PINO CLOMIFEENIN POPSIJOILLE

• Viestiketjun aloittaja RouvaHuldaHuoleton
  • Ensimmäinen viesti
RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.06.2006 klo 14:52 ananaskirsikka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2006 klo 21:06 RouvaHuldaHuoleton kirjoitti:
SIIRRÄNPÄ TÄN SEPUSTUKSENI TUOLTA TOISESTA PINOSTA TÄNNE, ettei kukaan hätäänny kun kuitenkin myös lääkäriltä saatua tietoa tuosta ultrahommasta on:

Mie selvitin lääkärikäynnillä viimeksi tuota ultraa/ei juttua ja erikoislääkärin selitys meni näin:

1-2 tablettia vuorokaudessa syöville riittää, jos halutessaan varmentaa ovulaatiotesteillä lääkkeen tehon.
3-4 tablettia syövillä on riski että munasarjat ns hyperstimuloituvat eli "innostuvat" liikaa ja tuottavat vaarallisen määrän follikkeleita (munasolun kypsymisasteita). Ovulaatiotestit ei siis isoissa annoksissa riitä, koska ne näyttävät vain onko ovulaatiota tulossa, ei sitä jos munasoluja irtoaa iso määrä. Tällöin 3-4 tablettia syövien on käytävä 1-3 tarkistusultraa, jossa todennetaan että munasarjat pysyvät normaalina ja follikkeleita on vain 1-2.

On siis annostuksesta kiinni kuka käy ultrassa ja kuka ei (ja kai sitten myös lääkärin rahastushalukkuudesta jos yksityisellä joutuu ultrissa ravaamaan).
On ihan pakko kommetoida tähän sen verran, että ite oon nyt tosiaan alottanu clomit ekaa kertaa annostuksella 1 tapletti päivässä ja lapsettomuusklinikan lääkäri sanoi näin, kun kysyin tarviiko seuranta ultrassa käydä (kun aikaisemmin olin käynyt yksityisellä normaali gynellä joka määräsi clomeja ja teroja yhtä aikaa) niin lääkärini sano mulle, että tottakai täytyy seurata millai ne lähtee kasvamaan ja irtoomaan ja että clomifeniä syövillä on monisikiöraskauksien ja jopa rypäleraskauskien riski aika suuri!! Yksikin tapletti joillekkin saattaa olla kuulemma liian iso annostus, joten senkin takia seuranta ultra pitäisi järjestää! Ja jäi kyllä monttu auki ihmetelemään mitä yksityinen lääkäri oli mulle sanonu ja myös otti pois nuot terot multa (en siis ollu kerinny alottaa vielä sitä lääkemääräystä) koska sanoi, ettei niitä suositella syödä yhtä aikaa, et noi terolutit saattaa ns. heikentää clomien vaikutusta (mullakin siis on pitkä kierto). Teroja kyllä olen pelkästää syöny neljän kierron ajan viime vuoden puolella, mutta ne auttoivat vaan tasan sen aikaa, kun söin niitä.

Ja tämän kuultua olen todellakin ihmetelly, että miten jotku lääkärit uskaltavat antaa aloittaa clomit ilman seuranta ultraa :eek: Sitten tilastojen mukaan on monisikiö raskauksia paljon clomifeniä syövillä, mutta jos ajattelee että sehän tosiaan ihan lääkäristä kiinni onko sellaiselle riskiä ja kun ne kerta osataan ennalta ehkäistä, niin miksei sitten tehtäisi niin? Ja myös lapsettomuuslääkärimme sanoi, että jos nuot munarakkulat tosiaan yltyy kavamaan niikuin joku olikin maininnut jo, niin niitä kuulemma voidaan ottaa "ylimääräiset" pois sillai, että sinne jätettäisiin max.2 hedelmöittymään eikä toimenpide ole kuulemma kovin suuri tai kivulias.

