PINO CLOMIFEENIN POPSIJOILLE

  • Viestiketjun aloittaja RouvaHuldaHuoleton
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 15:28 Mökkönen kirjoitti:
Hmm. Jatkan nyt vielä sen, että kun clomeista ei meille ollut apua, niin ne vielä ohensivat hiuksiani.
Sen lisäksi, ettei vauvaa tullut, minun kauniit paksut hiukseni menivät.... \|O \|O \|O \|O \|O
Kuinka kauan söit clomeja? Miullakin on pitkä paksu tukka.... :eek: Toivottavasti ei tipu pois. Alotan clomit seuraavassa kierrossa.
 
RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 15:28 Mökkönen kirjoitti:
Hmm. Jatkan nyt vielä sen, että kun clomeista ei meille ollut apua, niin ne vielä ohensivat hiuksiani.
Sen lisäksi, ettei vauvaa tullut, minun kauniit paksut hiukseni menivät.... \|O \|O \|O \|O \|O
Mie olen syönyt clomeja ennenkin, eikä tukka lähtenyt mihinkään. Tosin tää oli vuonna miekka ja kilpi. Mutta jos se vaan lapsentulon aikaansaisi, niin menköön vaikka kaljuksi. Voisin vaikka tällä siunaamalla ajaa kaljuksi, jos olis edes mahdollisuus että se edesauttaa vauvan tuloa. Joten clomifeenin käyttöhaluun ei tukan lähdln mahdollisuus mulla ainakaan vaikuta!

Toisaalta, kai tällaisen susiruman hampputukan ei sitten tartte kiinnittää huomiota noihin lapsettomuushoitojen esteettisiin vaikutuksiin ;)
 
Hei!

Onko teillä clomien syönti ns. tuntunut missään? Itse olen syönyt nyt ekaa kiertoa clomeja ja tänään otin 4. tabletin. Huomenna siis vielä viimeinen. Ajattelin vaan, että mä en oo huomannu hirveesti mitään vaikutuksia tässä vaiheessa.

Ehkä vähän sellaista, että aamupäivällä (otan tabletit klo 07 joka aamu) vähän kuvottava olo, mutta se voi johtua vaan siitäkin, että olen joutunut valvomaan vähän liian pitkään viimeaikoina. Univelkaoireita siis ehkä.

Jännittää vähän, miten toimivia nämä tabletit nyt sitten on. :/
 
RouvaHuldaHuoleton
Mie olen ottanut 2tbl kerralla nyt tänään ja eilen, enkä nyt kovin kummoisia oireita tunne. Mutta eikai niitä kuulukkaan niin kauheesti tuntua, ainakaan ihan alkuvaiheessa. Ehkä kun on kuukausia popsinut... Kun tän vaikutusmekanismikin on antiestrogeeninen, eli ei itse clomifeeni hirveesti "tee" mitään elimistössä... Kai?
 
oiresista!!
Ekassa clomi kierrossa en huomannut juuri mitää sivuoireita mutta toisessa kierrossa tulikin sitte kuumat aallot aika voimakkaina.
Kaippa sekin sitte yksilöllistä :/
Ja ekassa kierrossa meni myös niinkin että ei ollut mitään oireita ei myöskään follikkeleita kasvanut yhden yhtäkään ja seuraavassa kierrossa kasvoi kaksi ja oli oireetkin :whistle: voiskohan olla et silloin kun tehoo/jotakin tapahtuu niin oireetkin voimakkaammat :/
 
lumikko
mulla menossa clomeissa 3 tabletti, eikä mitään oireita ole ollut. ehkä vähän on munasarjojen kohdalta tuntunut ihmeellisemmältä, mutta toisaalta sitä varmasti tarkkailee itseään nyt enemmän. onko muilla kokemusta sellaisesta, että terojen jälkeen vuoto jatkuu pienenä tiputteluna? mulla nyt menkat kestäneet viikon, siis 4 päivää normaalivuoto, nyt pientä tuhrua. onkohan normaalia?
 
