Pino alkuraskauden hermoilijoille

Heips!
Mä ajattelin nyt pitää pikkusen taukoa palstailussa.
Tuun sitten ensi viikon torstaina kertomaan kuulumiset, kun oon käynyt siellä Kättärillä. Siihen asti en voi muuta kuin odotella, toivoa parasta ja pelätä pahinta :(
Toivotan teille kaikille onnellista odotusta :heart:

-Alx-

Tiesittekö muuten että ainakin meilläpäin on tulossa paljon vauvoja tuonne alkuvuoteen 2009...? =) Kun varasin terveydenhoitajalta aikaa, hän sanoi että muutaman päivän aikana oli tullut samanlaisia soittoja ihan poikkeuksellisen paljon!

Uusis 5+6

BPL
Nonnii. Nyt iski semmonen epäusko. Pitäiskö vaa antaa olla neuvolan ja ultran ainakin viikolle 10? Ku en halua semmosta "turhaa" käyntiä neuvolaan jos se kuitenki menee kesken. Sit koko raskaus on todellisempaa ku on käyny neuvolassa.
Ja tiedän itseni että ekan neuvolan jälkeen jo melkein alan ostaa lehtiä ja suunnitella vauvan sängylle paikkaa ja sitä rataa.
Ja nyt alko tippa tulee silmään, jee....
Ei o elämä ku elokuvissa. Siellä pari kertaa oksennetaan ja sen jälkeen tehhään positiivinen testi ja sit jo onki vauvan oma siipi rakennettu ja elämä on yhtä aurinkoa.
Mut taitais kyl tulla aika masentava leffa jos ois tämmönen meikäläisten elämästä tehty.. :LOL:
Oikeeta vuoristorataa, itkua, onnea ja niin edelleen!!!!!!!

Mä oon aika rauhallisin mielin ollut viime päivinä tämän odotuksen kanssa. Koskaan ei oo mitään ongelmia ollut joten miksi pelätä nytkään... No sitten menin ja näin viime yönä unta, että vessassa paperiin tuli runsaasti limaista verta! Kiva kiva... tietty aloin miettiä että mitäs tuo tarkoitti... Noooooh, kai se vaan kumpusi meikäläisen alitajunnasta ku todellaki jokainen vessakäynti hieman jänskättää :) En anna unen kiusata enempää...

Muuten täällä jaksellaan aiks mukavasti: mielenherkkyyttä, rinnat turvoksissa, välillä lievää pahoinvointia....eli olo loistava :)

Jonniinalle kovasti onnea ihanista ultraterveisistä!!! :flower: Eikö ole ihan mieletöntä, että sillä pikkiriikkisellä toukalla on jo sykkivä sydän?! Meidän pirpana oli kokonaista 7mm pitkä!

Alexandra
, ymmärrän hyvin, jos haluat ottaa hiukan etäisyyttä, ja pitää taukoa. Muista, että olet kuitenkin tervetullut tänne purkamaan tuntojasi ihan koska vain!!!

Me kerrottiin lapsille eilen vauvasta, musta se on ihan oikein, että nekin tietää, kun kerran muillekin kerrotaan. Me oltiin kerrottu lapsille jo edellisestäkin, ja sitten oli pakko kertoa myös, että vauva lähti taivaaseen. Pojat otti uutisen vastaan tosi hienosti, lapsillehan kaikki on niin yksinkertaista... meidän kolmevuotiaskin sanoi vaan, että "no, seuraavaksi meidän täytyy sitten saada poikein iiiiso poikavauva"! (olin sanonut, että se vauva oli ihan liian pieni elämään täällä maailmassa).

Voi kökkö, mulla kaatuu kohta kotityöt niskaan. Kaiket päivät mene vaan tässä koneella istuessa tai sohvan nurkassa. Energia ei riitä mihinkään. Mutta pakko sitä vaan on nyt reipastua, ei tässä muu auta!