Mutta tosiaan tässä ajatuksia joita mulle heräs ja mitä mulle ollaan sanottu, niin ja sen haluan vielä sanoa, että me ollaan miehen kanssa väestöliiton asiakkaita.
En osaa oikein muuta sanoa kuin että ihmettelen kyllä suuresti näitä eroja... Mie käyn myös lapsettomuuteen erikosituneella klinikalla ja sieltä sain nuo ylläolevat ohjeet. Mie varmistin vielä että eikö tosiaan ultrata, se sanoi että saanhan mie tietysti tulla mutta kallista lystiä kun ei ole pakko (ja siis tää on omakustanteinen yksityislääkäri, eli se olisi tiennyt n 80?/käynti tuloja!).

Mua ei kyllä pelota lainkaan vaikkei ultrata! Mutta jos joku epäröi niin eihän kukaan KIELLÄ menemästä :/ Saahan niitä aikoja varata jos raaskii maksaa (ainakin siis yksityiselläkävijät).

lumikko
Mullehan alunperin Clomit määräsi yksityinen gynekologi. Ei puhunut mitään ultarauksesta. Sitten menin toiselle gynekologille, koska mulla oli paljon kysyttävää enkä oikeen ollut tyytyväinen ekaan gynariin. Vaikka olenkin hänen vastaanotolla käynyt monta vuotta. Tämä kakkos gynari sitten sanoi, ai että olet varmaan tullut seurantaultraan. No se ultra tehtiin ja siinä samalla todettiin se pco. Gynari totesi ultran jälkeen, että vastetta näyttää tulevan clomeilla joten seuranta ultraa ei enää tarvita. Kehoitti myöskin tikuttamaan ovista ja jollei ovista löydy niin sitten soitto hänelle, annostus on varmasti liian pieni.

Eka gynari käski syödä clomeja ekan kierron yhdellä tabletilla, jollei raskaus ala niin sitten seuraavassa kierrossa 2 tablettia ja terot lisäksi. sen jälkeen käski ottamaan yhteyttä. Kaikki tämä tapahtui puhelimitse. Toinen gynari käski syödä clomeja 1 tabletti päivässä neljän kierron ajan ja ilman teroja. Joten kyllä niissä lääkäreissä on todella paljon eroa. Nämä kumpainenkin lääkäri toimivat vielä samalla lääkäriasemalla. Ja vielä yksi eroavaisuus on se, että eka lääkäri käski syödä clomeja päivinä 5-9, toka päivinä 3-7.

Tuli pitkä sepustus, mutta halusin omalta osaltani kertoa miten eri lailla lääkärit asioita katsovat ja lääkkeitä määräävät samallekin ihmiselle. Mutta toivotaan, että osaavat jokainen asiansa ja me saadaan se toivottu tulos eli oma lapsi. :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.06.2006 klo 18:19 RouvaHuldaHuoleton kirjoitti:
En osaa oikein muuta sanoa kuin että ihmettelen kyllä suuresti näitä eroja... Mie käyn myös lapsettomuuteen erikosituneella klinikalla ja sieltä sain nuo ylläolevat ohjeet. Mie varmistin vielä että eikö tosiaan ultrata, se sanoi että saanhan mie tietysti tulla mutta kallista lystiä kun ei ole pakko (ja siis tää on omakustanteinen yksityislääkäri, eli se olisi tiennyt n 80?/käynti tuloja!).

