PINO CLOMIFEENIN POPSIJOILLE

  • Viestiketjun aloittaja RouvaHuldaHuoleton
  • Ensimmäinen viesti
Kiitos lumikko vastauksestasi! :)

Samoissa me tosiaan sinun kanssa mennään. Ehkä mäkin sitten ostan Clearbluen testisysteemin seuraavaksi, jos nyt ei tule tulosta. Harmittaa vaan, kun tähän kaikkeen uppoaa ihan hirveästi rahaa... Vaikka oikeasti kallista alkaa olla niillä, jotka joutuvat rankempiin hoitoihin, eli en saisi tässä vaiheessa valittaa. Mutta silti... :ashamed:

En tiedä, saanko tuota miestä tänään vällyjen väliin. Uskaltaiskohan jättää huomiseen... sitten tulee kyllä kaksi päivää väliä edellisestä kerrasta. Voi, voi... On mullakin ongelma! :LOL:

Onneksi täällä voi käydä purkamassa pahaa mieltä ja kuulemassa teidän muidenkin kokemuksia. :)

Mitä sivuvaikutuksia sinulle tuli, lumikko, noista Clomeista? Mulla oli melko lievää pahoinvointia siinä clomikuurin loppuvaiheilla ja sen jälkeen joidenkin päivien ajan. Mutta ei mitään pahempaa onneksi.

Pidän peukkuja meille kaikille Clomisteille! :) Jaksamista! :hug:
 
RouvaHuldaHuoleton
Olen hyvin hämmentynyt... Olen nyt elämässä kp 13 ja ovulaatiota olen tikutellut sillälailla puolihuolimattomasti eli suunnilleen samaan aikaan päivästä, pissimättä miten milloinkin ennen testiä jne. Eli en tarkasti kuitenkaan, mutta en nyt ihan hutiloidenkaan. Ja negaa on näyttänyt kokoajan. Mutta nyt on tuntunut nippailua munasarjojen korkeudella, lisäksi ihan pieniä veriviiruja paperiin pyyhkiessä. Joten ihan ovulaatiolta tuntuu, vaan kun testin mukaan sellaista ei olisi ollut odotettavissa???

Joka 3. päivä ollaan ajoitettu seksi, silloin vuonna miekka ja kilpi lapsettomuuslääkäri sitä tahtia suositteli....

Emmie tiiä mistään mitään. Huomenna jatkan teroja ja alkukuusta sitten odotellaan vuotoa tai sen poisjääntiä.

Lippu on tosi matalalla, synkistyttää :'(
 
lumikko
BETANIA: clomeista sain sellaisia sivuvaikutuksia kuin kuumat aallot sekä hiivatulehdus ja emättimen kuivuus. emätin oli todella kuiva ja meni ihan haavoille. lääkärin sanoi, että näyttää todella aralta. mutta jos sivuoireet eli lähinnä emättimen kuivuus käy liian ylivoimaiseksi niin siihen on sitten olemassa lääkettä. sellaisia tabletteja kun laitetaan emättimeen, niitä käytetään yleensä vaihdevuosi oireisiin. eli alkaa tuntumaan tämä homma kyllä välillä vähän oudolta ja hassulta. mutta mitä sitä ei teksi sen pienen nyytin eteen.
 
lumikko
RouvaHuldaHuoleton: Minkä merkkisiä testejä sulla on? suosittelen Clearbluen digitalista testiä. siinä ei tarivitse itse tulkita viivoja, joten ei sitten sen puoleen voi ainakaan missata ovulaatiota.
 
RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2006 klo 20:39 lumikko kirjoitti:
RouvaHuldaHuoleton: Minkä merkkisiä testejä sulla on? suosittelen Clearbluen digitalista testiä. siinä ei tarivitse itse tulkita viivoja, joten ei sitten sen puoleen voi ainakaan missata ovulaatiota.
No viivojen tulkintaa ei ole tarvinut harrastaa siinä mielessä, että eipä ole tullut oikein muuta kuin kontrolliviiva...

Mie tulin siihen tulokseen että kävi miten kävi mutta tikuttelut jää tähän. Mie en jaksa ressata sitä että mitä viivat näyttää, kun teroluttien takia tiedän kuitenkin oikeastaan päivälleen milloin alkaa epäillä raskauden alkaneen (jos vuoto ei ala). Turhaa ressiä vaan ensin ovulaation bongaus ja sitten raskauden kyttäys. Haluan ssäilyttää jotain luonnollista tän kaiken välineurheilun keskellä. Katsotaan sitten uusiksi parin kk päästä, jos/kun raskautta ei kuulu.

