Pilasiko synnytys seksielämänne? Meillä taisi käydä niin :(

• Viestiketjun aloittaja "www"
  • Ensimmäinen viesti
"www"
Kahdesti kokeiltu synnytyksen (6,5 kk sitten) jälkeen, kuukausi sitten, ja nyt viimeksi eilen. Minulla oli kauhea kynnys aloittaa uudelleen, halusin kuntoutua (jumpata alapään mahdollisimman hyvään kuntoon) kunnolla ennen kuin aloitamme uudelleen, ja torjuin miehen aiemmin, hoitelin vain hänet.

Ei tunnu yhtä hyvältä kuin ennen, en tosin ole koskaan saanut yhdynnässä. Ei kauhean venähtäneeltäkään tunnu, mutta koko ajan ajattelen vaan että tuntuuko miehestä miltään... oikein kurkkua kuristaa :( Mies väittää ettei tunne eroa entiseen (valehtelee).

Mies ei oikein osaa nähdä minua nyt vaimonaan, vaan lapsemme äitinä, kun vauva nyt vielä niin pieni. Raskausaikana meillä ei ollut seksiä rv. 20 jälkeen, minua ei haluttanut, ja mies sanoi kokevansa seksin kanssani "moraalisesti vääräksi". Mies sanoo rakastavansa, enkä usko että hänellä on muitakaan. Molemmat olemme tosi väsyneitä, ja on vaan niin helppo olla tekemättä mitään (sitäkään).

Itkettää koko asia :( Maailman paras asia oli kun saimme lapsemme <3 mutta tämä on se ikävä jälkiseuraus, jonka kanssa on selvittävä... Uskon kuitenkin että tästä vielä selvitään jotenkin kunhan lapsi kasvaa...

gigu
Eli eikö mies halua seksiä? Vai mistä kiikastaa? Vauvavuosi on aina rankka (tai ainakin useimmiten), mutta kyllä se siitä helpottaa kun lapsi kasvaa ja univelat alkaa kuittaantua. Lyhyt aika elämästä, eikä se römpsä mihinkään synnytyksessä mene, ihan samanlainen tuntuma se miehelle on jos ei mitään komplikaatioita ole tullut ja jumpata oot jaksanu. Keskustelkaa asiasta, eipä tuossa muutakaan neuvoa voi antaa.

meillä
Synnytys on parantanut entisestään seksielämää. Se on lähentänyt meitä ja parantanut mun tuntoherkkyyttä. Esim ensimmäiset g piste orgasmit olen saanut vasta synnytysten jälkeen. Älkää hätäilkö. Ne halut tulee sieltä aikanaan ja uudet roolit löytyy kyllä ja sen toisen oppii taas näkemään myös kumppanina eikä vaan lapsen vanhempana.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
jhjd
Miehesi ei kuule valehtele. Peniksessä ei ole niin paljon tuntoa, että ne omiin sormiin tuntuvat muutokset peniksessä tuntuisivat. Muutenkin, mitä sillä on väliä, vaikka tuntuisi erilaiselta.

Vasta vähän aikaa
Toki 6,5 kk tuntuu pitkältä ajalta kun vertaa aikaan ennen lasta, mutta se on kuitenkin lyhyt aika synnytyksestä. Ihan okeesti! Yritätte nyt vain keskittyä lapseen ja siinä samassa kun yöunet pitenee ja väsymys hellittää, seksikin paranee. Älkää unohtako yhteistä aikaa ja hellyyttä. Joskus hellyden "tuhlaa" kokonaan vauvaan eikä koe tarpeen halitella puolisoa, mutta älkää sortuko siihen.

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Antakaa toisillenne aikaa ja puhukaa, hyväilkää, tehkää yhdessä. Ottaa varmasti aikansa tottua myös ihan suhteen dynamiikan muutokseen. Lapsen syntyessä syntyi teille molemmille uusia rooleja suhteessa lapseen ja toisiinne. Tehkää sitä, mikä tuntuu hyvältä (ja puhukaa siitä!), pakolla ei kannata puskea. Mitä enemmän pakottaa ja tuntuu pahalta, sitä korkeammaksi nousee kynnys seksistä nauttimiseen.

Venähtämiset ja tuntuman muutokset ym ovat suht urbaania legendaa, naisen välineistö on kehittynyt lisääntymistä varten ja toimii siinä hyvin. Sekä alullepanossa että ulostuuppauksessa.

Aikaa ja läheisyyttä! Se on mun resepti ja sillä selvisimme omassa parisuhteessa synnytyksen jälkeisestä kahdeksan kuukauden kuivasta kaudesta.