Mua ei kyllä pelota lainkaan vaikkei ultrata! Mutta jos joku epäröi niin eihän kukaan KIELLÄ menemästä :/ Saahan niitä aikoja varata jos raaskii maksaa (ainakin siis yksityiselläkävijät).
Juu siis tottaikai jokainen saa ite päättä käykö seranta ultrassa vai ei. Ja väestöliitolla maksoin 79e jossa mulla siis tehtiin tuo eka seuranta ultra ja samalla se toimenpide, jolla katsottiin onko munanjohtimet tukossa. Ja tämä toinen seuranta ultra kuulemma menee samaan piikkiin. Ei lisä maksuja. Joten ilman tuota toimenpidettä olisi ultraus ollu pelksätään jotain 30-40e hujakoilla. Mutta toki sitten hinnatkin ovat paikkakunta kohtaset, mutta näin täällä meillä :) Mutta jos ei ole lapsettomuusklinikan asiakas ja käy yksityisellä, niin toki hinatkin on sitä luokkaa sitten. Enkä halua sanoa, että joku toimisi väärin käymättä seuranta ultrassa. Ajattelin vain ilmasta oman mielipiteeni ja sanoa sen mitä mulle on sanottu.<br><br>

lumikko
te jotka syötte pelkästään clomeja onko käynyt niin, että kuukautiset eivät ole tulleet ollenkaan? mulla on käytössä vaan clomit, ei teroja ja tässä nyt pähkäilen, että jos ne menkat ei sitten ala ollenkaan. sitten pitää taas aloittaa koko rumba alusta teroilla...äh.

RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 11:06 lumikko kirjoitti:
te jotka syötte pelkästään clomeja onko käynyt niin, että kuukautiset eivät ole tulleet ollenkaan? mulla on käytössä vaan clomit, ei teroja ja tässä nyt pähkäilen, että jos ne menkat ei sitten ala ollenkaan. sitten pitää taas aloittaa koko rumba alusta teroilla...äh.
Juuri siksi mie en voi syödä pelkkää clomia, mulla ei ilman terolutia tule minkäänlaisia kuukautisia. Ei ole tullut moniakaan terolutittomia menkkoja sen jälkeen kun täytin 16.

RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 14:04 RouvaHuldaHuoleton kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 11:06 lumikko kirjoitti:
Juuri siksi mie en voi syödä pelkkää clomia, mulla ei ilman terolutia tule minkäänlaisia kuukautisia. Ei ole tullut moniakaan terolutittomia menkkoja sen jälkeen kun täytin 16.
Niin ja siis silloin 90-luvun lopulla söin ilman terolutia pari clomikuuria mutta siitä ei tullut mitään, lääkäri oli jo silloin sitä mieltä että PAKKO pitää terolutit tai primolutit mukana ja että niistä ei ole mitään haittaa.

lumikko
no selvinnee lähipäivinä onko clomit tuottaneet tulosta vai jäävätkö ne menkat kokonaan sitten pois. kysyin vielä lääkäriltä, että ei siis teroja ollenkaan niin se sanoi, että ei että kuukautisten pitäisi tulla muutenkin. Osaatkos sanoa, että jos se ovulaatio ei tapahdu niin voiko pelkillä clomeilla tulla silti kuukautiset?

lumikko
ja täytyy vielä lisätä, että eipä ole mitenkään sellainen olo, että olisin raskaana(tai enhän voikkaan tietää millainen olo kuuluu olla kun en sitä ennen ole kokenut), mutta toisaalta ei ole sellainen olokaan, että menkat alkais. mutta ne menkat ei ainkaan mulla paljon itsestään etukäteen ilmoittele. joten täytyy jääd odottavalle kannalle ja olla pähkäilemättä asiaa sen enempää.

Neldream
Mulle kävi niin, et ekassa clomikierrossa ovulaatio tapahtui ja menkat sitten tulivat, mutta olivat kyllä niiin niukat.... varmuuden vuoksi tein raskaustestinkin, mutta negaahan se näytti... Epäilen vaan, että nuo clomit taitavat ainakin minun limakalvooni vaikuttaa aika epäsuotuisasti... No nyt mennään silti toista clomikiertoa kp 5, yöllä heräsin kun oli aivan tajuton hiki....

RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 15:27 Neldream kirjoitti:
Mulle kävi niin, et ekassa clomikierrossa ovulaatio tapahtui ja menkat sitten tulivat, mutta olivat kyllä niiin niukat.... varmuuden vuoksi tein raskaustestinkin, mutta negaahan se näytti... Epäilen vaan, että nuo clomit taitavat ainakin minun limakalvooni vaikuttaa aika epäsuotuisasti... No nyt mennään silti toista clomikiertoa kp 5, yöllä heräsin kun oli aivan tajuton hiki....
Mie käsitin lääkärini puheista että juuri sen limakalvovaikutuksen takia nimenomaan keltarauhashormoni (terolut) olis vaan hyväksi, että se auttaa siinä kiinnittymisvaiheessa JOS sen ovulaation saisi clomeilla aikaan... Mutta mulla ei klomit ole koskaan vielä (tietääkseni ei tässäkään kierrossa) aikaansaaneet ovista. Eli mie olisin saanut ilman teroluttia oottaa taas jopa 6kk menkkoja ja seuraavaa klomiannosta.

Mulla tänään olis yleisen kaavan mukaan pitänyt alkaa menkkojen ilmaantua, kun terolutien jälkeen yleensä ihan max 48h kestää. Mutta voihan olla että klomit tälläkertaa myöhästyttää, vaikka raskaus ei olisikaan alkanut. Eli odottavalla kannalla minäkin, joskin uskon olevani "tyhjä".

Plussaonnea piinailijoille!

Mitäs Betanialle kuuluu??

En ole kuullukaan, että clomien kanssa jäisi menkat pois :eek: Hitto, jos vielä niitäkin joutuu odottelemaan just kun on kesäsulut joka paikassa....

Otin tänään vikan clomin tässä kierrossa (1. clomi- kierto). Olo on ollu kohtuu hyvä. Ekana päivänä vähän huippas ja väsyny olen ollu, mutta ei mitään nipistelyitä tai muita kipuja.

Rintsikoita ja plussatuulia kaikille :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 15:34 RouvaHuldaHuoleton kirjoitti:
Heippa!

Kiitos kysymästä, mitäs tänne. :) Mulla on ollu ihan menkkatunne kp 25 saakka. Nyt menossa siis kp 31. Mulla on toi kierto ollut viimeaikoina sen 32 päivää, joten kuukautisia odottelen tiistaina alkavaksi. Huono fiilis tämän vauva-asian tiimoilta. Ihan varmasti ei ole tärpännyt nytkään. Mutta ajattelin jättää murheet sikseen ainakin hetkeksi, me suuntaamme aviomieheni kanssa huomenna etelään lemmenlomalle! :D

Ai niin juu, ja me olemme keskustelleet adoptioasiasta ihan tosissaan, aloitetaan prosessi matkalta palattuamme. Olen aina halunnut adoptiolapsen, siis vaikka saisinkin joskus omia biologisia lapsiakin. Ihanaa, nyt tuntuu, että tämä on se meidän juttumme!

:heart:

RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 21:02 Betania kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 15:34 RouvaHuldaHuoleton kirjoitti:
Heippa!

Kiitos kysymästä, mitäs tänne. :) Mulla on ollu ihan menkkatunne kp 25 saakka. Nyt menossa siis kp 31. Mulla on toi kierto ollut viimeaikoina sen 32 päivää, joten kuukautisia odottelen tiistaina alkavaksi. Huono fiilis tämän vauva-asian tiimoilta. Ihan varmasti ei ole tärpännyt nytkään. Mutta ajattelin jättää murheet sikseen ainakin hetkeksi, me suuntaamme aviomieheni kanssa huomenna etelään lemmenlomalle! :D

Ai niin juu, ja me olemme keskustelleet adoptioasiasta ihan tosissaan, aloitetaan prosessi matkalta palattuamme. Olen aina halunnut adoptiolapsen, siis vaikka saisinkin joskus omia biologisia lapsiakin. Ihanaa, nyt tuntuu, että tämä on se meidän juttumme!