On vaan tänään vähän huono päivä, anteeksi että käyn täällä synksitelemässä :(
 
RouvaHuldaHuoleton
Suomesta ei saa ikinä mitään kivaa ;)

Löysin kivoja "hedelmällisyys mittareita" jotka mittaa kaikkea mahdollista, LH-tasosta estrogeeniin ja kertoo lähes minuutilleen milloin on hedelmällisimmillään (esim clearblue fertility monitor jos joku haluaa googlettaa). Löytyy myös tuolta linkistä, jossa muutakin hauskaa.... Eli hedelmällisyys on monille ihan raskasta työtä, on romantiikka kaukana ;)

http://thefertilityshop.com/

Anteeksi, en tarkoita pahaa vaikka vakavalla asialla naureskelenkin. Huumori auttaa jaksamaan raskainakin aikoina.
 
RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2006 klo 07:44 RouvaHuldaHuoleton kirjoitti:
Suomesta ei saa ikinä mitään kivaa ;)

Löysin kivoja "hedelmällisyys mittareita" jotka mittaa kaikkea mahdollista, LH-tasosta estrogeeniin ja kertoo lähes minuutilleen milloin on hedelmällisimmillään (esim clearblue fertility monitor jos joku haluaa googlettaa). Löytyy myös tuolta linkistä, jossa muutakin hauskaa.... Eli hedelmällisyys on monille ihan raskasta työtä, on romantiikka kaukana ;)

http://thefertilityshop.com/

Anteeksi, en tarkoita pahaa vaikka vakavalla asialla naureskelenkin. Huumori auttaa jaksamaan raskainakin aikoina.
Luinpa tarkemmin tuolta ja huomasin, että noita ei pitäisi edes käyttää jos on pco :(
 
lumikko
ei ollut vielä emätinkapseleiden merkistä sen enempää puhetta. lääkäri vain mainitsi, että sellaisiakin on sitten mahdollista käyttää jos tuntuu liian vaikealta tuo kuivuus. en tiedä ovatko sitten resepti tavaraa. enkä tiedä minä kierron päivänä niitä käytetään.

meitsi bongasi oviksen, ehkä elämäni ensimmäistä kertaa. joten on niillä clomeilla ollut jotain tehoa. nyt vaan peukut pystyyn.

onko muilla tietoa, onko parempi olla yhdynnässä joka toinen päivä kuin joka päivä. eli eilen oltiin ja tänään bongasin oviksen niin olisiko tänään parempi jättää väliin?
 
RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2006 klo 09:28 lumikko kirjoitti:
ei ollut vielä emätinkapseleiden merkistä sen enempää puhetta. lääkäri vain mainitsi, että sellaisiakin on sitten mahdollista käyttää jos tuntuu liian vaikealta tuo kuivuus. en tiedä ovatko sitten resepti tavaraa. enkä tiedä minä kierron päivänä niitä käytetään.

meitsi bongasi oviksen, ehkä elämäni ensimmäistä kertaa. joten on niillä clomeilla ollut jotain tehoa. nyt vaan peukut pystyyn.

onko muilla tietoa, onko parempi olla yhdynnässä joka toinen päivä kuin joka päivä. eli eilen oltiin ja tänään bongasin oviksen niin olisiko tänään parempi jättää väliin?
Joka toinen tai joka kolmas (joka kolmatta lääkäri suositteli) ovat prempia kuin joka päivä! Mutta taas ei väliä saisi tulla enempää kuin tuon komisen päivää!
 
lumikko
elikkä vaikka ovulaatio onkin havaittu niin jätetään sitten tänään väliin. kaippa ne siittiöt siellä sitten jaksaa elellä. heikkeneekö siittiöiden laatu jos on yhdynnässä joka päivä? vai mihin tämä perustuu? mulle kun lääkäri ei maininnut mitään tiheydestä. käski vaan hommailemaan silloin kun ovulaatio on löydetty.
 
RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2006 klo 09:36 lumikko kirjoitti:
elikkä vaikka ovulaatio onkin havaittu niin jätetään sitten tänään väliin. kaippa ne siittiöt siellä sitten jaksaa elellä. heikkeneekö siittiöiden laatu jos on yhdynnässä joka päivä? vai mihin tämä perustuu? mulle kun lääkäri ei maininnut mitään tiheydestä. käski vaan hommailemaan silloin kun ovulaatio on löydetty.
Jos ovulaation bongasit niin tottakai silloin, ainakin tänään. Mutta jos vaan päivien mukaan menee, eikä testaa niin joka kolmas. Mutta riittää vaikka eilenkin olisit ja huomennaovuloit, mutta ei vara venettä kaada!
 
