PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL.7

Noppis
Heissulivei! Hammaslääkäri on onneksi ohi. :xmas: :D Yhden paikan sain.

Tuota vuotoa tulee kyllä kuin Niagarasta, mikä on ilmeisesti aika tyypillistä ekoille menkoille. :x Ilmeisesti joku on kysynyt menkkojen kestosta, mä en oo oikeestaan koskaan ajatellut sitä, mut oisko mulla yleensä joku 3 päivää oikeaa vuotoa, ja sit perään pari tuhrupäivää, eli yhteensä sit n. 5 pv. Muistaakseni, ehkä. :D Ja kierron pituus ei oikeestaan koskaa oo ollut mielestäni vakio, kuitenkin 30 päivän kieppeillä ja vähän yli se on ollut silloin joskus kaukaisessa menneisyydessä, hehe. Ajattelin josko pitäisi aamulämpöjä mittailla, niin osaisi sit taas suurin piirtein sanoa, koska ovis on mennyt (jotta tietäisi koska raskaustestiä pitää ostella tai menkkoja odotella). Olis kyllä kiva jos ei tulis mikään hirmu pitkä kierto, vaikka toisaalta eipä sillä tärpillä nyt enää sit niin tulipalokiire oo, kun kerran kuitenkin esikko hoitoon laitetaan. :(

Gallup: Ketkä mittailee lämpöjä?
Itse oon mittaillut, mutten välttämättä just aamulla. Aika selkeesti sen yleisen lämpötilamuutoksen ainakin nyt näki oviksen jälkeen päivälläkin ja mielestäni n. viikko oviksesta nousi vielä lisää. Lämmöt laski lopullisesti vasta vuodon jo alettua, oli 37,3, vielä samana aamuna n. tunnin aiemmin, että siitä ei ainakaan itselläni voinut ennakoida tädin tuloa. Vasta sitten laski lämmöt kun täti oli jo talossa...

Ostin muuten greippimehua ihan pirruuttani, vaikka esikko saikin alkunsa juuri greippimehuttomasta kierrosta. Tää olis vähän niinkuin tällainen lumevaikutus ja itsesuggestiokeino. B)
 
Noppis- Ma juon usein greippimehua, kun siita tykkaan...viela ei oo tarpannyt siitakaan huolimatta...Mut jatkan juontia! :D

Lampoja en oo koskaan mittaillut, mulla menee helposti jutut overiksi ja yritan pitaa tan vauvahaaveen niin naturaalina, kuin mahdollista. Sit ne jutut pyorii ehka paassa hiukan vahemman?
 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Lampoja en oo koskaan mittaillut, mulla menee helposti jutut overiksi ja yritan pitaa tan vauvahaaveen niin naturaalina, kuin mahdollista. Sit ne jutut pyorii ehka paassa hiukan vahemman?
Niin joo no en itsekään mittaa siihen tyyliin kuin amerikkalaisissa leffoissa, että "kulta, minulla on tänään ovulaatio!", vaan käytännössähän lämmöistä näkee oviksen tapahtumisen vasta jälkikäteen. Joten jos useampana päivänä on lämmöt ylhäällä, sit voi "huokasta helpotuksesta", siinä on sit kaikki voitava jo tehty ja raskaus tulee jos tulee. Siinä mielessä se saattaa jopa helpottaa tilannetta, ja tietty helpottaa tossa kuukautisten odottelun ajankohdan tietämisessä jos kierto on epäsäännöllinen. Itse kun en kuitenkaan osaa ottaa tätä vauvahaavetta rauhallisesti, niin jos en yhtään tiedä, milloin testata, testaan kuitenkin joka päivä... Mut mitään raskautta ainakin omalla kohdallani on turha yrittää ennustaa lämmöistä, kun tosiaan se lämpö laski vasta sitten kun menkat oli jo alkaneet, ja siinä vaiheessahan ei oo enää mitään ennustettavaa...
 
AAM
hitsi ko mä oon ihan uuva nuitten ovistikkujen kanssa... pitkääkö nyt sit alkaa testailemaan ko nuo rättikset loppu jo viime la ja ne kesti sen viis päivää.... ? ja se kierto on mulla "normaalisti" ollut 28-30 päivää siis joku kaks vuotta sitten :D
mistä päivästä sitä voisi alkaa testailemaan, onko niinko nyt jo liian aikaista ? kun on niinko KP 11 nyt menossa ?
 