:heart:
Ihanaa että elämä eteenpäin tuntuu valoisalta ja odotuksen arvoiselta teillä!!! Onnea adoptioprosessiin, varmasti raskas mutta sitäkin palkitsevampi (seurasin tuttavien adoptioprosessia, adoptoivat pojan venäjältä jokunen aika sitten)!

Mie kirjoittelinkin tonne vauvakuume-puolen piinapinoon että eilinen oli omituinen ilta, KAUHEAT kivut kohdussa, supistuksia (!) ja kosketusarkuutta (mahan päältä ei voinut koettaa). Olin varma että holahtaa veret vähintään lattioille mutta ei mitään! Seksin jälkeen simpat toivat mukanaan muutamaan viirun verensekaista limaa, veri oli ruskeaa. Aamulla ei ole ollut mitään. Jos tää nyt tarkoittaa että menkat alkaa, niin alkaisivat nyt kunnolla sitten että lauantaina olisi jo loppumaan päin ja uusi clomikuuri päällä (lauantaina lähdetään tallinnaan juopottelemaan murheet pois ;) )...

lumikko
minä tänään sitten testasin kun en malttanut odottaa. negaa testi näytti. no täytyy tehdä muutaman päivän päästä uudelleen ja jännäillä sinne asti. kyllä se aika kovaa taas kolahti, vaikka olikin hieman aikaista testailla. täytyy sanoa, että itku taas pääsi ja tuli sellainen olo, että eikö se koskaan onnistu meillä. kyllä tämä on yhtä vuoristorataa...en tiedä kuinka kauan tätä jaksaa.... :ashamed:

RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 20:50 lumikko kirjoitti:
minä tänään sitten testasin kun en malttanut odottaa. negaa testi näytti. no täytyy tehdä muutaman päivän päästä uudelleen ja jännäillä sinne asti. kyllä se aika kovaa taas kolahti, vaikka olikin hieman aikaista testailla. täytyy sanoa, että itku taas pääsi ja tuli sellainen olo, että eikö se koskaan onnistu meillä. kyllä tämä on yhtä vuoristorataa...en tiedä kuinka kauan tätä jaksaa.... :ashamed:
:hug: :hug: Kyllä se tulee onnistumaan, jos ei clomilla niin sitten jollain muulla! Minä olen elävä todiste siitä että "ihmeitä" tapahtuu!

Minäkin testasin negaa, kp 27/26 mutta pää ei ota uskoakseen, mie vaan tuudittaudun taas siihen että oli liian aikaista...

Koitetaan uskoa tulevaan, siellä on hienoja asioita meidänkin varalle ja niitä kannattaa odottaa! :flower:

Onpa ihanaa löytää samanmoisia kohtaloita täältä netistä!! Kun en siis ennen oo tajunnut oikeen täällä näissä asioissa surffailla.
Meillä takana 1,5 vuotta yritystä. Sitä ennen vuosi enemmän tai vähemmän Terolutilla kikkailua.Ei tepsinyt epäsäännöllisiin menkkoihin mitenkään.. jotka mulla aina ollut tyyliä "kerran puolessa vuodessa ja välillä kolmesti kuukaudessa". Nyt takana tuskien tutkimustaival puolen vuoden jonotuksen (naistenklinikalle)jälkeen ja eka clomifen-kuuri. Nyt kikkailen ovulaatiotestien maailmassa toteamassa joka aamuisen pettymyksen. Menkkoja odotellessa, ja alkaa tupla-annos clomia. Pelottaa kyllä, koska onhan siinä riskinsä. Ja mulla jo yhdestä tabusta aika rankat sivuvaikutukset. Hikoilua, vatsakipuja ja hervotonta tunteiden myrskyä. Epätoivo kauheaa!!! Ei tiedä enää miten lohduttautuisi.

