PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL.3

Coffee81: Ovistestistä kyse.

jennip: 30 minuutin päästä luettu testi ei ymmärtääkseni ole enää luotettava, joten en luottaisi tulokseen.

Oma napa: Peittoja heilutettu eilen illalla. Toivottavasti se nyt sitten oli oikea aika. Tein vielä eilen illalla (ennen heilutteluja) testin ja se oli hieman haaleampi, mutta selvästi "positiivinen". Oikeasti se ei tietenkään enää positiivinen ollut, sillä testin ohjeissa lukee, että tulosviivan tulee olla vähintään yhtä vahva sen varmistusviivan kanssa ja sitä se ei enää ollut vaan oli vähän vaaleampi. Noh, ovis on nyt kuitenkin bongattu :D Jos nyt ei tällä kerralla tärppää, niin ensi kuussa on uusi mahis. Loistavaa, sillä ajattelin, ettei tästä minun kierrostani normaalia kiertoa saa tekemälläkään.

Jotenkin se vauvakuume on mennyt ohi. En tarkoita etten lasta ihan yhtä paljon halua, mutta jotenkin kun nyt tiedän, että se vauva (todennäköisesti) saadaan, kun sitä on kerta jo alettu yrittämäänkin, niin en enää samalla tavalla kuumeile. Olen jotenkin ikäänkuin jo saanut haluamani, kun on alettu yrittämään. Nyt jaksan odotella taas hetken, että tärppää. Tosin, jos vielä 6 kk päästä olen tässä pinossa, saattaa olla ääni kellossa kohtalaisen erilainen :kieh:

Olen myös saanut (minulle äärettömän tärkeästä ja rakkaasta) harrastuksestani nyt aivan uskomattoman hyvää palautetta ja nyt kun rauta on kuuma, tulisi sitä takoa ja lujaa. Kisoihin patistetaan jo nyt, mutta odotan vielä kevääseen. Kisaaminen tai edes kova treenaaminen ei onnistu raskaana, joten tuntemukseni ovat ristiriitaiset. Toki se vauva on nro 1 ja olisi ihanaa raskautua pian, mutta toisaalta nyt se pettymys sitten siitä, jos testi onkin nega ei ole niin suuri, kun on ns. "muutakin elämää".

Noh, kattellaan miten ämmän käy :D

täällähän oli parilla kovat laskelmat :D Samma här eli mä olen vielä hoitovapaalla ja olis toiveissa, ettei töihin tartteis mennä vaan jäisin sit suoraan äippälomalle. Alkaa vaan tulla hiukka kiirus, sillä mun tyttö täytti lokakuussa 2vuotta ja mun pitäs sit lokakuussa 2008 palata töihin.

Heipat taas!

Hoitovapaasta: Mä olen myös hoitovapaalla ja nyt on toinen jakso meneillään joka kestää 31.10.08 asti. Laki siis antaa mahdollisuuden sopimiseen työnantajan kanssa hoitojaksojen lukumäärästä. Mä pidän sen kolmessa jaksossa jos tarvis. Tietty jos vauva nyt tulis tai ens kierrosta niin se syntys elo-syyskuussa että äippäloma jäis kyllä hoitovapaan alle. Mutta työnantajalle ei käynyt lyhyempi pätkä.
Olipas sekava selitys.. :whistle:

Minunkin kaapistani löytyy jo valmiiksi 3kpl Mammaksi.fi:n raskaustestejä.. sitä herkkää mallia tietenkin.

Muuten ei "voinnissa" muutosta eli tätiä odotan kuumeisesti.
Esikkoa kun aloin odottaa niin täs vaihees oli jo selvät merkit havaittavissa. Mä tiesin ilman testiäkin olevani raskaana. Ja silti kotitestin tulos piti varmistaa labrassa. :D
Niin, siitä on siis tasan kaksi vuotta kun tulin raskaaksi :heart:
Muistanpa vielä että 1.12.05 ilmestyi tikkuun kaksi viivaa.
Huoh, jospa pian uudestaan.

Ja sitten tytöt niitä plussia kehiin oikein monta, jooko?
Mä puhallan vauhtia :whistle: :wave: :LOL:

Mulle sais sitten päivittää kp 1 :headwall: Niin vaan täti tuli eikä ollut yllätys kun niitä ovistuntemuksia ei ollut. Siitä tulikin mieleeni, että onkohan yleistä että aina ei ovuloi, vaikka ois muuten ns. terve?

