Pikkulapsi ja koiranpentu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taikatuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Taikatuuli

Vieras
Meidän tyttö on 8 kk vanha ja kova koirakuume on vaivannut jo pidemmän aikaa. Kiinnostaisi tietää muilta koiranomistajilta joilla on pieniä lapsia, että kuinka koiranpentu-pikkulapsi yhdistelmä toimii? Millaisia ongelmia saattaa ilmetä?

Ainut mihin en ottaisi noin pienen lapsen kanssa pentua on kerrostalo, sieltä ei niin vaan lähdetä kokoajan pissittämään pentua. Mä koen sen hankalaksi, tiedä sitten onko se sitä..

On varmaan ihan perhekohtaista. Kunhan muistat, että se pentu on ihan vauva ja kun se teille tulee, eli ylimääräistä työtä on luvassa niin pissien siivoamisessa kuin tavoille opettelemisessakin.
Jos vain itse tiedät, että jaksat, niin mikäs siinä :) .
Muista myös, ettet jätä KOSKAAN, etkä misään tilanteessa lasta ja koiraa kahdestaan, koira toimii vaistojensa varassa ja se suloisinkin fifi näykkäisee taatusti, jos sitä kiskotaan korvasta niin että soi tmv.

Parhaimmassa tapauksessa laps ja koira on mitä parhain yhdistelmä. Lapsi oppii miten eläintä kohdellaan ja miten siitä pietään huolta :) .

Meillä "vauva"1v kun otettiin saksanpaimenkoiran pentu.Aluksi poika vähän säikkyi koiraa,kun koira isompi kuin poika ja pojan kävelly vasta jonkin aikaa.Mutta meniköhän viikko niin poika ei koiraa säikkynyt enää yhtään.Hyvin tulevat toimeen keskenään,koira on todella kiltti ja tottelevainen.

Kannattaa vain tarkkaan miettiä rotu,mikä sopii lasten kanssa.Meillä oli ennestään terrieri joka ei lasten kanssa tullu toimeen yhtää.

Koirarotu on ennestään tuttu, miehellä on ollut kaksi sen rotuista koiraa ja toinen niistä ehti asua meidän kanssa kun alettiin seurustelemaan mieheni kanssa. Isokokoinen, mutta kiltti ja hyvähermoinen koirarotu.
Mä mietin sitäkin, että missä iässä lapset lopettaa lattialta (ja maasta) roskien noukkimisen ja maistelun...? Lähinnä mietin siis sitä, että meneekö lapsi tutustumaan pennun pissaan ja osaako olla koskematta koiran puruluihin jne. ?
Olen hoitovapaalla vielä ainakin vuoden, joten pennulle olisi paljon aikaa.. Sisäsiistiksi opettaminen (eikä yleensäkään kouluttaminen) olisi ongelma..
Meidän tyttö on päivittäin tekemisissä vanhempieni koiravanhuksen kanssa, eikä siellä ole ilmennyt ongelmia. Tyttö on tietty kiinnostunut koirasta, mutta osaa antaa koiran olla rauhassakin. Ei koskaan jätetä koiraa ja tyttöä kahdestaan valvomatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Taikatuuli:
Koirarotu on ennestään tuttu, miehellä on ollut kaksi sen rotuista koiraa ja toinen niistä ehti asua meidän kanssa kun alettiin seurustelemaan mieheni kanssa. Isokokoinen, mutta kiltti ja hyvähermoinen koirarotu.
Mä mietin sitäkin, että missä iässä lapset lopettaa lattialta (ja maasta) roskien noukkimisen ja maistelun...? Lähinnä mietin siis sitä, että meneekö lapsi tutustumaan pennun pissaan ja osaako olla koskematta koiran puruluihin jne. ?
Olen hoitovapaalla vielä ainakin vuoden, joten pennulle olisi paljon aikaa.. Sisäsiistiksi opettaminen (eikä yleensäkään kouluttaminen) olisi ongelma..
Meidän tyttö on päivittäin tekemisissä vanhempieni koiravanhuksen kanssa, eikä siellä ole ilmennyt ongelmia. Tyttö on tietty kiinnostunut koirasta, mutta osaa antaa koiran olla rauhassakin. Ei koskaan jätetä koiraa ja tyttöä kahdestaan valvomatta.

Älä unohda niitä koiran ruokakuppeja ja vesiastioita, joita saat koko ajan olla vahtimassa, tai pikkutermiitti maistelee kuivakikkareet suuhunsa B) (Ei silti, onhan eläinten ruoka monen seulan läpi käynyttä ja hyvin tutkittua...)
Siitä iästä varmaan muut osaavat kertoa paremmin, meillä ei ole ollut ryömivää toyukkaa enää hetkees... B)

Meidän kuopus oli 7kk kun koiranpentu tuli taloon. Hyvin on menny, koira on kiltti ja todella lapsirakas (leo+berni). Pennun sisäsiistiksi opettamisessa sai olla tarkkana, ettei tyttö kontannu siivoomaan vahinkoja, muuten kaikki menny tosi kivasti. =)

Meillä koiran ruokakipot on kylppärissä,jonne pyytää kun haluaa ruokaa,muuten olis pienimmän maisteltavissa.Koiranläjät kiinnostaa eikä osaa varoa,joten ite täytyy kattoa ettei tenava niihin pääse kosketuksiin.Puruluut koira nauttii joko lapsen nukkuessa,kylppärissä tai ulkona,koska muuten menee pikkusen suuhun heti.

Poika on oppinut siihen että koiraa ei häiritä kun nukkuu...ihme kyllä.

Täytyy vain muistaa tehdä kaikille pelisäännöt selväksi ja huomioida niin koira kuin lapsikin.Teillä vielä pieni,joka ei nyt voi sääntöjä vielä osata/tajuta..mutta vahtimalla siitä selviää.

Saakos kysyä mikä rotu?

Yhteistyössä