:'(

Väliaika tietoja :D

Käytiin siis eilen aamusta seuranta ultrassa ja sieltä näyttäis yhden munarakkulan lähteneen kasvamaan ylitse muiden (14mm) ja ovulaation lääkäri arveli tapahtuvan keskiviikko-tortai välinä (lähtee irtoomaan siinä 18mm-20mm kokoisena) ja perjantaina on jälleen seuranta ultra, jos ovulaatio testi näyttää negaa perjantaina. Nyt alko piinaavaa hetki meille :snotty:

RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 10:21 ananaskirsikka kirjoitti:

Käytiin siis eilen aamusta seuranta ultrassa ja sieltä näyttäis yhden munarakkulan lähteneen kasvamaan ylitse muiden (14mm) ja ovulaation lääkäri arveli tapahtuvan keskiviikko-tortai välinä (lähtee irtoomaan siinä 18mm-20mm kokoisena) ja perjantaina on jälleen seuranta ultra, jos ovulaatio testi näyttää negaa perjantaina. Nyt alko piinaavaa hetki meille :snotty:
Onnea kasvavan munarakkulan johdosta!!!

Mulla ei menkkoja eikä testiplussaa, nyt kp 28/n 26.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 10:21 ananaskirsikka kirjoitti:

Heippa! Mikä sulla oli kiertopäivä kun olit ultrassa? Mä olin eilen kans ultrassa kp13 ja siellä oli kaks follikkelia (18mm ja 22mm). Ne oli samalla puolella molemmat. Jihuu... ekaa kertaa nyt Clomeilla tuli aikaiseksi vaste. Kyllä tätä vastetta on odotettukin jo 4kk. Pyysin lääkäriltä irrotuspiikkiä, mutta sellaisiin hoitoihin kuulemma siirrytään sitten vasta lapsettomuuspoleilla. Toivottavasti ei sinne asti tarvitsisi mennä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 12:16 miina kirjoitti:
Heippa! Mikä sulla oli kiertopäivä kun olit ultrassa? Mä olin eilen kans ultrassa kp13 ja siellä oli kaks follikkelia (18mm ja 22mm). Ne oli samalla puolella molemmat. Jihuu... ekaa kertaa nyt Clomeilla tuli aikaiseksi vaste. Kyllä tätä vastetta on odotettukin jo 4kk. Pyysin lääkäriltä irrotuspiikkiä, mutta sellaisiin hoitoihin kuulemma siirrytään sitten vasta lapsettomuuspoleilla. Toivottavasti ei sinne asti tarvitsisi mennä!
Moikka!

Mää kävin ekassa seuranta ultrassa (ssg) kp10 jolloin olin kerinny syödä viis clomia (1 tabletti päivässä) ja tuossa ultrassa ei ollu muutosta tapahtunu, joten sitten kp11-14 lääkäri määräs mun syödä vielä toiset 5 clomia (1 tabletti päivässä) ja nyt sitten tuolla kp16 kävin toisessa seuranta ultrassa ja siellä oli sitten yksi follikkeli lähteny kasvamaan ylitse muiden (14mm vasemmalla puolella) ja sen pitäisi kuulemma 2mm kasvaa päivässä, joten nyt on taas toiveet korkealla, mutta en siltikään uskalla toivoa liikaa, tässä on tullu jo liian monta kertaa petyttyä ja joka kerta sitä pettyy enemmän :( Mutta tosiaan, jos ei oo sitten perjantaihin menessä ovista tapahtunu, niin sitten taas katsotaan ultralla tilanne ja siirrytään kuulemma niihin irrotuspiikkeihin. Mutta hei sullahan on hyvin asiat, kun noin isoiksi on kasvanu :hug: Onnee vaan paljon sen johdosta :flower: Toivotaan et teilläkin tärppäin sit nytten. Millasella annostuksella sää oot syöny noita clomeja?

\Mutta hei sullahan on hyvin asiat, kun noin isoiksi on kasvanu :hug: Onnee vaan paljon sen johdosta :flower: Toivotaan et teilläkin tärppäin sit nytten. Millasella annostuksella sää oot syöny noita clomeja?