Meillä nyt 7. yrityskierto menossa kohtukuoleman jälkeen ja kierrot ihan sekaisin. Ennestään on 2 v. iki-ihana tyttö :) Teroja aloitan nyt viidettä kiertoa, mutta esim. viime kierrossa menkat tuli jo kp 16 teroista huolimatta :eek: Eli tätä rataa on menty.. Varsinaisesti lapsettomuutta ei ole ollut takana. Raskaudet ovatr alkaneet 4. ja 2. yrityskierrosta, paitsi nyt... Kävin yksityisellä gynellä ja hän lupasi määrätä clomeja. Aloitan ne todennäköisesti ei ensi vaan seuraavassa kierrossa. Olisin voinut aloittaa jo ensi kierrossa, mutta mahdollinen ultraus ajoittuisi juuri lekurin loman ajalle. Ihmettelen suuresti, miten joku täällä on saanut clomeja, ilman ultria tai saatikka uskaltaa niitä popsia!! Niillähän on ongelmana monisiöraskaus ja ainakaan minä en kyllä vapaaehtoisesti ota yhtään riskiraskautta. Seuraava mahdollinen raskaus tulee olemaan täynnä pelkoa ilman riskejäkin tuon kohtukuoleman jälkeen. Eli suosittelen kyllä ultraseurantaa ihan jokaiselle clomien popsijalle!!
 
RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2006 klo 20:21 Onnellinen79 kirjoitti:
Meillä nyt 7. yrityskierto menossa kohtukuoleman jälkeen ja kierrot ihan sekaisin. Ennestään on 2 v. iki-ihana tyttö :) Teroja aloitan nyt viidettä kiertoa, mutta esim. viime kierrossa menkat tuli jo kp 16 teroista huolimatta :eek: Eli tätä rataa on menty.. Varsinaisesti lapsettomuutta ei ole ollut takana. Raskaudet ovatr alkaneet 4. ja 2. yrityskierrosta, paitsi nyt... Kävin yksityisellä gynellä ja hän lupasi määrätä clomeja. Aloitan ne todennäköisesti ei ensi vaan seuraavassa kierrossa. Olisin voinut aloittaa jo ensi kierrossa, mutta mahdollinen ultraus ajoittuisi juuri lekurin loman ajalle. Ihmettelen suuresti, miten joku täällä on saanut clomeja, ilman ultria tai saatikka uskaltaa niitä popsia!! Niillähän on ongelmana monisiöraskaus ja ainakaan minä en kyllä vapaaehtoisesti ota yhtään riskiraskautta. Seuraava mahdollinen raskaus tulee olemaan täynnä pelkoa ilman riskejäkin tuon kohtukuoleman jälkeen. Eli suosittelen kyllä ultraseurantaa ihan jokaiselle clomien popsijalle!!
SIIRRÄNPÄ TÄN SEPUSTUKSENI TUOLTA TOISESTA PINOSTA TÄNNE, ettei kukaan hätäänny kun kuitenkin myös lääkäriltä saatua tietoa tuosta ultrahommasta on:

Mie selvitin lääkärikäynnillä viimeksi tuota ultraa/ei juttua ja erikoislääkärin selitys meni näin:

1-2 tablettia vuorokaudessa syöville riittää, jos halutessaan varmentaa ovulaatiotesteillä lääkkeen tehon.
3-4 tablettia syövillä on riski että munasarjat ns hyperstimuloituvat eli "innostuvat" liikaa ja tuottavat vaarallisen määrän follikkeleita (munasolun kypsymisasteita). Ovulaatiotestit ei siis isoissa annoksissa riitä, koska ne näyttävät vain onko ovulaatiota tulossa, ei sitä jos munasoluja irtoaa iso määrä. Tällöin 3-4 tablettia syövien on käytävä 1-3 tarkistusultraa, jossa todennetaan että munasarjat pysyvät normaalina ja follikkeleita on vain 1-2.

