Pino alkuraskauden hermoilijoille

Finttu joo ollaan tosi läheisiä. Halusin heidän olevan alusta asti mukana. ja onhan se niin ihanaa kun saa vapaasti keskustella kaikesta mikä mietityttää :heart: Nähdään kuitenkin vähintään kerran viikossa yleensä useana kertana viikossa. =)
 
Mekin muuten kerrottiin kummankin vanhemmille ja siskolle, sen kihlatulle ja mun parhaille kavereille jo 3+5-4+1 välisenä aikana just sen vuoksi, että olisin halunnut heidän tietävän myös km:stä. Nyt sitten olen julistanut raskaudesta jo fb:ssä ja sitä rataa... :whistle:
 
Mä en ehkä siks haluais mennä tohon 3/4D ultraan, kun en haluaisi nähdä liian tarkasti minkänäköinen tyyppi siellä polskuttelee. Ainahan sitä voi tietty pitää silmät kiinni. :LOL: Ei mut menee kaikki jännitys, kun tietää sukupuolen ja on nähnyt jo kasvonpiirteeitäkin. Toisaalta lapsen syntymään liittyy enemmänb tai vähemmän jännitystä joka tapauksessa...
Äh, täytyy miettiä...onhan tässä nyt siihen (rv 24-25) vielä rutkasti aikaa.
 
Finttu: mitähän oon taas ajatellut kun noita kirjoitusvirheitä noin tulee.. :LOL:
Eli kp30 testasin herkällä testillä haamujen haamun. Tänään tein ihan tavallisen testin illalla ja negaa näytti. Kierto on heitellyt mulla, mut kuitenkin ollut viimeset ajat 35 pv.
Meinaan kulkaa tulla hulluksi kun ei saa selvää tulosta :headwall: :LOL:
Nyt mulla ei ole ollut kipuja..ainoastaan alaselkää jomottaa. Ties mitä sekin.. :|
Lentoemo: olen joskus aijemminkin vaihtanut sinun kanssa muutaman sanan. Asut italiassa eikös? Onnea odotukseen sinulle. Saat luultavammin sellaisen nappisilmän.. :p
Minullakin on entisestä liitosta 3 nappisilmää. :D
Vitsi kävin katsomassa noita videoita 4D ultrasta..vähäkö näki selvästi vauvan kasvonpiirteet ja kaikki liikkeet. :eek: :D Silloin kun odotin (8v sitten) ei tommosia ollut. :D
 
Voi, kun mielenkiintoisia ja hellyyttäviä kuvia. Mä usein mietinkin, että mitähän ne vauvat siellä ajattelaa...käykö niille aika pitkäksi jne?! JOku taisi joskus mainita, että vauvat itkee myös siellä... voi yhyy!

Asiasta kukkaruukkuun, tossa youtubesssa oli vieressä lista noista muista videoista, ja eksyin kattomaan sen pätkän, missä äiti imetti 8-v tytärtään... voi, jotenkin tuntuu vinksahtaneelta -vaikka äiti niin järkevästi selitti ja perusteli...ei silti mee jakeluun!
 
Mpa: kiitos varoituksesta. Joku tuolla muutenkin varoitteli samaa, mitä itsekin olin ajatellut: näkymä 3D:llä aikaisessa vaiheessa voi olla aika raju... Eli jos sinne, niin varmaan joko siksi, että normaalissa rakenneultrassa on ollut jotain hälyttävää tai sitten uteliaaisuudesta silloin myöhemmässä vaiheessa.
Outoa, että 3D:ssä olisi jokin erityinen riski, koska loppujen lopuksi on sama kone kuin 2D:ssäkin, mutta vain tosiaan tarkempi ja nopempi tietokone, joka sitä kuvaa käsittelee. Itsekin olin tosiaan käsittänyt noin, että 4D on ihan sama kuin 3D, mutta vain liikkuvaa kuvaa.

Aurora: mullakin testit näytti vähän yhtä sun toista alussa, tai siis haamua näkyi kaikissa, mutta osassa vahvempana ja osassa tummempana. Toivottavasti se nyt siitä tummenee, oota vielä vähän aikaa, kun ei se pitoisuus tosiaan aivan päivässä kaksikertaistu!

