Pikkutytön kynsien lakkaamisesta mielipiteitä kyselen

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Tervettä järkeä saa käyttää
Alkuperäinen kirjoittaja tsubaki:
Mä en laittaisi, mutta ihan vaan sen takia ettei sellainen vielä kuulu pikkutytöille. Ja onhan toi myrkkyasiakin mietittävä, koska sormet menee suuhun tämän tästä meidän 2-vuotiaalla.

ei pelkästään se, että lapsi laittaa kädet suuhunsa, ole riskinä. Tuo kynsiaines on sen verran huokoista, että sen kautta pääsee suoraan verenkiertoon ja sitä kautta elimistöön aineita joita sinne ei tulisi päästä. Noissa kynsilakoista on elimistöön todettu pääsevän SYÖPÄÄ aiheuttavia aineita. Tästä oli tutkimustulosta tuolla 1980-luvun puolella, voi siksi olla nuorille jäänyt huomiotta tuo asia. Eli meillä ei talon naiset, isot eikä pienet, lakkaa kynsiään juuri tuon vuoksi, vaikka kuinka olis nättiä.

olen kerra tai pari lakannut meidän 3 vuotiaan tytön muutamn kynne kun se on sitä niin kovasti pyytänyt..

ties mitä myrkkyjä ne meidän lapset syö tuolla pihalla.. siis kissat pissaa.. asfaltti koneet jättää kemikaaleja ym hiekkaan multaan ym ym..

vieras
Kyllä meilläkin lapset pyytää vaikka mitä mutta vanhempi päättää onko se lapselle turvallista! Enkä todellakaan laita lapselle kynsilakka "kun hän niin haluaa ja pyytää":(

vieras
olen lakannut tyttöni (1v9kk) varpaan kynnet kun toi minulle kynsilakkapullon ja halusi lakkaa. Sormetkin voisin lakata, muttei kestä paikallaan sitä hetkeä, että ne kuivuisivat.

vieras
Minä lakkaa 2v tyttäreni kynsiä. Ja jos jotain tutkimustulosta onkin jostain -80-luvulta, niin eiköhän nuokin ole aika paljon kehittyneet sitten noiden päivien. Myrkkyjä saa muutoinkin, ei yksi kynsien lakkaaminen sitä enää muuksi muuta. Jos kaikkea vaaralista pitäisi välttää, niin eihän sitä voisi mitään tehdä tai syödä tai päällänsä pitää!

Olen lakannut meidän kolmevuotiaan neidin kynsiä; sekä varpaista että sormista. Aina kun äiti lakkaa, on tytsy kärkkymässä vieressä että hänelle myös. :D Yhtä usein ei lakkaa laiteta kuin äidille mutta en näe siinä mitään pahaa vaikka välillä vähän kaunistaudutaankin yhdessä. :xmas: :heart:

...
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
No kyllä mä vähän katsoin, kun tänään näin vaunuissa istuvan noin 1v tytön jolla oli lakatut varpaankynnet, en ehtinyt katsoa oliko kynnetkin. Tuli jotenkin epämukava olo siitä :(
Melko helpolla sullaki olo tulee epämukavaks...kannattanee pysyä ihan kotona, ku maailmassa on miljoona pahempaaki asiaa, ni voi vaan kuvitella millasen olotilan ne saa aikaa...

äimä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä lakkaa 2v tyttäreni kynsiä. Ja jos jotain tutkimustulosta onkin jostain -80-luvulta, niin eiköhän nuokin ole aika paljon kehittyneet sitten noiden päivien. Myrkkyjä saa muutoinkin, ei yksi kynsien lakkaaminen sitä enää muuksi muuta. Jos kaikkea vaaralista pitäisi välttää, niin eihän sitä voisi mitään tehdä tai syödä tai päällänsä pitää!
samat sanat!

En lakkais oman 1,5v:n kynsiä myrkkyjen ja sen takia, et hän imee peukaloaan. Ite lakkaan läpinäkyvällä lakalla, kun lapsi nukkuu, joten hän ei oo nähnyt varmaankaan minuu ikinä lakkaamassa kynsiä, eikä näin ollen tiedä koko hommasta mitään.

Kun ite pyytää, niin varmaan sen ukkovarpaan kynnen voisin lakata. Siis kunhan on ikää enemmän.

Syöpää lakasta tulee.
En laittaisi lapselle hiuslakkaa, enkä kynsilakkaa. Lapsen terveyden vuoksi. Myrkkyjä ne on täynnä; ottakaa sisällysluettelosta selvää, mitä kaikkea niihin on ympätty.

Kannattaa myös miettiä, mistä ne naisten rintasyövät on peräisin. Kaikki naisten kempparituotteet ja meikit sisältävät enemmän tai vähemmän ihmiselle epäterveellisiä aineita. Lapsen iholle/verenkiertoon niitä ei saisi päästää.

Ne jotka puolustelee tätä asiaa, ovat itsekkäitä ja aivottomia. Ei ajatuskyky riitä ymmärtämään näitä riskejä.

Yhteistyössä