PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL.3

Täällä herätty ensimmäisenkerran jo 05.00. Sitkistelin sängyssä tunnin ja oli noustava ylös. Mies päivystää ja lähti puoli 6. Poika nukkui yön unelma hyvin vaikka yleensä nukkuu aina, mutta välillä on öitä, että heräilee itkuisena, mutta nukahtaa kun on hetken saanut olla sylkyssä paijattava :heart:

Pakkasin pojan eilen ulos nukkumaan. Vetäisi semmooset 5h unet :eek: !! Välillä piti käydä kurkkimassa, onko vaunuissa kaikki hyvin kun ei kuulunut pihaustakaan. Herättyään oli itse aurinko :D

Galluppi: Me ostettiin emmaljungan smart duo yhdistelmävaunut. Ollaan tykätty niistä tosi paljon! Työntöaisa on kätevä, renkaat on isot, joten kulkee talvella hyvin, kova koppa, jossa tilaa vauva olla sekä muutenkin erittäin käytännölliset!

Kovasti toivotaan, että olisi tärpännyt tästä kierrosta. Täytyy odotella kärsivällisesti ja katsoa ilmaantuuko tätsy vai ei?!? Eipä ole päivät vielä käsilläkään.

Mukavaa lauantaita kaikille :wave:

Huomenia! Tänne sitä näköjään taas piti tulla :D
Kylläpä jennip sun lapsonen kunnon päikkärit on ottanut! Meillä eilinen meni siihen et laita nukkumaan, ota pois ja laita kohta takas... Neljät pienet unet otti neiti, ihan kesken jäivät unet aina ja hirveällä huudolla sisälle! Mihin lie olis herännyt. Nyt ulkona -9 pakkasta ja huoli tarkeneeko vaunuissa. Pakkasin aikalailla vaatetta, villatakkia sun muuta..
Tänään vielä pitää tyydyttää leipomishimoa ja tehdä pitsaa =) Ja mies lupas sitten töistä tullessaan vähennellä muita himoja ennen kun karkaa illan viettoon :heart:
Aika epätodennäköiseltä tuntuu et voisin tulla raskaaksi. Tottakai toivon niin, mut silti :( Kun ei ole tietoa ovuloinko vielä enkä viel halua rueta sitä testailemaan. Noo, hiljaa hyvä tulee :p

Onnea Eliza :heart: Kato käy :eek: :D Poni noita pelkkiä vaunuja taitaa valmistaa enää Inglesina, nehän on vähän semmosia "nostalgiavaunuja" :D Pikaisen yhteeenvedon tuloksena voin sanoa että Emmaljunga voitti äänestyksen 0-100 :LOL: Itekin olen noita emmaljungia käynyt kuolaan ja ukkeli sano että muita ei osteta kun ne. Jäi niin huono maku niistä gesseistä :kieh: Mulla on siis vauvakuumeen lisäksi vaunukuume :whistle:
Ja sit valivali: Eilen illalla tuli alavatsa todella kipeäksi ja säteili oikein kunnolla selkäänkin :$ Särkylääkettä ja kaurapussia niin helpotti. Oisko ne nyt sit taa ollu ne kystat!? Mutta kun ne on vaivannu yleensä oviksen aikaan ja mulla menossa jo kp21 |O En haluis mennä gynelle! Viimeks kun kävin siä, sano vaan että ei voi tehdä mitään, särkylääkettä vaan :/ ja 90 eepiä kustansi |O
Jessus, toi poika on kohta tunnin riekkunu tuolla sängyssä :kieh: En tiedä mikä sillä on kun ei uni tule. Todella harvoin käy näin.

Onnea Eliza! :flower:

Nyt pitäisi olla meillä semmoista aikaa että vois tärpätä, siis mikäli edes mitään ovulaatiota tapahtuu vielä tässä kuussa... Yritystä on ainakin ollut ;) Sen näkee sitten oliko vai eikö ja osuiko vai eikö :)

Lapset kattelee piirettyjä ja ukko lähti käymään kaupassa. Ihanaa olla hetki ihan itsekseen. Vaikka onhan nuo kaikki ihania :heart:

Palaillaan!

