Pikkusisko se saa sitten toisen lapsen + häädän hänet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Minä";25444782]En lukenut koko ketjua, kun on niin pitkä..

Mutta voisiko siskon kanssa tehdä sellaisen järjestelyn, että olisi lasten kanssa sen aikaa, kun mies armeijassa, jotta saisivat sitten sen jälkeen järjestää elämänsä? Ja siksi aikaa sovittaisiin säännöt pienestä vuokrasta, ja siitä, että rahaa ei käytetä mihinkään ylimääräiseen sinä aikana. Eli sisko voisi tietyillä sovituilla ehdoilla asua sen aikaa?[/QUOTE]

Jos vaikka pari sivua olisit silmäillyt taaksepäin niin olisit todennäköisesti huomannut että sisko ei voi jäädä lapsineen asumaan pikkutaloon, koska ap perheineen muuttaa siihen ITSE! Päärakennukseen tulee remppa nääs.

Siskolla on vielä hyvin aikaa hommata uusi kämppä, ja miehen armeijan aikanahan intti maksaa puolet vuokrasta.

En tajua miksi täällä jotkut (provot) vaahtoaa siitä, että pikkusisko oltaisiin jättämässä täysin oman onnensa nojaan ja ilman apua. Taitaa kyllä olla tarkoitushakuista liioittelua. Eihän tässä siitä ole kyse. Varmasti isovanhemmat jatkossakin auttavat lasten hoidossa, mutta kuten ap sanoi, eivät hekään työssäkäyvinä jaksa hoitaa lapsia joka viikonloppu ja vielä viikollakin. Kyllä minusta on hälyyttävää että kahden vanhemman perheessä ainoa lapsi (ja vieläpä pieni vauva) pitää saada useana päivänä ja yönä viikossa hoitoon. Jos ei ensimmäistäkään lasta jaksa hoitaa itse, ei pidä tehdä toista. Varmasti siskokin auttaa lastenhoidossa, mutta onhan hänelläkin oma perhe. Kaikkein muidenko pitäisi oman hyvinvotinsa kustannuksella hyysätä nuortaparia? Ja tosiaan, olisiko välillä tämän nuoren perheen isän sukulaisten vuoro auttaa jos apua tarvitaan.

Väännetään nyt ratakiskosta;

1) JOS ap ei olis ostanu taloa, vaan menny vieraalle, sisko olisi joka tapauksessa joutunut muuttamaan

-omaan asuntoon

2) kun ap nyt päätti ostaa talon, sinne tulee remontti ja ap tarvii omalle perheelleen piharakennuksen käyttöön, sisko joutuu muuttamaan

-omaan asuntoon

Mitä ihmettä te poraatte? Kummassakin tapauksessa SISKO JOUTUU NYT MUUTTAMAAN! AIKUINEN IHMINEN, on sitä ny ennenki teiniäidit pärjänny. Hemmettiäkö sitte alkaa leikkiin "aikuisten leikkejä" jos ei ole valmis kantaan vastuuta. Haarat kiinni sitte vaan!!

[QUOTE="...";25444892]Väännetään nyt ratakiskosta;

1) JOS ap ei olis ostanu taloa, vaan menny vieraalle, sisko olisi joka tapauksessa joutunut muuttamaan

-omaan asuntoon

2) kun ap nyt päätti ostaa talon, sinne tulee remontti ja ap tarvii omalle perheelleen piharakennuksen käyttöön, sisko joutuu muuttamaan

-omaan asuntoon

Mitä ihmettä te poraatte? Kummassakin tapauksessa SISKO JOUTUU NYT MUUTTAMAAN! AIKUINEN IHMINEN, on sitä ny ennenki teiniäidit pärjänny. Hemmettiäkö sitte alkaa leikkiin "aikuisten leikkejä" jos ei ole valmis kantaan vastuuta. Haarat kiinni sitte vaan!!
[/QUOTE]

Juuri näin. Sisko joutuu muuttamaan omaan asuntoon joka tapauksessa, joten on vain vain hyvä että tilan ostaa hänen siskonsa eikä joku vieras. Kuten ap kertoi, pikkusiskolla on myöhemmin mahdollisuus hankkia mökkitontti / ok-talon tontti tiluksilta.

