Pinaattilettuja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis jos alle 1 v:lle ei saa antaa paljoa pinaattia, niin miksei yli 1 v:lle voisi antaa? En oikein ymmärrä kysymystä...

Kivaa naposteltavaa tai pikaruokaa ne mun mielestä on, mutta ei tietenkään ihan jokapäiväistä herkkua. Ainakin Saariosten pinaattiletuissa on muuten rasvaa aika vähän, ja sekin kasvirasvaa :-)
 
Joo, kysymys oli pikasesti muotoiltu, myönnän:) Mutta voiko siis satunnaisesti antaa 1v pinaattia, vai onko senkin suositus myöhempi, kuten esim. nakeilla ja makkaroilla?

 
Nakit ja makkarat ei ole terveellisiä kenellekkään, joten niiden ""suositusikä"" on varmaan 90 v.... ;-)

Pinaatti on vauvana vältettävien listalla nitriitin takia, mutta siinä on niin paljon muita törkeitä ja terveellisiä aineita että ehdottomasti kannattaa antaa. Annokset kannattaa kuitenkin pitää kohtuullisina, ethän itsekään söisi montaa lautasellista pinaattia... tarkoitan siis sitä, että nitriitti on ihan yhtä haitallista aikuisillekin, mutta kevyt pikkulapsi saa helpommin ison annoksen _painokiloa kohti_, eli suhteessa enemmän.
 

Yhteistyössä