Hei!

Mullekin tuli ovulaatiotestiin tänään aamulla vahva viiva! Eli siis ovulaatio! :D Täytyy tietty toivoa, että se munasolu myös irtoaa sieltä, sitä kun testin plussa ei vielä takaa.

Mekin ollaan menty joka toinen päivä -tahdilla. Eilen oltiin, tänään piti olla välipäivä, mutta EI SITTEN OLLUTKAAN... :LOL: Ihan ihmettelin, miten tuo mies suostui, vaikka alkaa olla ihan poikki tästä uurastuksesta... Olisimme voineet aloittaa yhdynnät vasta vähän myöhemmin kuin kp 12.

Nyt peukut pystyyn, että tärppäisi! :) Onnea toivon teille muillekin matkaan! =) :hug:
 
lumikko
Kiitos! Kyllä tämä vauva touhu on iloa ja surua. Ensin mieli on aivan maassa kun mitään ei tapahdu ihan itketti tossa vielä viime viikolla. ja nyt taas on niin onnellinen olo kun vihdoin ja viimein saa ovulaatiotestiin positiivisen tuloksen. nyt vaan täytyy yrittää ottaa iisisti ettei sitten parin viikon päästä tipu korkealta ja kovaa jos ne menkat sieltä alkaakin. tuskinpa kukaan muu voi ymmärtää miltä tämä lasten yrittäminen tuntuu kuin sellainen joka tämän itse kokee. tänään juuri viimeksi sain kuulla vihjailuita lapsista. ottaa päähän. mutta eihän sitä kukaan ulkopuolinen voi tietää ja ymmärtää.
 
Kiitän valpuria ja muita kannustuksesta! :)

Ja lumikko, sinun kirjoituksesi on kuin minun sanojani... Eli aivan samoja tunnelmia olen käynyt ja käyn yhä läpi. Myötätuntohalit vielä sinulle :hug: Kyllä meitäkin vielä joskus onni potkaisee, pakkohan sen on!!! :)

Ihanaa, että sinäkin sait sen plussan ovulaatiotestiin. Samoissa mennään, todellakin! :heart:

Nyt vaan peukut ja varpaat pystyyn, mulla on tästä hommasta jotenkin nyt positiivinen kutina! :attn: :) :wave:
 
RouvaHuldaHuoleton
Onnea vaan ovisplussanneille betanialle ja lumikolle! Mie lakkasin kyttäämästä ovulaatiota, en siis tiedä nyt yhtään. Olen ollut vielä jotenkin ihan sekaisin päivistä ja aloitinkin epähuomiossa jo eilen terot vaikka olikin vasta kp13. Ja eilen tuli verituhrua, siis ihan tosi vähän mutta limaisaa vuotoa jossa ruskeahkoja viiruja... Mitäköhän sekin meinaa? Kun menkat ei takuulla vielä tuhruttaisi... Toivon todella että olen raskautumassa, vaikka en siihen uskokaan.

Toivotaan Betania että aavistuksesi pitävät paikkansa, olisi kiva jos tästä pinosta saataisiin plussalaisia! :heart:
 
lumikko
täytyy kyllä sanoa, että on tosi kiva, että tällainen pino on laitettu. täällä saa tuulettaa ihan vapaasti ja saa kannustusta, kiitos siitä kaikille! :hug:

Aamulla kello kuusi heräsin aivan valtavaan vatsakipuun. kipu oli toisella puolella eli vasemmalla missä se yksi munasolu pitäisi olla. eilen oli jo vähän vatsa outo vasemmalta puolelta, mutta ajattelin, että kuvettelen sen tunteen. mutta aamulla ei kyllä ollut kuvittelemisesta kiinni. en meinannut millään saada uudestaan unta enää sen jälkeen. ja vieläkin vatsa on kipeä, mutta ei tosiaankaan enään niin paljon kuin aamulla. eli ihan menkkamaista kipua, mutta vain toisella puolella. eli onko tämä nyt sitten sitä ovulaatiokipua?
 
lumikko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 09:18 RouvaHuldaHuoleton kirjoitti:
Onnea vaan ovisplussanneille betanialle ja lumikolle! Mie lakkasin kyttäämästä ovulaatiota, en siis tiedä nyt yhtään. Olen ollut vielä jotenkin ihan sekaisin päivistä ja aloitinkin epähuomiossa jo eilen terot vaikka olikin vasta kp13. Ja eilen tuli verituhrua, siis ihan tosi vähän mutta limaisaa vuotoa jossa ruskeahkoja viiruja... Mitäköhän sekin meinaa? Kun menkat ei takuulla vielä tuhruttaisi... Toivon todella että olen raskautumassa, vaikka en siihen uskokaan.