Onnea vielä monta sataa kiloa Eliza!! :flower: :flower: :heart:

Tampereella asustellaan.
Vaunugalluppiin: Varmaan hankittaisiin käytetyt sisarusrattaat jostain huutonetistä.. Ei ois niin merkillä väliä. Nyt käytössä Ora Jovi airit ja ihan tyytyväisiä ollaan oltu. Olivat ainakin edulliset. Hyvin rullaa eteenpäin. :D Toivottavasti saatais antaa nämä kohta kiertoon miehen isosiskolle, heilläkin ollut vähän kuumetta ilmassa. :heart:

Tätiä ei näy.. kp 36/28-32.. Onni testillä viimeksi testasin kirkkaan viivanpaikan. Eli raskaana ei todellakaan olla.. Voisiko täti pian saapua, ettei kierto venyisi ikuisuuksia! |O Jos mennään jonnekin kp 50, sitten soitan lääkärille ja saavat määrätä jotain troppia säännöllistymiseen. Synnytyksen jälkeen oli yhdet kolmen kuukauden vuodot (johtui kuparikierukasta) , sitten parit normaalit ja nyt tuntuu sitten puolestaan venyvän. |O |O

Eliza - Paljon onnea plussasta!!!!

Vaunuista - Meillä on myös oran jovi air- yhdistelmät ja ollaan niihin enemmän kuin tyytyväisiä oltu! Todella hyvät täällä "maalla". Asutaan siis ihan etelä-suomessa, mutta maalla. Tupla rattaat saadaan sitten kaverilta lainaan jos sellaisia joskus tarvitaan. Esikonkin kanssa oli pitkään käytössä liina ja myöhemmin patapum. Jos tässä toinen tärppää niin esikko on silloin jo noin 2v ja kun nyt jo kävelee pitkiä matkoja niin sitten varmaan vielä paremmin?

Viikonloppusta... Ohh... Ollaan koko päivä juostu kaupoissa.. Ostettu maalia tapettia, listoja ym ym.. Keittiö, eteinen ja sauna joutui nyt pienen remontin alle. Ukko kulta tuolla vielä maalaa eteisen seiniä :whistle:

Ne "tyrkky" päivät on nyt takana ja sitten on vaan tämä odottelu ja kuullostelu.. Mitään ihmeitä tuntemuksia ei kyllä ole et saas nähdä.

Nyt pitää varmaan mennä vielä apukädeksi tonne remontti hommiin....! :wave:

Vaunuista: Meillä on (viime raskaudessa ultrasta kotiintullessa hetken mielijohteesta kirppikseltä ostetut) Quinny-juoksurattaat joihin saa ratasistuimen tilalle vaihdettua kovan kantokopan, eli niillä ei ole sit mahdollista vaikka lähteä ulos vauva vaunuissa ja taaperon väsyessä vaihtaa hänet istumaan ja nostaa vauvaa kantoliinaan. Kuten jo täällä sanoin, aion jonkinlaiset tuplarattaat hankkia bussi- ja kaupunkimatkoja varten vaikka 2v olisikin hyvä kävelijä, ei tarvitse sitten uhmakohtausten iskiessä kantaa huutavaa lasta ja samalla ohjata vaunuja vaan voi lukita valjailla rattaisiin..

Tein just ovistestin joka näytti kahta viivaa, joten toivottavasti ette tule mua täällä pariin seuraavaan päivään näkemään! ;)

Otin oikeuden omiin käsiini ja poistin muutaman listalta joista ei ole kuulunut mitään ja kp:t korkealla. Älkää suuttuko Mansikka85 ja Miiskamuuska. Jos olette vielä täällä, ilmoittakaa niin laitan teidät takaisin =)
Jospa Tyynellä testi näyttäisi positiivista pian. Oliko se miten herkkä testi? Voihan se olla et ovis on ollut myöhemmin ja sillä ei näy vielä :heart: Itellä laskettuaika siirtyi 5 päivää eteenpäin kun oletettu ovis oliki ollut myöhemmin. Tosin testi näytti hirveen aikaisin positiivista, rv3+1. En meinannu uskoa kun lääkäri sanoi et on 5 päivää pienempi papunen. Et ihme miten ajoissa tosiaan viiva tuli! Mut näin voi näköjään käydä...
Nyt vaan kiva kun en voi edes tädin myöhästymisen takia testailla, pitää vaan oireitten mukaan mennä. Ja montakohan sitä viel tulee turhaan tehtyä... Rahapussi tyhjenee :ashamed:
Meillä rauhallinen ilta ollut, tytön kanssa kahdestaan kotona kun kaveri peruutti tulonsa.. Tuolla pikkuinen sihnuttaa sängyssään kun äiti viettää laatuaikaa koneella istuen :LOL: Jospa ukkokulta ei kovalla ryminällä kotiin tulisi..
Jaa, mitä muuta.. En keksi enää mitään! Etusivulle tulee välillä laiteltua vaik mitä höpsöjä juttuja..
Älkää ihmetelkö, tällä mammalla joskus ruuvit löysällä :whistle:

Eliza Onnea kovasti :flower:

Tää taitaa painua pehkuihin, kun tuo rinsessa nukkuu taas niin levottomasti ,että jäi unet vähiin viime yönä. Nykyisin olen vielä töissä la ja su aamut, kun tuurari lopetti. Onneksi vasta puol kasiksi menen ja matkaa tuohon yritykseeni on 100 m :) . Öitä :wave:

Meikä on ihan silmät ristissä. Tyttö nukkui tosi huonosti yön, noin tunnin välein heräili. Tai en teidä heräsikö joka kerta, mut itki kuitenkin niin että piti rauhoitella... Ja nyt ei neitiä enää nukuttanut vaikka kuinka yritin huijata :kieh:
No, nukkuu seuraavan unet sisällä niin saan iteki vetästä unoset :D
En ymmärrä miten voikin olla sisällä näin kylmä vaikka patterit päällä ja ulkona on vähemmän pakkasta kuin eilen!
Ukko tuli yöllä kotiin, ihmeen hiljaa oli =) Toivottavasti ei hirvee kanuuna tule niin ei ihan tarviis yksin tehdä kaikkea :) Mut nyt pitää lähtee laittaa lisää vaatetta päälle et tarkenee!

Huomenta vaan kaikille!

On tää raastavaa! Mulla piinaviikko lähestyy, tai on meneillään, riippuu mihin vertaa. Viime kierto oli 34pvää ja sitä edellinen 30... :snotty: Eli periaatteessa vois testata jo ensviikolla. Olen kuitenkin päättänyt pitäytyä kovana ja testata vasta ensviikonloppuna jos punaista ferraria ei sitä ennen näy! Mulla on vaan yksi S-marketista ostettu testi joten sitä en aio hukata aikaisemmin, ei varmaankaan ole niin herkkä että vielä mitään näyttäisi.

Oireita (ainakin kuviteltuja) alkaa varmaankin kohta ilmaantumaan, tosi rasittavaa :headwall: Mahaa juilii varmaan koko ensviikon ym...

Memmulille voimia päivään, tiedän tunteen kun mies on kanuunassa ja lapsi on nukkunut huonosti! :hug:
Ja Elizalle onnea :flower:

Sunnuntai aamupäivää...
Mulle tuli vähän kummallinen tunne...
Nyt te ehkä pidätte mun tosi tyhmänä,mutta kerrompa silti.
Eli kun viimeks söin näitä primolutteja,mulla oli niin karsee olo,aivan kuin raskaana.Yökötti ja paleli ja hajut otti nenään...
Ja kuurin jälkeen vuotoo tuli,ei tullu,tuli...
Ni vähän mietin että oisinkohan ehkäpä ollu raskaana,joka on sitten hyvin alussa mennyt kesken.
Koska nyt oon syönyt 6 päivää primoja,eikä mulla oo mitään oireita,ei minkäänlaista pahaa oloo,ei yhtikäs mitään.

No,vastausta en tohon koskaan saa,mikä on ehkä hyväkin.

Tämmösiä tuumailuja tällä kertaa.

Jatkoja kaikille

Kyllä tämä tästä. Otin tunnin unet ja nyt kahvimukillisen jälkeen tuntuis hereillä olevan! =) Onneks meillä ei ukko käy ku kerran kuukaudessa. Iteki myönnän käyneeni myös samalla tavalla. Tosin vähän nätimmin olen tuota alkoa maistellut!
Ninnurainen voihan se olla mahdollista. En muista miten moni on ollut tietämättään (ja kuinka monta kertaa) raskaana! Iteki joskus mietin kun kuukautiset oli joitain päiviä myöhässä ja tulivat hirveiden kipujen kanssa. Auts...
Ensi viikolla taitaa olla useampia testaajia kopeasti listaa katsottuna! Jospa tulisi monta plussaa! :heart: :heart: :heart:

Sunnuntaita!

Jopas on tämä viikonloppu hurahtanut nopsaan, nyt jo sunnuntaissa mennään. :eek: Kyllä sitä ton ukkokullan pitäis mielellään kotosalla pidempäänkin, viikolla kun niin vähän ehditään yhdessä olemaan. Mulla mies siis niin kovin kiireinen töidensä ja harrastustensa kanssa, että yleensä kasin ysin pintaan illasta vasta kotona.
Kp:t siis vasta 6/28, joten pitkältä aika tuntuu, noh odotellaan..
Muillakin muksut nukkuneet huonosti, täällä sama homma. Tyttönen valvoi toissayönä pitkät pätkät ja viime yönä muuten vain heräili puolen tunnin välein. Joten nyt sitten silmät ristissä saanut olla koko päivän.. |O
Eipäs auta kuin lähtee päiväkahvin juontiin, tyttö kun nukkuu vielä päikkäreitään ulkona, niin saa rauhassa kupillisen juotua.

