**PikkuKakkosta toivovat VOL19**

Onnea Huisi :D :heart: :flower: :hug:

Kiitos KS09 hienosta listasta ja päivityksistä. Niinhän se sit on et päivittäjällähän pärähtää plussa testiin seuraavaks ;)

ON: ei mitään erikoista, teroja vielä 2 päivää ja sit pitäis menkat alkaa. Odottelen uutta clomikuuria 3 tabl/ pv.

:wave:

Mulle vois sitten päivittää taas :ashamed:

kp 2/27 * yk 5

Tiesin, että tässä kierrossa ei onnaa, eli sinällänsä ei ollut yllätys, mutta kyllä se tietty surettaa. Tuttavaperhe sai juuri vauvan ja tietysti hehkuvat nyt vauvaonnea. Oikein pitää pinnistää, että jaksaa olla iloinen heidän puolestaan. :/

Huisille nyt superisot onnittelut :) :hug:

Heh, mun on pakko kertoo kun eilen aloin ihan pohtimaan näitä "mun oireita".. siis kyllähän sitä näköjään keksii vaikka mitä jos niin vain haluaa :D

Paleltaminen johtuu siitä, että täällä mun uudessa toimipisteessa on helkutin kylmä.
Selkäkipu taas siitä, että olen tepastellut tavallista korkeammpilla kengillä.. eli ei voi siitäkään mitään johtopäätöksiä tehdä :D
Ja vatsan oireilu, no se voi johtua ihan vaan stressistä jota on nyt näissä uusissa hommissa kun en vielä ihan ole perillä kaikesta.. eli ei tässä nyt varmaan mitään omituista kuitenkaan ole. Ja väsymys johtuu vaan liian varhaisista nousuista aamulla, ei ole vielä tottunu heräilemään puol kuuden aikaan heh.. eli jospa jäitä hattuun ja unohdetaan mokoma hapatus että olisin mitään tässä tekemässä vielä..

Muille plussatuulia, täällä jatketaan taas työntekoa. =)

Olin just tulossa tänne ihmettelemään, kun oli niin voimakkaita raskausoireita ja sitten luin runttipulla sun viestin ja alkoi kyllä hymyilyttämään.
Saisin varmaan oireita, vaikka en olisi miestä nähnytkään koko kierrossa, kun niin toivon raskautta. :LOL:

Mietin tässä, että kuinka paljon vaikutusta on kilpirauhasen vajaatoiminnalla raskautumiseen? Mulla on lääkitys ollut kohta kaksi vuotta ja arvot on nyt kohdallaan.

Onko kenelläkään aiheesta tietoa?

Hypotyreoosi. Kilpirauhasen normaali toiminta on naisen hedelmällisyyden kannalta oleellista. Hypotyreoosi heikentää libidoa ja hankaloittaa munasolun irtoamista ovulaatiossa, ja yli 70 % sitä potevien naisten kierroista on anovulatorisia (Roti ym. 1996).

Tällanen oli tuolla Duodecimin lehdessä,mulla itelläni otettiin Vienoa oottaessa kilppariarvot,kun mulla oli jotain ihme vapinaa,ja hikoilua,mutta selvisi sitten että oli vaan joku raskauden aikanen oire ym..Mut ehin kiinnostua kuiteskin asiasta että selvitin et miten toi homma menee niin jos sulla arvot on kunnossa,niin mun mielestäni siinä raskautumisessa ei silloin ole ongelmaa,kun ei ole sitä "vajaatoimintaa" vaan lääkitys ja arvot sulla kohillaan.Sitten raskauden aikana niin tuo kilpirauhashormonin tarve kasvaa ja sitä tyroksiinia joudutaan nostaa,että sikiö saa sitä tarpeeks aivojen kehittymiseen..Niin ja se vielä että rautalääkitys heikentää tyroksiinin imeytymistä muuten!Että sitten kun tulee se vaihe raskaudessa että sitä joutuu taas popsimaan niin se rauta kannattais ottaa illalla vasta..Että tällasta,en tiiä auttoks tää mitään,vai kerroinko sellaista mitä jo tiesitkin?

Hahah,meillä muuten nukutaan taas,ei jessus mä sanon!Ja vielä pakko hehkuttaa että JEE,VERONPALAUTUKSET TULI!!No niin,back to reality...eihän ne edes oo meikäläisen veronpalautukset mikkä tuloo :LOL: ...*hipsii pois virne naamalla*...

