Pino alkuraskauden hermoilijoille

Kateellisen luen teidän ultrassa käydeinen kokemuksia, voi, onnea teille kovasti!

Itse olin tänään ekaa kertaa neuvolassa. Papereita täytettiin ja otettiin verikoe. Juteltiin tietysti kaikenlaista. Saan siis itse valita haluanko osallistua downsyndrooma tutkimukseen, jos haluan, niin eka ultra on viikolla 10-12, muuten vasta viikolla 12-14. Päätin jo, että osallistun tutkimukseen.. hui. Ihan pala nousee kurkkuun, kun ajattelee, että mitäs jos tulos sitten onkin positiivinen.

Viime raskaudessa olin jo tässä vaiheessa käynyt varhaisultrassa.. nyt kun ei ole käynyt, niin jotenkin tämä raskaus ei vielä tunnu niin todelliselta kuin viimeksi. Tästä puhuin neuvolassakin, mutta terkkari siellä sanoi, että mitä luultavammin kaikki kuitenkin on ok. Niin varmaan onkin, ainakin kovasti toivon niin.

Kuvotus on muuten pikkuisen lieventynyt.. olen kyllä viime päivät heti kun kuvotus on alkanut syönyt mandariinin ja se tuntuu auttavan tosi hyvin. Eilen oli vatsassa ihan menkkakipuja muistuttavia tunteita, tänään niitä ei taas ole ollut. Toivottavasti ei enää tulekaan, ei meinaan ollut kivaa.

Sini ja pikkuinen , rv 7+4

niin ja onnea myös sinulle kat!

Kävin tänään kirppiksellä ja ostin itselleni vähän pidempiä, löysempiä paitoja (tunikoita) mun paidat kun on aika lyhyttä ja tyköistuvaa mallia niin onpahan nyt kasvavalle masulle paitoja. :heart:

Voi, paljon paljon onnea :heart: Se oli kyllä maailman ihanin näky/ääni :heart:

Toivoin kovasti, että myös kärppis ja alex olisivat ehtineet kertoa ultrakuulumisensa, koska yritän mahtua illan lennolle ja sen jälkeen olen tod. näk. useamman päivän nettipimennossa. Toivottavasti pääsen lennolle, en malta odottaa, että näen taas perheeni! Ja pääsen nauttimaan Suomen viileydestä ;)

Tänään kävimme Italiassa normaaleissa raskauden ajan verikokeissa, eli täällä joka kuukausi testataan mm. toksoplasmoosi ja cytomegalovirus, ettei vaan ole tartuntaa.

Sitten olemmekin kähinnä nukkuneet miehen kanssa, kun lento on niin myöhään, ja mies tuli eilen myöhään kotiin ja ehdimme nukkua kovin vähän. Ja, no, kuten tiedätte, tää alkuraskaus on kovin väsyttävää, näköjään myös miehelle :LOL:

Miestä tulee kyllä kova ikävä, mutta sitähän ihanampi on sitte palata taas kotiin! :heart:

Vauvaliimaa ja tarrasukkia kaikille! :heart:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 7+3 :heart:

Voih Alexandra :hug: Olen tosi pahoillani :'( Vaikka en täällä pinossa olekaan, kun en raskaana ole, mutta olen teitä käynyt salaa kurkisteleen, niin olen tietty seuranut sinunkin vointiasi. On se vain niin väärin :( Koitahan jaksaa!!! :heart: :hug:

Alex: Voi itku, pahoittelut!!

Onnea hyviä uutisia saaneille, ainakin Kärppis, Sunnuntaityttö, kimallus ja tais olla joku muukin! :heart:

Mulla on ensi viikolla nt-ultra... Tuli kutsu nopeaan, kun viime viikon lopulla oli eka nla.

