Pino alkuraskauden hermoilijoille

Alexandra olen pahoillani puolestasi :hug:

leidi: liityn kanssasi "Tuomis-kerhoon" eli turvotusta mullakin. Iltaisin olo aivan kauhea. Tuntuu, etten siedä nyt edes noita vähälaktoosisia tuotteita eli täytynee ryhtyä katselemaan täysin laktoosittomia valmisteita. Tai sit on tullut "tietämättään" vetäistyä jotain laktoosiherkkua. Ajatuksena oli ottaa jo sellanen vauvamasukuvakin, mut en kyl näillä turvotuksilla ihan viitsi. Paitsi aamuisin voisi tilanne olla todellisempi. Siis mitään vauvamasuahan ei toki vielä ole näkyvissä, mut näkis sit sen "lähtötilanteen". Toistaiseksi entiset vaatteet kuitenkin mahtuvat.

Täällä kuvotus tulee ja menee. Kunhan vain muistaa laittaa jotain suuhunsa riittävän usein. Välillä tosin tuntuu, ettei sekään auta eikä mikään oikein maistu. Töissä jääkaappiin on varattuna hedelmiä ja tomskua ja kurkkua sekä pussi pähkinöitä pöytälaatikossa.

Olikos joku jo joutunut hankkimaan isompia rintsikoita? Mulla rinnat on kyllä selvästi turvoksissa, mutta tuntuvat silti vielä mahtuvan entisiin kannattimiinsa.

Kutsua nt-ultraan odottelen. Meillä kun tuo loma "painaa jo päälle" kolmen viikon kuluttua ja sitä ennen pitäis ehtiä käydä. No, vastahan mä viikko sitten siellä neuvolassakin olin.
Täytys nyt vaan vielä malttaa...

Mut nyt takas työkuvioihin.

t.Nimiko 8+6(?)

Alexandralle pahoittelut :hug: Voimia, selviät siitä kyllä.

Töissä jälleen.. olo vähän parempi, onneksi. Keskiviikkona ois neuvola :) Pääsisinköhän minäkin noin pian nt-ultraan kuin Kat, melkein kuitenkin samoissa viikoissa/päivissä mennään. Haluaisin vaan äkkiä taas päästä näkemään onko kaikki ok. Eilen oli kipuja, ei nyt hirveän kovia mutta kuitenkin, aina ne vaan pistää miettimään että mistä ne tulee. Mulla on taas sellanen epävarmuus, menisin yksityiselle ultraan uudelleen jos se ei olisi niin pirun tyyristä.. Ärsyttää kun ei voi vaan olla ja iloita tästä hetkestä.. :kieh:

Tuosta julkkiskyselystä, meikäläinen on kyllästymiseen asti saanut kuulla olevansa Tarja Turusen näköinen ;) Ei ehkä enää niin paljon, mutta silloin varsinkin silloin kun Turunen vaikutti vielä bändissä. En tiiä, ehkä siinä on jotain perää, mutta luulen että se johtuu tästä pitkästä tukasta vaan..

t. Jo & papunen 8+2

Täällä on taas raskausaivot toiminnassa: luin, että Katilla oli NP-ultra 23. päivä ja rupesin ihmettelemään, kun sitähän ei tehdä ennen 11.-13. raskausviikkoa :LOL: Eli onko tuo nt-ultra joku neuvola-ultra?

Täällä taas vihloo ihan tosi paljon... :/ Välillä jo tilanne rauhoittui... Inhottavaa...

Vauvaliimaa!

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 8+0 :heart:

lentis: pk-seudulla tehty tämän vuoden alusta nt-ultra (niskaturvotus eli lienee sama asia kuin niskapoimu?) viikoilla 10-12. Mut siitä huolimatta Katilla melko aikaisin?

