pillerit petti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätietoinen

Vieras
olen syönyt cerazette merkkisiä minipillereitä ja nyt huomasin aamupahoinvoinnista että ne olikin pettäneet. Itsellä on puolen vuoden ikäinen lapsi ja toinenkin on 2 vuotias joten en todellakaan ole valmis uuteen raskauteen. Opiskelutkin on pahasti kesken että jos tän lpasen pidän niin saa heittää hyvästit valmistumiselle.
kuinkahan pitkällä raskaus mahtaa olla kun pitämäni tauon aikana tuli kuukautiset ja nyt olen ehtinyt syödä pillereitä parisen viikkoa.
onko muilla kokemuksia raskauden keskeytyksestä ja siitä kun pillerit on pettäneet?

:hug: voi ei! Ikävä homma! Eikös se pahoin vointi ala yleensä rv 5-7 ?!
Varmaan kannattais soittaa neuvolaan mahd pikaisesti!
Abortti on kyllä mietittävä hyvin huolella, ettei sitten ala myöhemmin kaduttamaan.

Minipillerit ei ihan varmimmasta päästä ehkäisykeinona ole, joten saattaa ne välillä pettää. Pahoinvointi saattaa alkaa raskausoireena jo rv 4 (eli ennen kuin menkat on edes myöhässä ja niin mulla kävi), joten siitä ei voi viikkoja päätellä. Mut yhtä ihmettelen: Miksi pidit taukoa minipillereitten syönnistä ja kuinka kauan? Niitähän syödään joka päivä ILMAN taukoja. Oliko tauon aikana jokin muu ehkäisy? Jos nimittäin tauko on ollut viikon verran, kuten yhdistelmäpillereissä, ei hedelmöittyminen ole todennäköisesti tapahtunut sen aikana.

siis vielä selvennyksenä edelliseen: Hedelmöittyminen ei siis todennäköisesti ole tapahtunut tauon aikana, mikäli tauko on kestänyt vain sen viikon, jolloin kuukautiset ovat tulleet. Itse en minipillereitä käytä, mutta ystäväni kanssa olen niistä paljon puhunut. Hänellä ainakin kuukautiset tulevat ihan normaalisti eikä mitään taukoja pillereitten syömisessä pidä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 22:08 ihmeissäni kirjoitti:
Minipillerit ei ihan varmimmasta päästä ehkäisykeinona ole, joten saattaa ne välillä pettää. Pahoinvointi saattaa alkaa raskausoireena jo rv 4 (eli ennen kuin menkat on edes myöhässä ja niin mulla kävi), joten siitä ei voi viikkoja päätellä. Mut yhtä ihmettelen: Miksi pidit taukoa minipillereitten syönnistä ja kuinka kauan? Niitähän syödään joka päivä ILMAN taukoja. Oliko tauon aikana jokin muu ehkäisy? Jos nimittäin tauko on ollut viikon verran, kuten yhdistelmäpillereissä, ei hedelmöittyminen ole todennäköisesti tapahtunut sen aikana.

Jos niitä ottaa suunnilleen samaan aikaan vuorokaudesta, niin ne on yhtä tehokkaita kun yhdistelmätkin.. ja se "heittoaikakin" on pidentyny 12 tuntiin.. näin mulle e-neuvolassa tammikuussa sanottiin..

Mut kysynpä nyt, kun kerran samassa aiheessa ollaan.. eli tarvisko minipillereitten syömisessä pitää joskus tauko? Mä olen niitä nyt vuoden syöny, eikä mulla ole kertaakaan ollu menkkoja.. aattelin vaan että onko sekään ihan terveellistä.. ? että tuleeko niitä menkoja enää ollenkaan, jos syön noita kolme vuotta putkeen..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 08:32 Epätietoinen kirjoitti:
olen syönyt cerazette merkkisiä minipillereitä ja nyt huomasin aamupahoinvoinnista että ne olikin pettäneet. Itsellä on puolen vuoden ikäinen lapsi ja toinenkin on 2 vuotias joten en todellakaan ole valmis uuteen raskauteen. Opiskelutkin on pahasti kesken että jos tän lpasen pidän niin saa heittää hyvästit valmistumiselle.
kuinkahan pitkällä raskaus mahtaa olla kun pitämäni tauon aikana tuli kuukautiset ja nyt olen ehtinyt syödä pillereitä parisen viikkoa.
onko muilla kokemuksia raskauden keskeytyksestä ja siitä kun pillerit on pettäneet?