:/ Melko paskat fiilikset, pojan kanssa oon kotona kun on kipeä, sitkeä virus peijooni... Teillä kaikilla tuntuu olevan kovin nuoria lapsia, olikos ketään, jolla ois jo 2-vuotias? Minä oon ollu heinäkuusta asti töissä ja täytyy sanoa, että ei oo hoitovapaata ikävä. Sitten uusi äippävapaa on ihan eri asia kun on se vauva :heart: Mutta meidän poika ainakin rupes viime keväänä jo hyppimään seinille kun en ollut riittävän mielenkiintoista seuraa. Eli seuraavalla kerralla voisin mennä töihin jo hieman aikaisemminkin , esim 1v jälkeen.

Eipä muuta, ei jaksa enempää, täytyy tää potutus (lue = v*tutus) ensin hävittää johonkin ennen kuin mieli taas nousee.

Muille paljon plussia silti +++++ :flower:

JoonanÄitille :hug: tädistä Meidän mies on aikaslailla 2v ja 8kk :eek: un vauva :heart: Muistan itekin kuinka iloinen olin kun pääsin takas töihin elokuussa 06 :D Mutta taas vois jäädä kotiin pojan ja vauvan kanssa :saint: :heart:
Pitää mennä kattoon lostia ja Jackia ;) :whistle:
Plussia :whistle:

Haleja tädin yllättämille :hug:
Eipä ihmeempiä muuten kuulu.. Käytiin kyläilemässä vähän kauempana, hirvee keli oli ajella.
Tänään on taas sohvaa tomuteltu :whistle: Ihmeellistä, ei tuu mieleen mitään kirjoiteltavaa :/ Joten päivitän listan ja jatkan Housen kattomista!
Plussaonnea toivottelen!! :D

Memmuli84, juu meidän tyttö on nyt 8½ kk. Nämä on siis ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen, nyt on kp 6. Ei ole ehkäisyä ollut tähänkään mennessä käytössä, mutta eipä nyt liiemmin yritystäkään... Ihan on täysimetyksellä menty paria viikkoa vajaa 6 kk asti, ja sen jälkeen sitten kiinteiden ohella, ei ole lisämaitoa annettu.

Meillä on myös tosi hoikka tyttö, 8 kk neuvolassa oli 69,3 cm ja 6,9 kg. 5 kk iässä ei meillä ollutkaan neuvolaa, mutta 6 kk neuvolassa oli 65 cm ja 6385 g.

Mä oon tuosta imetyksesta ajatellut, että jos vaan mahdollista jatkan sitä läpi raskauden ja sitten tandemina jos vaan tämä esikoinen vielä haluaa (jos tärppi käy pian, jos tässä menee vuosia niin sitten on tietysti eri homma), jos vieroittuu itse ennen sitä, niin sittenpä ei asiaa tarvitse sen kummemmin miettiä. Kuitenkaan en ennen 1 v haluaisi imetystä lopettaa, että voisi sitten suoraan siirtyä lehmänmaitoon... Tyttö on kyllä vähän sen sorttinen, ettei tissin syöminen ole suosikkilistan kärjessä paitsi öisin, joten saattaa olla, että vieroittuu itsestään melko helposti.

Mä olen vielä äitiyslomalla, joulukuussa jään kotihoidontuelle. Mulle se tietää vaan tulojen nousua, kun saan nyt minimiäitiyspäivärahaa. Helsingissä kun asutaan, niin kuntalisä on sen verran hyvä, että saan sitten n. 100-200 e enemmän kuussa :D Mulla on opinnot vielä kesken, eikä mitään kiirettä takaisin ole. Kotihoidontuen hakemukseen laitoin päättymispäiväksi sen, jolloin tyttö täyttää 3 v.

Pitäisi varmaan vähitellen mennä nukkumaan, mutta ei oikein väsytä. Meidän neidillä on yskää ja nuhaa, ja nukkuminen on mitä on, joten kovin levollisia unia ei ole tiedossa :( No, toivottavasti saisi edes vähän nukuttua.

Huomenia... |O Työpäivä tänään, mutta tässä kukun, vaikka voisin nukkua vielä! :headwall: :D

Eilen kävin gynellä ja sain Terolut reseptin puolen vuoden ajaksi! Aloitan kuurin vasta seuraavasta kierrosta, kun aina voipi olla toiveita... ;)
Hyvin lääkäri tutki ja kierto pitää saada normaaliksi, sekä painoa pois ainakin 12kg, ennenkuin voidaan harkita clomifeenihoitoa! :headwall: Kolmen kuukauden päästä kontrollikäynti eli näytön paikka meikäläisellä! Nyt jäi joulusuklaat syömättä... :LOL: :xmas:

Tänään kp27/28-40 ja lääkäri näki eilen ultrasta munasolun irronneen, joten hän arveli uuden kierron alkavan kp30-35.... ans kattoo sitten! =)

Ovista olen tikutellut, mutta vahvoja viivoja en ole saanut, mutta yritystä ollut, joten jälleen pientä jännitystä siis! ;)

Semmoista. Onko täällä kellään kokemuksia Teroluteista? Itse ekan kerran niitä pian käyttämään. =)

Mukavasti täällä ollut juttua.... menenkin lukemaan ja keitän aamukaffetta! :wave:

Tädin piinaamille paljon :hug: ja suklaata :heart: helpottamaan! Kohti seuraavaa yritystä!!!! =) :wave:

Hoitovapaasta.... itse olin koko jakson putkeen eli äippälomalta jäin hoitovapaalle ja nyt töissä! :heart: =) :wave:

Mukavaa ja plussaista viikonloppua!!!!! :flower: ++ :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower:

mantana: Itse aloitin Terolut-kuurin, koska kiertoni huiteli jo päivässä 42, mikäli en aivan väärin muista. Kierto epäsäännöllinen tällä kertaa todennäköisesti kierukan poiston vuoksi. Ehdin napata 2 pilleriä ja vuoto alkoi. Todennäköisesti olisi siis alkanut itsestäänkin aivan niillä nurkilla, mutta vahvisteen ja sykäyksen sai Teroista. Popsin niitä ehkä noin 5 päivän ajan, mutta lopetin ne omakätisesti, koska vuoto oli niin suurta, että koko maailma täyttyi punaisella värillä :LOL:
Tuloksena kunnon ovisviivat (löytyy edelliseltä sivulta) joten kaipa se kierto tasaantuu tai ainakin siihen taitaa olla nyt hyvät mahikset.

Heips, sef ! No hu sentäs ja mun pitää popsia niitä teroja 10 päivän ajan eli 10tbl! Saas nähdä sitten, kuinka runsas vuoto tulee... :eek:
Kiitos vastauksestasi! Ovista olenkin yrittänyt tässä kierrossa tikuttaa ja vain haaleaa viivaa. :( Lääkärin mukaan kuitenkin olen ovuloinut! Taidan ostaa sitten seuraavaksi digitaalisen testin! Lääkäri sanoi myös, jotta mahdollisuus raskautua terojen aikaan on, eikä näistä pitäisi olla haittaa semmoisessa tilanteessa... mutta tässä kierrossa en saa vielä aloittaa kuuria.

Jeps ja nyt puuron keittoon! Neiti pian heräilee ja sitten töihin! =) :wave:

Huomenta!

Tänne ilmestyi tätsy kylään eilen illalla/ yöllä. Muutamia päiviä liian aikaisin, mutta kuitenkin. Fiilikset ovat itseasiassa hyvät vaikka kovasti toivoin olevani raskaana. Nämä ovat vasta toiset menkat pillereiden jälkeen.

Nyt uuteen kiertoon ja edelleen ovistikkuja apuna käyttäen. Meinaan ostaa myös greippimehua ( mausta huolimatta ) ja juon ovikseen asti. Esikoinen tärppäsi toisesta kierrosta, jossa join mehua. Syön myös raskaus multitabseja. Liekö mehulla yhteyttä raskautumiseen, mutta tämä akka ottaa kaikki keinot käyttöön :D

Pitää aktivoida ukkokin uuteen kiertoon vaikka siinä suhteessa ei ole ollut koskaan ongelmia ;)

Mukavaa vkl kaikille :wave:

Tädin piinaamille iso :hug: ja tsemppiä seuraavaan kierrokseen!

mantana: mä kun lopetin pillerit aikanani niin kierto saatto venyä jopa sataan päivään ja teroilla saatiin säännöllinen kierto aikaan.
No, niitten avulla en raskaaksi tullut et siihen sit ne clomit avuks.
Eikä terojen aikana ollut vuoto normaalia kummempaa.

Hoitovapaasta vielä, mä viihdyn hyvin kotona, en menis töihin vielä pitkään
aikaan. Me kerhoillaan ja kyläillään niin tyttö saa seuraa ja äitikin.
Ja kotona on paljon tekemistä, meillä kun on yksi työntekijä niin on sit ruuanlaittoa ym ja kahviseuraa! =) Ja nämä kiireettömät aamut.. ihanaa.
Mä haluaisin olla kotona ainakin kun sitten juniori täyttää kymmenen. :whistle: Mutta se ei ehkä ole mahdollista.
Mutta niin me immeiset ollaan erilaisia ja hyvä niin.

