Pino alkuraskauden hermoilijoille

Miracle, lohdullista kuulla, että jollain muullakin on vain vähän oireita - toivottavasti meillä on siitä huolimatta kaikki hyvin :) Minäkin nukun älyttömän sikeästi. Kylmä/kuuma -olotiloja on ja aivan hillitön ruokahalu. Voin niin käsittämättömän hyvin ja siksi epäilyttää... Eipä silti, 9kk tällaista oloa kelpais kyllä, jos vaan mahassa kaikki on ok! Odotan kärsimättömänä varhaisultraa, menen vasta syyskuun puolella sinne.

Onko teillä, joilla jo ennestään lapsia, ollut isoja eroja raskausoireiden välillä?

Oxford 5+4

p.s. lisäys: tuhruilu ohi toistaiseksi, muutenkin oli niin niukkaa beigeä, ettei huolestuta enää
 
Kärppikselle voimia ja paljon lepoa. :heart:

Itsellä etovaolo lähtenyt pois. eikä niin kauheeta väsymystäkään. *kopkop* =) Vatsa sen verran pyöristynyt että äidinäitini (joka ei tiennyt raskaudesta) katsoi mahaani ja kysyi että odotatko sä vauvaa. :heart:

sadee80 12+6
 
Kärppikselle haleja.
Tosta oireettomuudesta: ei mullakaan kovasti niitä oireita oo ollu. Väsymys ja rintojen arkuus on häiritsevimmät. Iltasin tekee pahaa, mut se menee ohi jollain raikkaalla suuhunpantavalla yleensä aika nopeesti.
Nyt on ihan uus "oire" tullu viikon sisään. Mun pinna on ihan poikki. Koira itkee narttujen perään ja oon ihan tosissani (?) ajatellu, et pistän sen elukan jostain lihamyllystä läpi. Joku aamu se inisi ja itki makuuhuoneessa, ni mä heitin sitä tyynyllä :ashamed: . No on se yli 50 kilonen rontti, et ei se tyyny sille mitään tehny, mut silti. MIS ON MUN PINNA?
Finttu 12+4
 
Sunnuntai-iltaa! Kärppikselle vielä erityisvoimatoivotukset!

Viikonloppu lusittu anopin seurassa enkä pystynyt mun "vauvamahaa" (=turpokasa) piilottelemaan, niin kuin en oikein eilisissä kaverin häissä. Ei kukaan tullut suoraan kysymään enkä maininnut asiasta. Siinähän miettivät. ;) Eilen näytti siltä, et olisin viimeisilläni...

Oxford kyseli raskausoireista. Mulla on ollut tosi vähäiset oireet esikoisen odotukseen verrattuna, siksipä olen ollut huolissani. Esikoisesta pahoinvointia ja rintojen arkuutta paljonkin ja nyt ei kumpaakaan. Eniten ihmettelen et rinnoissa ei tunnu mitään, mut jostain luin et uudelleen synnyttijllä ei rintaoireet tuliskaan niin kovina. Ja mä just vast lopetin imettämisen. Nyt tän kakkosen kanssa on tullut iho-oireita. Lieö tyttö sit, kun imee äitinsä kauneudun? :whistle:

Joo, ja mullaki tuhruttelu on edelleen jatkunut. :( Kovin vähäisenä, mutta kuitenkin. En taida kuitenkaan vielä neuvolaan soittaa, yritän malttaa mieleni ja muistaa että ultran täti mulle "lupaili" vielä niitä vuotoja. Ihmeen positiivissa fiiliksissä mä olen just nyt, ehkä sekunnin pystynyt nauttimaankin tästä raskaudesta...kunnes toisin todistetaan.