Moi.. nyt kp 7/32 ei vielä ainaka mitää tuntemuksi tms.. :D Mut mennää kuitenki sillä linjalla et tulee ku tullaksee ja eikä mitää yrittämisiä tms.
Maanantaina heti alkais mukavan pitkä päivä.. äähh :( 9-21 olisin töissä, kohta soittavat et olenko 12h vai en. mut muuten loppu viikko näillä näkymin ihan iltaisin 5h.
mut välillä tulee näitä pitkii päivii tosiaan.

no kohta vloppu, ihanaa! :heart:
ei vielä tietoja tullut siitä talo hommasta et kumman se kattoja valitsee!mua nii jännittää et en tiedä mitä täs tekee! |O
 
huomenna soitettava kysyttävä miten mulle palkkaa tulos liian vähä...ku yks palkkatodistus lähetettii nii sinä oli summa sit nyt tilitapahtumissa näkyy et paljon huomenna ois tulossa et aiva eri summa.
muutenki kaikenlaisia sotkuja tässä..

muuten saako teistä kukaa kodinhoitotukee?kuin pian tuli päätös?
 
Heissan!

Kiitos kovasti onnitteluista :) ei tätä vieläkää oikein usko... vähä mahassa nippailee ja menkkamaista jomotusta kyllä on. Ja palelu ja väsymys! Palellu oon iltasin jo jonkun viikon verran. Mut eipä haittaa kun tietää syyn :heart:
Taidan jatkaa jossain vaiheessa tonne odotus puolelle. Tietäs vaan et mihi pinoon alkais kirjottelee, kun yhen laskurin mukaan la olis 31.1 ja toisen 1.2. Pienet on mullakin murheet nykyään... :whistle: :snotty:

Mutta ihan tuhannesti ++++++++ tuulia tänne kaikille! :whistle: :)

:wave:
 
Biancalle onnea hurjasti ja tarrasukkia sekä kiitos plussatuulista. :) :flower:

Täällä tätsy viimein päätti pakata tavaransa ja nyt sit ootellaan vain niitä otollisia päiviä. En vain tiiä et millon ne on kun toi kierto näyttää muuttuvan pitemmäksi vain. Greippimehusta mä luovuin kun ei se näyttänyt auttavan. Yhtä vaikeeta oli ovista huomata kun tavallisestikin.

Ei sit nyt sen kummempia. Öitä! :wave:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
googlesta löytyy sellanen sivu ku mammaksi tai sellanen. siellä myydään kaikkea raskausjuttuja. sieltä löytyy myös taulukko millon täytyy ovista tikuttaa. kannattaa käydä katsomassa.
joo yritin käydä katsomassa mutta en luota siihen että kierto ois sitä normia 28-30 päivää mitä aikasemmin... sit funtsasin et viittiskö sitä JO nyt aloittaa tikuttaa... siis nyt tosiaan vasta 11 päivä menossa..
27 Päivää Päivä 11
28 Päivää Päivä 12
29 Päivää Päivä 13
30 Päivää Päivä 14

tos on sieltä mammaksi sivulta listasta niitä milloin pitäis.. aloitin ton mukaan nyt jo testauksen mut mtn ei oo liuskoihin tullut =/ no yrittänyt ei panna ;) :p tai ehkä pitäis .. :LOL: olenpas hauska.. no katsellaan.. !! plussatuulia kaikille.. :flower:
 
täällä eikai saa edelleenkää pupuilla.. miehelle iski stressi tästä meidän taloustilanteesta :| Olen määki iha rikki et hypin seinille et mitä täs oikee tekee tms.. ku rahaa seuraavan kerran tulee kesäkuun lopus. mut mulle pitäis kyl tulla kodinhoidon tuki tästä toukokuusta takautuvasti mut päätöstä ei vieläkää oo saatu!! |O

sais äkkiä päätöksen nii sais rahaa joha sit helpottais, mies saa ensviikon pe tilin.