Leidi ja Bob 6+5 (joka muuten analysoi vessapapereita edelleen)

Alexandralle iso tsemppi :hug: .

Uusioäippä: mulla oli otettu pap-testi vain pari kuukautta ennen raskaaksi tuloa, mutta Italiassa se otetaan kaikilta raskaana olevilta joka tapauksessa, ja niin se otettiin multa uudelleen! Mutta täällä sen kyllä ottaa aina gynekologi, ei koskaan sairaanhoitaja/kätilö, niin että johtuisikohan siitä, ettei sitä pidetä minkäänlaisena riskinä, ei myöskään mun englantilaista alkuperää olevissa raskauskirjoissani, joissa myös suositellaan papa-testiä raskauden alussa otettavaksi.

Tuosta matalasta verenpaineesta, että sehän on ihan fysiologista näin alkuraskaudessa, kun veren plasmamäärä lisääntyy hurjaakin vauhtia, mulla vaan ongelmana, että se oli matala jo entuudestaan, siksi kärsin tästä huimauksestakin, kun taas normaalilla verenpaineella siunattu ei varmaan edes huomaan verenpaineen laskua raskausaikana. Viime kesänä "hoidin" itseäni salmiakilla, mutta nyt salmiakkivarastot ovat loppu, enkä muutenkaan uskaltaisi syödä, kun jossain peloteltiin, että salmiakilla aiheutettiin ennen vanhaan keskenmenoja :eek:

Tsemppiä ja tarrasukkia kaikille! :heart:

lentoemo ja lentäjän poikanen 6+4 :heart:

Kiitokset kaikille onnitteluista!

leidi kyllä, aivan käsittämätöntä miten pienestä se elämä lähtee kasvamaan :) Meidän pikkuruinen on 10,3 mm pitkä :heart: En älynnyt kysyä siitä sykkeestä, että miten lujaa se löi ja samaten mun piti kysyä lääkäriltä kohdustani (kun puhutaan että jollain on taaksepäin kallistunut kohtu jne. mulla ei oo omastani mitään hajua ;) ), mut en muistanu enää mitään sen jälkeen kun selvisi että kaikki on ok ;) Joka tapauksessa lääkäri sanoi, et vahva syke ja se on pääasia. Ja kyllähän se näytti aika tavalla erilaiselta kuin se viime kertainen piste näytöllä joka ei sitten lähteny kasvamaan :(

BPL Kyllä meikäläinenkin kyttää vessapapereita joka kerta! Ja varmasti kyttään loppuun asti ;)

t. J & pikkuruinen 6+6

BPL Aivan alkoi naurattaa toi vessapaperiin kynttäämisjuttu. Niinhän sitä tulee tehtyä =) Aivan joka kerta, myös yöllä kun käy vessassa...

Sehän (ja moni muukin asia) meitä tässä pinossa just yhdistää, et samojen juttujen kanssa kamppaillaan.

Mäkin venytin viimeksi sitä neuvolaan menoa pitkälle. Se ihana lääkäri lupas tehdä mulle ekan lääkäritutkimuksenkin ja antaa neuvolakortin, etten jäis vaille äitiysavustuksia. Niin vain kävi, että 1,5vrk neuvolassa käynnin jälkeen sain keskenmenon. Suretti ku vielä neuvolassa oli saanut kuulla pikkuisen sydänäänet :'( Nytkin gyne antoi ohjeeksi, et vielä odottaisin neuvolan kans, mut koska ei pystyny ottamaan mua lisäkontrolliin ja muisti sen np-ultran (jota täällä alettu tehdä kaikille vasta huhtikuusta alkaen), niin joutuikin perumaan puheensa. Oli siis soitettava neuvolaan, että ehtii "sisäänkirjautua" ja käydä verikokeissa ennen ultraa.