Oikein mukavaa sunnuntaita kaikille ja toivotaan paljon plussia ensi viikkoon!

:heart: haaveilija-08

Kaikille lasten kanssa valvoneille :hug:
memmuli Meillä oli mies kanssa eilen viihteellä pitkästä aikaa.. Puoli viideltähän tuo suvaitsi kotiin saapua.. :D Annettiin nukkua pitkään ja touhuttiin pojan kanssa omia juttuja. Oli kuitenkin ottanut kohtuudella, eli ei pahaa krapulaa. :D Nyt leikkivät keskenään tuolla olkkarissa. Viimeisin testi jonka tein oli toissapäivänä Onni. Vähän niinkuin apteekin oma. Ilmeisesti yhtä herkkäkin eli 25.. Ensi viikon keskiviikkona teen testin taas ellei täti tule.. Oishan se kiva jos oiskin vaan ollut myöhään ovis ja se plussa ois mahdollinen. En vaan enää itse usko tuohon, kun oon niin monta negaa/haamua/viivanpaikkaa saanut.. Pojasta raskaus näkyi heti kun menkat myöhässä. Oireita on edelleen, viime yön nukuin vati sängyn vieressä nieleskellen pahoinvointia.

Ovistesti tehty ja jälleen saan todeta, että onnistun saamaan vain negoja aikaan. Jouduin jopa "tuhlaamaan" 2 testiä, kun se ensimmäinen oli susi. Joskin sitten minutin päästä päätti sittenkin ottaa ja toimia. Lopputuloksena on siis tuplanega :LOL:

Toivottavasti teillä muilla sujuu paremmin B)

Mua mietityttää hiukkasen se, kun mun tissit on niin arat...Olleet jo 3 päivää tosi arat eli ihan koskee kuin niitä nykäisee ja sit niitä vihloo välillä kamalasti. En voi nukkua mahallaan. Ihme juttu. Ei mulla aiemmin ole tällaista ollu...Tietty jotain Clomien oireita...

Jospa se caffee enteilisi jotain ;) Mulla meni raskauden alussa samalla tavalla rinnat mielettömän aroiksi. Hyvä kun paitaa kärsi pukea/ottaa päältä! Ja miten kylmä ilma sattuikaan kamalasti..

Mahtaakohan tulla samanlaista itkeskelyä kuin viime yönä. Typy on nyt itkeny jo 4 kertaa, ja unilla vasta ollut 2h.. Huh huh.. Onneks ukko on kans käytettävissä, vuorotellen ollaan yöllä hoidettu neitiä. Rankkaa on, mut vähällä ollaan tähän mennessä selvitty =)

Kiva ku toiset saa jännäillä ens viikolla miten käy! Voi kun vois itekin, taitaa vaan tulla keksittyjä oireita kun päättää et nyt on raskaana :/
Mut täällä jännätään jos itellä ei ole aihetta :heart: :)

Ajattelin vain ilmoitella,että hengissä vielä ollaan.. Taustailen jonkin aikaa, nyt kun oon saanut vähän rauhoitettua tuota vauvakuumetta.. Tämä kierto on mennyt plörinäksi, joten odotellaan vain tädin tuloa, jotta päästäisiin taas tositoimiin..

Huomenta kaikille!

Täällä ollaan oltu hereillä jo ennen viittä, ja ei juurikaan nukuttu sen jälkeen... Ihan niin kuin pienemmissä lapsiperheissä :D Kävin silloin viideltä vessassa ja meidän ekaluokkalainen meinas herätä myöskin jo viiden kieppeillä, eikä saanut enää aamuyöstä nukuttua. Komensin sen sänkyyn kyllä, mutta kuudelta luovutin ja noustiin ylös... Meillä ollaan aina oltu aamuvirkkuja, joten ei sinänsä mitään uutta, mutta harvemmin sitä on enää tohon aikaan herätty...