mulla ei niinkään pillerit pettäneet vaan kun oli tässä pillereiden aikana paljon surua ja muuta ni unohdin ottaa "muutaman" pillerin ja vahinkohan siinä kävi. nyt se "vahinko"potkii iloisesti tuolla masussa ja odotetaan vaan lähtöä synnytykseen. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 11:12 ilona kirjoitti:
\

Jos niitä ottaa suunnilleen samaan aikaan vuorokaudesta, niin ne on yhtä tehokkaita kun yhdistelmätkin.. ja se "heittoaikakin" on pidentyny 12 tuntiin.. näin mulle e-neuvolassa tammikuussa sanottiin..

Mut kysynpä nyt, kun kerran samassa aiheessa ollaan.. eli tarvisko minipillereitten syömisessä pitää joskus tauko? Mä olen niitä nyt vuoden syöny, eikä mulla ole kertaakaan ollu menkkoja.. aattelin vaan että onko sekään ihan terveellistä.. ? että tuleeko niitä menkoja enää ollenkaan, jos syön noita kolme vuotta putkeen..

Mä just alotin minipillerit ja niitä syödessä ei pidetä taukoa lainkaan. Ja mulle lääkäri sanoi että minipillerit tekee usein sen että menkat menee ihan sekasin tai sitten ne ei tule lainkaan ja hirveen yleistä on kuulemma just tuo ettei niitä tule lainkaan.
Mä sit kysyin myös että vaikuttaako se jotenkin johonkin jos niitä menkkoja ei tule lainkaan jos noita syökin useemman vuoden niin lääkäri sanoi ettei vaikuta.
Eli kun lopettaa pillereiden syömisen niin kyllä ne menkatkin sieltä sitten tulee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 19:52 liro kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 11:12 ilona kirjoitti:
\

Mä just alotin minipillerit ja niitä syödessä ei pidetä taukoa lainkaan. Ja mulle lääkäri sanoi että minipillerit tekee usein sen että menkat menee ihan sekasin tai sitten ne ei tule lainkaan ja hirveen yleistä on kuulemma just tuo ettei niitä tule lainkaan.
Mä sit kysyin myös että vaikuttaako se jotenkin johonkin jos niitä menkkoja ei tule lainkaan jos noita syökin useemman vuoden niin lääkäri sanoi ettei vaikuta.
Eli kun lopettaa pillereiden syömisen niin kyllä ne menkatkin sieltä sitten tulee.

Kiitos!! :flower: :D

Tehty mikä tehty. Jokainenhan tekee oman valintansa. Kun kuulin että gyneltä että sydän lyö ja norm raskaus niin tuli sellainen Wau-olo, mutta kun kyselin laskettua aikaa, niin se olisi ollut syyskuussa el itasan vuosi ikäeroa. silloin heräsi totuus ettei tähän elämäntilanteeseen voi tällaisella varoitus ajalla tulla uutta vauvaa. kumpi on parempi synnyttää vauva ja tuskailla sen jälkeen kun kaikki menee päin peetä toisien lasten kanssa. Kun olen jutellut ystävien kanssa he ainakin ovat ymmärtäneet tilanteen, no hehän kyllä tuntevat minut ja meidän perheen. ainakin tässä huomaa sen, ettei ylipainolla ole raskaaksi tulon kanssa mitään tekemistä.

niistä minupillereistä vielä, oma moka kun pidin sen tauon. gyne sano että ne täytyy syödä tosi tarkasti ei saa heittää kuin 4 h.