Nyt meen mättää kitusiin kasapäin texmexmössöä - sikiö huutaa ruokaa! :p

Mukavaa ja todellakin mahdollisimman stressitöntä alkavaa viikkoa kaikille hermoilijoille!

kimallus 12+4
 
heipä taas kaikille :wave:
huomenna on se ihan päivä milloin vihdoin ja viimein nämä piinaavat kaksi viikkoa loppuu.
pääsen vihdoin sinne ultraan :heart: :heart: :heart:
nämä eivät olisi olleet näin piinaavia jos se sijainen olisi ne sydänäänet saanut sieltä masusta kuultua.
hyvin siellä masussa voidaan toivottavasti.
mahtaako huomisesta työpäivästä tulla yhtään mitään kun jänskättää niin paljon ja eikä tämä ole edes ensimmäinen lapsi.... =)

cadillac ja toukka 12+0
 
Heippa,

Ihan pikaisesti koppaan toisesta pinosta: Meillä ei muutoksia. Tai ainakaan semmoisia, joista vielä tiedetään. Mulla on keskiviikkona eli huomenna aamusta seuraava lääkäri + ultra. Sittenpä taas nähdään... Punaista ei ole tullut eikä hyytymiä sen koommin, mutta ruskeeta tuhruttelee... Loppuu tosin välissä eli esim. eilen päivällä ei tullut kuin kerran vähän enemmän (ja silloinkin tosi niukasti) ja sitten muuten koko päivänä ei mitään. Yöllä mulla on nyt viimeisena kahtena yönä jostain syystä alkanut juilimaan ja siihen kun yhdistetään täysi rakko, tulee aina hiukan (tuolleen samanlailla niukasti, mutta runsaammin verrattuna normaaliin niukkaan) sitä ruskeeta. Mut sitäkin tosiaa tulee sit sinä runsaampana jonkun minuutin ajan (kirjaimellisesti. Siis sen, että sen pyyhkii pois ja uutta ei tule) ja sit palaa siihen tosi niukkaan...

En osaa sanoa yhtään. Kaikenlaista tuntemusta mulla on mahassa ollut, mutta epäilen tällä hetkellä pelästyväni jo ihan normaalejakin kasvukipuja. Mikään kipu (paitsi tuo yöllinen juilinta) ei ole pitkäkestoista vaan menee hyvin pian ohi.

Mutta en tiiä. Oon varulta pysynyt makuuasennossa mahdollisimman paljon (lonkat huutaa jo hoosiannaa). Kattotaan huomenna, mitä lekuri sanoo.

Kiitoksia kaikille tuesta. :hug:

P.S. Noiden oireiden tuijottelusta. En tiedä, onko oma raskauteni keskeytynyt, mutta kaikki lienee yhtä mieltä siitä, että se on hyvin mahdollista. Siitä huolimatta aamupala on lentänyt kaaressa ja tissejä turvottaa varsinkin iltaa kohti erittäin paljon. Nännit on ihan... Sillä mun kaverilla taas, joka nyt on yhtä aikaa raskaana, ei ole ollut yhtään mitään. Ei hyviä eikä pahojakaan oireita, mutta vauva on ok.

Jotta jotta. Elkääpä niistä stressatko. Ei ne mitään kerro, on oireita tai ei. :)

T. Kärppä ja papuska 12+2 (tai +3)
 
Moi kaikille,

olen käynyt täällä lukemassa teidän keskusteluja, vaikken ole itse mitään vielä kommentoinutkaan. Oma tilanteeni on sellanen, että minulla oli kesäkuussa km, ja nyt viime viikolla plussasin jälleen. Yksiäkään kuukautisia ei ehtinyt välissä tulla, mutta todennäköisesti menossa on vasta 4+.

Olen ihan hermorauniona tämän raskauden takia, kun pelkään taas menettäväni tämän. Pahinta huolta aiheuttaa se, että testin viiva ei ole näiden muutamien päivien aikana tummunut juuri yhtään (selvä viiva näkyy, mutta testiviivaa paljon haaleampi), olen päivittäin testaillut. Myöskään raskausoireita ei juuri ole. Edellisessä raskaudessani oireita oli paljon enemmän. Aargh, tää epätietoisuus ja odottaminen on ihan kamalaa! Eniten taidan tällä hetkellä pelätä tuulimunaa. Haluaisin nauttia raskaudesta täysillä ja yritänkin tolkuttaa itselleni ettei tää stressaaminen yhtään asiaa helpota, mutta minkäs teet.
 