Kiva muuten, et mahduit siihen koneeseen ja toit kesäisemmät säät mukanasi Italiasta :LOL:

Siis hetkinen, eli jos myös Suomessa toi np-ultra (tai nt-ultra) tehdään viikoilla 10-12, niin nehän vastaa 11.-13. raskausviikkoa? Eli kyllä mä sitten laskin ihan oikein, että Kat on menossa liian aikaisin, jos on tänään 8+0 niin kuin meillä, koska 23. päivä me ollaan vasta viikolla 9 eli 10. raskausviikolla, eikä np:tä voi niin aikaisin mitata. Vai onko mun blondiaivot taas jotenkin laskuista sekaisin? :LOL:

Kärppis: jos Katilla on tänään 8+0 niin kuin mulla, niin 23. päivä meillä on vasta 9+2, eli kyllä se olisi maailman aikaisin np-ultra. Mutta ehkä Katin lääkäri käyttää jotain erikoistekniikkaa, jolla sen voi mitata jo aikaisemmassa vaiheessa, kyllähän nää tekniikat tässä muuttuu ihan silmissä, pari vuotta sitten ei ollut vielä olemassa koko np-ultraa, vaan pelkkä lapsivesipunktio.

Mutta kärppis: tsemppi :hug: , toivottavasti jaksoit iloita vieraista, vaikka rankkaa varmaan oli. Kyllähän tuota tuhrua tulee useasti ilman mitään ikävää syytä, toivotaan parasta. Vaikka varmasti stressakin :hug:

Muahan stressaa ihan hirveesti nää vihlonnat ja kivut, kun ne välillä jo ehtivät kadota ja nyt pari päivää taas oikein ottanut kipeää. Ehkä olen vain rasittanut itseäni liikaa. Vuotoa ei ole, mutta silti pelkään, että kohtu supistelee. Toisaalta olen miettinyt, että jos menee näin aikaisessa vaiheessa kesken, niin kyllähän siinä taustalla on yleensä vakava alkion kehityshäiriö, ja että luonto asian hoitaa, eikä syy ole minun, tai en minä asialle mitään voi. En tiedä voiko tuollainen ajatus lohduttaa keskenmenon saanutta, mutta tässä vaiheessa se ainakin pitää minut suht rauhallisena, kun nämä kivut oikein ankarasti iskevät.

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 8+0 :heart:

*huoh* Mikä tän mahan täyttäis? Loputon nälkä. Oon syönyt tänään aamupalan ja 2 lämmintä ruokaa, mikä on mulle PALJON (eikä mitään pieniä annoksia). Nyt on vielä kanansiivet uunissa ja jälkkäriks täytyy varmaan syödä satsi päivällä tehtyä tonnikalapastaa! Ja mikä pahinta...tekee mieli rasvaista. Onneks saavutin esikoisen odotusaikaa edeltävän painoni samalla viikolla kuin tämä pikkukakkonen on saanut alkunsa, joten kiloja saa taas alkaa kertymään! :LOL: Tekispä munkin mieli hedelmiä ja vihanneksia...

Mulla onneks ei sen toissapäiväisen jälkeen ole tuhruvuotoa tullut *koputtaa puuta...ja lujaa* Valkkaria kyllä tullu ehkä aavistuksen verran enemmän. Kärppis Toivottavasti selviät (selviän) säikähdyksellä!

Ja tää väsymys: posketonta. Oikein raivostuttaa tää syvä uupumus...kun ei jaksa muuta kuin pakolliset, eli esikoisen hoidon. :/

Ruikuti ruikuti. Onneks tässä pinossa tiedän etten ole ainoa joka kamppailee samojen ongelmien kanssa. Ja ekaks hermoiltiin kun ei oo mitään oireita - sit kun tulee, niin kirotaan... :whistle:

Np-ultrasta Eikös pk-seudulla (HUS:n alueella) ole nyt niin, että normisti np on rv 12-14, mutta jos haluaa osallistua erityiseen seulontaan, niin ultra on rv 10-12? Varatessano neuvolaaikaa täti ohimennen tästä mainitsi. Ihan mielellään menisin minäkin tarkempaan seulaan, mutta toisaalta olis kiva mennä np-ultraan vähän myöhemmin, kun on tullu tossa alkuraskauden ultrassa käytyä. Tulee niin pitkä aika np:n ja rakenneultran väliin...