Hitto, mun autosta tippui tänään pakoputki! Ensin ihmettelin, että mikä siellä kolisee, no arvasin kyllä äänestä, että joku osa raahautuu tiessä. No sit kolina loppui ja katoin peilistä, että jee, autoni leviää tielle... Ja aivan hirveä ääni rupesi kuulumaan moottorista sen jälkeen...tietty kun äänenvaimennin jäi matkan varrelle. Uskaltaakohan tuolla ajaa edes huoltoon?? Vai täytyykö kutsua hinuri. Prkl. Just vähän aika sitten kolhaisin auton kyljen betoniin, ja nyt sitten tämä. En kyllä mielestäni ole vetänyt pohjakosketusta mihinkään. :O

Lentikselle mukavaa matkaa Suomeen! Itselläni olisi kolmen viikon päästä yksi pidempi reissu, 9 h lentokoneessa. Olen vähän kahden vaiheilla lähteäkö vai ei. Jos jään kotiin, menetän myös lentomatkan hinnan (auts), mutta toisaalta raskaana en viitsis lähteä yksin pitkälle reissulle, ja kun ei bilettääkään oikein voi (eikä jaksa). Toki määränpäässä olisi kaveri vastassa, että en silleen olis yksin, mutta kuitenkin. Voi olla, että jää väliin.

KössiKenguru 10+0, eilen olin pikkasen sekaisin päivissä..

Voi ei, pahoitteluni Alx :hug: :hug:

Ja kiitos onnitteluista!

Omaa napaa...Nyt tämä raskaus taitaa alkaa näyttää "kynsiään" myös minulle. Taidanpa liittyä muutaman päivän sisiällä pahoinvoinnista valittavien ( :kieh: ) joukkoon, jos tämä jatkuu samaa tahtia. Tämä "näläntunne" ts. "heti ruokaa mulle kiitos", on alkanut viikon alusta alkaen vaihtua tälläiseen lisääntyvään ällötys-oloon. Ja tänään on kyllä pahin päivä sen osalta. Olen syönyt jo rusinat, aamiaisen ja äsken jouduin hakemaan myös lounaani jääkaapista pitääkseni tätä ällötystä kurissa. Ja äsken alkoi mukavasti pyörryttämään, joten seiniä pitkin hiivin täällä töissä vessaan. Samoin toi, olikohan se nyt Lentiksen sana, juiliminen, on alkanyt ihan pikkuisen alavatsassa. Tämän viikon tää on mennyt vielä hyvin, koska töissä on kaikki muut melkeimpä lomalla, mutta ensi viikolla alkaa jo osa palailemaan...ja jos tää yltyy?? Voi kääk. Miten mä pystyn pitämään tän salassa?

Me ei olla siis kerrottu edes kotona kenellekään vielä ja toiveena olisi, että voitaisiin pitää tää meidän omana pikkuisena salaisuutena ihan np-ultraan asti! :heart:

Ja toikin on niin kumma juttu, koska olen yleensä tosi huono pitämään omia, itseäni koskevia salaisuuksiani noin tuntia pitempään. Ja nyt mulla on ollut alusta asti sellainen olo, et en edes halua kertoa tästä muille vaan pitää tän omana tietonani, MUN juttuna. Tai siis meidän :LOL: Musta tuntuu ajatuskin siitä, et joku tuttu alkaa kommentoimaan mun olotilaa tai antamaan vinkkejä tai heittämään niitä "mä aarvasin, et teille tulee vauva" -juttujaan, tosi ärsyttävältä. En tajua miksi?!? Varsinkin kun mun ja mieheni perheet varmasti itkevät onnesta, kun kuulevat tästä, samoin kaverit, eikä mulla töissäkään ole mitään "pelättävää". Omituista? Onks teillä jo aiemmin synnyttäneistä ollut kellään edes joskus samantyyppisiä ajatuksia? No, koiralle mä olen kertonut, mut se lupas, ettei kerro viel kellekään =)

Voi paskan paskan paska! :/ Järkytys tänään pikkareissa: ruskeeta tuhruvuotoa!!

No mähän ajattelin heti pahinta, mutta nyt olen vähän rauhoittunut. Täytyy nyt toivoa et olis ihan viatonta tuhrutusta...pelottaa kuiteski. Onneksi sikiö ja syke bongattu pari päivää sitten, mutta eihän se mitään takaa. Mennään päivä kerrallaan eteenpäin ja toivotaan parasta! Pitää ainaski jalat maassa.

Anteeksi, piti vuodattaa. Hyviä vointeja ja tsemppiä kaikille! :flower:

Alexandra, olen todella pahoillani... hiljaiseksi vetää. Toivon sinulle kaikkea hyvää; auringon paistetta ja voimia. Olet ajatuksissani.

Kimallus, , ettei sulla vaan ole just se aika, jolloin menkkojen kuuluisi noin niinkuin normaalisiti tulla? Silloinhan monilla tuhruttelee. Tahi vaakamambon jälkeen. Tai ihan muuten vaan. Pidän peukkuja pystyssä, toivottavasti tosiaan on ihan vaaratonta!