On siis annostuksesta kiinni kuka käy ultrassa ja kuka ei (ja kai sitten myös lääkärin rahastushalukkuudesta jos yksityisellä joutuu ultrissa ravaamaan).

 
miu81
No niin täälä edelleen piinaillaan... pp 13 meneillään. Tänään menkkamaisia tuntemuksia jo joten odotukset ei todellakaan ole korkealla.

Tuosta ultrauksesta: itselläni oli 2 tbl/pv kp3-7 ja ultraus joka kerta, näin julkisella puolella. Käytännöt tuntuvat vaihtelevan. Myös sillä että jos muniksia kasvaa liikaa tulee yhdyntäkielto.

Missä vaiheessa voisin alkaa testailemaan? Näkyisikö mahdollinen raskaus jo esim tänään kp 13?

Tsemiä kaikille ;)
 
Henni 84
Taidan kuulua tahän aiheeseen!
Meillä raskauden yritys alkoi keväällä 04, elikkä 2 vuotta ollaan jo toivottu ja hypätty lääkäreissä.. Välillä tuntuu aika turhauttavalta..

Mulla liikaa prolakt hormoonia, 10/05 tutkittiin hormoonin takia mangneettikuvilla pää, mahdollisten kasvaimien takia.. mut onneks ei mitään löytynyt.. =) 1/06 taas verikokeet, prolakt olikin jo normaali mutta siltin ei raskautta..
2/06 miehen sperma-analyysi, tulos hyvä.. Eli ei sieläkään päässä vikaa..
3/06 mun munajohtimien tähystys, kaikki sielläkin kunnossa..

Nyt sitten kokeillaan clomi ja tero yhdistelmaa 4 kiertoa..
Clomifenia 1tab 3-7 päivinä ja teroluteja 2tab päivässä 15-24 päivinä..
Clomeja aloin syömään 29.4.06 ja nyt sitten popsin teroja viidettä päivää..
Toivottavasti tärppäis ku ei ole kivaa syödä lääkkeitä montaa kiertoa.. :D
 
pp= piinapäivä

Kerrompa teille tarinani: minulle määrättiin Clomit ovuloimattomuuteen, söin niitä 5 kiertoa 2 tabl./vrk, ei tulosta, soitin gynelleni, määräs lisää clomeja, annostuksella 3/vrk, tuolla annostuksella sain syödä vain 2 kiertoa. Söin ne kiltisti, eikä mitään merkkejä että olisivat toimineet, viimeiset menkat alkoivat ajallaan :'( Menkat kestivät kuitenkin vain päivän, jos sitäkään, vuoto oli todella niukkaa, ei ollenkaan sellaista kuin normaalisti, mutta veristä siis kuitenkin. Sen jälkeen alkoi yli viikon kestävä tuhrutus, sekin niukkaa ja yleensä tuli vain pyyhkiessä tai sitten iltaisin pikkaisen.. Sen jälkeen olo alkoi kuitenkin huonontua, oli jatkuvaa etovaa oloa, aivan kuin olisi ollut joka päiväinen krapula, myös ihmeellistä nipistelyä, luulin että johtuu mahdollisesta ovulaatiosta...myös janotti paljon ja iltaisin olin rättiväsynyt vaikka olin nukkunut hyvin.
Mieheni painostuksesta päätin tehdä huvikseni testin (aikaisemmin testannut ainakin miljoona negaa!) ja kuinka ollakaan pluussahan sieltä tärähti!!!! :p Nyt menossa rv 8+4, enkä vieläkään usko todeksi että raskaana olen!

