pilkun tarkat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huh huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huh huh

Vieras
Miten ihmeessä asiat sais jotenkin järkevästi selitettyä ihmisille niin ettei mentäis ääripäästä toiseen?
Kyllästyttiin, kun poika toi viikonloppujen jälkeen meille kassillisen pyykkiä pestäväksi. Periaatteessa ihan puhtaan näköisiä vaatteita, mut vähän tuoksahtivat savulle, kun olivat mökillä grillanneet yms. eihän kukaan nyt koko aikaa vaatteita vaihtele?

No saatiin etälle selitettyä, et me ei pyykkejä pestä, kun ei olla niitä oltu likaamassakaan. Viesti ei heti menny perille, joten annettiin äidille seuraavan kerran pyykit takaisin.

Nyt tenava oli lähdössä äidille, hillitön kassillinen tavaraa mukan. Ihmettelin, että tarvitseeko yhden viikonlopun aikana noin paljon tavaraa.
Poika sitten luetteli mitä kassi sisältää, siellä oli myös yhdet housut ja yksi paita joita hän oli pitänyt äitinsä luona :headwall: Ne oli nyt sit viikon ollu kassissa likaisena. sen viel ymmärtää, et lapsi ottaa asiat aika kirjaimellisesti.

Miksi pitää mennä ääripäästä toiseen? Luulis, että sais aikuisen ihmisenkin tajuamaan, ettei yhdet housut maailmaa kaada. Se on eri aisa jos niitä vaatteita tulee se kassillinen :headwall:
Iham sama mistä asiasta yrität puhua, yleensä "etä" vetää herneet nenään. Keskusteluiden tulos on joko se, et kaikki on niinku enenkin tai sitten asiat tehdään liioitellun tarkasti.
Jos ihminen ottais ja kuuntelis ihan rauhallisesti, esittäis omat mielipiteensä ja yhdessä tehtäis ratkaisu.
Mutta eihän se onnistu. Joko istutaan pää kallellaan ja ihmetellään "mitä minä voi asialle tehdä" tai vedetään herneet nenään eikä yhtään yritetä ymmärtää toista :headwall: (onneks tollanen pään hakkaus ei satu :) )

Aika sekavaa tekstiä, mut yrittäkää ymmärtää :) :flower:

Mun mielestä on aika erikoista, jos jossain ollaan vain pari päivää (etävanhemmalla), että siellä pitäisi pyykätä. Eri asia on sitten pidemmillä lomilla. Ensimmäisenä päivänä tuskin pyykkiä vielä hierveästi on tullut, ja tyhmää on pestä juuri ennen lähtöä ja pakata kaikki sitten märkänä. Kaikilla kun ei ole kuivuria.
Meillä tosin lapset eivät mukanaan vaatteita edes tuo. Vaihtovaatteet on hankittu etävanhemmankin luokse.

Meillä lapsi on ns. "etällä" myös yhden arkipäivän viikosta ja vaatteet vois tuoda myös silloin meille tai seuraavana perjantaina kun tulee lasta hakemaan(se asiakin ollaan selväksi tehty)

Kyse ei oo pelkästään näistä vaatteista vaan siitä, et yleensä kaikki rikki menneet vaatteet tuodaan meille paikattavaks, pienet kengät tuodaan hiekkaisina, läksyissä ei voi auttaa(tilanne onneksi muuttunut).
Mut kumminkin voidaan käydä huvittelemassa, kyläilemässä ja kirjoittaa todistukseen nimi yms.. Eli kaikki ns normaali arki hommat jätetään meidän tehtäväksi vaikka lapsi on su ilta-ke iltapäivä meillä, ke ilta äidillä, ke ilta-pe ip meillä, pe ip- su ilta äidillä(sekavaa tekstiä taas)
Elikkäs lapsi on melkein yhtäpaljon molemmilla vanhemmilla. Minulla ei tulis mieleenkään laittaa likaisia vaatteita lapsen mukaan, ellei äiti välttämättä halua juuri jotain likaisena olevaa vaatetta.

En ihan ymmärtänyt ap:n tapaamiskuviota.
Jos lapsi asuu periaatteessa yhtä paljon molempien vanhempien luona, miksi mitään vaatekassia raahataan ees takas? Eikö voi olla omat vaatteet kummanin luona, vain kengät olisi samat - tosin nekin voisi olla eri kengät eri vanhemmilla?

