Pinkkiä tytöille, ei mitään muuta

• Viestiketjun aloittaja Järkytttäväää
  • Ensimmäinen viesti
Järkytttäväää
Katsoin tänään, kun joku tarharyhmä matkusti metrolla jonnekin. Joka ainoalla tytöllä oli vaaleanpunaiset vaatteet. Siis IHAN JOKAISELLA.
Onko nykyään oikeasti noin, että pikkutytöillä voi olla päällä vain vaaleanpunaista, ei mitään muuta.
Yhdellä poikkeusyksilöllä oli sentään violetti takki, ja housut, mutta siinäkin oli pinkit hihansuut ja koristeet.

"vieras"
Meidän tytöllä on kirkkaanpunainen toppahaalari, lakki, rukkaset, ja mustat kengät. Tänään sai valita kuudesta eri väristä luistelukypärän, ja valitsi harmaanvihreän :)

Non compos mentis
Itse en pidä vaaleanpunaisesta, mutta en silti pakota 7-vuotiasta pukeutumaan mustaan, vaikka se on mielestäni paras valinta vaatteissa. Minusta kaupoista on vaikea löytää pinkkiä, en ole nyt edes nähnyt.

No jos poijan serkkutyttöjä aattelee niin esikolla on pinkkiä pinkin päälle. Mut sitte kuopuksella on kyllä jo sinistä jne joita meillekin on sitte tullu pieneksi jääneenä.
Mitä täälä oon kattellu niin kyllä on muitakin värejä tytöillä kun pinkkiä.

meillä
Ei kutita minun persettä vaikka olisikin.
Omalla tytölläni on paljon vaaleanpunaista, mutta paljon myös muita värejä.
Ihan tietoisesti ostettu värikkäämpiä vaatteita välillä ettei mene ihan pikkupossun näköiseksi kun alkaa noita vaaleanpunaisia kertymään.
Lähes kokonaan mustia vaatteita en kyllä ostaisi lapselle, riittää että suurin osa aikuisista pukeutuu niin tylsästi ja värittömästi. Onhan se toki myös turvallisuusriski, vaikka heijastimia olisikin niin kyllä ne värikkäät kamppeet erottuu pimeässä selkeämmin. :)

"vieras"
Meidän tytöllä on lähes kaikki pinkkiä. Kun ostan tytölle vaatteita, kuuntelen kyllä tytön mielipidettä väriasiassa, itse huolehdin että vaate on muuten toimiva ja tarkoituksenmukainen. Melkoisen moni muukin pikkutyttö tykkää pinkistä, miksi se kaivelee sinua niin kovasti?

Tästähän on tehty tutkimuksiakin ja lähes kaikki pienet tytöt oli aivopesty tykkäämään pinkistä sitä tuputtamalla. Lapselle pitäisi antaa värejä laidasta laitaan. Meillä ei pidetä pinkkiä, onneksi lapseni inhoaa sitä yhtä paljon kuin minäkin... kenties olen aivopessyt inhoamaan ;)

"vieras"
Ainakin meillä on 2v tytöllä todella paljon violetteja, ruskeita, vihreitä ja oransseja vaatteita & juurikin siitä syystä että itse muistan lapsuudessani suuren osan vaatteista olleen vaaleanpunaisia enkä tänä päivänäkään ko väriä kovin helpolla päälleni laita. Toki tytöltä niitä pinkkejäkin löytyy mutta olen yrittänyt hankkia muunkin värisiä.

Meillä on 4v tytöllä paljon pinkkiä mutta se kun sattuu olemaan hänen lempivärinsä niin miksi sitä ei silloin hänellä olisi. Myös violettia eri sävyissä löytyy aika paljon. Ja muitakin värejä. Musta taas on väri jota hän ei suostu päällensä tällähetkellä pukemaan.

Miksi pakottaisin lastani pukeutumaan väriin josta hän ei tykkää? Eihän aikuinenkaan käytä inhoamansa värin värisiä vaatteita. En minä ainakaan.