Ei pitäis olla hcg enää kesäkuun jäljiltä korkealla, olen tehnyt negatiivisen raskaustestin kuitenkin elokuussa. Tosin hcg-arvoja ei mitattu km:n jälkeen ollenkaan, perusverenkuva ja tulehdusarvot vaan otettiin.
Eilen tehtiin hcg-verikoe ja soittelin tänään tuloksia. Terkka sanoi vaan että positiivinen on, mutta hän ei näe arvoa. Voi p****. Mun mielestä on outoa ettei hän näe arvoa. Onko siihen oikeus vain lääkärillä vai täh. Mutta ei tässä nyt auta kuin odotella mitä tuleman pitää ja heti sitten varhaisultraan kun arvioimani 7- viikko tulee. Jos sinne asti päästään.
 
Sisli, niitä hcg-testejä on kahdenlaisia, toinen mittaa vain, onko hcg-ta veressä vai ei, ja toinen mittaa, kuinka paljon sitä on. Sulle ilmeisesti tehtiin se eka.
Mä ymmärrän sua oikein hyvin, mulla oli km toukokuussa, ja tulin heti sen perään raskaaksi uudestaan. Mulla ei muten myöskään viivat tummuneet (testasin about 10 kertaa), eikä oireitakaan ollut juuri yhtään. Olin ihan varma, että taas menee kesken. Mutta niin täsä vaan porskutellaan eteenpäin, nyt menossa jo rv 13+3 (tai niillä main, hiukan hankala varmaksi sanoa, kun ei tullut menkkoja välissä)! Paljon tsemppiä sulle!!!!

Kukas se kyselikään rintojen arkuudesta? Että, kun noi nikit aina unhoittuu... enivei, mulla ei tullut sitä ollenkaan; ja vasta nyt alkaa tuntumaan kokomuutoksia hiukan. Edellisillä imetyksillä on varmasti osuutta asiaan.

Kärppikselle hurjasti tsemppiä sinne pedin pohjalle! Sais nyt noi vuodot loppua jo kokonaan, että saisit alkaa vaan nautiskelemaan! Paljon onnea huomiseen ultraan -me ollaan kaikki siellä hengessä mukana!

ON- eilen tultiin telttailureissulta kotiin. Ihan kivaa oli, vaikka kyllä tuo oma sänky on ihana!!! Mulla on kanssa pinna tooodella lyhyt, mutta siihen saattaa vaikuttaa se, että oon pahasti univelkainen. Kuopus 1½v on täysin kiinni mussa (mikä lie eroahdistuskausi menossa), ja yölläkin änkee ittensä suunnilleen päälle, ja käsi on aina mun paidankauluksen sisällä. Ja sit se heräilee pitkin yötä huutamaan *haukotus*
No, se siitä valittamisesta. Kyllä elämä tästä vielä iloksi muuttuu!!!

 
Voi ihanaa, leidi! Sun kirjoituksesi toi oikeasti tosi paljon lohtua. On kiva kuulla, että sun uusi raskaus on mennyt noin hyvin. Mä ainakin tuskailen just tuon rintojen oireettomuuden kanssa, mutta kai se on uskottava ettei kaikilla sitä tule! Mahtavaa, että sun raskaus on jo noin pitkällä :)
 
Kärppikselle tsemppiä :hug: Ehkä kuitenkin tällä kertaa no news is good news, eli tilanne ei ole pahemmaksikaan mennyt. Toivon todella, että lääkäriltä löytyy positiivinen selitys kaikille vaivoillesi ja että raskaus jatkuu hyvin. Hyviä hermoja nyt vaan!
 
Ihana oli kuulla kärppiksen kuulumisia! Onneks pahin vuoto on laantunut, ilmeisesti lepo on tehnyt tehtävänsä?! Suuret tsempit huomiseen ultraan!! Lepäile ja rentoudu, josko se siitä!

Sislille tervetuloa hermoilijoihin, ja tietenkin onnittelut plussasta. Mulla ei ole rinnoissa ollut minkäänlaista oirehdintaa raskaudesta!! Missään vaiheessa, joten sekin nyt sitten suuresti vaihtelee.

