Pinnasängystä oikeaan sänkyyn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eikai siihen mitään oikeaa ikää ole...meillä neiti 1 v 11 kk ja nukkuu vielä pinnasängyssä, mahtuu hyvin eikä ole kertaakaan yrittänyt tulla itse pois sieltä. vaihdetaan vasta sitten kun on aivan pakko.

Jokaisella kait omat tyylit mut näin meillä...
Poika siirtyi pinnasängystä jatkettavaan noin 1v10kk iässä. Alkoi pinnasänky käymään ahtaaksi. Samoihin aikoihin siirtyi nukkumaan myös sisälle kun ei enää pysynyt rattaissa ulkona eikä valjaisiin suostunut.
Halusin nähdä että osaa itse tulla sängystä pois turvallisesti jos tarvis ja alkoi enste nukkumaan päikkärit jatkettavassa. Pidin myös varoiksi enste patjaa sängyn vieressä ettei pahasti kolahda jos olis pudonnut.
Kun päiväunien nukkumisessa ei ongelmaa laitettiin sitten pinnasänky varastoon ja alkoi nukkumaan myös yöt jatkettavssa.

Meillä poika 1v10kk ja just vaihdettiin jatkettavaan. En voi reilun viikon kokemuksella suositella kenellekään, jos vaan pinnasänkyyn mahtuu. Yöt menneet tosi levottomiksi (taas). Alkuyön poika kiipeää pois ja tulee uudestaan ja uudestaan ja uudestaan... Myöhemmin sitten tyytyy vaan tasaisin välein huutamaan sängyssään ja äiti pitäisi saada paikalle (eipä aina onnistu). No, tämän lisäksi poika tuli viime yönä 2 kertaa sängystä päälleen alas (tyynyjä on kyllä alla iso kasa, mutta pelästyyhän tuota). Näin siis meillä lähtenyt... Poika oli siis mieluusti menossa isoon sänkyyn ja pinnasänky laitettiinkin pian pois (vaikka ekaks piti harjoitella vaan päikkäreillä).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2006 klo 13:55 mimmi-75 kirjoitti:
eikai siihen mitään oikeaa ikää ole...meillä neiti 1 v 11 kk ja nukkuu vielä pinnasängyssä, mahtuu hyvin eikä ole kertaakaan yrittänyt tulla itse pois sieltä. vaihdetaan vasta sitten kun on aivan pakko.

meill' melkein saman ikäinen taapero ja sama juttu.ei pyri pois joten nukkukoot siellä sitten :heart:

Poika 2v1kk ja edelleen nukkuu pinniksessä.Nukahtaa itsekseen ja nukkuu hyvin,eikä yritä kiipeillä sieltä pois.Saa nukkua pinniksessä niin kauan kuin sinne mahtuu,siellä viihtyy ja hyvin nukkuu :)

Meillä pitää nyt alkaa siirtymään jo jatkettavaan vaikka neiti vasta 1v3kk. Ei uskalla jättää enää yksin nukahtamaan kun pari kertaa yllättäny yrittämästä kiivetä pois. Koko ajan saa olla kyttäilemässä että millon herää ja yölläkään en itse osaa enkä uskalla nukkua kun pelottaa että jos herää ja alkaa koluta pois. Nukkuu onneksi meidän kans samassa huoneessa että herään sitten herkästi joka tuhinaan...

Meillä neiti siirrettiin 1,5v iässä jatkettavaan kun alkoi kiipeillä laitjen yli. Ei minkäänlaista ongelmaa ole ollut. Nukkuu yöt rauhallisemmin ja entisten aamuitkujen sijaan neiti kömpii itsekseen pois ja tulee tyytyväisenä antamaan amu suukonj.

Meidän neiti siirtyi 1v10kk ikäisenä jatkettavaan sänkyyn. Vaihto sujui todella hyvin, tyttö on aina nukkunut yönsä hyvin ja edelleen nukkuu (on nyt 2v2kk). Tyttö on nukkunut 10kk ikäisestä lähtien omassa huoneessaan.

Yhteistyössä