Ja eihän se ole poissuljettu juttu että remontin jälkeen kun ap perheineen muuttaa isoon taloon niin sisko voisi muuttaa takaisin vuokralle pikkumökkiin? Jos ssiis asuminen omillaan ei tosiaan onnistu. En kyllä ymmärrä miks ei onnistuis.

Ja eihän se ole poissuljettu juttu että remontin jälkeen kun ap perheineen muuttaa isoon taloon niin sisko voisi muuttaa takaisin vuokralle pikkumökkiin? Jos ssiis asuminen omillaan ei tosiaan onnistu. En kyllä ymmärrä miks ei onnistuis.

Sitte on syytä jo lastensuojelun puuttua asiaan, ei se oli siskon tehtävä hoitaa pikkusiskonsa laskuja ja huolehtia että pärjääkä täysikänen nyt vai ei, ym.

Mä en todellakaan makselis siskoni laskuja, jos sillä menis kämppä, nii voisin muutamaks viikoks sen ottaa meille et saa asiansa kuntoon ja kämpän hommattua, mut emmä nyt kuitenkaan mikää turvakoti ole.

Eikö kuitenkin lähtökohta ole, että pikkusisko oppisi elämään itsenäisesti, eikä tuomaan perhettään loppuiäksi muiden nurkkiin? Ja toi varmaan on sitten sen ajan murhe kun se remontti on joskus valmis.

Mä nyt väännään teille (provoille) vielä ratakiskosta,että tässä tapauksessa ei ole täysin siskon omaa syytä että on mikä on. Kasvatusvastuu on vanhemmilla ja jos sisko alkaa lapsia tehtailla ollessaan itsekin vielä lapsi,niin vanhempien tulee järjestää tilanne parhaaksi katsomallaan tavalla. On mun mielestä jotenkin väärin vouhkata että "no haarat sitten kiinni vaan ja oppiipahan olemaan" kun kyseessä on vielä täysin lapsenkengissä oleva teini. Jotkut ihmiset kypsyvät myöhemmin kuin toiset.

Tässä tapauksessa lapsen hankkiminen lapselle oli täysin virhearviointi,kun kyseessä selkeästi on henkilö joka ei tule toimeen omillaan,mutta edelleen siskon syyllistämisen sijaan ois mun mielestä vanhempien paikka katsoa sinne peiliin ja miettiä että missä meni vikaan.

Jotkut tosin tälläkin palstalla on sitä mieltä että lapsen kasvatus loppuu siihen kun lapsi menee yläasteelle,kun silloinhan hänestä tulee täysin kypsä ja henkisesti aikuisen tasolla oleva fiksau nuori joka voi itse olla vastuussa omista asioistaan ja aloittaa vaikkapa seksielämän jos huvittaa,mielellään jonkun ihanan kypsän ja charmikkaan 25-v ramin kanssa joka käy amista kahdeksatta vuotta.

[QUOTE="...";25444892]Väännetään nyt ratakiskosta;

-omaan asuntoon

-omaan asuntoon

[/QUOTE]

Joo. Mutta tuossa tilanteessa lapsia kohdeltaisiin tasapuolisesti. Ei tulisi mitään sukulaisalennuksia. kumpikaan ei saisi kauan suvussa olleita maatiloja. tuskin ap:n vanhemmat ovat itse hankkineet metsiä ja peltoja vaan perineet. röyhkeää ne antaa vain yhdelle.

[QUOTE="Kifa";25444066]Eiköhän tämän ketjun voisi jo sulkea kun nähtävästi tänne Koko ajan ilmestyy vain uusia neropatteja kommentoimaan vaikka eivät ole vaivautuneen sen vertaa lukemaan ketjua että tietäisivät mistä on kyse .[/QUOTE]

voisi jo sulkea. Täällä on koko ajan yksi tietty henkilö, joka käy provoamassa vaikka kuinka monella eri nimimerkillä.

Joo. Mutta tuossa tilanteessa lapsia kohdeltaisiin tasapuolisesti. Ei tulisi mitään sukulaisalennuksia. kumpikaan ei saisi kauan suvussa olleita maatiloja. tuskin ap:n vanhemmat ovat itse hankkineet metsiä ja peltoja vaan perineet. röyhkeää ne antaa vain yhdelle.

Oletko sä jotenki vajaa-älyinen vai eikö sulla leikkaa???

KUKAAN EI SAA MITÄÄN!!! Kenellekään EI ANNETA mitään!!!

tavaanko?