Jaahans, siivet odottaa syöjäänsä nyt. Kimppuun siis!!! Illan jatkoja!

kimallus 7+5

:( Huomenna se ois np-ultra.En varmaan saa nukuttua kokok yönä.Oon ihan paniikissa.Mies on töissä,mutta pakotin tuleen mukaan.En kestä jos jokin vialla enää yksin.Niin monta kertaa tullu pahoja uutisia....
Verenpaineet on nyt pysyneet ok,mutta töihin pitäs takas mennä,joten annosta sit nostettiin.Oon nyt sitten nukkunu väsymystä ja uupumusta pois 12 h vuorokaudes plus päikkärit siihen päälle.Ja tämän olen onnistunut tehdä 3 huutavan pojan kanssa,että tosi väsyny oon tosiaanki ollut.Lääkäri kirjottaa heti lisää lomaa jos tuntuu,etten jaksa valvomista pitempään.Oonki sanonut ,että vaikka makaan tän 9kk jos vaan tämän lapsen saan pitää loppuun asti!!
Vuotoja ei oo ollu mikä on ihana asia.OIreina enää tämä jatkuva väsymys ja rinnat kipeet.Muita oireita ei enää ole ja se tässä nyt pelottaakin.Saattaa kyllä olla,että kun taas yöheräämiset alkaa töihin lähdössä,niin etova olo tulee takasin.Kun ei viitti sen syömisen takia lyhentää unia ennestään.Onneksi töissö heti syötävaa,jota voi tunkea suuhen samalla kun paiskiii töitä niska lmassa.

Meillä täällä ei oo kun tuo yksi ultra np viikoilla 9-14 olikohan noin.Ennen oli vain rakenne ultra,mutta se muutettiin,koska veri seula koe antoi niin paljon vääriä vastauksia,kun viikot eivät pitäneetkään paikkaansa kuukautisista katsottuna.Nyt ultralla varmistetaan raskauden kesto,ettei tule niitä turhia hälytyksiä ja virheellisiä tuloksia.

Mutta nyt syömään lämppäreitä.Pakko koko aika tunkee suuhun jotain.Varmaan olen tämän 2 viikon aikana lihonu yhen 5kg,kun töitä en ole tehny.Nukkunu vaan :ashamed:

Kat
Loppuviikko saikkua ja jos ei ruoka ala pysyä sisällä, niin tiputuksella "uhkailivat".. no, nyt on ainakin muutama minttukarkki, sipsi ja leipä sisällä.. vettä olen kans yrittäny juoda.

Meille sanottiin, että 9 viikolla voi tehdä tuon seulonnan. Mulla on silloin 9+2 oletetusta ovulaatiosta, vikoista menkoista 10+2. En muista enää, mikä oli se aikaväli tolle ultralle, siis mikä oli viimeinen mahdollinen viikko käydä siinä, mutta ei sekään kovin myöhäseen ollut.

Alex Lämmin sympatia :hug: Voimia! Muista, että surulle pitää antaa aikansa, mutta sinä selviät siitä, varmasti! Itse olen selvinnyt kolme kertaa... :'(

Loma on vietetty ja jokunen tovi meni viikon viestejä lukiessa. Aivan on ollut teitä ikävä ;) Korjaus yllä olevaan: lomareissusta siis palattiin, loma jatkuu vielä...

Onnittelut hyvistä uutisista, joita oli monella :heart: Kärppikselle tsemppiä, muista, että olet nähnyt sen sykkivän =) Eikä haittaa, että unohdit sen "pehmeän kohdun". Siinä tilanteessa unohtaa kyllä aivan kaiken muun :heart: Mäkin oon nyt päätyny siihen, että se pehmeä kohtu täytyi olla hyvä asia. Mieskin sanoi, että lääkäri oli todennut sen positiivisella äänensävyllä ;)

Mulla oli tänään eka neuvola. Hb oli peräti 135!!! Mulle huippuarvo =) Hoitaja sanoi, ettei välttämättä tarvisi syödä niitä multitabseja, mutta koska jo syön niitä, niin sanoi, että voi jatkaa. Ehkä ton "hyvän" veriarvon vuoksi en olekaan ollut niin kovin väsynyt?! Np-ultrasta luki neuvolasta saadussa esitteestä, että se tehdään rv 11-12+6 ja rakenneultra rv 19-21. Täällä on siirrytty sellaseen systeemiin, että saa itse soittaa ja varata ajan. Mun mielestä hyvä juttu, ku töiden kanssa tuottanu aiemmin vaikeuksia, kun on vaan lätkätty joku aika ja sit se on pitäny järjestyä.