Mulle on tullut se Tuomiksen mahanturvotus-ilmiö. sanoin jo miehelle, että rouva vissiin siirtyy kohta mammavaatteisiin, niin inhottavasti puristaa vaatteet vyötärön kohdalta. Ei kuitenkaan joka päivä. Mikä tääkin oikein on?

Hei, sain muuten pari suomalaista lehteä luettavaksi, ja siinä oli juttu Kirsi Pihasta. Mä olen aina mielessäni kuvitellut Lentoemon Kirsi Pihan näköiskeksi. Olin eka, et oho, kato, tuttuja näkyy (kunnes tajusin, että a. En ole koskaan nähnyt Lenttistä, ja b. hänen elämäntarinansa on aivan erilainen kuin Kirsin (vaikka Kirsilläkin on talo Italiassa), ja c. muistan hämärästi Lenttiksen sanoneen olevansa blondi.) !
Kuvittelettekko te koskaan, minkä näköisiä ihmisiä nikkien takana piilee? Onkohan mulla vaan liikaa vapaa-aikaa? :LOL: *lähtee vaikka nypläämään pitsiä*

Leidi 7+6 , tai jotain sinne päin.

Jei! Onneksi yön aikana ei ollut tullu yhtään tuhrua!!! Leidi mäkin eka toivoin että olis ollut menkkojen aika, mutta vähä liian aikaisin tuhruaa. Onneks ei tosiaan ole jatkuvaa.

Kyllähän sitä monesti kuvittelee ihmisiä juttujen perusteella tietyn näköiseksi. En tiedä mistä moiset mielikuvat syntyykin!

kimallus 7+4

täällä yks hermoilija liittyy joukkoon :wave:
viikkoja olis jotain 5.
viime viikolla kävin tutkimuksissa tekivät sisäultran ja meinasivat että olis tuulimuna raskaus ja kuvan vauhdettua taas meinasivat että eipäs olekkaan :headwall:
ens keskiviikkona uusi ultra ja sitten pitäisi syke näkyä kunnolla.
toivotaan parasta =)

Sunnuntaityttö: En minäkään ole kertonut vielä kenellekään. Ja ihan rauhassa aion odotella...kyllä niitä kommentteja ehtii tosiaan kuulla myöhemminkin. =) Ekassa raskaudessa kerroin kaikille suunnilleen puolivälin paikkeilla, siinä kohti kun maha alkoi näkyä. Tokassa raskaudessa tein jotain aivan omituista, ja kerroin yhdelle kaverille (joka asui naapurustossa, ja jonka kanssa aina lenkkeilimme lasten kanssa) jo rv 7.

Kärppis ja kimallus: Kyllä se tuhru vaan säikäyttää joka kerta! Nimim. kokemusta on... mutta eiköhän kaikki ole kuitenkin kunnossa.

Kärppis: Joo, täytyy kysellä tuota vakuutusasiaa. Ja sitten täytyy ruinata miehen autoa lainaksi ensi viikolla, kun on se nt-ultra, muuten tulee aika pitkä poissaolo töistä, jos julkisilla lähden. Meneeköhän nt-ultrassa tosiaan tunti, kuten lapussa sanottiin... :eek:

Cadillac: Tervetuloa joukkoon!

KössiKenguru 10+3

Voi että, olen tosi pahoillani Alexin puolesta :'( :hug: Toivottavasti Alex on pian taas odottajien puolella, vaikka nyt tietysti onkin aika surra :hug: :heart:

Kimallus ja kärppis: tosi useinhan tuo tuhru on täysin vaaratonta, ja varsinkin jos on ollut sitä hiivaa, niin se ja muut emätintulehdukset on yleisin syy mun raskauskirjan mukaan, tai sitten ihan vaan toi kohdunsuun kudoksen nopea kasvu. Tsemppiä, ymmärrän kyllä, että raastaa hermoja :hug:

leidi: :LOL: tuo oli oikeasti tosi hauska juttu, ja kyllä, mulla ainakin on sellainen epämääräinen mielikuva ihmisistä nimimerkin takana. Ja joskus oikeasti tulee muuten mieleen, että jonkun nimimerkin takana olisi esim. joku poliitikko, mulla on nyt yksi nikki mielessä, ei kyllä tästä pinosta, mutta on hiukan tullut mieleen, että voisko olla. Vaikka onkohan nyt poliitikoilla tällaiseen aikaa? ;) Olen muuten joskus lentänyt Kirsi Pihan kanssa samalla lennolla Roomasta Helsinkiin, niin että kyllä me melkein tuttuja ollaankin :LOL:

Mutta totta puhuen en kyllä näytä yhtään Kirsi Pihalta, vaan tosiaankin olen aika blondi, varsinkin mieleltäni :LOL: Mutta sen te nyt olette päätelleet jo itsekin. Jos joku julkkis pitää valita, niin ainoa jonka kanssa on samaa näköä, on Renee Zellweger (kirjoitetaanko se noin?). Siis jos mä painaisin 10 kiloa enemmän kuin nyt, niin mä olisin IHAN samannäköinen kuin se siinä Bridget Jones elokuvassa, ja tää ei ole mitään mun omaa keksintöä, vaan mulle ovat kaikki hokeneet sitä thaimaalaisista lentomatkustajista italialaisiin puolituttuihin! Niin että jos sit raskauden loppupuolella näette (kyllä mulla silloin vähintään 10 kg on tullut lisää) Bridget Jonesin taapertavan Italiassa/Suomessa, niin se saatan hyvinkin olla minä! :LOL:

Hei, täähän on kivaa: ketä julkkista te muistutatte edes silleen kaukaisesti?

Julkkiskyselyyn; melkein parikymmentä vuotta sitten kävelin äitini kanssa Singaporen katuja, ja perässä seurasi joukko suomalaisia miehiä, jotka oli vakuuttuneita siitä, että mä olin Brooke Shields! Meitä nauratti äidin kanssa ihan kamalasti, kun nää puhu kovaan ääneen toisilleen "joo, on toi Prooke Sielts, mä olen ihan varma, pyydestäänks nimmaria?"
Monet muutkin muuten sanoi meidän olevan saman näköisiä. Ei olla enää :LOL: :LOL:

Nyt en varmaan muistuta enää ketään...vuodet ja lapset ja valvotut yöt ja suklaa ovat tehneet tehtävänsä!

Voi leidi, älä vaan sano, että sulla on yhtään brookemainen tukka, tai en saa unta kateudelta :kieh: Mulla on nimittäin just sellainen Bridget Jones klisuletti :LOL:

Hei ja cadillac: tervetuloa myös multa! Olin tuossa niin tohinoissani aiemmin, että unohtui! :ashamed:

Niin olen muuten täällä Suomessa, ihanaa! Ihanaa olla perheen kanssa, ja ihanaa kun on aika viileää, vaikka aurinko onkin paistanut ihan mukavasti! Uudet perunat on maistuneet ja mamman sämpylät... Ja raparperipiirakka... ja... ;)

Olen ollut aika reippaasti liikkeellä, tiedä sitten johtuuko rasituksesta, mutta tänään on taas vihlonut todella ikävästi kohdunsuuta. Ne vihlonnat mua pelästyttää, normaalia juilimista ja sitä, mitä luulen kohdunkannattimien venymiseksi en juuri enää edes noteeraa, mutta silloin kun vihloo oikein tuolta sisältä, niin silloin sitä säikähtää :/

Vielä ainakaan ei ole mitään vuotoa, niin että yritän kuvitella, että siellä kohtu vain painaa jotain hermoa tai jotain sellaista.

Oikein paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia kaikille! :hug:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 7+6 :heart:

Kat
Huomenta kaikille. Täällä palattiin töihin. Mutta taidan samantien käydä hakemassa saikkua. Keskiviikkona alkoi pahoinvointi ja se vaan on pahentunut. Mikään ei enää pysy sisällä (paitsi onneksi vesi!)...
Meillä oli viime torstaina neuvola. nt-ultra 23. päivä.
Kat ja Bitzuvus 8+0

Kyllä sitä itellekkin aina muodostuu mielikuvia että minkänäköisiä ihmisiä täällä keskustelee. =)

itellä on paha olo helpottanut. ja väsymyskään ei ole enää niin kauheaa, vaikka oon mä iltasin jo seiskan aikaan tosi väsynyt. Jännittää, onko kaikki ok. kolme yötä ultraan.. :p

sade80 8+0

Yhteistyössä