"jaajaa"
Kun tyttö oli pienempi puin sitä paljon eri väreihin. No nyt reilu 3-vuotiaana rakastaa pinkkiä ja violettia...ja niitä aina päällensä valitsee. No on me minunkin lempivärit aina olleet...

Miksi tosiaan pakottaisin häntä pukeutumaan johonkin muuhun väriin? Luulen, että vanhempana valitsee ihan muut värit.

Mä tykkään pinkistä, samoin tyttö (ekaluokkalainen). Kaikki vaatteet ei kuitenkaan ole pinkkiä, eivät ole koskaan olleetkaan. Tällä hetkellä ulkovaatteista yksi asu on kirkkaanpuna-musta-valkoinen, toinen musta-tumma liila-vaalea liila, kolmannessa on mustat housut ja valko-mustaruudullinen takki jossa aavistus vaaleanpunaista raitaa. Viime talvena oli oranssi-musta-valkoinen talvipuku. Yksi vaaleanpunainen takki hänellä tällä hetkellä on.

Kaupat on täynnä kaikenväristä vaatetta, valinnanvaraa on, mutta valinnanvapauteen kuuluu myös oikeus ostaa pinkkiä jos sitä haluaa :)

"jaa"
kun esikoinen oli pieni paljon yli 10 vuotta sitten, tytöille oli tosi paljon vain punaista. tai se oli mielestäni suosituin väri.
yhdessä vaiheessa oli vaan vaaleanpunaista.
nyt on mielestäni kaikkia värejä tarjolla.
vaaleanpunainen on nätti väri, siinä kuin kaikki muutkin. en inhoa mitään väriä.

"jaa"
enkä ole huomannut että tyttöjen ulkovaatteissa olisi paljon vaaleanpunaista. ihan kaikkia värejä on.

toki kirkas vaaleanpunainen ulkopuku/reppu/takki on hyvä esim. liikenteessä. nähdään paremmin kuin mustissa kulkeva pienikokoinen lapsi.

Mustaa en siitä syystä osta, että täällä etelän mustissa talvissa pienen näkyvyys olisi erittäin heikko! Kirkkaita värejä suosin ihan turvallisuussyistä. Ostan kyllä joskus "poikien" vaatteita jos sattuu joku kivan vihreä tai oranssi silmään. Ei kyllä itseä ole koskaan harmittanut jos tytöt on puettuna pinkkiin kiireestä kantapäähän.

"Mie"
Itselläni on tyttö ja poika, pojalla ei ole koskaan ollut mitään vaaleansinistä eikä tytöllä yhtään vaaleanpunaista/pinkkiä vaatetta. Myös pastellivärit ovat yäk. Tämän kun saisi taottua vielä tuttavien kalloon. Itse en satu pitämään kyseisistä väreistä yhtään.

009
[QUOTE="Mie";24891498]Itselläni on tyttö ja poika, pojalla ei ole koskaan ollut mitään vaaleansinistä eikä tytöllä yhtään vaaleanpunaista/pinkkiä vaatetta. Myös pastellivärit ovat yäk. Tämän kun saisi taottua vielä tuttavien kalloon. Itse en satu pitämään kyseisistä väreistä yhtään.[/QUOTE]

No johan on. Miksi ei saa pukeutua silleen kun lystää? Aika ahdasmielistä ajattelua sulta. Minä en töllää värejä mitä lapsilla on päällä, kuhan on vaatteet, ettei alasti tuolla viuhdota mennä menemään.

.....
Ootko miettinyt, että ne tytöt on voineet itsekin haluta pinkkiä vaatetta, kun "muillakin on". Jos pinkki on vaikka jokin juttu ja muoti-ilmiö just siinä tarhassa.

Nimim. Itse tykkäsin päiväkodissa violetista, koska kaveritkin tykkäsi. Ja olin myös tarkka siitä, että en pukeudu "poikien väreihin", vaan mieluiten punaiseen, keltaiseen ja pinkkiin (jota äitini inhosi).

Yhteistyössä