Pluusonnea teille kaikille clomien popsijoille! :flower:
 
Henni 84
Onko muilla mennyt teroista vatsa sekaisin? Mulla nimittäin on.. Ja lisäksi kauhea väsymys! Ja aluksi kun söin clomeja ja niistä tuli selviä kuumia-aaltoja.. Syön clomi ja tero yhdistelmää nyt vasta ekaa kertaa..
Mun tarina onkin tuolla aikasemmin..
 
RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2006 klo 09:58 Henni 84 kirjoitti:
Onko muilla mennyt teroista vatsa sekaisin? Mulla nimittäin on.. Ja lisäksi kauhea väsymys! Ja aluksi kun söin clomeja ja niistä tuli selviä kuumia-aaltoja.. Syön clomi ja tero yhdistelmää nyt vasta ekaa kertaa..
Mun tarina onkin tuolla aikasemmin..
Juu, mulla on maha kuralla aina koko sen 10 päivää jonko teroja popsin!
 
valpuri
Hei!

Osaisikohan kukaan valottaa seuraavia mielenkiintoisia asioita:

Ensinnäkin, kuinka ovulaatiotikut (=hormonitasot) käyttäytyvät h-hetken kynnyksellä eli, näkyykö positiivinen tulos (hormonitason nousu) ovulaatiotikussa useamman päivän aina ovulaatioon asti? Vai näkyykö plussa tikussa vain esim.yhtenä päivänä, jolloin ovulaatioon 24-48h ja sen jälkeen ei enää näykään, vaikka ovis vasta n.24-48 tunnin kuluttua?
Toisin sanoen siis, jos oletetaan, että ovulaatio tapahtuu esim.lauantai-iltana ja torstaina tikussa eka kerran plussaa, näkyykö plussaa myös perjantaina ja vielä lauantainakin vai vain tuona torstain "piikkihetkenä", jonka jälkeen hormoonitaso laskee(ko? sen verran, ettei tikussa näy) ovulaatiota odottelemaan? Saikohan tuosta nyt mitään selvää? .. ;)

Tätä aihealuetta tuossa edellä jo sivuttiinkin pohdinnoissa ovistikun viivojen vahvuudesta, mutta tässä nyt vielä hieman rautalangasta asia vääntelen..

Toisekseen, te, joilla vasteultrassa näkynyt johtofollikkelin lisäksi yksi tai useampia selvästi pienempiä peesaajia, onko alkunsa saanut yksi vai useampi tulokas? :)

Kiitos avuista ja onnea kaikille matkaan! :flower:
 
Hei!

Minä täällä odottelen, että se munasolu irtoaisi... Mulla oli clomit kp 4-8, nyt kp 11. Ovulaatiotesti näytti tänään haaleaa viivaa. Täytyy jatkaa tikuttelua. Mua kyllä pelottaa, että mitä jos se munasolu ei vaan irtoa näistä lääkkeistä huolimatta! :ashamed:

Huoh. Olemme niin kauan lasta toivoneet, että alkaa usko mennä ihan kaikkeen. Ärsyttää tää tikuttelukin, mutta pelottaa niin että se mahdollinen ovulaatio menee sivu suun. Meillä lääkäri käski pidättäytyä yhdynnästä kp 13 saakka. Sitten joka toinen päivä meiningillä siitä eteenpäin. Toivotaan parasta nyt tällä kertaa. Päivät menee niin hitaasti... Mut saa varmaan viedä kyllä johonkin hoitoon, jos nytkään ei tärppää. Mä en jaksa enää tätä yhtään kuukautta pidempään. :'(

Anteeksi valitukseni. Voi, kun joku voisi luvata, että tämä nyt onnistuu. :ashamed:
 
Johanna28
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2006 klo 13:02 valpuri kirjoitti:
Hei!