Omaa napaa: just kun eilen ylistin et hetken voin raskaudesta nauttia niin eikös taas tänään tuhrutellut. :ashamed: Olin sit muutenkin tänään soittamassa pojalle neuvolaikaa ja juttelin tätsyn kanssa vuodoista. Hän oli enemmän sitä mieltä, että harmitonta vuotoa on, ja et jos tulee kovaa kipua tai punaista vuotoa niin sitten suoraan NKL:lle. Mutta oli niin ihana, et antoi mulle huomiseksi ajan sydänääniä kuuntelemaan!! Hetken mietin, et oonko ihan hysteerinen kun on vasta viikko kulunut ultrasta, mut kun ajan antoi niin kai se on mentävä. :heart: Kahden viikon päästä sit vois seuraavan kerran kuunnella pojan neuvolan yhteydessä. Kunhan se sydän vaan sykkis!!!!!

kimallus 12+6
 
nyt on ultra takanapäin ja kaikki oli hyvin.
toukka siellä masussa potkis, pomppis, venytteli ja kääntyili :heart: :heart: :heart:
kyllä jännitti koko päivän kun odotti että onko siellä kaikki hyvin =)
kärppis. toivotaan että se pienikin vuoto nyt loppuisi. voin vaan kuvitella millainen olo sulla on vaikka ultrassa kaikki näytti hyvältä :hug:
sisli tevetuloa joukkoon :wave:

cadillac ja toukka 12+1
 
Hei vaan pitkästä aikaa niin vanhoille kuin uusillekin! Olen täällä harvakseltaan käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta oli pakko oman mielenrauhan takia pysyä vähän aikaa poissa :) Menin aina niin paniikkiin ja aloin tehdä jos jonkinlaisia diagnooseja itselleni, ettei siinä enää hermo kestänyt mukana. :LOL: Täällä on tapahtunut niin paljon hyviä ja huonoja uutisia, etten enää muista kaikkia kommentoida. Mutta sitten hiukan omaa napaa. :saint:
Alussahan stressasin sitä kauheasti kun mitään oireita ei ilmaantunut, mutta voi älytön miten kamalaa nyt on kun se kauan odotettu oksentaminen on alkanut. Oksentaminen alkoi joku kolmisen viikkoa sitten. Ja sitä on riittänyt. Aamuin illoin, työmatkalla, kotona, sisällä, ulkona. Ja olen käskystä yrittänyt syödäkin kuin hevonen ja eihän siinä tuloksena ole mitään muuta kuin paljon läskiä=). Hegästyttää hirveästi ja ikeniä särkee ja suussa on paha maku koko ajan. Välillä on sellaista menkkamaista kipuilua mahassa ja selässä ja yöllä on vaikea nukkua, kun tuntuu että mahalaukku sylkee suuhun happojaan. Että vielä tää raskaus ei kovin auvoiselta tunnu=) Ja varsinkin kun mitään vauvamahaa ei ole, vaan tätä uutta lötinää pepussa ja vyötäröllä. Ja ai miten ihana oli äsken lukea artikkeli, jossa sanottiin ettei raskauden ekan kolmanneksen aikana kuuluisi lihoa. Yök.
Ai niin, ja sitten se tärkein! :heart: :heart: :heart: Meillä oli nt-ultra perjantaina 15.8. ja siellähän se vauveli hyppi ja rymistei ja heitti volttia! Kätilö sanoi, että onpas se todella villi=). Ja niskaturvotusta oli vain 0,6 ja veriseulan tulokset tulee reilun viikon päästä!
Ja huomenna on toka neuvola eli nyt ainakin rauha maassa=) Tai josko sitä koskaan enää voi olla täysin levollisin mielin? Laskettu aikakaan ei muttunut vaikka vauva oli mittojen mukaan 2pvää nuorempi. Mutta LA siis edelleen 28.2. Hui! Vaikea uskoa, että tässä sitä ollaan raskaana jo neljännellä kuulla!?!? Ei uppoa vieläkään täysin mun tajuntaan!

Tsemppiä kaikille ja kuullaan!

