Pinaattikeiton teko itse, oletteko kokeilleet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meduusa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
Teen maitokastikkeen ja sinne sitten pakastepinaattia vaikka...määriä en tiedä summassa laitellu...ja suolaa mausteeksi ja on hyvää:)

Tai kuumenna maito ja laita mikrossa sulattamasi pinaatit joukkoon. Suurusta lopuksi (vehnäjauho&sulatettu margariini)

Itse teen nykyään aina, saa ison satsin tosi halvalla - ja on hyvää!

Kaikki helpoin on jos sulla on teflon-pinnoitettu kattila, niinsanottu kerroskattilakin käy mutta vie enempi aikaa.

Tällä ohjeella olen tehnyt:

1l maitoa
1-1,5 pss pakastepinaattipalleroita (oisko 150g)
3 rkl voita tai margariinia
3/4dl vehnäjauhoja
suolaa
ripaus valkopippuria

Anna rasvan sulaa kattilassa, lisää vehnäjauhot. Sekoita tasaiseksi, älä anna ruskistua!

Lisää (lämmitettyä ) maitoa vähän kerrallaan, sekoita aina välillä tasaiseksi. Anna kiehua hetken hiljalleen.

Lisää jäiset pinaatit, kiehuttele hetki ja mausta. (jos tuntuu liian paksulta, lisää maitoa)

(tuon paksuuden sitten näet ekan kerran tekemisen jälkeen, että tykkäättekö paksusta vai ohuesta... )

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Teen itse, ne kaupan valmiit on ihan :x , tuli kerran kokeiltua ja roskiin meni koko satsi.

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/2419/Pinaattikeitto

Nappasin tämän ohjeen talteen, tosin eipä tuohon näemmä ohjetta tarvitse ;) kunhan ostaa pakastepinaattia. Kiitos :flower:

Minä teen samojen ohjeiden mukaan paitsi, että keiton teen tuoreesta pinaatista. Haudutan pannulla jotta niiden vesi valuu pois ja sitten tehosekottimessa sekaisin. Hyvää tulee näinkin. =)

Omatekoinen maistuu paremmalta kuin kaupan. Miksihän?? :whistle:

Mun äiti anto tämmösen ohjeen:

50g margariinia
3/4dl vehnäjauohoja
n. 6-7dl maitoa (riippuu kuinka paksua haluaa)
1/2pss pakastepinaattia
suolaa

Sulata rasva, lisää jauhot ja sekoita. Lisää maito ja vatkaa samalla. Anna kypsyä vähintään 10min. Lisää pinaatti ja keitä kunnes ovat sulaneet. Lisää suola.

Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
Teen maitokastikkeen ja sinne sitten pakastepinaattia vaikka...määriä en tiedä summassa laitellu...ja suolaa mausteeksi ja on hyvää:)

noin minäkin mutta mausteeksi myös ihan pieni ripaus sokeria.
Ja voittaa kaupan keitot mennen tullen, sanoo perheen miesväki.
onkos kukaan kokeillut pinaattikeittoa maidottomana? Valkokastikehan tulee ihan hyvä esim lasagnea varten esim riisimaidosta kyllä eli sitä teen niin. ai juu nyt luin pidemmälle ja kuulin kommentin kauramaitoon tehdystä.

Yhteistyössä