Varasin heti sen np-ultran. Aika on 6.8. eli silloin rv 12+3. Luulen, että laittoi siks niin myöhälle, kun sanoin, että mä en tuu ultraan sen niskapomiturvotuksen takia, vaan siksi, että haluan näiden km:jen jälkeen nähdä, onko vauva kasvanut ja samalla saada "oikean" lasketun ajan. Sanoi ymmärtävänsä hyvin. Sit heti seuraavana päivänä eli 7.8. onkin lääkärineuvola.

Mua vaivaa edelleen tää lähes oireeton olotila. Sympatiseeraan kaikkien teidän kanssa, joilla kuvotusta ja pahaa oloa. Sitä mullakin on ollu AINA ennen. Toki olen iloinen, jos nyt pääsen näinkin helpolla, mutta voitte uskoa, mitä mielessä pyörii, ettei vaan olis kasvu pysähtyny :(

Kiukkunen kyllä olen, jos en saa ruokaa riittävän tiheästi. Tuolla reissussa se oikein korostui, kun ei ollut omaa jääkaappia, jota tonkia. Mieskin oikein pisti kiukkuisuuden merkille. Uus raskausoire sekin aikaisempiin verrattuna. Samoin ihme hormoninäpyt? rintakehässä. Onko jollain muulla? Mulla ei oo aikaisemmin ollu.

Erehdyin tänään syömään jäätelöä ja johan sain "palkinnoksi" taas tän ihanan ilmapallomahan ja vatsakivut :kieh:

Tässä päällimmäiset! Ultratsempit huomiselle!

Tuomenmarja + Helmer 9+0 (tai 9+1, jos nyt on jo vaihtunu tiistain puolelle ;) )

Kat: no sen vuoksi sulla tietenkin on toi nt-ultra noin aikaisin, että sulle on annettu aika varmaan just viimeisistä kuukautisista laskien, eli se 10+2 on just hyvä sitä nt-ultraa ajatellen. Toisaalta jos taas sitten oletkin oikeasti vasta 9+2, niin eikö se sitten tarkoita, että joudut palaamaan sinne uudelleen?

Multahan kaikki kyselee vipoja kuukautisia, se on tosi äsryttävää, kun mulla niillä ei ole mitään merkitystä, mähän ovuloin n. kp30 tienoilla :kieh: Niin että mä sitten vaan valehtelen nykyään kuukautiset kaks viikkoa myöhemmäksi, ettei kaikki sairaanhoitajat mee sekaisin :LOL: Kun Italiassa lasketaan kaikki sen ihme kiekon avulla, eikä matematiikka riitä laskemaan päässä, kun kerron, että mikä rv on oikeasti menossa :D

On kyllä ollut ihana olla täällä Suomessa, on niin ihanan raikasta, ja täällä olen uskaltanut syödä mansikoitakin! ne ovat vielä niin páljon makeampia kuin muualla, Italiassa mansikat ovat tosi kauniita ja kookkaita, mutta eivät kertakaikkiaan maistu miltään. Kun taas suomalainen polka... :p

Raskausaivot taas tekee temppujaan enkä pääse edelliselle sivulle tarkistamaan: kenellä onkaan koko ajan nälkä? Mullahan ne ekat kaksi viikkoa olivat ihan mahdotonta syömistä, kun taas nyt tää vipa kuukausi mä vaan yritän pinnistellä, että maistuisi edes jokin. Tää kuvotus on tosiaan karkottanut ruokahalun, kattelen haikeana kaikkia herkkuja, mitä ennen tuli syötyä, mutta sitten jos yritän kuvitella itseni syömässä niitä, niin :x Onneksi mä syön raskausvitamiineja, muuten tosiaan huolestuisin, koska mansikat ja nektariinit on suunnilleen ainoita hedelmiä, mitä saan alas, enkä mä niitäkään joka päivä ole syönyt.

