Pillereiden lopetus ja ovulaatio

Eli kuinka pian voi ovulaatio tulla kun lopettaa pillerit? Kyseessä cerazette minipillerit ja kuukautiset mulla pysyny noita syödessä poissa, eli kierrosta ei ole mitään hajua. Eli kuinka pian voisin ovulaation olettaa tulevan, kun ei menkkoja? Voiko se tulla jo viikko lopetuksesta? Pari päivää pillereiden lopetuksesta alkoi kovat jomotukset ja nippailut, ihan kuin menkkakipuja. Kesti noin 5 päivää ja loppui sitten. Mietin vaan että onko mahdollista että ovulaatio tullut jo noin pian?

En usko että on ollut ovulaatiota tuo. Voihan se tulla nopeestikin mutta yleensä ottaen ehkä aikasintaan 14-21 päivän kuluttua ja mulla ainakin meni monta kuukautta ennen kuin olin palautunut hormonaalisesta ehkäisystä kunnolla.

Kyllä mun ymmärtääkseni ovulaatio voi tapahtua vaikka heti ja onhan niitä tapauksia, jotka on tullut raskaaksi heti pillereiden lopettamisen jälkeen, ilman että mitään vuotoa on kerennyt välissä tulla.

Itselläni meni Yasmin pillereiden jälkeen n.2kk, että ensimmäinen ovulaatio tapahtui. 4 kuukauden sisällä tapahtui 2 ovulaatiota ja nyt jälkimmäisestä raskauduin :)

Onnea yritykseen :wave:

Mulla normaalisti kierto noin 30pv ja se palautui heti kun lopetin cerazetet. Ja vuotoa ei ollut siis pillereiden aikaan ollenkaan.

Viikko ennen mensuja kävin lääkärissä, ja ultrassa totesi ovulaation tapahtuneen ja kierron vastaavan loppukuuta. Jos sulla on lyhyempi kierto, niin voi olla jo ovis mun mielestä ollut.

Ja olikos niin, että nuo minipillerit eivät estä aina ovulaatiota, vain sen että munasolu ei kiinnity, kun kohdun pinta on muuttunut erilaiseksi pillereiden vuoksi. Korjatkaa viisaammat jos muistan väärin! :wave:

Hmm.. Nyt taas pari päivää ollu mielettömät juilinnat ja jomotukset, pillereiden lopetuksesta nyt 12 päivää. Et oisko se ovis sittenkin nyt vasta tuloillaan, toivottavasti. On niin paljon kaikenmaailman nippailuja ja tuntemuksia et sekaisinhan tässä menee :D
No, jospa sitä uudenvuoden jälkeen pääsisi testailemaan, mielenkiinnolla odotan onko tärppi käyny heti. Tai jos menkat alkaa, niin jännä nähdä milloin se ovis sitten mahdollisesti on ollut. Jos siis edes ovuloin jo nyt.

Mulla kävi sillain että kun lopetin pillerit kierto palautui hetkeksi muutaman kuukauden jälkeen. Sitten alkoi venymään 90-120 päiväiseksi ja syyksi osoittautui epilepsialääkitykseni joka sitten vaihdettiin ja kierto palautui normaaliksi. Mutta asiaan eli minulla ensimmäinen kierto jossa hormoni toiminta normaalia tapahtui epilääkkeen lopetuksen jälkeen ja oli koko kierron todella kivulias. Nippaili aina välillä ja millon miltäkin puolelta ja ilmeisesti kivut johtuivat käynnistyvästä hormoni toiminnasta. Seuraavassa kierrossa kipuja ei enää ollut mutta tunsin ekaa kertaa selkeän oviksen. Kivut kestivät 3 päivää ja paikantuivat yhteen tiettyyn kohtaan oikealle alas. Kivut alkoivat voimakkaana ja heikkenivät siitä ja menkat alkoivat 14 päivää myöhemmin. Uskoisin että sullakin vois olla kyseessä se että oma hormonin toiminta on lähtenyt käyntiin alapäässä kipuilee vähän kaikki sen takia. Toki ovulaatio silti voi tapahtua mutta sitä ei ehkä tunne niin selkeästi kun muutenkin on arkoina kohtu ja munasarjat?

Eilen oli eka päivä kun kaikki kivut ja jomotukset loppui kuin seinään.
Nyt on tullut myös pari tippaa vaaleanpunaista vuotoa. Eli voisiko olettaa että ovis oli eilen, eli eka kivuton päivä? Vai viimeinen kipupäivä? Kuulostaa varmaan tyhmälle nämä minun kyselyt, mut en ole koskaan sen kummemmin kytännyt oireita ym :D

Tulin päivittämään kuinka kävi :)
Eli ovulaatio taisi olla juuri tuolloin kun viimeksi pähkäilin, sillä tänään raskaustestiin piirtyi haalea mutta selvä plussa :D
Ja viimeisestä pilleristä on nyt siis 25 päivää.
Eli on mahdollista ovuloida näinkin pian!

Yhteistyössä