Meillekin tulee viikonloppulapset, emme pese heidän vaatteitaan. Hehän ovat vain viikonlopun.
Sitäpaitsi vaikka pesisinkin, heidän äitinsä pesee ne kuitenkin, pesee vaikkei ne olisi ollut päälläkään, koska ne vaatteet kuulemma haisee oltuaan meillä
:laugh: :p

En pese, vaikka olisivat kesälomankin. Kesälomalle tulee vaatteita ehkä saman verran kuin viikonlopuksi, koska lasten lähi on sitä mieltä että pesen niitä - käytännössä se olisi mahdoton yhtätälö, en millään onnistuisi saamaan semmosta pyykkikiertoa, että heillä olisi kesälomalla aina puhtaat äiti-vaatteet,
paitsi ehkä jos joka ilta pesisin kaksi vaatekappaletta ja seuraavan päivän kuivattelen ja kääntelen että sitten kolmentena päivänä olisi päällä....

Kesälomalta siis palaavat likaisten vaatteiden kanssa taikka puhtaiden, äitinsä pesee ne kuitenkin, ´tosin siellä on 2 viikon lomalle
2 t-paitaa
2 alushousut
1 nilkkasukat
sukkahousut
3 pitkät housut
2 takkia
3 pitkähihasta puseroa
1 shortsit

ja päällä on sitten lapsella t-paita ja shortsit ja pikkarit ja nilkkasukat

Tätä luokkaa laitetaan lapselle, viime kesän helteitä kun mietitte...
Huom. mukana ei ole aurinkovoiteita, ei uimapukua, ei hiuspinnejä tms. :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2006 klo 15:01 Huh huh kirjoitti:
Miten ihmeessä asiat sais jotenkin järkevästi selitettyä ihmisille niin ettei mentäis ääripäästä toiseen?
Kyllästyttiin, kun poika toi viikonloppujen jälkeen meille kassillisen pyykkiä pestäväksi. Periaatteessa ihan puhtaan näköisiä vaatteita, mut vähän tuoksahtivat savulle, kun olivat mökillä grillanneet yms. eihän kukaan nyt koko aikaa vaatteita vaihtele?

.... yrittäkää ymmärtää :) :flower:

Aika väsyneenä tätä luen ja tunnustan, että en ymmärrä. Miten ajattelit, että viikonloppureissusta tullaan kotiin puhtaiden vaatteiden kanssa?

Ainut tapa, minka keksin on että säästetään yhdet puhtaat vaatteet sunnuntai-illaksi ja vaihdetaan ne päälle neljä tuntia ennen tapaamisen loppua. Loput vaatteet laitetaan pesukoneeseen ja siitä kuivausrumpuun.

Ei meilläkään pestä lapsen vaatteita viikonlopun tapaamisilla, kesälomilla kun pitempään niin tottakai pestään. Viikonloppu on niin lyhyt aika ettei siinä ehdi vaateita pestä ja saada kuivaksi ja jos poika tulisi yhdeksi illaksi viikolla niin ei pestäisi sen päiväisiä vaatteita.Mä en oikeesti ymmärrä miksi pitäisi pestä lyhyillä vierailuilla eikä onneksi lähi edes odota että pestään muutakuin pitemmillä visiiteillä.

Mitäh?!?!?!?
Ei tossa sun selostuksessa oo oikeesti päätä eikä häntää!!!!
Mikä se sellanen "etä" on, jonka luona lapsi on yhtä paljon? Kenen luona lapsi virallisesti asuu? Se nimittäin hoitakoon pyykkäykset ja muut. En minä ainakaan pese miehen lasten vaatteita meillä kun kesällä kun ovat kuukauden meillä...
ihme valitusta \|O

Siis lapsi asuu virallisesti meillä(isällään), mutta viettää aikaa äitinsä kanssa yhtä paljon kuin meillä.