Saako kysyä, että mistä päin maailmaa sun lapset ovat saaneet nappisilmänsä? :D

Itse asiassa meille on tulossa vaan sinisilmä ja muutenkin varmaan aika perus-Jaskan näköinen vauva, kun miehellä on vihreät silmät ja tukkakin on sellaista tyypillistä suomalaista piikkisuoraa ruskeaa... Salaa toivon, että miehen isän ihana tumma, aaltoileva tukka jotenkin erehtyisi meidänkin vauvan päähän, mutta kyllä sieltä nyt on paras odotella ihan maantienharmaata spaghettitukkaa niin kuin vanhemmillaan :LOL: Miehellä ei ole edes italialaista nenää, vaan hyvin suomalaiselta näyttävä pieni nykerö :D

Suomalaiset naisethan aina toivoo, että lapsi saisi ulkomaalaiselta isältä niitä ihania eksoottisen kauniita iirteitä, mutta meikä valitsi miehen, joka on kaikinpuolin suomalaisemman oloinen kuin minä itse :LOL: No, täällä Italiassa kaikki ihasteleekin sitten, että voi kun ihanaa, kun teille tulee sinisilmäinen blondivauva :p

Huom! Mun maantieharmaa tukkani on täällä siis superblondi :LOL: Ja muutenkin olen 170cm pitkänä ihan hujoppi... Paras oli, kun kaupassa mittailin pöytäliinaa, ja kysyin myyjältä, että kuinka pitkä se on. Myyjä vastasi, että se on saman pituinen kuin minä, eli 180cm... :LOL:

leidi: voi örks! En kyllä kattonut videota, mutta ei ihan normaalilta kuulosta. Henk. koht. olen sitä mieltä, että imetys on syytä lopettaa viimeistään silloin, kun lapsi osaa pyytää tissiä...

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 14+3 :heart: ;)
 
Minusta jokainen imettäköön just niin kauan kuin haluaa. Mutta itse olen sitä mieltä, et on aika lopettaa, kun lapsi osaa itse kävellä tissille. :xmas:

Lenttis pistelin sun kohdulle kysymyksiä tuonne toiseen ketjuun. B)

Ja samaan hengenvetoon HÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH! suututtaa ja harmittaa. Eilen oli tosiaan ihan vuodoton päivä, tänään on taas semmoista minimaalista värjäytymää valkoisessa paperissa (pitäsköhän ostaa värillistä vessapaperia? :xmas: ). Näin aamulla painajaista (hitto kun en noussut ylös vikan vessakäynnin jälkeen vaan menin vielä nukkumaan) ja siinä unessa huusin suoraa kurkkua (siis itkin). Heräsin ja koko mun kroppa oli oikeesti siinä tilassa kuin oisin itkenyt ihan täysillä. Jotenkin olin aivan jännittyneenä ja stressissä. ...osasin vähän pelätäkin, että vessasta löytyy väriä, kun sinne menee ja niinhän se oli. Siihen asti (eli kasiin asti tänä aamuna) vuoto oli poissa. Kyllä se nyt vaan erehdyttävästi kulkaa näyttää siltä, et stressaaminen (varmasti oli siinä tilassa melkoiset stressihormonit liikkeellä ) ON pahasta vauvalle. :|

T. Itselleen typeristä unista vihainen kärppä ja äitinsä hölmöistä unista kärsivä papuska 13+4
 
Lentoemo: Lasten Isä on kotoisin Jordaaniasta. Lapset on nyt 13(kohta 14), 10 ja 8. Ovat sellaisia pikisilmiäisiä ja tummatukkaisia. Ruskettuvat helposti :D
Kaikki ohikulkijat, kun olivat pieniä niitä aina ihasteli..onhan ne täällä erinäköisiä kuin suomalaiset pellavapäät. Nyt olis toiveissa se sinisilmäinen blondi. :LOL:

Toiveikkaana täytyy odottaa..odottaa tuleeko täti kylään vai ei. |O

Nyt täytyy jatkaa töitä.. :wave:
 
Juu niin sanottiin (vaikka se piti todennäköisempänä sitä, et se ei enää vuoda vaan liukenee, koska ei ole kohdunsuulla vaan ylempänä kohdussa). Enkä silleen huolestunut, mut ärsyttihän se. :whistle: Mut se loppui jo. Onneksi. Siis oli tosi lyhytaikainen ja tosi tosi tosi niukkaa. Tiedä kehtaako vuodoksi edes sanoa vai enemmän värjäytyneeksi valkkariksi. =) ..ja vielä sinänsä en ihmetellyt, kun tiesin herätessäni olleeni ihan jännittynyt ja stressaantunut. Siis jotenkin koko kroppa jumissa ja ihan hirveä olo. ...kiva painajainen. Ja vielä ihan täysin typerä ja ilman minkäänlaista todellisuuspohjaa. Pitäs ehkä kattoa vähemmän noita jenkkisarjoja. :xmas:

T. Chicagolainen voimalaitoksen vartija, joka yritti puolustaa heinälatoa terroristeilta. :xmas:
 
Mie kävin ny siel ultrassa ja sykkivä sydän sieltä löytyi!! :heart: :heart: oli 10,2mm pitkä ja vastas vkoja 7+1! LA:ta tosin ei lähdetä muuttaan, ja se on papereissa 10.4. Vitsi miten ilonen mie olin ko siel näin sen sydämensykkeen!! :heart: Se ol jotai nii ihanaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Mie kävin ny siel ultrassa ja sykkivä sydän sieltä löytyi!! :heart: :heart: oli 10,2mm pitkä ja vastas vkoja 7+1! LA:ta tosin ei lähdetä muuttaan, ja se on papereissa 10.4. Vitsi miten ilonen mie olin ko siel näin sen sydämensykkeen!! :heart: Se ol jotai nii ihanaa!
oijoi, onnea sinulle! :flower: mulla on ultra ens viikon ke ja en malta odottaa. Meillä on muuten tosi lähekkäin laskettu aika, sulla 10.4 ja mulla 12.4. Kumpikohan syntyy sitten kuitenkin eka? :D
 
funkymama, jos tuo ultran 7+1 pitäisi kutinsa, ni sit LA ois 14.4 :heart: Eli saa nähä sit kumpi ensin syntyis :D Et kummal menee yliajalle ja kuin paljon vai meneekö kummallakaan :)

Kiitos TA, Lenttis ja fm onnitteluista :heart: Kyl ny on huojentunu olo ku ei ollu kohdunulkoista eikä tuulimunaa :heart:
 
Aurora72: Voin ihan 100% omakohtaisella kokemuksella vakuuttaa, että ovistesti kyllä reagoi hcg:hen vaikka raskaustesti ei sitten vastavuoroisesti reagoigaan lh:hon. Se liittyy siihen, että jotenkin molekyylitasolla hcg ja lh ovat hyvin samankaltaisia ja lh-testit (eli siis ovistestit) reagoivat myös hcg:hen.

Taustaksi: itse olen tällähetkellä raskaana (valitettavan huonolla ennusteella ja aivan alkumetreillä - sikiöpussin koko ja hcg ovat n. viikon viitearvoja jäljessä ) ja ainakin omalla kohdalla sekä raskaustestit ja ovistestit ovat näyttäneet jo pitkän aikaa vahvasti plussaa. En pysty valitettavasti linkkaamaan valokuvia duunikoneelta, mutta todistusaineistoa on ihan kuviksi asti...

Eli summa summarum ja vinkiksi muillekin: ainakin siis Clearbluen digitaalisella ovis- ja raskaustestillä viivat (ja diginäytön kuvat) ovat molemmissa testeissä itselläni olleet ihan yhtä vahvasti positiivisia ja verikokeet ovat kertoneet että raskaana ollaan. Eli jos sulla ovistesti on selkeästi positiivinen, olet todennäköisesti raskaana...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora72:
testasin huvikseni ovulaatiotestillä nyt illalla ja sepä näytti mitä selkeämmän plussan??
ei kai nyt ovis enää voi olla...Hä? Voiko merkitä raskautta?

:eek: ihan pihalla..
Hih, sait mut hölmistymään ja teinpä itsekin ovistestin, hehee - selkeä viivahan sieltä ilmestyi! Kyllä tässä raskaana ollaan. =)

7 + 4
 
Hei fynkMama: koska sait plussaa raskaustestiin? Mä oon ihan aimänkäkenä täällä..kun ensin sain haamun clearbluen testillä jo maanantaina kp30/35..sitten aconin testillä nega kp32. sitten tämä ovulaatiotesti näytti eilen oikein selvän plussan. Ota nyt selvää sitten.. :headwall: Oireita on jonkin verran..nännit arat, valkovuotoa ja alamaha nippailuja.
niin ja lämmöt koholla.. mutta jotenkin sellanen tunne ettei olisi raskaana. :ashamed:
Meinaan testata vasta viikonloppuna kun kuukautisten pitäs oikeasti alkaa.

Onnea sulle raskaudestasi..se on käsittämätön onnen tunne sitten kun varmasti tietää olevansa raskaana :D :flower:
 

Yhteistyössä