Juttelin tänää miehen siskon kans. :heart: Ihana oli kuulla sen kokemukset synnytyksestä. paitti ne ei taida iha heti päästä kotii ku vauva oli aika pikkuinen ja sokeriarvot heittelee. :| Jospa se vielä iloks muuttuu!

mua vituttaa ynnä muuta... mies sit lähti muka tupakan ostoon, sit soitin sille nii onki tuolla n.21 km päässä kaverilla kahvilla mukamas! Just joo... :( :'(

vittu kaikki menee päi seiniä, tyttöki hereillä yhä! :'(
 
No se tais mun juhannusplussa mennä jo..
Ultrassa näkyi vain kolme tarpeeksi isoa follia :(
ja tiedä nyt et tuleeko niistä mitään.
Joka tapauksessa, punktio on maanantaina!!
Jännittää ihan sikana! Mutta ei muuta kun tulta päin ja
uus hoitokierros sit syksyllä jos nyt ei onnaa. Pakko alkaa valmistautua
epäonnistumiseen.. tämmöstä tää elo on. :snotty:
 
aurinkoinenäityli, ihan ensiksi virtuaalihali sulle. Teillä tuntuu olevan nyt kovin stressaava tilanne siellä päällä (talokauppoja jne). Voimia jaksamiseen, ja toivottavasti saatte miehen kanssa asiat puhuttua. Ei noi tupakanhakureissut iltakympin jälkeen oo kivoja, kenellekkään. Varmasti miehelläsikin on paha olla, kun on kaverilleen mennyt juttelemaan ja tuosta sun kiroilusta paistaa jo selkeesti stressi läpi.
Istu, huokase kunnolla ja keksi jotain hauskaa viikonlopuksi teille kolmelle, jotain mihin ei liity talokaupat, rahatilanteet tai vauvakuumeet. Pakatkaa vaikka eväskori ja lähtekää metsäretkelle, rantsuun tai jotain.

Hauskaa viikkistä :hug:
 
Noppis
Huomenta tytöt!

Olen tässä tutkaillut opinto-opasta ja miettinyt, mitenkäs niitä opintoja suorittaisi jos toinen lapsi tulisi keväällä. Saattais olla mahdollista, että jos toka lapsi tulisi huhti- tai toukokuussa niin voisin valmistua n. 9 kk aiemmin kuin jos se tulisi maaliskuussa - ne kurssien ajoitukset menee silleen vähän hankalasti, olettaen että kurssien ajoitukset olis vielä samat sit kun palaisin äitiyslomalta. Joutuisin siis ehkä toisessa tapauksessa olemaan kotona kauemmin pitämässä mammalomaa kuin toisessa. Mutta pitääkö tästä nyt sit miehelle kertoa? :whistle: Se varmaan sanois, ettei yritetä tässä kuussa sit ollenkaan. Se tietty toivoisi, että valmistuisin pian, jotta päästäis vihdoin asuntoa ostamaan jne. Mutta eikös toi lasten kanssa kotona vietetty aika oo vähän niin kuin laittais rahaa pankkiin? :heart: :xmas: Ja sitä paitsi, voihan olla ettei muutenkaan tärppää tästä kierrosta vaikka yritettäisiinkin.

Kuinka moni muuten on vielä esikon kanssa kotona ja moniko on palannut jo töihin/opiskeluihin?

Itse olen siis vielä kotona, mutta elokuusta palaan opiskelemaan ja tyttö menee osa-aikaisesti hoitoon (tosin maksujen puolesta kokopäiväisesti, mutta käytännössä pidän tyttöä siellä mahd. vähän).

Tyttö oppi eilen nousemaan itse istumaan. :D :heart: Tosin vielä aika sattumanvaraista, mut kuitenkin. =)

t. Noppis, kp3, yk2

iitukka Toivotaan, et onnistuis kuitenkin. :hug:
 
Huomenia!