Uusioäippä Jännä, että teilläpäin on vauvabuumi. Mielenkiintoista nähdä, miten täällä on ja onkin esim. joku yllätystuttu samassa tilanteessa. Vielä en ainakaan tiedä muista. Olishan se kiva, että joku olis kotiäitinä samaan aikaan =) Meidän neuvola on ainakin ne kerrat ku oon sinne aikoja varannu, ollu buumin vallassa (nyt ei puhunu mitään). Asutaan uudella omakotialueella ja luonnolisesti tällasella alueella on ja syntyy paljon lapsia. Meidänkin kadulle syntyi nyt alkukesästä kahteen perheeseen neljäs lapsi. Ei oo ollu helppo elellä täällä vauvakuumeineen ja keskenmenoineen. Oon ollu raskaana samaan aikaan ku muutkin odotti kolmatta. Sillä erolla vaan, etä ne sai vauvan ja mä km:n. No, jos nyt olis meidän vuoro :heart:

Tsempit kaikille "kyttääjille"!

:wave: Täällä kans tuo vessapaperin kyttäämis juttu.Se on jääny päälle näiden useiden keskenmenojen jälkeen.Varsinkin jo valkovuoto välillä runsasta ja valahtaa housuun tulee kiirus vessaan kattomaan,että mitä sieltä tulee.Varsinkin nyt kun en ole töissä,niin mielessä pyörii vaan tämä raskaus.Töissä sentäs muuta ajateltavaa kun hirvee kiire koko ajan.Äitin kans just tuumattiin,että esikoisen ja tämän vauvan ikäeroksi tulisi 11v,jos kaikki menee hyvin.Hurjalta tuntuu.Mulla kun noi lapset on vähint'än 3v välein.Ja tämä ei ole oma päätös.Enempi noista olisi seuraa tisilleen jos olisivat tulleet pienemmälläikäerolla.Mutta pää asia on ,että ovat tulleet!!!

Olipas aika paljon ollut juttua sillä aikaa kun olin mökillä! Meni tovi lueskella sivuja taaksepäin!:)
Tärkein ensin: Paljon, Paljon onnea teille sydämen äänet kuulleille!!! :flower: :flower:
Toivottavasti meillekin kävisi ensi torstaina yhtä onnellisesti! :heart: Oma mielialani on mökkiviikon aikana hieman rauhoittunut ja jotenkin olen saanut itseni ainakin hetkellisesti ajattelemaan, että jos vauvaa ei tästä kerrasta ole suotu, niin sitten jostain musta kerrasta. Tai ainakin yritän niin ajatella. Muuten en saisi mitään tehtyä vaan tuijottaisin tyhjää sohvannurkassa ja miettisin kaiken maailman asioita..ja googlettaisin netissä :).
Edelleenkään ei siis oireen oiretta.
Välillä lieviä menkkakipuja oikeassa nivusessa, välillä särkee alaselkää karseasti, välillä hirmu nälkä ja välillä meinaa tulla huono olo, jos ei saa ruokaa, välillä väsyttää, mutta kaikille on kyllä loogisempi selitys olemassa kuin tämä raskaus.
Eli ehkä teen niin kuin Alexandra ja jään odottelemaan torstain varhaisultraa ja palailen palstalle sitten.
Ja vielä muistaessani kiitos lentoemolle tuosta mozzarellaselvityksestä!:) Nyt voi siis taas paistella uunissa rauhassa Dr.Oetkerin mozzarellapizzoja! :LOL: Nam!
Ihanaa ja rauhallista illanjatkoa kaikille teille kanssahermoilijoille! Nyt mä lähden avustamaan miestä rakennushommissa!

Heipä hei!

Olen ollut 2 päivää kotona flunssan kourissa ja vasta nyt jaksoin avata tietsikan. Paljon on tullut ihania uutisia, mutta myös surua.. :hug: Onnea kaikille ultrassa käyneille, ihan pistää kateeksi!

Itsellä tosiaan aivan surkea olo, kauhea flunssa ja kauhea kuvotus. Aina kun yskittää, niin meinaa laatta lentää. Voimat kertakaikkiaan pois, hyvä kun jaksaa vessaan välillä raahautua ja kyllä, vessapaperin tarkastan joka kerta!

