pinniksestä tavan sängyyn???

  • Viestiketjun aloittaja hippa
  • Ensimmäinen viesti
hippa
minkä ikäisenä teillä on siirrytty pinnasängystä tavalliseen jatkettavaan sängyyn?miten alku opettelu vaihe sujui ja miten on lähtenyt nukkumiset muuten jatkossa käyntiin?onko tipahteluja tullut varsinkin pimeällä?
 
jatkettavaan
Moi

Siirryttiin reilu kk sitten eli noin 1 v ja 3 kk ikäisenä. Sujui ongelmitta - sänky oli ensin pari päivää huoneessa tutustumista varten ja sitten kun itse kiinnostui siitä niin näyttikin illalla että tahtoo sinne nukkumaan. Ensimmäiset yöt oli tietysti patjoja ja tyynyjä ympäriinstä että jos tippuu, mutta kertaakaan - KOPKOP - ei ole vielä alas tullut. heti tajusi että mistä raosta tultava pyllyedellä alas.

joinakin aamuina on kömpinyt itsekseen lattialle huhuilemaan, mutta ei mitään sellaista että yöllä kömpisi pois. Yleensä jos hätä niin jää itkemään istualleen sänkyyn.

voin suositella, sillä meillä nukkuu paremmin jatkettavassa kuin pinniksessä.

Tsemppiä
 
laittakaapa kokeneemmat tähän vielä lisää vinkkejä jolla lapsen saisi jäämään tuonne uuteen sänkyyn... :)
pinnasängystä kun ei itse pääse pois, mutta sitten tuosta sängystä voi tosiaan jo lähteä tutkimusmatkalle, vaikka olisikin ihan väsynyt....
 
Meillä poika vajaa puoltoista ja nukkunut nyt jonkun viikon isojen sängyssä. yvin alkoi. Ekat yöt pysyi siellä, ei tajunnu että pääsee pois =) Ja sitten alkoi karkailu..Monta yötä harrastettiin(tai iltaa) pari tuntia kääpiönmetsästystä ja sitten lopulta kyllästyin ja aloin seistä hetken oven suussa ja vhdin että pysyy. Nyt ei enä karkaa, käyn välillä näyttäytymässä ja sanomassa että nyt nykurtaan jos menee mahottomaks. Mutta vartissa nukahtaa jo =) Ja kyllä kans suosittelen vaihtoa. Helpolta rtoi on tuntunu ja kyllä se siellä pysyy...Toiset kantaa aina takas eikä puhu mitään ja vähitellen laps oppii pysymääm siellä. Mä taaas en jaksa juosta enää perässä vaan vahin mielummin hetken ja sitte nukkuuki hienosti =)
 
Meillä nyt viikon nukkunut isojensängyssä ja illat on ihan kamalia :headwall:
Ennen nukahti 20.30-21.00 paikkeilla nyt venyttänyt 21.30-22.00 kun karkailee ja keksii vaikka mitä että sängyssä ei tarttisi olla. Saa kauheat raivari joka kerta kun laitetaan takaisin sänkyyn, ei auta olla vieressä, silitellä tai lukea. KAipa tää tästä :(
 
Eka laitettiin 1v ja 2kk ikäisenä.
Tottu ripeästi. Pistettiin varuiksi patjoja sängyn viereen, jotta ei pahasti kolahda kun tippuu..
Mutta ei tuo tippunut kertaakaan, ja hyvin nukkuski. =)
Peppu eellä tuli oikeasta raosta alas.
Tuossa puolentoista vuoden ikäsenä taas tuli joku tappelujakso.
Mä väijysin oven takana päikkäreille menoa. Aina kun sängystä kiipes pois niin eiku takas kiikuttamaan. :whistle:
Joskus menio jopa kaksikin tuntia. :/
Mutta sinnikkäästi vaan, meni ohi noin viikon päästä tuo ramppaaminen. =)

Nyt tuo mini (11kk) tulee jo sohvilta
peppu eellä, ja käveleeki.
Oon miettinyt joko uskaltais sänkyä vaihtaa. :whistle:
Tuo ois ton epelin vanha sänky, kun sille ostettiin parvi jotta just tää mini ei olis kokoaja loikkimassa toisen sängyssä.
Eli tuttu peti olis. =)
 
Meillä tyttö 1v7kk ja vieläkin nukkuu pinnasängyssä. Enkä ole edes ajatellut laittavani tavan sänkyyn. Naureskelinkin kavereille että saa nukkua pinniksessä vaikka 5 vuotiaaksi kun ei vaan rupea kompimään sängystä pois. Kait se pitäis joskus siihenkin isoon sänkyyn laittaa mutta nyt on vielä paljon helpompaa kun ei pääse pois ja nukahtaa sinne itse.
 
meillä kaksoset 1v9kk ja vielä nukkuvat pinniksissä.. ja ei ole meilläkään kiirusta vaihtaa tavan sänkyihin... :) ei jaksa ajatella vielä kahden kiikuttamista takaisin sänkyihin.. voip olla et hyvin jäisivätkin, ainakin pinniksiin jäävät niin helpollal ja nukahtaa vartissa (yleensä).. kaveri siirsi samanikäisen tyttönsä jo puol vuotta takaperin tavan sänkyyn, eli tyttö oli silloin 1v3kk, ja hyvin jäi. ehkä se on niin lapsesta kiinni..
 
Heips!

Meilläkin siirryttiin eilen pinnasängystä jatkettavaan sänkyyn. Poika tällä hetkellä 1v2kk.

Eilisiltana meni 45min. ennen kuin rauhottui nukkumaan (pinnasängyssä nukahti yleensä saman tien). Olisi tullut koko ajan sängystä pois, osaa peruuttaa hienosti alas:) Päätin sitten olla sängyn vieressä ja laitoin poitsun aina päättäväisesti takaisin ja toivotin hyvää yötä. Hieman itkuakin tihrusti, mutta melkoisen helposti nukahti sitten loppujen lopuksi. Nukkui koko yön eli 12h ja aamulla heräsi juttelemaan itsekseen, eikä tullut sängystä alas ennen kuin menin paikalle.

Tänään päiväunille mennessä nukahti hetkessä, aikaa meni n.20min. Ei mitään itkuja enää, sellaista mylläämistä unikaverin kanssa ja sitten vaan simahti. Olin kyllä varmuuden vuoksi vielä sängyn vieressä, mutta ei enää edes yrittänyt kammeta itseään pois sängystä. Sama toistui tänä iltana, nukahti 20 minuutissa ja hyvin näkyy uni maittavan.

Näinköhän helpolla me päästiin:)
 
Meillä isompi siirty parivuotiaana tavalliseen sänkyyn, ei enää ite halunnu siellä olla. Nuorempi siirrettiin tavalliseen sänkyyn tän viikon maanantaina eli ikää 1v 2kk, neiti kun tuli pinnasängystä ite alas että heilahti. Ajattelin et jos tippuu niin vähemmän sattuu matalammasta sängystä kuin pinnasängystä. Ei ole kummatkaan neidit tipahtaneet sängystä mutta se nukkuminen onkin sitte oma juttu. Pienempi ei millään jää omaan sänkyyn nukkuun ja isommalla on tullu takaisin , äiti pidä kädestä vaihe... ois hienoo saada muksut nukkuun ilman kummempia rituaaleja, mut minkäs teet?
 

Yhteistyössä