pinnasängystä jatkettavaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja migrantti harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

migrantti harmailee

Vieras
Koska olette siirtäneet lapsen nukkumaan jatkettavaan sänkyyn?

Meillä tyttö 1v 1 kk nukkuu pinnasängyssä. Nukkuu yleensä ihme mutkalla poikittain siellä, joten tavan sänkyyn ei taida viellä olla asiaa.

Mie oon miettinyt samaa.. Poika nyt 1v4kk.
Ajattelin tässä kevään mittaan siirtyä "isojen poikien sänkyyn".
Ja sellaiseen joissa olisi ne pienet laidat. Eihän ne laidat haittaa sitten isompanakaan.
Eniten ehkä huolettaa, että poika pääsee sängystä vielä hiljaisemmin pois ja omille touhuilleen. (Pääsee nimittäin pinniksestäkin suhteellisen vähällä ähinällä, sillä yksi pinna on mennyt hukkaan)

Minua on tässä sänkyasiassa mietityttänyt myös se, että minkä levyisen sängyn hommaisi. Niissä tuntuu jonkun verran olevan kokoeroja, joskus mitat ilmoitetaan ihan senttien tarkuudella.. Joten jos joku näistä tietäisi, niin olisin kiitollinen. (esim mihin kokoon löytää parhaiten patjan ja lakanoita ja muuta vastaavaa..)

moi
meillä poika siirty pinniksestä jatkettavaan sänkyyn n. 1v2kk iässä. poika kun on aika isokokoinen, niin aina oli jalat pinnojen välissä tai pää kolisi pinnoihin(vaikka oli reunasuojat).yöt rauhottui tosi paljon. eikä oo poika pudonnu sängystä kertaakaan, kun siinä on laitaa kuitenkin riittävästi.

mun käsittääkseni lasten patjojen (ainakin jatkopala patjojen) leveys on 75cm, luulis niitten lasten sänkyjen olevan sisämitoiltaan niille patjoille sopivia. tietysti vähän heittoa tulee siinävaiheessa kun sänkyä vetää pidemmäksi, kun ne laidat on sisäkkäin. ja aikuisten patjan leveys on 80cm, eli jos lapsen sängyn leveys on toi 80cm, niin kyllä siihenkin lakanoita löytyy =)

Meidän pikkuneiti ei suostunut yhtään yötä nukkuun pinnasängys,syynä varmaan se että imetin lähes 10kk ikään ja minusta oli helpompi yöllä herätä kun ei tarttennu pomppia nostelemassa lasta edestakasin.nyt tyttö on 1v ja 1kk ja on nukkunut melkein kuukauden tavallisessa jatkettavassa sängyssä.Ja hyvin suostuu nukkumaan omassaan. Tytön sänky on seinän ja meidän sängyn välissä niin ei sitten huomaamatta lähde kuleksimaan eikä putoa vahingossa(osaa laskeutua kyllä itse).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 12:57 tainuska kirjoitti:
Meidän pikkuneiti ei suostunut yhtään yötä nukkuun pinnasängys,syynä varmaan se että imetin lähes 10kk ikään ja minusta oli helpompi yöllä herätä kun ei tarttennu pomppia nostelemassa lasta edestakasin.nyt tyttö on 1v ja 1kk ja on nukkunut melkein kuukauden tavallisessa jatkettavassa sängyssä.Ja hyvin suostuu nukkumaan omassaan. Tytön sänky on seinän ja meidän sängyn välissä niin ei sitten huomaamatta lähde kuleksimaan eikä putoa vahingossa(osaa laskeutua kyllä itse).

tätä minäkin olen suunnitellut meirän pojalle, jolla tosin on ikää 1 v 4 kk, ei ole viihtynyt pinniksessä kuin iha vauvana parin viikon ikäisenä ja tissiriippujana siirtyi perhepetiin ku oma olo alkoi olla tosi väsyny jatkuvasta nostelusta. Sama tyyli sopii varmasti meillekin =)

Meillä siirryttiin isojen poikien sänkyyn eli jatkettavaan pojan ollessa about 1v3kk ihan olosuhteiden pakosta. Poika on aina ollut levoton nukkumaan, ähisee, puhisee ja kääntyilee todella paljon, joten olo pinnasängyssä alkoi olla aika tukalaa. Jo ennen kuin tähän jatkettavaan sänkyyn siirryttiin oli toinen laita laskettava alas.
Meillä on sängyssä pienet laidat eikä toistaiseksi ole tipahtanut.
Huono puolikin jatkettavasta tai oikeastaan siinä nukkumisesta löytyy. Nimittäin: Kun poika keksi, että haa, minähän pääsen tästä itse pois, iltaisin nukahtaminen alkaa olla oma shownsa. Ennen nukahti omia aikojaan, nyt on nukuttaminen jouduttu ottamaan uudelleen käytäntöön.

poikamme täyttää 1kk päästä 2v.ja ajateltiin pikkuhiljaa siirtyä siihen jatkettavaan..mun vanhemmat olivat ostaneet askosta lasten jatkettavan ICE-merkkisen sängyn synttärilahjaksi ja saadaan se nyt vkl.loppuna,tuntuu jotenki haikeelta :'( tulee kyl niin näppärästi hyppäämällä laidan yli et ei tosta pinniksestä mitään hyötyä ole vaikka siihen mahtuukin loistavasti vielä..no,sen voi hakea taas elokuun alussa varastosta kun toinen syntyy :hug:

Meillä poika siirtyi jatkettavaan sänkyyn ja samalla omaan huoneeseen n. 1,5 vuotiaana. Oli todella levoton nukkuja ja pyöri ja kiekkasi pinnasängyssä pitkin yötä. Luulin ettei millään pysyisi jatkettavassa vaan toisin kävi. Tokana yönä jatkettavasta putosi, mutta se on ollut ainoa kerta. Edelleen kiekkaa nukkuessaan, mutta nukkuu paremmin omassa huoneessaan. Sängyssä on matalat laidat ja pääsee sieltä yöllä herätessään pois ja tulee meidän väliin nukkumaan, onneksi harvoin... Poika nyt 2v 1kk.
Jos itseä hermostuttaa lapsen putoaminen sängystä niin voihan laittaa vaikka patjan tai peiton lattialle pehmentämään mahdollista putoamista...

Meillä tyttö siirtyi jetkettavaan sänkyyn 1,5v. ja hyvin meni. Pinniksessä möyri kovasti, mutta tavissänkyyn siirryttäessä möyriminen rauhoittui, kerran on pudonnut sängystä. Mä en ainakaan olisi pidempään pinnasänkyä jaksanut, kun sieltä lapsen nostaminen otti selän päälle, kun mittaa meikäläisellä vaivaiset 152cm.

Yhteistyössä