[QUOTE="vierailija";25444330]Hmm siis hetkinen. Ap on ostanut talon, johon hän ei saa muuttaa, jotta hänen siskolleen ei tule paha mieli. Ap myi oman talonsa ostaakseen tämän talon, joten hänellä ei itsellään ole asuinpaikkaa. Hänen siis pitää muuttaa itse perheineen vuokralle, jotta hänen siskolleen ei tule paha mieli.

Mitä ihmettä?!

Jos on oikeasti kiintynyt paikkaan, eikö ole hyvä, että tila pysyy suvussa ja hän saa itsekin mahdollisuuden siihen mökkitonttiin yms. tulevaisuudessa? Kun ap:n vanhemmathan olivat myymässä tilaa joka tapauksessa, alunperin ulkopuolisille!

JOS olet kiintynyt johonkin paikkaan, onko se jotenkin parempi että se menee täysin ulkopuoliselle?? Ei mene minun kallooni tämä.[/QUOTE]

ei, ap osti suvun metsät ja maat pilkkahintaan. Ei ole mitään merkitystä sillä talolla.

[QUOTE="heh";25444460]Täällä ilmiselvät provoilijat (tai liekö niitä oikeasti vain yksi) puolustavat suuriäänisesti siskoa, ei kukaan järkevä ihminen voi olla tuota mieltä :) Älkää menkö mukaan...[/QUOTE]

itsekin saman. Yksi henkilö käy koko ajan eri nimimerkeillä provoamassa tässä keskustelussa. Ei todellakaan kannata lähteä mukaan :)

Jotkut luuserit tuntevat olon paremmaksi, jos haukkuvat muita. Kohteeksi palstalla kelpaa nuoret äidit, siitä johtuen aloittajan menestys oli taattu, kun tämään aloituksen teki.

Lukekaapa ala-asteen kirjojaa: ihmisen aivot kehittyvät 25-vuotiaaksi saakka. Ihminen ei ole kypsä kaikkeen alle 25.

Ei ole ei ja on ihan kiva, että tätäkin teiniäitiä on autettu ja varmasti autetaan edelleen, vaikkakin otetaan jo uusi askel aikuisuuteen. Ei aikuiseksi kasveta niinkään, että 25v paapotaan ja sitten yht'äkkiä pitäisi osata elää omillaan.

ei, ap osti suvun metsät ja maat pilkkahintaan. Ei ole mitään merkitystä sillä talolla.

Mistä sinä olet repinyt tuon pilkkahinnan??

Monta kertaa on sanottu, että se ei ole Suomessa edes mahdollista, koska se lasketaan veronkierroksi. Ja jos rupeat porsaanrei'istä paasaamaan, niin huomautettakoon, että MIKÄÄN taho ei ole Suomessa niin tarkka asioistaan kuin verovirasto.

Sen lisäksi pitää muistaa, että "ennakkoperintönä" saadut lahjat ja alennukset (ja myöskin pikkusiskon saamat rahalliset tuet!) otetaan huomioon perunkirjoituksessa tulevaisuudessa. Joten jos sisko katsoo tulleensa höynäytetyksi, niin eikun kauppakirjat ja muut asiakirjat pöytään ja käräjille. Sitten kun vanhemmista aika jättää siis. Tällä hetkellähän sillä ei ole merkitystä, koska kukaan ei ole kuollut.

[QUOTE="vieras";25444813]Pitäisikö tämmöisessä tilanteessa sen maksamisen sijaan selvittää sen ihmisen kanssa yhdessä että miten se saa asiansa hoidettua? Mitä se opettaa kenellekään jos aina vaan sadattelujen kera hoidetaan velat pois alta? Antaa vaan mennä perintään,mutta sit voi kädestä pitäen neuvoa että mihin soitetaan ja sovitaan maksueristä. Ja vaikka kirjottaa vuorosanat paperille puhelua varten jos toinen tosiaan on niin uusavuton. Vahtii vieressä että se soittaa sinne. Tämmöstä. Jos annat miehelle kalan niin se syö siitä päivän,mutta jos opetat kalastamaan niin syö loppuelämänsä,vai mitensemeni..[/QUOTE]

Mutta hetkinen, eikö ap ja vanhhempansa ole juuri tätä tekemässäkin?