Onneksi siskoni otti meidän 3 -vuotiaan heille tänään yökylään, niin saan rauhassa tänään levätä ja huomenna aamulla nukkua niin pitkään kuin nukuttaa.. aah, luksusta. Menen tosiaan sitten huomenna vanhemmilleni, siskoni asuu heidän vieressään ja ollaan siellä vielä yksi yö. Sunnuntaina pitäisi jaksaa mennä rippijuhliin.. Saas nähdä arvaako äitini huomenna minun olevan raskaana, hänellä kun on vähän sellaisia lahjoja, että jotenkin vaan näkee ihmisistä kun nämä odottavat vauvaa.. viimeksikin kerrottiin kaikille tosi myöhään, vasta rv 14. Juttelin äidilleni kaikkea muuta ja sanoin vaan, että arvaas mitä? Äitini vastasi tähän, että odotat vauvaa.. minä ihan, että mistä sen tiesit ja äitini vaan totesi, että no kyllähän sen on jo huomannut monta viikkoa sitten. Seuraavana viikonloppuna olisi tarkoitus mennä anoppilaan grillaamaan ja myös minun vanhempani ovat tulossa sinne. Ajateltiin siellä kertoa heille, että kuulevat uutisen sitten yhtäaikaa. Tosin silloin on menossa vasta rv. 8, mutta jos menee kesken, niin varmasti tukevatkin. Oma äitini on vaan sellainen lörppösuu, että ei malta pitää tietoa itsellään vaan pian sen tietävät ihan kaikki, ei kiva... Niin siis vielä ei kukaan muu mieheni ja minun lisäksi tiedä tästä vauvasta mitään.

Nyt taas sänky kutsuu, kauhea olo. Toivottavasti huomiseksi helpottuu, että jaksan lähteä liikkeelle.

Hyviä vointeja kaikille! Sini, rv 6+5

Sini Toivottavasti flunssassa on jo pahin ohi. Saat keskittyä vaan pelkkään kuvotukseen ;)

Sunnuntaityttö Mullakin edelleen vaan tollaisia vähäisiä oireita kuin sulla, vaikka yleensä ollu kunnon ällötyskuvotus. Mut sykehän nähtiin keskiviikkona, joten se vähän rauhoitti. Ehkä ne oireet ei sit vaan tällä kertaa tuu niin vahvoina?! Helpompaahan tää oleminen olis ilman sitä oksukuvotusta, mut hitusen silti vielä epäilyttää. Mä oon kyllä meidän perheessä aina ekana ruokapöydässä ruoka-aikana =) eli nälkä vaivaa täälläkin. Tsempit ultraa odotellessa ja ultraan! :heart:

Zelda Mekin oltiin toivottu 2-3v ikäeroa. Kahdella ekalla on 2v10kk eli ihan ok. Tätä vauvaa on ehditty toivoa jo vuosia (ja tosiaan niitä km:ja oli) ja ikäeroksi tuliskin nyt 5v 7kk (seuraavaan, esikoiseen sit jo 8v 5kk). Kouluvuosissa ikäero on 6v, joten "kavereita" näistä sisaruksista ei enää tule. Siks pitäis saada heti perään vielä yksi. No lapsettomuustaustaisena se ei olekaan niin helppoa, mutta toivoa voi aina :heart:

Aloin ommella isosiskojen turvaistuimeen uutta pehmustetta, kun ovat vanhan potkineet huonoon kuntoon. Varovasti olen myös kurkkinut huutonetissä "kaikenlaista tarpeellista". Mutta vielä en ole uskaltanut mitään hankkia.
Samat sanat kuin monella muullakin tuntuu olevan - Ei ole juurikaan mitään oireita, joten ei tunnu kovin todelta koko asia.
Muutenkaan ei ole vielä viitsitty pitää meteliä asiasta, kun ei sitä koskaan tiedä. Neuvola on vasta loppukuusta ja ultra tehdään elokuun puolella.
Työnantaja on ainoa, jolle raskaudesta oli pakko jo ilmoittaa, sillä kesäloman päälle pidän kaikki muut kertyneet vapaat ja sitten alkaakin jo erityisäippäloma.
Ja tottakai sekin jännittää, että jos kaikki ei menekään hyvin, niin pitäis sitten mennä takas töihin selittelemään... eihän se kuitenkaan niille sen kummemmin kuulu...