Typyli menee huomenna päiväksi mummolaan ja mä aion pitää kunnon vapaapäivän! Eli löhöön sohvalla ja katton RAUHASSA telkkaa. :D
Viikonloppuja kaikille! :wave:

iitukka - Mä oon kanssa ihan samanlainen. Oikeesti mä viihdyn kotona ja tykkään käydä kerhoissa jne tytön kanssa. Toki teen välillä keikkoja omalle työpaikalle ja nautin kyllä siitäkin työstä! Meillä on tosin työnantaja niin tiukkana ettei kahta jaksoa enempää hoitovapaata heru... Nooh katotaan nyt miten tässä käy!

Ihanaa viikonloppua kaikille! Itse olen kaksi seuraavaa yötä töissä että se siitä "lomasta" :LOL: :wave:

Itse kun aloitin terot (kp huiteli varmaan jossain 80 tienoilla), niin söin ensin sen 10 pv, ja siitä sitten normaalisti alkoi parin päivän päästä menkat, mitkä oli ihan normit (jos niitä nyt normeja onkaan) ja sillain se jatkui. Nyt jätin terolutit pois ja katotaan, tuleeko menkat vai ei. Siis tiedän varmuudella, etten raskaana tästä kierrosta ole, mutta jännäilen, tuleeko tätsy ilman avustusta.

Joulukorteista oli täällä myös puhetta. Meillä on jo 3 eri kuvaussessiota takana ja niistä ei edelleenkään mikään ole korttikelpoinen kuva :kieh: Poika näkee jo punaista tonttulakin nähdessäänkin :LOL:

mantana: Mulla annostus oli tuplat, eli 1 tabletti aamulla ja 1 tabletti illalla. Eli tämä saattaa olla myös osasyynä runsaisiin vuotoihin.

Meillä nyt odotellaan ja ihmetellään. Nyt on jo oireita, mutta ei raskauden, vaan todennäköisesti virtsatietulehduksen johdosta :kieh: Juuri, kun siitä hiivahel*etistä päästiin eroon, niin nyt tämä. Vessassa juoksen pitkin yötä moneen otteeseen, aamulla nousin kesken kylvyn pois, kun tuli niin jumalaton hätä, jouduin myös keskeyttämään treenit vessassa asioinnin vuoksi :$

Mikäli ei ala tuntumaan kipuja, odottelen maanantaihin lekurin suhteen, sillä päivystysjonot eivät ole minun hermojani varten :LOL:

Viikonloppua kaikille,

Ihana kun on edes pieni kerros lunta maassa ja pakkasen puolella. Meillä on oltu vähän kuumessa ja nuhassa tällä viikolla, joten jouduin töistäkin heti parin viikon jälkeen pois olemaan, mutta kyllähän tuon nyt arvasi että tässä hoidon alussa niitä sairastumisia varmaan tulee.
Mutta vauva-asia kuulumiset...Täti varmaan saapuu alkuviikon aikana tai siis 100 %:sti tuon melkein voi sanoa kun ei paljon peitot olennaiseen aikaan heiluneet. Mutta ehkä se meilläkin kohta alkaa asia etenemään, koska kutsu hoitoihin tuli tammikuun puoliväliin, joten josko sitä siitä pääsisi alkamaan "kunnolla" jännäämään. Kun silloin varmaan vasta on jotain oikeita toiveita että plussaa tulisi. Vähän alkoi kyllä jänskään kun tuo aika tuli, meitä voisi olla ensi vuonna jouluna jo neljä. =)

Minä olen myös ajatellut neidistä yrittää kuvata joulukorttia, eilen ostin uuden tonttulakinkin että jos sitä kanssa jotain yrittäisi tänä viikonloppuna saada kuvatuksi. Luulen että siihen muutama sata otosta menee, mutta onneksi on nuo digikamerat :)

Mutta nyt kaikille mukavaa viikonlopun jatkoa ja plussatuulia!

mä otin kerhokuvien yhteydessä joulukorttikuvat niin pääseepähän helpolla eli joulukortit tulee tytön 2-vuotiskuvasta =)

En tiiä, mutta mulla on välillä sellainen olo, että voisin olla raskaana...Tissit on edelleen arat ja ne ei siedä kylmää ollenkaan, lisäksi on ollu hiukka etovaa oloa ja mahaa nipisteli eilen hassusti. No, tietty nuo oireet voi johtua Clomeista tai sitten ne enteilee tätiä, mutta pieni toivo elää...Pöhkö kun olen :ashamed:

Hyvää lauantai-iltaa!