Osaisikohan kukaan valottaa seuraavia mielenkiintoisia asioita:

Ensinnäkin, kuinka ovulaatiotikut (=hormonitasot) käyttäytyvät h-hetken kynnyksellä eli, näkyykö positiivinen tulos (hormonitason nousu) ovulaatiotikussa useamman päivän aina ovulaatioon asti? Vai näkyykö plussa tikussa vain esim.yhtenä päivänä, jolloin ovulaatioon 24-48h ja sen jälkeen ei enää näykään, vaikka ovis vasta n.24-48 tunnin kuluttua?
Toisin sanoen siis, jos oletetaan, että ovulaatio tapahtuu esim.lauantai-iltana ja torstaina tikussa eka kerran plussaa, näkyykö plussaa myös perjantaina ja vielä lauantainakin vai vain tuona torstain "piikkihetkenä", jonka jälkeen hormoonitaso laskee(ko? sen verran, ettei tikussa näy) ovulaatiota odottelemaan? Saikohan tuosta nyt mitään selvää? .. ;)
Kiitos avuista ja onnea kaikille matkaan! :flower:
Mulla on mennyt niin, että viiva vain tummenee päivä päivältä. Sitten kun olen bongannut tasavahvat viivat, niin seuraavana aamuna tikussa ei näy enää mitään tai sitten ainoastaan haalea viiva.
 
Johanna28
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2006 klo 13:47 Betania kirjoitti:
Hei!

Minä täällä odottelen, että se munasolu irtoaisi... Mulla oli clomit kp 4-8, nyt kp 11. Ovulaatiotesti näytti tänään haaleaa viivaa. Täytyy jatkaa tikuttelua. Mua kyllä pelottaa, että mitä jos se munasolu ei vaan irtoa näistä lääkkeistä huolimatta! :ashamed:

Huoh. Olemme niin kauan lasta toivoneet, että alkaa usko mennä ihan kaikkeen. Ärsyttää tää tikuttelukin, mutta pelottaa niin että se mahdollinen ovulaatio menee sivu suun. Meillä lääkäri käski pidättäytyä yhdynnästä kp 13 saakka. Sitten joka toinen päivä meiningillä siitä eteenpäin. Toivotaan parasta nyt tällä kertaa. Päivät menee niin hitaasti... Mut saa varmaan viedä kyllä johonkin hoitoon, jos nytkään ei tärppää. Mä en jaksa enää tätä yhtään kuukautta pidempään. :'(

Anteeksi valitukseni. Voi, kun joku voisi luvata, että tämä nyt onnistuu. :ashamed:
Saat kaikki sympatiani puolellesi. Mä olen samassa jamassa eli syön Clomeja, mutta ainakaan toistaseksi niistä ei ole mitään hyötyä. Veikkaan, että stressaan liikaa tämän asian kanssa, mutta en tiedä miten osaisin höllätäkkään kun toivon niiiin kovasti omaa pientä nyyttiä. Mä vaan ajattelen vauvajuttuja päivät pitkät...

Meillä lääkäri antoi ohjeeksi olla yhdynnässä joka kolmas päivä kuukautisen alusta alkaen. Sitten voi höllätä tahtia, kun ovis on mennyt selvästi ohi. "Panttaaminen" ei kuulemma kannata, kun se voi heikentää siittiöiden laatua.
 
valpuri
Hei Johanna28!

Kiitos paljon vastauksestasi. Tuolla logiikalla siis tapahtunee hormoonipiikki (kuten tietysti tapahtuukin), jonka jälkeen tulee jonkinasteinen lasku, vaikka ovis olisikin vielä mahdollisesti edessä (riippuen tietty onko se 24 vai 48h kuluttua testistä eli onhan munasolu voinut jo ehtiä irrotakin ennen seuraava tikuttelua ja siksikin lasku ;) ?!