Täälä oli galluppia, elikkäs en mittaile lämpöjä, enkä muutenkaan seuraa koska ois ovis. Pupuiltua tulee tasaseen tahtiin nii tärppää jos tärppää. Eka kierron aikana seurasin vähän liian tarkkaan ittiäni ja oireita, nyt tokan kierron aikana en aio olla nii tarkka. Haluan olla spontaani tässä vauvaprojektissa ;)
Nii ja Noppis esitti kysymyksen, olen kotona vielä esikon kans, ei ole mitään haluja lähtiä kouluuun,kun en etes tiiä mitä haluaisin opiskella. siks toinen lapsi ois ihan tervetullu. Jotenki hävettää, en ole vieläkään saanu ammattia, koulut keskeytyny millon mistäki syystä :ashamed: Mutta ehtiihän sitä myöhemminki. Todellaki haluan näyttää lapsilleni esimerkkiä että kouluja kannattaa käyä, ettei tuu tämmönen "väliinputoaja".... Noh nyt alko ahistaan...

Iitukalle peukut pystyyn!!!
 
Iitukalle peukut pystyssä :heart: . Galluppiin: Joskus oon yrittänyt lämpöjä mittailla mutta ei oo oikein mun hommaa. Ovista oon tikuttanut ja nyt käytän sylkitestiä. Tarkkailen limoja ja kohdunnapukkaa nyt yrittänyt opetella tunnistaan :LOL: . Vaikka esikoinen meni todella tekemiseksi (vajaa 3v.)nii nyt mulla ei oo niiin suuri stressi tästä asiasta, oon kiitollinen kaikesta mitä oon saanu! Totta kai sitä toivoo uuttakin tärppiä =) .

Hani Mä oon kotona edelleen esikoisen kanssa, äippäloma loppus heinäkuussa ja sitte jään kotiin ens kevääseen. Pakko hehkuttaaa.. mun mies jää isäkuukaudelle ja sen perään kesäloma!!!!! :p . Ensimmäistä kertaa päästään nauttiin kesästä yhessä oikein kunnolla :heart: , koska aikasemmin lomat on aina palanut työpaikan vaihoksen myötä.
 
Kiitos kovasti peukutuksista, nyt niitä todella tarvitaan! :heart:

Mä oon kotona ja aion olla niin kauan kun esikko täyttää kolme tai
kunnes tuleva kuopus täyttää. Vakitoimi odottaa mutta eipä ole töihin kiire.
 
Heipsan pitkästä aikaa! Tulin tuolta odotuspinosta vakoilemaan, mitä täällä puuhaillaan... ;)

Iitukalle tsemppiä ja :hug:

Bianca tuu kirjoittelemaan tuonne pikkukakkosen odottajien listalle, siellä meistä yksi on jo saanutkin kakkosensa ja muilla on la:t milloin kenelläkin, mulla itselläni 25.1.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Andie ja luumu 5+5
 
AAM
Gallup: esikko on 1v 3kk ja 3 vkoa :D töihin raahauduin joulukuussa :( jos ois taloudellinen tilanne antanut periksi niin oisin kotio jäänyt.. no ihan hyvin tuo on tuolla tarhassa pärjännyt kuitenkin, seuraa on ja viihtyy hyvin, virikkeitä varmasti enemmän kuin mitä minä olisin pystynyt tarjoamaan kotona ;) Kakkonen ko (aikanaan toivottavasti tulee) ajattelin jäädä hieman pidemmäksi aikaa kotia sit.. mut wiil sii.

Kohta alkaa hillitön pupuilusessio-yritys-tsydeemi-kututuokio kotona, peitot heiluu niin että pölypunkit juokseepi pakkoon !! :p :heart: :LOL:
 
no pitänee kait yrittää saada muuta ajateltavaa.. ja tuli postista oikee mukavasti kaikkee paskaa ja yllätyksiä niskaan et masentaa tää helvetti... :'( Kaikki menee päi mönkiä, nytki typy kiukkuaa ym.

Talosta ei ole kuulunut mitään,varmaan valitsivat sen toisen.z.--<zzzzzz
tuo äskönen oli typyn kirjottamaaa...

hirvee stressi päällä, joka suunnasta jotain...ens viikolla kyl menen kotiin ja olen ensviikon yksin siellä!! :( saan olla rauhassa kaikesta... postia en aio kattoa ku muutenki paskaa tulee sieltäki!saan ensviikolla keskittyä työn tekoon sekä teen tehtävätki ensviikolla neki sit altapois.
Kesän käyn töissä ja elokuussa toivon mukaan pääsen aloittamaan erikoistumisvuoden.
 

Yhteistyössä