En voi muuta sanoa, että OOT TODELLA VASTUUTON IHMINEN!!! Jos ehkäsy on pettäny ja uusi elämä on saanut alkunsa, se on vain hyväksyttävä ja otettava vastaan!! Hedelmöityksestä lähtien alkio on OIKEA IHMINEN!!!

Oo onnellinen uudesta vauvasta! Asioilla on taipumus järjestyä ja elämä varmasti sujuu vauvan synnyttyä, vaikka vauva ei ollukkaan "suunniteltu"!

Mulla unohtui yksi pilleri yhdistelmistä ja olin syönyt niitä kuitenkin jo 10 v... ennenkin unohdellut ja pahemminkin, mutta ei mitään... nyt sitten yllättäen kaveri tuli matkaani...

Ymmärrän tilanteesi täysin... olin meinaan itse samassa jamassa tosin muun syyn vuoksi. Päätimme lapsen pitää ja olen siitä ihan tytyväinen... toisaalta se oli vaikea päätös, vaikka aina ajattelinkin, että jos lapsi saa "vahingossa" alkunsa, niin aborttia en tee. Vaan jokaisen elämäntilanne on eri, ja joskus sen mukaan päätökset tulee tehdä.

Mieti rauhassa, ja tee päätös joka sinusta on oikea. Sinun ja perheesi elämä, oli sitten minun tai muiden kommentti mikä tahansa. Aina löytyy puolesta ja vastaan puhujia. Kärkkäitäkin sellaisia.

Jaksamista ja voimia sinulle, oikein iloista pääsiäistä :hug:

Täytyy sanoa, etten ymmärrä, miksi täytyy tulla moralisoimaan toisten valintoja. Varsinkaan kun viestikin on aivan asiallinen. Kaikki tilanteet ovat erilaisia, ja jokainen tekee omat pääötöksensä oman sen hetkisen elämäntilanteen mukaan. Raskauden keskeytys voi myöhemmin kaduttaa, mutta niin voi moni muukin asia elämässä, harva tekee tietoisesti vääriä valintoja.

Mielestäni on aivan ymmärrettävää päätyä raskauden keskeytykseen, jos kokee, ettei jaksa/pysty/ole valmis ottamaan sitä vastuuta jonka lapsi tuo mukanaan. En sano, etteikö vastuuta täytyisi tuntea jo ehkäisyvaiheessa, mutta vahinkoja sattuu ja se on inhimillistä. Se että itse epätoivoisesti haluaisin lapsen, ei oikeuta minua tuomitsemaan toisten valintoja.

Lääkkeellinen raskauden keskeytys on mielestäni mahdollinen vk 7 tai 11 (muistelisn?) mennessä, eikä siihen tarvitse erityisiä selvittelyjä. Sen jälkeen ilmeisesti kaavinta, ja en muista kuinka pitkään asti se on mahdolista ilman terveydellisiä syitä. aika pitkään kuitenkin.

Viikolle 12 asti saa abortin niin halutessaan, sen jälkeen viikolle 22 erillisestä syystä, esim. Raiskatuksi tulleelle, henkisesti ja/tai fyysistei vakavalle äidille ja jos sikiö on vakavasti vaurioitunut.

Noi on aina vaikeita asioita, voimia minkä päätöksen sitten teetkin!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 08:32 Epätietoinen kirjoitti:
Jos tän lapsen pidät saat valmistua vain hiukan myöhemmin...
Jos et pidä,mietit aina olisiko sittenkin pitänyt pitää.Jos lapsen pidät sitä et varmasti koskaan kadu.