Ja järkyttävää kyllä, mulle on tullut kauhea himo ketsuppiin ja sinappiin, jotka eivät yleensä kuulu mun ruokavalioon lainkaan. En viitti edes kertoa, että moitä sörsseleitä mitä itselleni kokkaan suomalaisesta makaroonista :ashamed:

Ruisleipä kyllä maistuu myös, samoin puuroa olen syönyt joka aamu. Mutta lounaaksi ja illalliseksi onkin sitten vaikeampi keksiä syötävää. Enkä oikein osaa olla syömättäkään, tää italialainen kaksi lämmintä ateriaa päivässä on jotenkin niin iskostunut mun selkäytimeen. =)

Tsemppiä zeldalle! :hug:

Ja kaikille muillekin paljon paljon vauvaliimaa! :heart:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 8+1 :heart:

Kat
Lentis, kyllä me ihan laskettiin siitä oviksesta siellä neuvolassa ja sen mukaan antoi mulle ajan! =) Eli tietävät mun tilanteen ja mäkin vielä varmistin sen siinä silloin, et ottihan se sen huomioon.

Niin ja löysin äsken lähetteen, jossa lukee: 9+0 - 11+6. Toi lähete on labraan (samalla kun tehdään verikoe), mutta kyllä sen ultran ainakin sen neuvolan tädin sanojen mukaan voi tehdä tuolloin 9+0. No, jos on väärässä, niin sit käydään kahdesti ;) Uskon kuitenkin niiden tietävän siellä, mitä tekevät. ;)

Kat: no kyllähän ne varnasti tietää, mitä tekevät, jos olet asian niille selvittänyt. Siellä on varmaan tekniikka tosiaan sen verran kehittyneempää, että sen voi tehdä jo noin aikaisessa vaiheessa, niin kun jo kirjoitin, niin nää tekniikathan kehittyy tosi huimin harppauksin lyhyessäkin ajassa. Mullakin sen bitest-verinäytteen voi ottaa jo aiemmin, mutta tosiaan tuota np-ultraa ei Italiassa tehdä ennen 10+0 rv:tä ja mieluummin hiukan myöhemminkin.

Halfcafnonfatlatte: onnea plussauksen johdosta ja tervetuloa tänne hermoilemaan! Ja iloitsemaan kanssa! Meillä on täällä kaikenmoisia keskusteluja mitä erilaisimmista aiheista! :D

zeldalle onnea ultraan. :heart:
itsellä siihen on vielä 2 yötä... :p

Mulla on hormooni näppyjä mutta naamassa. naama kukkii oikein kunnolla. Niin mulla on aina ollut että iho reagoi noihin hormooni muutoksiin.. :|

mä syön kanssa kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Kun tulee tehtyä pojille ruoka 2 kertaa päivässä niin siinä tulee sitten syötyä itsekkin. Oikein nykyään kaipaan sitä. Tässä ainakin tulee syötyä säännöllisesti kun syö aina kun pojat eli aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Niin ja ne kaikki iltaherkut joita tulee syötyä kun pojat on mennyt nukkumaan... :x

sade80 8+1

Sadee80 mulla ei naamassa ole onneksi näppyjä, mutta mulle tuli aivan ihmeellinen akne käsivarsiin! :eek: Siis onko kukaan kuullut aiemmin tällaisesta "raskausoireesta"? Naurattaisi, ellei olisi niin karsean näköistä. Kasvot ja selkä on ihan puhtaat, mutta nää käsivarret... oli pakko ostaa niihin skinoren-voidetta, josta mies heti huolestuneena, että voiko sitä käyttää raskausaikana? Juu, kyllä voi. Onneksi, ehkä nää tästä häipyy suunnilleen 9 kuukaudessa :kieh:

Terveisiä "neuvolasta". Eihän täällä varsinaisesti neuvolaa ole, mutta kätilön luona siis kävin ekaa kertaa. Olikin todella mukava tapaaminen, hän on vanha tuttu viime raskauden ajalta. Kaikki näyttää hyvältä, hb 144, eli väsymys ei johdu ainakaan siitä. Ehkä neljällä lapsella on osuutta asiaan...