:hug: Empulle

Taisin eilen unohtaa vaihtaa etusivulle päivämäärän, vai muutinkohan kp:t ollenkaan...? Sanokaa viisaammat, onko sunnuntain kohdalla päivät oikein.

Käytiin tänäänkin kyläilemässä, tytön mummolassa tällä kertaa. Koko päivä siinä vierähti, onneks on jo yöunillaan kun nukkui illalla pitkät unet ja autossakin vähän aikaa :/ Mutta nou hätä, pääsin koneelle istahtamaan :p

Ensi viikolla on jo tytön puolivuotis-neuvola! Nopeesti aika mennyt. Ei oo kohta vauva enää :( No, silläpä tätä vauvakuumetta pukkaakin. Tietenkin haluan toisen lapsen muistakin syistä. Pääsee aina käymään puntarilla, toiveena et ois ainakin kilo karissut omasta kropasta pois :heart: Tuntuu ainakin kun housut valuu jalasta jollei vyötä laita :D
Muutenpa ei mitään uutta, mahassa tuntuu repivää kipuilua, en halua yhdistää sitä vielä raskauteen. Ihan oman mielenrauhan vuoksi :) Jos ajattelen liikaa, niin kohta oisin kuitenkin tekemässä testiä :kieh:

Toivottelen kaikille onnea raskautumiseen. Jos ei nyt tärpännyt niin toivottavasti heti seuraavasta!! +++++++ :heart:

...aikaisin klo 6.45 herätty, mutta illalla nukahdettiin jo puol 10! |O
memmuli84 ainakin meikäläisen päivät ym tiedot ihan oikein! Luulis, jotta muidenkin olis oikein! =)
Tuplatekstit olet saanut aikaan tuohon edelle... ;)

sef 2tbl päivässä voi hyvinkin selittää runsaan vuotosi!

Tuolta haulla etsin ketjuja Teroluteista ja kaikenlaisia kokemuksia löytyy. Raskautumiseen ne eivät välttämättä auta, mutta voi auttaa tietysti oviksen löytämiseenkin. Varsinkin, jos ensin tikuttaa oviksen ja vasta oviksen jälkeen aloittaa kuurin?!?? Lääkäri arvioi kiertoani ja arveli, että ovuloin ennen kp15 päivää!!?!! Pari kertaa olen saanut kp 14-16 ovistestiin vahvat punaiset viivat! Nyt ajattelin kyllä tilata sen digitaalisen testin ja kokeilla nouseeko sarveen täydet merkit! =)

Eniten tässä nyt alkaa ahdistaa nämä kilot, joten tänään jälleen lenkille ja kevyttä linjaa! Herkut ja namit on nyt meiltä pois! Torttuja ja pipareita leivon tytön kanssa, mutta vain joulun tarpeiksi ja itse en niitä sitten syö! Suklaarasioita, jos paketeista ilmestyy vien ne vaikka naapurille!! :D :xmas:

caffee peukut pystyssä ja myös muille, jotka jännää loppukiertoaan!!! :wave:

Tuosta imetyksestä.... itse imetin tyttöä 1v9kk ikäiseksi, josta 5kk täysimetystä... moni sanoi, että saattaa estää raskaaksi tuloa, mutta imetys oli tosi ihanaa aikaa ja läheisyys tärkeää lapselle, että äidille! :heart: Mutta reilu vuoden meni ennenkuin loppui tisuista tihkuttelu ja varmasti itselläni sekoitti kierrot hormoonien sekamelska! Silti en päivääkään antaisi pois imetyksen ajasta! :heart: =)
Paljon on imettäviä kylläkin, jotka tulevat raskaaksi ja imettävätkin, mutta silloin maidon koostumus on muuttunut. Voi käydä jopa niin, että lapsi alkaakin vieroksua itse tisua, kun maku vaihtuu. :xmas:

Mansikka85 mitäs, jos sinulla siellä pieni yrittääkin pidellä seinistä kiinni!!?! Peukut pystyssä!!!! :hug: :wave:

Jeps ja itsellä siis kp29/28-40! Heh! Tuleeko piiiitkä kierto vai osuuko lääkärin arvio oikeaan, kun sanoi, että kp30-35 alkaisi menkat! Tisut vähän arat, mutta sehän nyt ei merkkaa mitään! Vielä ei ole menkkamaista jomotusta ollut, mutta hyvin vielä ehtii... :headwall: :ashamed:

Tavallaan olisi ihana nyt plussata jouluksi, mutta turha kait toivoa... :saint: :xmas:

Mukavaa sunnuntai päivää siis kaikille ja tulevaan viikkoon paljon plussa testejä!!!!! :flower: ++ :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: :hug: :wave:

Yhteistyössä