Sunnuntaityttö rv 12+3
 
Onnea sunnuntaitytölle ja cadillacille ultrakuulumisista. :D


Oma napa pikapäivityksellä.. :snotty:

Käytiin tänään lääkärillä, joka totes, että kohdunsuu + kanava on edelleen normaali, joskin kohdunsuu punoittaa. Papuskan syke oli 150, sen enempää en osaa kertoa. ...lääkäri oli mitä oli... Täytyy sanoa, et kolme viimeistä yksityisellä käytyä lääkärikäyntiä on olleet iiiiihan eri maailmasta kuin tuo tämän aamuinen julkinen. Eihän tuo edes kuunnellut, mitä vastasin sen kysymyksiin. :eek: Kysyi, onko ummetusta, vastasin ei, niin hän alkaa puhua mulle, et mun kantsii alkaa käyttää ummetuslääkettä. :xmas:

Noh. Nt-ultra ens viikolla. Kattotaan. B)

T. Kärppä ja papunen 12+3 (tai 12+4)
 
Kat
Ihania uutisia Kärppis! =) =) Mulle lääkäri sanoi kans viimeksi et kohdunsuu punoittaa, mut totesi samaan hengenvetoon, et se on täysin normaalia raskauden aikana. Hienoa, että syke kuului!

Omaa napaa: täällä ehkä alkaa olla pahin olo pois. Välillä tulee vielä kaikki ulos, mutta muutoin jees olo. Otan kaiken melko rennosti. Ainut mikä hiukan jännittää on esimiehelle kertominen, mut sen nyt pitäis mennä ihan hyvin, kunhan saan tilaisuuden kertoa. Hiukan ollaan jo osteltu vaatteita vauvalle ja ensi viikonloppuna ajattelin ostaa Helsingin matkalta joitain mammavaatteita itselleni. =)
 
Kat
Omasta navasta unohtui: tänään iski aamulla tunnepuuska - tuli ikävä noin 8 vuotta sitten kuollutta koiraa ;) Muutoin on tunteetkin pysyneet melko ailahtelemattomina (mitä nyt toki pienet vauvat saa sydämen läpättämään entistä enemmän)
 
Hienoa cadillac ja sunnuntaityttö että ultrakuulumiset oli iloisia! Kiva kuulla myös, että Kärppänä... kaikki on hyvin =)

Kun Kat kertoo, että pahin olo alkaa olla jo pois (hyvä juttu!), niin mä taas hehkutan että tänään oli eka pahoinvointi! Ehkä omituista iloita tällaisesta, mutta kyllä aamulla työmatkalla alkanut ja pitkälle päivään jatkunut ällötys on mulle vaan ihana merkki raskaudesta! Vaikka kivaahan pahoinvointi ei tietenkään ole, eikä mitään kerrokaan siitä että kaikki olisi hyvin. Mutta kyllä mä tunnen olevani enemmän oikeasti raskaana kun näitä oireita alkaa nyt pikkuhiljaa tulla.

Tänään on ollut melko onnellinen olo, sellainen että ehkäpä kaikki saattaakin tällä kertaa mennä ihan hyvin. Tähän asti nämä muutamat raskaana olo -päivät ovat olleet enemmän keskenmenon kuin vauvan odotusta, tänään tunnelma oli vähän parempi :)

Sisli 4+5
 
Onnittelut hyviä ultrauutisia saaneille! Ja kärppiksenkin uutisetkin loistavat. :flower: Sislille onnittelut ekasta pahoinvoinnista! B)

Mä kävin sit tänään ekstra-käynnillä neuvolassa ja kuuluihan ne pamppailut. :heart: Tosin ei heti ja terkkarikin alkoi jo jotain selityksiä keksiä!!! :eek: Mutta etsi oikeasta reunasta, kun sikiö seikkaili enemmän tossa vasemmalla. Noh, pääasia et se sykkivä sydän löyty!

Hei, ketkäs meistä uudelleensynnyttäjiä? Olis semmoinen kysymys, et tuntuuko paikat venyvän ja paukkuvan enemmän nyt kuin ensimmäisellä kerralla?! Siis mulla on aika paljon enemmän ihme kipuilia, pistelyä ja nippailua, kun esikoista ootellessa. Luulis et paikat ois joku aika venyneet valmiiksi. :LOL: Tosin th sanoi, et voi myös olla et mun "paikat" ei oo vielä kunnolla vaan toipuneet edellisestä synnytyksestä (josta aikaa siis 8kk)?!?

kimallus 13+0
 

Yhteistyössä