki samassa veneessä tahkoovat! Meikällä alkoi taas tänään menkat, päivälleen silloin kuin YourDays-kalenterin mukaan pitikin. Hemmetinmoiset kivut, aijaijai, ja vertakin kuin rikospaikalla, yhhyh. Mutta jos jotain positiivista, niin tämä kierto oli ainakin säännöllinen. Uutta yritystä putkeen vaan, kyllä se vielä joskus tärppää.
 
Täällä ootellaan,että alkaako vai eikö ala menkat :kieh: Ei ne periaatteessa oo myöhässäkään vielä kun on kierto heittelee nykysin 30-34 pvään.. Nyt ois 32pv vasta :D

On pikkusen jääny tää palstailu, kun ei jaksa istua koneella enää niin paljoa..

Pääsiäismuna rikasta kevättä :wave: :LOL:
 

Yhteistyössä