[QUOTE="mii";25444857]Jos vaikka pari sivua olisit silmäillyt taaksepäin niin olisit todennäköisesti huomannut että sisko ei voi jäädä lapsineen asumaan pikkutaloon, koska ap perheineen muuttaa siihen ITSE! Päärakennukseen tulee remppa nääs.

Siskolla on vielä hyvin aikaa hommata uusi kämppä, ja miehen armeijan aikanahan intti maksaa puolet vuokrasta.[/QUOTE]

eli ap vie vähävaraiselta siskoltaan asunnon alta! apllä itsellään on varmasti asunto tällä hetkellä. pitääkö apn nyt heti muuttaa ja tehdä kauheat järjestelyt, eikö voi odottaa että se siskollekkin olisi parempi ajankohta heittää kämpästä ulos. anteeksi vain, mutta en voisi koskaan -ikinä tehdä nuin edes kaverilleni -saati siskolle !

Hohhoijakkaa. Mullakin on suvussa porukkaa joilla on toinen jalka jo haudassa ja vielä tunnetaan katkeruutta just sotien jälkeen tehdystä perinnönjaosta. Itse oon asiakirjat lukenut ja harvinaisen tasapuolinen perinnönjako sen aikaseks(eikä minulle siitä perinnöstä ole jäänyt valokuvia ja muuta rahallisesti vähäarvoista. Ehkäpä nämä muutamat (tai yksi) perinnön varastamisesta nyyhkijä on samanlaisilla geeneillä varustettu, kuin nuo minun muutamat sukumannit.

Olettaisin, että ilman metsän ja pellon myyntiä kauppahinta olisi jäänyt niin alhaiseksi, että ap:n vanhemmat eivät sillä itselleen asuntoa saisi ostettua. Tunnearvoilla on siinä vaiheessa merkitystä, jos itse on halukas niistä maksamaan. Toiset ei halua tunnearvoista maksaa ja se heille suotakoon.

Parempi se aapeen pikkusisko on nyt opettaa "kalastamaan", jos on oppineet ruokapuolesta ja siisteydestä pitämään huolta ja oppineet huoltamaan talon niin miten ihmeessä se ei onnistuisi vuokra-asunnossa(joss noita talon huoltohommia ei ees ole). Armeija ei kestä sen pidempään kuin puoli vuotta ja lähes kaikki viikonloput on vapaita, kyydit ymmärtääkseni maksetaan, varuskunnassa täysylläpito, puolet perheen asunnon vuokrasta maksavat ja saa päivärahat. Nuori äiti saa äitiyspäivärahan ja lapsilisät. Ehkä toimeentulotukea tai ainakin asumistukea miehen armeijan ajaksi. Jos tilanne on vaikea, saattaa saada perhetyöntekijän vaikka puoleksi päiväksi viikossa. Isovanhemmat auttaa voimiensa mukaan, samoin isosisko.

Ja sitten täällä itketään heitteille jätöstä ja kylmästä suhtautumisesta pikkusiskoon. Eiköhän tässä ole likalle apua annettu reilut puolitoista vuotta ja nuorilla vanhemmilla on ollut aikaa kasvaa vanhemmuuteen. Kyllä varmaan useampikin ihminen väsyisi, jos annetun avun turvin ei itsenäistyminen etene vaan pukataan vielä toinen ihmisentaimi, vaikkei itsestäänkään vastata. Mut onneksi palstalta löytyy niitä, jotka ovat valmiita sukuaan auttamaan vaikka oman jaksamisen kustannuksella (aivan sama onko avunsaaja kiitollinen avusta vai valittaako avun riittämättömyyttä).

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Alkuperäinen kirjoittaja no vielä pahempi;25445370:
eli ap vie vähävaraiselta siskoltaan asunnon alta! apllä itsellään on varmasti asunto tällä hetkellä. pitääkö apn nyt heti muuttaa ja tehdä kauheat järjestelyt, eikö voi odottaa että se siskollekkin olisi parempi ajankohta heittää kämpästä ulos. anteeksi vain, mutta en voisi koskaan -ikinä tehdä nuin edes kaverilleni -saati siskolle !

Hyvä provo. Ap saa ostetuksi jotakin kun myy nykyisen asuntonsa. Eli ehdotat aplle perheineen jäämistä taivasalle?

Mutta ihana, laita aloittajalle yhteystietosi niin voit ottaa pikkusiskon asuntoosi, kyllä sä jostain vuokrakämpän siksi aikaa löydät :)!

Yhteistyössä