Yritämpä tarkentaa tätä systeemiä. Siis jos lapsi lähtee meiltä hänellä ei välttämättä ole vaatteita mukanaan, koska äidin luona on (pitäisi olla)tarvittavat vaatteet. Kumminkin lapsen tullessa takaisin vaatteita on kassillinen ja ne ovat likaisia.
Enkä todellakaan oleta, että vaatteet jotka ovat meiltä otettu palautetaan heti

Pää asiasssa minua tympii se, että en ole lapsen äiti, mutta kelpaan pesemään ja paikkaamaan vaatteita, neuvomaan läksyissä, hakemaan lasta koulusta, leipomaan koulun myyjäisiin ja viettämään muutenkin tätä arkea siis teen sen mitä yleensä äiti tekee. Sitten kun tulee aika lähteä koulun retkille yms joihin on "yhteiseti" kerätty rahat en voi lähteä koska äiti ei suostu siihen. Hän haluaa viettää lapsen kanssa "hauskoja" hetkiä.

Eikä se nyt yksi retki sinne tai tänne, mutta se että minä olen se arki ja äiti se juhla.

Äiti on muuttanut niin usein ja vaihtaa miehiäkin miten sattuu, ettei isä (enkä minäkään) halua antaa lasta äidille.

Jotenkin olisin kaivannut lohtua/ymmärrystä tähän ahdistukseen, mutta eihän se täällä onnistu :headwall: :(

Siis käsitinkö oikein että etä äiti lähettää pykkiä joita ei lasten mukana puhtaana mennyt hänen luokseen sinun pestäväksesi??? Jos molemmilla on omat vaatteet omassa kodissaan niin kyllä ne mun mielestä pitäisi pestä siellä minne ne on hankittu :o

Olen itse ns. lähiäiti, olen antanut lapsille isänsä luokse omat vaatteensa..Siltikin tulee laitettua kassillinen aina mukaan..Se harmittaa että usein se kassillinen ei koskaan palaudu takaisin päin.Nykyään laitan mukaan/annan isän luo "omiksi vaatteiksi", ihan siistejä ja ehjiä mutten parhaita ja kalleimpia, koska ne jäävät sinne ja lapset ovat n. 4 päivää kuussa isällään.Joten mielestäni niitä ns. parempia vaatteita tarvitaan täällä kotona. Tosin eipä ole isän kanssa asiasta mitään erimielisyyksiä ollutkaan( kun en viitsi niitä jo "kadonneita" vaatteita kysellä, vaan päättänyt vahingosta viisastua) Äitipuoli taas ei välittäisi vaikka alasti olisivat..(en osaa päättää onko hyvä vai huono asia, ystävä lohdutti sanomalla että parempi sellainenkin joka ei vois vähempää välittää kuin sellainen joka vihaa..???) Eli olisiko se hyvä ratkaisu että molempien luona omat vaatteet jotka siellä missä ovat huolletaan?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2006 klo 15:09 alkuperäinen kirjoitti:
Jotenkin olisin kaivannut lohtua/ymmärrystä tähän ahdistukseen, mutta eihän se täällä onnistu :headwall: :(

:hug:

Vaikka nyt tuntuisikin kurjalta ja epäreilulta, huomaat kyllä ajan myötä, kenen puoleen lapsi kääntyy ongelmissaan ja keneen hän luottaa tiukan paikan tullen.

Kun tarkemmin selitit, tajusin minäkin viimein tuon pyykkihomman kummallisuuden. Se tosiaan on ihan älytön, kotianne pidetään ilmaisena pesulana.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2006 klo 20:54 Leija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2006 klo 15:09 alkuperäinen kirjoitti:

:hug:

Vaikka nyt tuntuisikin kurjalta ja epäreilulta, huomaat kyllä ajan myötä, kenen puoleen lapsi kääntyy ongelmissaan ja keneen hän luottaa tiukan paikan tullen.

Kun tarkemmin selitit, tajusin minäkin viimein tuon pyykkihomman kummallisuuden. Se tosiaan on ihan älytön, kotianne pidetään ilmaisena pesulana.

Samaa sanon myös minä, aikaa kuluu niin tulet huomaamaan keneen lapsi turvautuu. Meillä myös isäpuoli yrittää itseänsä lohduttaa tällä ajatuksella, meinaan hän saa sen "p.askan roolin kasvattajana ja komentajana jne..oikean iskän luona arki on juhlaa.

Uusimmat

Yhteistyössä