[/quote]

Moikka! Mulla on nyt eka kierto meneillään clomit tupla-annoksella. Söin ensin kaksi kiertoo yhdellä tabulla, mutta niistä ei ollut mitään apua. Sitten tuli yksi välikierto, kun jäi menkat kokonaan välistä. Toivottavasti siirrytään molemmat plussa-puolelle tässä kuussa. Jännää...

RouvaHuldaHuoleton
Tyhmä kysymys, mutta haittaako jos ottaa alkoholia reippaasti kun sy clomeja, siis kerran pitää kunnon ryyppyillan sinä 5 päivän aikana??

En kyllä usko...

Mie nimittäin tipahdan, en siis plussaa voi enää ees toivoa, vuoto aluillaan. Uutta putkeen. Avataanko uusi pino kesäkuun clomisteille??

Heipparallaa taasen!
Mua askarruttaa nyt sellanen asia kun puhutte noista ultrista ja miten tarkasti munasolun mittoja kuvaatte.. mulle määrättiin siis clomeja ja ensimmäisen kuurin jälkeen kävin vain verikokeessa, jossa mitattiin estrogeenin tuotannon määrää. Tämän jälkeen määrättiin ottamaan 2 tabua päivässä edellisen yhden sijaan ja kontrolli on vasta kesän lopulla.
Miten siis on, olisiko oikeeoppista käydä siellä ultrassa kuurin aikana useinkin, mulle kun ei mitään sellaista määrätty. Arvelluttaa ihan kiitettävästi vaan itsekseen popsia clomeja ilman minkäänlista kontrollia. Lääkäri ei myöskään puhunut mulle mitään noista ovulaatiotesteistä.. niitä nyt yritän tulkita ominpäin pakkausselosteen mukaisesti..

lumikko
Mun eka clomikierto ei sitten tuottanut tulosta. Osan kanssa ollaankin kirjoiteltu jo tuolla vauva puolella piinailojoissa viikko 23. Maanantaina siis tein testin joka oli nega. Siihen asti oli fiilikset hyvät ja uskoin siihen, että voisin olla raskaana. Maanantain jälkeen tuli taas apeus, vaikka ajattelinkin, että vielä ei ole toivoa menetetty. Mutta tänään sitten karu totuus taas tuli esiin. Menkat alkoi. No jos jotain positiivista pitää ajatella niin ainakin ne menkat tuli eikä jääneet kokonaan pois niinkuin on tässä vuoden mittaan käynyt. Nyt vaan sitten uutta kiertoa eteenpäin ja tällä kierrolla clomit kp 3-7.

Kyllä tämä on yhtä tunteiden heilahtelua. Välillä on positiivinen olo ja välillä itkettää aivan hirveästi. Maanantaina ja eilen itku oli kyllä todella herkässä. Jos tätä touhua pitäää vuositolkulla jatkaa niin kyllä multa sekoaa siinä vaiheessa pää. Nytkin välillä tuntuu, että elämä pyörii kuukautiskierron ympärillä, ensin pitää syödä tabletteja, sitten testailla ovulaatiota ja siinä sitten harrastaa seksiä ja taas kohta testailla raskautta. Yritäpä siinä sitten olla ajattelematta koko asiaa.

Olen myös miettinyt, että pitäisikö mennä terveyskeskuslääkärin luokse ja pyytää sieltä lähete lapsettomustutkimuksiin. Olen käynyt yksityisellä gynellä ja sieltä kautta hoidot tulevat kalliiksi. Neljän clomi kierron jälkeen varmaan tehdään aukiolotutkimus ja mielummin tekisin sen kunnallisella puolella. Onko muilla kokemusta ja miten itse olette toimineet. Onko kunnalliselle puolelle kuinka pitkä jono?

Tässä tuli nyt taas pientä valitusta, mutta helpotti taas huomattavasti, kiitos niille jotka jaksoivat lukea!

Yhteistyössä