"alkup."
Tiesin jo kauan ennen raskaaksituloa että näin tulee käymään. Ja olin oikeassa. Pelkäsin eniten synnytyksessä juuri sitä paikkojen levähtämistä. Olis pitänyt vaatia sektio, olisin sen saanut, koska oli riskiraskaus kyseessä.

hmph
[QUOTE="alkup.";29654914]Tiesin jo kauan ennen raskaaksituloa että näin tulee käymään. Ja olin oikeassa. Pelkäsin eniten synnytyksessä juuri sitä paikkojen levähtämistä. Olis pitänyt vaatia sektio, olisin sen saanut, koska oli riskiraskaus kyseessä.[/QUOTE]

Löystyy se sektioidunkin alapää. Ne lihakset kun automaattisesti valmistautuvat synnytykseen ja väljentävät paikkoja.

jflkd
[QUOTE="alkup.";29654914]Tiesin jo kauan ennen raskaaksituloa että näin tulee käymään. Ja olin oikeassa. Pelkäsin eniten synnytyksessä juuri sitä paikkojen levähtämistä. Olis pitänyt vaatia sektio, olisin sen saanut, koska oli riskiraskaus kyseessä.[/QUOTE]

EI NE LEVÄHDÄ! Sinä olet vaan kehittänyt asiasta itellesi ongelman. Jos naisen emätin olisi sellainen, että se yhdestä synnytyksestä ihan täysin löystyy, niin huonosti olisi meidät suunniteltu. Sitä paitsi, kuten sanoin, MIES EI SITÄ PIENTÄ EROA TUNNE.

gigu

Eli mies sanoo, ettei ole eroa entiseen mutta sinä tiedät että paikat on "levähtäneet"? Ihanko olet mitannut?

Outoa, sillä minulla, eikä muillakaan alatiesynnytyksen kokeneilla ystävilläni nuo paikat ei ole levähtäneet mihinkään ja tuntoherkkyyskin on vaan noussut.

Kannattaisko käydä jollekin juttelemassa, taitaa olla nyt pään sisäistä tuo sun ahdistus.

Ei synnytys ole mitään teillä pilannut, vaan sinun ja miehesi asenne seksiin. Ja varsinkin sinun asenteesi. Lopeta itsesäälissä kieriskely ja opettele nauttimaan seksistä uudelleen.

Luota itseesi ja luota mieheesi.
Ainakin meillä seksi on vain parantunut synnytysten myötä ja jumpalla saat sinne kyllä rautaiset lihakset jos tuntuu että ei ole entisensä. Paras treenikaveri on se oma mies kun sitä puristelee ;)
Rohkeasti ja itsevarmasti vain nauttimaan!

Ei synnytys ole mitään teillä pilannut, vaan sinun ja miehesi asenne seksiin. Ja varsinkin sinun asenteesi. Lopeta itsesäälissä kieriskely ja opettele nauttimaan seksistä uudelleen.
Tämä alleviivattuna.

Olet kirjottanut tänne aiemminkin. Vika on nyt siellä korvienvälissä eikä jalkovälissä. Olen synnyttänyt 3 kertaa alateitse eikä mun alapää ole venynyt siitä. Lantionpohjanlihasten jumpalla olen saanut paikat pian kuntoon. Sitä paitsi seksi on loistava tapa treenata kyseisiä lihaksia.

Rentoudu, unohda alapääsi ja edetkää hitaasti.

Vieraus
Luuletko, että sektion jälkeen seksielämä jatkuu ihan niin kuin mitään ei olisi tapahtunut?

Samalla tavalla sen jälkeen ekat kerrat on hmm... Ekoja kertoja. Raskauden, synnytyksen ja imetyksen aiheuttamat hormonimuutokset tuntuvat myös sektiolla lapsen saaneen äidin kropassa. Lisäksi vielä se arven alueen tunnottomuus ja kipu. Ehkä jopa pidempään kesti toipua sektiosta kuin alatiesynnytyksestä noin niinkuin seksin kannalta. Ja ei se pelkästään ole se synnytys kun löystyttää paikkoja. Myös sektion jälkeen on tärkeää treenata lantiopohjalihaksia.

Te tarvitsette ammattiapua. Erityisesti sinä, puheidesi perusteella. Sulla tuskin on mitään fyysistä ongelmaa, mutta mentaalisia ja ilmeisesti emotionaalisia sitäkin enemmän. Suosittelen aloittamaan vaikka neuvolassa asiasta puhumisen, voisivat ohjata keskusteluavun piiriin.

Kaipaat itsetunnon buustausta ja ymmärrystä siitä, että noidankehä jossa olette, on teidän itsenne luoma. Siitä pääsee pois vain ymmärtämällä sen.

:hug:

Peyote
Teillä on molemmilla vissiin aika paljon jotain estoja...
Sun kannattaisi alkaa miettiä seksiä enemmän omalta kannaltasi, eikä miehen kannalta. Ala ajatella itseäsi äläkä rupee miksikään uhriksi ollenkaan. Ei synnytys pilaa seksiä.

v¡eras
Tuo asia ei korjaannu kuin treenaamalla. Eli seksiä vain lisää. Kokeilkaa jotain roolileikkiä tms. millä homman saisi alulle ja sitten vain panemista enemmän. Pyydä mieheltäsi että pidättäytyy hetkeksi masturboinnista, jolloin tulee väkisinkin fiilis että paineita pitää purkaa. Se että seksi tuntuu erilaiselta on ihan normaalia ja älä ota siitä stressiä. Kyllä sinä siitä löydät vielä nautintoa, vaikka se erilaiselta tuntuisikin.

Se että teillä seksi loppui jo odotusaikana viestii myös ehkä siitä, että jotain muutakin voi olla taustalla. Onko perinteinen kyllästyminen hiipinyt takavasemmalta? Sekin on ihan normaalia pitkässä parisuhteessa.

Mutta ei muuta vinkkiä kuin että pankaa enemmän :) Sillä se korjaantuu, vaikka oudolta voi tuntua.

Yhteistyössä