Betania:
Olemme vaihtaneet tuolla aiemmin monikko-teemalla muutaman sanasen nimimerkilläni "kaksosten äiti". Olenkin välillä täällä pyörähtäessä ajatellut, mitä sinulle ja teille kuuluu. Tsemppiä kovasti teille -kuten kaikille!- tässä "projektissa". Toivottavasti lopussa kiitos seisoo ja ymmärtää tämän matkan tarkoituksen katsellessaan juuri sitä lasta, jonka vuoksi pitkä (tai lyhyempikin) matka on kannattanut taivaltaa..
Voimia!! :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2006 klo 14:43 valpuri kirjoitti:
Betania:
Olemme vaihtaneet tuolla aiemmin monikko-teemalla muutaman sanasen nimimerkilläni "kaksosten äiti". Olenkin välillä täällä pyörähtäessä ajatellut, mitä sinulle ja teille kuuluu. Tsemppiä kovasti teille -kuten kaikille!- tässä "projektissa". Toivottavasti lopussa kiitos seisoo ja ymmärtää tämän matkan tarkoituksen katsellessaan juuri sitä lasta, jonka vuoksi pitkä (tai lyhyempikin) matka on kannattanut taivaltaa..
Voimia!! :flower:
Kiitos kauniista sanoistasi ja kannustuksesta, valpuri! :)

Yritämme pitää toivoa yllä. Kaikkea hyvää sinullekin! :hug:
 
RouvaHuldaHuoleton
Nyt sitten piinaillaan, onko ollut mitään apua ekaska satsista klomeja (2tbl/päivä, kp3-7). Nyt siis on kp 9 ja odottelen josko saisin ovistestin värähtämään. Nipistelyä on tuntunut etenkin vasemmalla puolella, munasarjan korkeudella joten elättelen toiveita että siellä tapahtuisi jotakin. Mutta pelkään silti pahinta.

Ystäväni synnytti toisen lapsensa toissapäivänä ja jotenkin se nosti tunteita pintaan... heillä kun lapset on saaneet alkunsa vain "sormia napsauttamalla". Olen tietysti iloinen heidän puolestaan, mutta samalla haikea.

Onko kokemusta noista ovistikuista, voiko niillä missata ovulaation? Eli siis vaikka niillä ei plussaa tai sen suuntaistakaan saisi, niin ovis silti tapahtuisi ja ehkäpä raskauskin alkaisi?

Mukavaa keskiviikkoa meille kaikille! :flower:
 
valpuri
Tuolla edellä ovulaatiokeskustelussa joku sanoi todistetusti ovuloineensa, vaikkei positiivista ovistestiä koskaan bongannutkaan eli kaikki on varmasti mahdollista tässäkin asiassa. Voihan se piikki varmaan mennä sivusuun, jos esim. tikuttelee aina samaan aikaan vrk:ssa ja piikki onkin heilahtanut niiden 24h:n aikana, kun ei tikutellut (olettaen siis, että tuo hormoonipössäys kestää alle 24h ? ;) ).

Itse meinasin positiivisen tuloksen missata, kun en eräänä aamuna muistanut testata ja sitten tavoista poiketen tein testin illalla -ja sain kaksi yhtä vahvaa viivaa. Seuraavana aamuna toinen viiva olikin sitten jo hailakka.. En tietty tiedä, mitä testi olisi näyttänyt tuona testi-illan aamuna, mutta ilman iltatestiä odottelisin varmaan vieläkin tuota viivaa ja ihmettelisin sen puuttumista (ultrassa, kun todettiin n.20mm follikkeli tod.näk.pian pulpahtavaksi). Eli tuo plussa tuli hieman aikaisemmin kuin ajattelin ja olisi helposti voinut mennä ohi.

Toisaalta, kun muistaisi, ettei liikaa tuijottelisi testejä ja viivoja, vaan muistaisi luottaa myös luontoon (sen minkä luottaa voi) ja uskoisi, että, jos jotakin on tapahtuakseen, tapahtuu se joka tapauksessa -testeillä tai ilman. On tietenkin ymmärrettävää, että, jos/kun ei voi olla ovulaatiosta varma, haluaisi sen testein nähdä..

Voimia ja aurink¤a kaikkien keskiviikkoon! B)
 

Yhteistyössä