Se kysyi, jos mä haluan sellaiseen testiin, joka tehdään täällä rv 11-13+6; ultrataan ja otetaan verinäyte, ja sitten rv 15 uusintaverinäyte. Onko tää nyt sit sama kuin se np-ultra?
Minä halusin sen ehdottomasti, en siksi, että raskautta keskeyttäisin, vaan että voisimme mahdollisimman hyvin varautua, mikäli vauvalla todettaisiin jotain.

Mulla on kanssa tuota kuvotusta nykyään (tavallaan "JEEE"), ruuanlaitto on yhtä tuskaa, kun kaikki haisee pahalle, eikä mitään tee mieli.

Iho on ihan kamalassa kunnossa, finnejä kuin teinillä, ja rintakehä mulla kanssa täynnä sellaista ryyhelmää. Ah, tätä alkuraskauden kukoistusta! By the way, Lenttis, ei oo ainakaan enää Brookemaista tukkaa... tarttiskin muuten tehrä jotain; esmes kampaajalla vois käydä useammin, kuin kerran vuodessa...

Kaikille uusille jännääjille tervetuloa, tulkaahan rohkeasti pinoilemaan!
Ultraan meneville onnea!!!

Apropoo, mä en nyt tiedä, millä rv-llä oikein olen; ultan mukaan olisin 8+2 (siinä sanottiin, että +/- viikko), mutta kätilö tutki noita hcg-tuloksia, ja sen mukaan olisin enemmänkin vasta 7+1. Ehkä tuo seurava ultra tarkeintais asioita hiukan!

Leidi, rvt hukassa

Leidi: joo, se on se niskapoimu/turvotus -ultra, joka tehdään viikoilla 10-12 tai siis 11.-13. raskausviikolla, ja yhdistetään tulokset yleensä sellaiseen bitestiin, jossa mitataan ainakin hcg-arvo ja sitten jonkun toisen hormonin arvo, jonka nimeä en muista, koska noi kaikki yhteen laskettuina sitten antaa sen riskin, että lapsella olisi esim. downin syndrooma.
Vaikka eihän se down ainoa riskitekijä ole, on paljon sellaisiakin riskitekijöitä, joissa kehityshäiriö johtaa melko varmasti kohtukuolemaan joka tapauksessa ennen syntymää, tai sitten lapsi kuolee ihan pian syntymän jälkeen.

Vaikka Italiassa ollaankin katolisia, on maassa raskauden keskeytys kehityshäiriöiden vuoksi todella yleistä. Jos miettii sitten vammaisperheitten tilannetta ja yhteiskunnan Italiassa antamaa tukea, niin sen ratkaisun ymmärtää ehkä helpommin kuin moni esim. Suomessa. Mitään tukia ei nimittäin ole. Ei ole mitään palvelukeskuksia, ei edes lapsilisää (ei terveille eikä erityisille lapsille). Ei mitään omaishoitajatukia tai sellaista. Kyllä suomalaisen tukijärjestelmän piirissä elävät vaan saavat olla kiitollisia kaikesta siitä, mitä yhteiskunta tarjoaa. Italiassa KAIKKI maksetaan omasta pussista, ei ole mitään äitiyspakkauksia tai kodinhoidontukea.

Kauheasti suomalaiset aina valittavat yhteiskunnan tuen ja apujen vähyyttä, mutta jos asuu pari vuotta ulkomailla varsinkin lasten kanssa, niin ei varmaan enää valiteta sen jälkeen. Siis ajatelkaa, että Italiassa on äitiysloma 3kk, mutta jos ei ole ollut vakituisessa palkkatyössä raskaaksi tullessaan, niin ei saa MITÄÄN tukea. Siis ei penniäkään. Sinä aikana minkä nainen on kotona lapsia hoitamassa, on siis ainoa tulonlähde mies.
Siis eihän täällä ole oikeastaan työttämyysturvaakaan, sitä saa maks. oliko nyt 4-6 kuukautta ehkä n. 250 ? kuussa, mutta siihen se sitten loppuukin. Eli ei ole mitään asumis- opintolisiä tai sosiaaliturvaa. Eli kyllä Suomessa on oikeasti asiat järjestetty tosi hyvin muihin maihin verrattuna.