Ok, kiitos Heikku :)

Olen ollut erittäin saamaton hankkimaan mitään tietoa aiheesta, koska itse en ollut oireita edes huomannut, todettiin vaan verikokeiden yhteydessä kun etsittiin toiseen vaivaan syytä.
Nyt kun lääkkeet on ja arvot on kohdallaan, tulen ehkä hieman vähemmällä unella toimeen kun ennen, enkä palele ehkä ihan niin paljon. Muuta muutosta ei mielestäni ole.

Joo! Veronpalautukset :D Jee!!

Onnea Huisille!!!

Mulla on ollut rattoisa aamupäivä... Harjasin kahdesta koirasta kolmannen koiran kokoisen läjän karvaa, imuroin sen jälkeen ja hupsis! Lattiat on taas täynnä karvaa. Harmi että se talvi tuli nyt, muuten olisin kyllä ajellut nuo kaljuiksi miehen partakoneella. Nyt pitäis vielä vähän siivoilla lisää, ettei sit joulun alla ole kauhea kriisi ja sit tietty suunnistan sinne apteekkiin ostamaan testejä kaappiin odottamaan ensi viikkoa.

Mites muuten, onko mitään vitamiini- ja hivenainevalmistevinkkejä, mitä kannattais popsia kun toivoo tiinehtyvänsä? Nyt popsin D-vitamiineja ja Friggsin Omega-3 -kapseleita, jossa on muitakin vitamiineja mukana.

Huisisti onnea HUISILLE! =) Ihanaa nähdä, kun raskautumisihmeitä tapahtuu. Täällä alkaa otolliset päivät olla käsillä. Esikoisemme sai alkunsa kesän lopussa 7-8kk yrittämisen jälkeen. Jotenkin pessimistisesti ajattelen, että paremmin tärppäisi sit valoisana/lämpimänä vuodenaikana... No, jos kuitenkin tapahtuisi IHME ja saatais syysvauveli. Ei kun hommiin...

Hyvää itsenäisyyspäivää! :D

tulin kurkistaan, et vieläkö täällä on tuttuja ja onhan täällä muutamia :'( :hug:

Toivottavasti joulutuo mitä parhaimman lahjan tullessaan!! :hug:

Tääl viimesiä viikoja viedään.. niin se vain aika vierähtää, rankka ja myrsyisiä tunteita on olu täynnä odotus, mutta toivottavasti oma pieni pikkukakkonen on pian sylissä.. ehkä jo ennen joulua :saint:

sukkis ja 39+4

tsemppiä kaikille km jälkeen kuumeileville.. :hug: ja mitä parhainta joulua sekä parempaa uuttavuotta!! :hug: :flower:

Kierukka siis poistettu ja peittoja pöllytelty oletetun oviksen aikaan.
Tissit on positiivisella tavalla kipeät (samoin kuin esikoisesta), joten odottavaisin mielin täällä ollaan. :whistle: Muuten ei ihmeempiä tänne. Jotenkin osaan nyt rauhallisemmin odotella testausta kuin esikosta.

Niin ja KS09 tonne listaan voi merkata, että tyttöni syntyi toukokuussa -07. :)

Yritän kirjoitella ahkerammin. Oltiin tossa viikko reissussa ja en päässyt koneen ääreen.

Alkuperäinen kirjoittaja Gwenhwyfar:
Mites muuten, onko mitään vitamiini- ja hivenainevalmistevinkkejä, mitä kannattais popsia kun toivoo tiinehtyvänsä? Nyt popsin D-vitamiineja ja Friggsin Omega-3 -kapseleita, jossa on muitakin vitamiineja mukana.
Apteekista saa multivitan raskaus- ja imetys-monivitamiinia, jossa on sekalainen koktail, mm d-vitamiini ja kalsium... mainostetaan että myös raskautta aikoville. Itse popsin kyseisiä nappeja esikkoa odotellessa, ja neuvolantäti piti hyvänä valmisteena =) En tosin ole itse perehtynyt aiheeseen enenmpää... :whistle:

sitten muihin aiheisiin: Onnea Huisille! perässä tullaan, ehkä ;)

Nyt polttelee jo kovasti raskaustesti kaapissa, tiistaina pitäisi ehkä menkkojen alkaa, ja luulen että silloin viim. joutuu testin tekemään... Tänään juuri tapasin mamma-kavereita joilla esikot syntyneet samaan aikaan, ja siellä oli parilla ryökäleellä masut pystyssä :eek: Pitää pistää topinäksi, että saadaan kakkosista kanssa leikkikavereita...