Toivotaan Betania että aavistuksesi pitävät paikkansa, olisi kiva jos tästä pinosta saataisiin plussalaisia! :heart:
voisko se olla ovulaatiosta johtuvaa tuhrua?!
 
lumikko ja RouvaHuldaHuoleton, teillä nuo "oireet" saattavat hyvinkin liittyä ovulaatioon. :)

Mulla tuntui eilenkin vielä jotain tuntemuksia tuolla munasarjojen kohdalla. Eilen tosin pidimme välipäivän vauvantekopuuhista... :ashamed: Nytkin jotenkin vähän jomottaa vasemmalta puolelta... Mulla jomotteli ja vihloi (olikohan se toissapäivänä) oikealta puolelta aika kovasti ja nyt sitten eilen ja tänään on jomottanut jännästi vasemmalta... :eek: Jotain nyt on varmaan ainakin tapahtunut/tapahtumassa. Ovistesti oli positiivinen aikaisin aamulla toissapäivänä eli kp 17. Nyt kp 19 meneillään. Tänään olis vielä tarkoitus... ;)

Mites teillä muilla?
 
lumikko
nyt on vatsakipu hellittänyt. eipä tässä oikeen auta muu kuin odotella mitä tulemaan pitää. maanantaina sain sen ovulaatiotestin positiivikseksi enkä sen jälkeen ole sitten sitä tehnytkään. tänään olisi vielä ainakin tarkoitus yritellä, ihan varmuuden vuoksi.

mulla on nyt sellainen ongelma, että olen lähdössä työporukan kanssa reissuun ja en tietenkään voi ottaa mitään. no ne tietysti ihmettelevät asiaa, että miksen ota edes yhtä siideriä. enkä halua kertoa, että vauvaa yritetään. joten olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä miten asian voisi kiertää?
 
lumikko, kyllä sitä voi yhden siiderin ottaa. Mutta jos olet samoilla linjoilla kuin minä, eli et halua ottaa ainuttakaan niin sano olevasi lääkekuurilla. Mulla on oikeasti kerran tullut kauhea pahoinvointi ja oksensinkin, kun join yhden siiderin ollessani antibioottikuurilla! Vetoa siihen, että sulle tulee vähästäkin kamala olo!

Jos kyselevät lisää, niin pieni valkoinen valhe ei voi olla suuri synti: sano vaikka, että sait sen lääkekuurin kynsivallin tulehdukseen varpaassa! :LOL: Ihan totta, sellaiseen olen itsekin joskus antibiootit saanut! Silloin uskaltavat istua sun vieressäsikin, kun eivät pelkää mitään tartuntaa. :LOL:

Ehkä tää oli hölmö ehdotus, mutta jos sulle tulee paniikki etkä parempaakaan keksi! :)
 
lumikko
Kiitos vinkistä toi antibiootti juttu oli ihan hyvä, mutta mun tapauksessa se ei oikeen auta. ollaan sellaisella alalla, että kaikki tietävät asiasta. Joten mun pitää kehittää joku muu juttu, mutta en ole vielä keksinyt mitään.
 
RouvaHuldaHuoleton
No en oikein jaksa uskoa että mie ovuloisin, mutta tietty toivon. Mulla vaan niin kovasti kummittelee päässä vuosi -98 kun nuo clomit ei isoilla annoksillakaan saaneet aikaan mitään, ei minkäänlaista värähdystä missään :( Yritän uskotella itselleni että siihen ei voi verrata, koska sen jälkeen olen synnyttänyt luomulapsen ja synnytyksestäkin vain vuosi... mutta silti en usko että clomit mulla tehoaa.

Mie aion elää kuin en olisi raskaana, siihen päivään asti kun testi näyttää plussaa. Joten perjantaina menen tupaantulijaisiin ja vedän kauniisti sanottuna pärsiit olalle. Viimeksi sain tietää olevani raskaana vasta viikolla 8 (muistaakseni) ja ehdin siinä vetää paritkin kännit, kun oli kaverin polttarit ja toisen häät. En tietty suosittele enää noilla viikoilla juomaan, mutta turha kamalasti ressata jos ei edes menkkojen olisi pitänyt vielä alkaa!

Näin viimeyönä unta että mulla oli tän esikon lisäksi n 6kk vanhat kaksoset, tyttö ja poika! Aamulla harmitti että oli vaan unta, jostain syystä olen aina haaveillut kaksosista... Hullu kun olen ;)

 

Yhteistyössä