Pikkulapset ja elokuvien ikärajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja InkaMaaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

InkaMaaria

Vieras
Mies ja minä olemme niin eri linjoilla elokuvien ikärajojen suhteen. Miehen lapset ovat voineet 3-vuotiaina katsoa K7-elokuvia, minun lapseni taas eivät. Yhteisessä perheessä olisi hyvä olla yhteiset säännöt. Tunnen nyt itseni niin nipoksi. Miten teillä muilla?

Mun muksut on kattoneet paljon elokuvia (poika 4,5v ja tyttö 2,5 ), ja kun kyseessä on noin pieniä niin suurin osa on ollu isommille suunnattuja. Mutta minä tai heidän isänsä on myös katottu kaikki elokuvat ja jos ollaan sit huomattu ettei kuva ole sopiva niin sitte se vähin äänin kielletään. Aika hyvin olen lapsistani ja kuvista huomannu mitkä on sopivia ja mitkä ei.

Meillä poju o 2v 9kk ja katselee pääasiassa s/t- tai 3-merkinnällä varustettuja leffoja. Mie oon keräilly Disneyn klassikkoleffoja ja sieltä esim. Leijonakuningas on liian jännä pojulle, mutta esim. Prinsessa Ruusunen (joka on k7 ) on kiva leffa. Siinä on vaan se lohikäärme ja niistä poju tykkää. Itse kertoo jos joku leffa on liian jännittävä, eikä halua katsoa. Samoin Hiidenpata on vielä katsomatta, mutta Aarreplaneetta sekä Atlantis on pojun suosikkeja. katson usein ekan kerran jonkun uuden leffan pojun kanssa, jotta nään millainen on ja miten poju reagoi, jotta tiedän voiko näyttää uudelleen.

Mie olen ollut sikatiukkana noissa ikärajoissa, eikä noi lapset ole asiasta kärsineet - meillä katsotaan tosi paljon leffoja yhdessä ja sopivia leffoja on maailma pullollaan kaiken ikäisille!
Eli esim. LOTR-trilogiaa ei ole lapset saaneet vielä katsoa, kun meillä olevan special editionin ikäraja on 15 (lapset 11 ja 13).

mua en noi ikärajat kiinnosta, koska niissä on ihan älyttömästi virheitä että niihin ei kannata yhtään luottaa...
Yleensä katsotaan leffa etukäteen tai jos tiedän ettei siinä ole mitään kovin pelottavaa niin katson sen lasten kanssa yhdessä...

Yhteistyössä