Mulla on myös pieni lapsi ja opinnot pahasti kesken. Pääsin juuri jatkamaan opintojani ja lapsi sai hyvän hoitopaikan, jossa on puolipäiväisesti. Olen tosi onnellinen juuri nyt, lapsi on hyvässä hoidossa ja pääsin itse taas ihmisten ilmoille. Rakastan lastani ylikaiken ja hän on parasta mitä minulle on tapahtunut. Mutta jos nyt tulisin uudestaan raskaaksi tekisin todennäköisesti abortin. Ehkäisy on kyllä kunnossa enkä edes uskalla paljoa harrastaa seksiä, kun pelkään raskaaksi tulemista...tyhmää kai sekin on.... mutta tällä hetkellä raskaaksi tuleminen olisi minulle katastrofi monesta syystä.

Ymmärrän tosi hyvin aloittajaa... kun ajattelen tilannetta omalle kohdalle meinaa tulla tippa linssiin..... Voimia sinulle mihin ratkaisuun päädytkin!!!!!!

Mulla petti samaiset minipillerit kuin aloittajallakin ja olin tunnollisesti syönyt jokaisen pillerin ja aina samaan aikaan päivästä (max 1h heittoa). Nyt viikkoja kasassa 13 ja esikoinen 8kk. Just alotin gradun teon joten kiirettä pitää jos meinaan saada sen valmiiksi ennenkuin yllätys syntyy.

Meidän päätös oli pitää yllätyksemme, koska joka tapauksessa oli toiveissa esikoiselle pikkusisarus, tosi ajatuksena oli valmistua ensin.... mutta kaverilla oli näköjään kiire päästä meille :heart:

itselläni pillerit pettäny kanssa... päätimme pitää "vahingon" ja laskettu aika tälle pienokaiselle on 5.8. Aina kannattaa miettiä päätäs tarkkaan ja miettiä mihin omat voimat jaksavat! Ketään ei läheisistäsi voi hyvin, jos et itse voi hyvin ja jaksa. Voimia sinulle ja jaksamista tässä arjessa! :hug:

Ensin vois sanoa, että teidän, jotka "lyötte lyötyä" ei koskaan pitäis saada lapsia...

Mulle on tehty raskauden keskeytys ja toisesta vahingosta on ihana pieni poika. Abortti oli yllättävän rankka henkisesti, mutta silti olen edelleen sitä mieltä, että se oli oikea ratkaisu siinä tilanteessa. Toisaalta tuo abortti sai mut päättämään, että toiste en sitä tee.Se on kyllä vaikeaa tehdä päätös, kun aikaa miettimiseen on vaan vähän. Lääkkeellä keskeytys mahdollinen muistaakseni viikkoon 9 asti ja sen lisäksi ei yleensä tarvita kaavintaa. Mulla meni vaan oma elimistö hormoniheittelystä sekaisin ja vuotoa jatkui niin pitkään, että tarvitsin tilanteen normalisoimiseksi hormonilääkitystä.

Voimia, tulitpa sitten mihin tulokseen tahansa.

mulla oli saman tapainen tilanne -05 vuoden alusta.

Käyttämäni pillerit petti, kondomi hajos ja jopa jälkiehkäisy ei toiminut. raskaana oltiin. lääkäri totesi että näitä on tapahtunut ennenkin.

elämän tilanteen mukaan tein päätöksen. viikolla 6+3 tehtiin keskeytys.
19-vuotiaana ilman lapsen isän tukea en ollut valmis elämään yksihuoltajan elämää.

nyt perheeseeni kuuluu mies, poika ja uusi lapsi tulossa.
totuuden sanoen en kadu keskeytystä ollenkaan.

niin se on todellakin niin että kaikki saa päättää miten elää oman elämänsä itse olen tehnny 16vee keskeytyksen kun en ollu valmis jäihän siitä jälkiä mutta meille on suotu terve tyttö2vee sekä toinen lapsi tulossa rv36...
sun tilanteessa on ihan ymmärrettävää miettiä vaihtoehtoja ilman ammattia on huono menestyä tiedän sen kokemuksesta suomessa ei oiken pysty uraa sekä lapsia kasvattaa yhdessä...

Yhteistyössä