Suomessa aina naureskellaan, kun italialaiset asuvat kotonaan vielä 40-vuotiainakin, mutta olispa jännä tietää kuinka moni suomalainen asuisi omillaan, ellei saisi opinto-, asumis- työttömyystukia. Italiassa jos ei ole rahaa, niin sitten ei syödä. tai siis mennään sitten lusmuilemaan sukulaisten hoteisiin...

Ja siis esim. Italiassa on kovempi tuloverotus kuin Suomessa, niin että se harmittaa vielä enemmän, kun ei saa verorahoilleen oikein mitään katetta. Paitsi että mua ottaa aivan erityisesti pottuun, koska maksan verot Suomeen, enkä saa sitten mitään vastinetta niille rahoille en Suomesta enkä Italiasta. :kieh:

Ohhoh, kylläpä lentis nyt jaksaa valittaa...

Onpa muuten leidi outoa, ettei sulle osattu antaa ultran perusteella tarkkaa ikää. Just varhaisultrassahan sen pitäisi olla helppo laskea, kun alkiot kehittyvät alussa tosi standardimaisesti, ja alkion pituuden mukaan se ikä sitten mitataan. Ne kasvuerot kun tulevat näkyviin vasta myöhemmin. Onko leidi muuten teillä jotain tukia, vai maksatteko kaiken itse?

tv. toivottavasti mun valitusvirsi loppuu pian
:D

Voikohan tähän pahoinvointiin kuolla? :kieh: :LOL:
Koko päivän oon kyökkinyt ja miettinyt et meen oksentamaan. Mitään ei saa tehtyä eikä lähdettyä salille kun on niin huono olo et koska tahansa voi oksentaa. Ruokakaan ei maistu.. :(

Lentis me haluttas muuttaa jossain vaiheessa Italiaan, ollaan suunniteltu et mies menis töihin sinne ja mä oisin sit lasten/lapsen kanssa kotona.. Tai sitten hommataan aupair ja mäkin meen töihin :) Saapi nähdä nyt sitten mitä käy :D :LOL:

=) Jee!Kaikki oli hyvin ultrassa.Laskettu aika olisi siis nyt 4.2.Niskaturvotus oli normaali 0.8,mutta otin sen verikokeenki kuitenkin,koska noita keskenmenoja ollut,niin jos taas tulee kesken niin olisi edes syy jos siinä kokeessa jotain haäikkää olis edes.
Kyllä se ultraajakin ihmetteli niitä mun keskenmenoja ja kun tuolle viimeisellekkään ei mitään syytä löytynyt.Ainoastaan siinä oli se ongelma,että kun oli ollut kuollleena mahassa jo jonkin aikaa,niin kaikki juttuja patologi ei saanut tutkittua.
Nyt on kuitenkin jo hiukan valoisampi mieli ja huomenna siis koittaa taas töihin meno.Raskasta ruumiillista työtä.Saa nähdä mites paineet ja supistelut,alkaako heti oireileen kun sinne menee huhkimaan.
Jännää vaan,että esikoisesta oli silloin aikoinaan samassa työpaikassa ja raskaimmassa työssä vielä entä nyt,mutta loppuun asti olin muutamaa viikko siinä välissä,kun supisteli ja pahasti.Ison mahan knssa siellä huhkin eikä mitään ongelmaa ollut,mutta kai tämä ikäkin alkaa tulla vastaan eli kohta 36v. :/

Te olette kyllä todella huomaavaisia :heart:
Haluan vielä kerran kiittää teitä tuesta ja lämpimistä ajatuksista -olette ihania :heart:

Olo on fyysisesti jo varsin hyvä, vuoto on loppunut ja kaikki raskausoireet on poissa.
Henkisesti tää on ollut todella raskasta aikaa :'( Tunnustan, että joka ilta kun pääsen peiton alle itken hiljaa miehen kainalossa... Mutta kyllä mä selviän tästä, koska enhän ole yksin.

Oli myös tosi ihana, kuinka hyvin sairaalassa suhtauduttiin ja siellä kaikki lääkärit ja hoitajat oli tosi mukavia. Mulla kaikki "raskausmateriaali" tuli itsekseen pois, joten ei tarvinnut tehdä mitään kaavintaa/lääkkeellistä tyhjennystä -onneksi.

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!

-Alx-

Yhteistyössä