Että pitääkin ihmisellä olla kärsimätön luonne. Testasin tänään 10-herkkyyksisellä First Signalilla. 10 min sisään ei tullut mitään, joten päiväsin testin ja laitoin kaappiin. Nyt kun illalla tultiin kotiin miehen kanssa, niin siskoni, joka oli esikoista babysittaamassa, hihkui iloisena, ettei ollut voinut olla katsomatta sitä testiä ja ihanaaihanaa jne. Ihmettelin, että mitä halvattua, niin kyllähän siinä tosiaan viiva oli selkeästi (vaikkakin hyvin hailakkana) näkyvillä. Tänään on dpo jotain väliltä 5-9, että eipä siinä mitään vahvaa vielä pitäisikään näkyä. Miehen mielestä siinä ei näy yhtään mitään, paitsi viivanpaikka.

Viivanpaikkojakin olen ehtinyt viime kierrossa testailla, ne näki kun katsoi etuviistosta, mutta tämän näkee kyllä aivan suoraan. Lisäksi edelliskierron negatiivista viivanpaikkaa ei näkynyt kun testin laittoi lamppua vasten, tämän taas näkee selvästi. Kamerallakin sain sen näkymään (edelleen hyvin hailakkana) ja kuvankäsittelyohjelmalla kun sääti värejä ja muuta, sen sai korostumaan.

Huoh. Mitähän tästäkin nyt sitten pitäisi ajatella. Sen päätin, että en usko mitään ennen kuin toinen viiva piirtyy samantien liuskan kastuttua näkyviin ja silloinkin teen vielä sen digitaalisen selkokielisen testin varmistukseksi.

Mutta kyllä nyt pikkuisen vatsanpohjaa kutittaa silti...

jiinas :hug:
Gwenhwyfar Noista viivoista, mä en usko kyllä plussas, ennen kun viiva on tullut testiajan sisällä... Olen meninaan saanut monen monta roskishaamuplussaa, joka sitten on osoittautunut vääräksi kun menkat ovat alkaneen :( Mutta toivotaan, että tuo sinun olisi ihka aito roskishaamu ja viiva vahvistuu ja näkyy vielä testiajan sisälläkin :heart:

Moi vaan kaikille! Tässä liittyy mukaan vauvakuumeilemaan pirtsakan 02/09 syntyneen tytön äiskä. Toiveissa olisi avomiehen kanssa pian saada pikkukakkonen mukaan perheeseen. Tänään lopetan pillerit ja sitten alkaa yrittäminen =)

Heips, tänään bongasin taas uuden "oireen" :LOL: Ruoan jälkeen tuli niin huono olo, että oli mentävä vähäks aikaa pötkölleen. Loogisempi vaihtoehto on se, että ahdoin liikaa ruokaa nassuun, mutta olo oli kyllä niin lamauttava, ettei voinu muuta tehdä kuin olla vaakatasossa. Tää olis kyllä aika käytännöllinen laihdutusmenetelmä, jos aina olis tiedossa tosi kurja olo liian(? en tosin syöny kuin kaks keitettyä pottua, kasan paistettua uunilohta ja vihreetä salaattia) suuresta syömisestä.. njää on tää jänskää.

Nyt pitäis alkaa tekemään joulukortteja, pestä pyykkiä ja silittää tuo ärrsyttävä pyykkikasa... tyttö on jo nukkumassa ja mies koheltaa pikkujouluissa. Jos olis reipas ja lämmittäis vielä illalla saunan ja takankin, niin ei tarviis aamulla takkaan nakata tulta... no, katellaan.
Miimuli tervetuloa, tänne mukaan vaan kuumeilemaan. Mulla jäi esikon kanssa tämmönen kuumeilu kokonaan pois, kun en vielä osannut oikein "kuumeilla", otin asian niin lunkisti ja järkitoimin.. nyt on järki jäässä ja tunteet vie, ei voi mitään - tuo tyttö sai niin mahdottoman hyvällä tavalla mullistettua maailman, että tässä ei enää järkipuheet auta :LOL:

Mukavaa viikonloppua ja jo nyt hyvää itsenäisyyspäivää :)

runttipulla Toivotaan parasta ja pukut on täällä pystyssä puolestasi!!

Hyvää itsenäisyyspäivää täältäkin suunnalta, päivitin taas etukäteen jo huomisen, kun ei taas tiedä koska kerkiän koneelle seuraavan kerran...

Yhteistyössä