Pillerien unohtelu tyystin!! Auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AurinkoSäde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AurinkoSäde

Vieras
Hei!

Olen nyt ollut huolimaton, toki elämäntilanne ollut hiukan paha ja uuvuttava (kaikkea ei voi muistaa). Niin.. eli unohdin ottaa viimeisestä laatasta toka vikan pillerin->menkat tuli, toki erilaisena kuin ennen. Vaikuttaisiko tuo yhden pillerin unohdus vuotoon? Kuitenkin, unohdin ottaa uuden laatan ekan ja tokan pillerin kokonaan!! Eli kertokaa te viisaammat kuinka suuri se raskauden mahdollisuus on? Olen kyllä lukenut pakkausselosteet ja muut, mutta onko ne liioiteltuja turvallisuudessaan?
Olisi kiitettävää jos asiallisia vastauksia saisin pulmaani!

ei ole liioiteltuja ne pakkausselosteiden varoitukset...eli jos unohdat yhdenkään pillerin, voit todellakin hyvin tulla raskaaksi.
raskauden mahdollisuus tietysti sinun kohdalla riippuu siitä miten olet yhdynnässä ollut.
eli siis, raskaana voit olla, vaikka tuskin kuitenkaan kun on kuukautiset ollut. suosittelisin silti tekemään raskaustestin varmuuden vuoksi, koska ei sitä voi varmaksi mennä sanomaan.
ja onhan niitä raskauksia alkanut ilman että unohtaa yhtäkään pilleriä, vaikka erittäin harvassa ovat nekin tapaukset.
jatkossa jos tuntuu että unohdat pillerin useasti ottaa, kannattaisi puhua lääkärin kanssa vaikka jostain toisenlaisesta ehkäisystä...
toivottavasti asiasi selviää parhain päin! :)

Kiitos asiallisesta ja ystävällisestä vastauksestasi!
Niin, seksiä on tullut kyllä harrasteltua tarpeeksi.. Haluaisin kyllä tietää olenko raskaana, mutta testin teko on varmaan liian aikaista. Menkat tuli, mutta sen jälkeen olen unohtanut ne kaksi ensimmäistä pilleriä. Eli kaippa tässä pitää oottaa menkkoihin, eli n. kolme viikkoa. Tai sitte teen testin ensiviikolla. Jännää, kun ei se raskaus maailmanloppu olisi minulle ja aviomiehelleni. Mutta haluaisin vaan niiiiin tietää oonko raskaana. =)

Jopas on päästetty pahaksi tilanne. Viimeisellä viikolla pillerin unohtaminen on paha juttu. Ensimmäisellä viikolla samoin. Kahden pillerin unohtaminen samasta laatasta on jo tosi paha: pilleripakkauksessa kai neuvotaan ottamaan yhteys lääkäriin.

Sinun olisi pitänyt käyttää kondomia lisäehkäisynä ensimmäisen pillerin unohtamisesta siihen asti, kunnes olet seitsemänä perättäisenä päivänä ottanut pillerin.

Olet suoranaisesti kerjännyt raskautta. Miehesi ei tiedä asiasta? Vai mitä? Hän on siinä hyvässä uskossa, että teillä on ehkäisy hoidettu ja se ei todellakaan ole.

No niin, täällä niitä fiksuja vastauksia oikein roppakaupalla!!
Miettikääpä ihmiset nyt hiukkasen mitä vastailette. Tää nyt menee mulla läpi korvien, mutta joku 13-16- vuotias teini voi olla ihan eri juttu. Meillä päin kyllä avioliittoon kuuluu rehellisyys, eikä asioiden pimittäminen toisilta. Mutta iteppä tiiätte sitte ku joku arvostelee teijän tekemisiä ja tekemättä jättämiänne asioita!

laita kännyyn hälytys joka päivälle siihen aikaan kun se pilsu pitää ottaa. Itselläni oli aikanaan känny piipittämässä joka päivä, muuten olis unohtunu (oli silloin sen varran rankka elämänvaihe menossa, että pää ei ollut aina ihan kasassa ja vahinkolapsi olisi vain pahentanut tilannetta).

Alkuperäinen kirjoittaja AurinkoSäde:
Kiitos asiallisesta ja ystävällisestä vastauksestasi!
Niin, seksiä on tullut kyllä harrasteltua tarpeeksi.. Haluaisin kyllä tietää olenko raskaana, mutta testin teko on varmaan liian aikaista. Menkat tuli, mutta sen jälkeen olen unohtanut ne kaksi ensimmäistä pilleriä. Eli kaippa tässä pitää oottaa menkkoihin, eli n. kolme viikkoa. Tai sitte teen testin ensiviikolla. Jännää, kun ei se raskaus maailmanloppu olisi minulle ja aviomiehelleni. Mutta haluaisin vaan niiiiin tietää oonko raskaana. =)

Testin voi tehdä heti, turha odotella.

Hanki kierukka jos et halua lapsia. Jos haluat, unohda se joka toinen päivä pillerien syönti kokonaan.

Ottakaa se pilleri, kun illalla pesette hampaat. Kuitenkin joutuu raahautumaan kylppäriin hampaiden pesua varten ja vessan peilikaapissa säilyy pillerilaatat nätisti. Mä olen popsinut 11 vuotta pillereitä ja yhtään ainoaa en ole unohtanut ottaa. Otan sen aina hampaiden pesun yhteydessä illalla. Toki jos on jotain menoa jne, järkkään asiat niin, että pillerin ottaminen onnistuu tavalla tai toisella.

Itelle raskaus olisi maailmanloppu, joten ei todellakaan tee mieli unohtaa ottaa pilleriä.

Kiitos vinkeistä! Olenkin miettinyt että jotain täytyy tehdä että muistaisin pillerini. En ole koskaan ikinä unohtanut vielä ottaa pillereitä ennen tätä, mutta kerta se on ensimmäinenkin.

Minä taas otan pillerin aina aamulla herättyäni. Yöpöydällä on pillerit ja vesilasi. Iltasella vaikeampaa, etenkin jos tulee jostain bilettämästä. Aamulla on kuitenkin kotona tapana herätä...

Tällä tyylillä jo 16 vuotta yhtäkään unohtamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Siiruli:
Minä taas otan pillerin aina aamulla herättyäni. Yöpöydällä on pillerit ja vesilasi. Iltasella vaikeampaa, etenkin jos tulee jostain bilettämästä. Aamulla on kuitenkin kotona tapana herätä...

Tällä tyylillä jo 16 vuotta yhtäkään unohtamatta.

16 vuotta hormoneja naamaan...kannattaisiko vaihtaa kierukkaan?

No, ainakin työkaverillani kävi näin. Aloitti pillereiden syönnin 15 - 16 vuotiaana. Löysi miehen, mutta lapsia ei tullut. Huomattiin, että kohtu oli surkastunut. Ihme kyllä ovat olleet naimisissa jo 20 v. Jostain syystä ei adoptiota halunneet.

Yhteistyössä