Kärppis Voimia sulle! Miten sun aiempi km alkoi? Vertaatko oireita siihen? Ymmärrän sua hyvin, että vuoto saa mielen matalaksi etenki ku on aiempia kokemuksia siitä kurjuudesta. Mulla kaikissa kolmessa km:ssa ollu jotain samaa, mut myös jotain erilaista.Hyvä, että varasit sen ultran.

Prilli Sun on varmasti ollu pakko ilmottaa työnantajalle ja ethän sille mitään voi, jos tapahtuukin jotain muuta. Se on sit uus tilanne, mutta nyt ei sitä saa alkaa miettiä, koska nyt on tää tilanne :heart:

Moni on ilmeisesti viikonlopun vietossa, koska täällä on aika hiljaista. Meilläkin alkaa just pakkaaminen viikon reissua varten.

Tuomenmarja + Helmer 7+5

Kärppis Hirmuisesti peukkuja, ettei aavistuksesi osu oikeaan!! :hug:
Meillä on molemmilla ultra torstaina. Miten nää päivät voikin kulua näin hitaasti?
Mut itseäni ja oireiden puuttumista en osaa yhtään analysoida, koska olen elämäni ekaa kertaa raskaana. Ja tämä vauva olisi meillekin niin odotettu ja toivottu. Oikein henkeä ahdistaa, kun ajattelee, että mitä jos... :'( Ja kun joku tuossa kertoi, että tää mun selkäsärky ja oireiden puuttuminen oli ennakoinut hänellä keskenmenon. Huoh.
Paljon voimia minultakin kaikille huolestuneille!

Sunnuntaityttö, rv 6+0

HEI Kärppis ja muut toispuoleista alavatsakipua hermoilevat! Käykääpäs lukemassa tuolta Helmimasut 2009 heinäkuussa -pinosta!! Siellä oli yksi odottaja (nimimerkkiä en nyt muista) saanut lääkäriltä tuohon kipuun RASKAUDESTA JOHTUVAN selityksen =) Eli onnelliseen odotukseen se tod näk vain kuuluu :hug:

Tsemiä kaikille hermoilijoille ja nautitaan kesästä B)

Uusis 6+6

Täällä mennään suht hyvävointisena kuten aikaisemmistakin odotuksista. Rinnat edelleen ihanasti :) turvonneet ja välillä lievää huonovointisuutta. Masu on kans sen verran jo pullahtanut/turvonnut, että ajateltiin miehen kanssa kertoa lapsille odotuksesta lähipäivinä... Muutenkin se on jo arvattavissa, joten jääköön salailu. Jos jotain ikävää sattuu, niin käsitellään se sitten yhdessä. En malta odottaa sitä innostusta kun isoveli ja -sisko kuulevat uutisen :) Tiedän, että riemu on valtaisa :heart: B) B) B) B) B)

Kat
Hei kaikille! Tännehän on kertynyt tekstiä. Itse aloitin loman, joten olen taustaillut melko lailla. Lomaa vain viikko kylläkin..
Huomenna olisi se lääkäri. Jännittää. Olen yrittänyt keksiä muuta tekemistä, ja niinpä aloin kutoa vauvan nuttua ;) Vuotoa ei oikeastaan enää ole ollut, ihan vaan vähän vaalean ruskeaa tiputtelua. Toivottavasti ei kuulla huomenna huonoja uutisia.

:hug: vuodoista kärsiville.
Kat + Bitzuvus 7+5 (oikeasti lienee 6+6)

Yhteistyössä