Se hyvä puoli tuossa aikaisessa heräämisessä on, et tuntuu saavan paljon aikaseksi kun aamu on pitkä... Itselläni on tänään vielä vapaapäivä, joten kaupungille ajattelin lähteä shoppailemaan heti kun kaupat aukee =)

iitukka Mulle määrättiin niitä clomeja kun en ollut vuoden yrittämisen jälkeen tullut raskaaksi, eli tukemaan omaa hormooni tuotantoa. Söin niitä kyllä het kaks tbl päivässä ja ilman mitään seuranta ultria... Mutta eitosin ollut niistä meille apuja, ei sitten minkään laista plussaa ole tikkuun tullut tässä parin vuoden aikana. Nyt en kyllä enää niin herkästi testailekaan, kun kierrot tahtoo heitellä jopa reiluun 40 päivään. Nyt on onneksi tasaantunut ja pysynyt ilman lääkkeitäkin suht normaaleissa. Kesällä lääkäri tunsi endoa vasemmalla puolella ja laittoi sitten lähetteen sairaalaan lapsettomuuspuolelle ja sieltä sitten päätettiin tehdä laparoskopia ja munasarjojen aukiolotutkimus. Katsotaan nyt paransiko toi endon poltto raskautumista... lääkärit olis kyllä heti ehdottamassa rankempia hoitoja... mutta täytyy vielä miettiä...

Täällä taitaa ovis olla ohitse, kun viikko sitten oli kipuja molemmin puolin ja nyt on hyvin hiljaista oireitten kanssa. Taidan kyllä tällä kertaa tipahtaa korkeelta ja kovaa jos menkat alkaa, vaikka yritänkin pitää toiveet matalalla...

Onpas tänne kirjoiteltu paljon! =) :wave:
Aloitin työt pari viikkoa sitten ja ei aina meinaa keretä tänne kirjoittamaan, vaikka välillä pikaisesti lukaisemassa käynyt.

Oikein hirmuisasti onnea plussanneille!!! Ihanaa, kun saadaan lisää ihania pikkukakkos plussasia!!! Paljon tarraisia sukkasia pikkuisille ja voimia raskausajalle!!! :flower: :flower: :flower: :flower: :wave:

fosfori kyseli vaunuista ja meilläpäs oli/on edelleen vanhat hyvät Emmaljungat yhdistelmät, jotka hyvin palveli ja ne ostettiin käytettyinä! Tytteli niiden kolmas käyttäjä ollut. =) :heart:
Jos toivottavasti tarvetta olisi, niin nämä vielä menisivät seuraavallakin, vaikka hieman kulahtaneet ovatkin tai sitten ihan parvekevaunuiksi. =)

memmuli 84 Raskaudessa mietityttää.... raskausdiabetes ja puhkeaako sitten aikuistyypin diabetes lopulta... vauvan paino/kasvu, jotta ei olisi yhtä iso, kuin tytteli! :heart:

Vauva-arki meni meillä tosi hyvin :heart: ja muutenkin en paljon muuttaisi, paitsi tietenkin vauvalla ihana isosisko olisi tarjolla!!!!! =) :heart:

memmuli 84 Samaa olen pohtinut minäkin miten tuo sectiohaavani, jossa 16 tikkiä oli ja lisäksi vielä umpparihaavan arpi kestäisi masun venytyksen, mutta rasvauksella oma osansa varmasti! Kamalia juttuja olen saanut kuulla, mutta pelottelijoita aina riittää! :eek: Meidän tytteli syntyi suunnitellulla sectiolla ja kokemus siitä oli tosi positiivinen! Spinaalipuudutus oli hyvä! =)

Kp23/28-40 ja epäilin jo, ettei ovis tulisi, mutta nyt alkaa oireet jo tulla... :D Taitaa siis pitkä kierto tulla jälleen! :headwall: Torstaina aika gynelle, jollei sitten lakko ala ja peruvat aikani! :( :headwall:

Popsin minäkin B-vitamiineja, foolihappoa, beroccaa ja kalaöljykapseliakin välillä! Silti tuntuu, että väsymys vie välillä voiton tässä uudessa elämänrytmissämme! Tuota E-vitamiinia ja sinkkiä pitää harkita, mutta niitä on kyllä aikas lailla noissakin purkeissa mitä popsin! :LOL: Niin ja eikös E-vitamiini auta näköönkin??!! Näkee siis paremmin kaikki hailukkaiset viivatkin!!!! :D

Jokos teillä on joulukortit työnalla? Itse valokuvia tilasin, jotta niistä sitten värkätä kortteja! :xmas: Jospa ensi vuonna sitten kaksi tonttua olisi kuvassa.... :xmas: :heart:

Mukavaa alkanutta viikkoa ja tädin piinaamille ISO :hug:
Plussa onnea testeihin!!!! :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: :wave:

Moi!

Täällä pukkaa vähän alakuloa.. :( Täti pärähti eilen kylään ja jotenkin oon ollu sitte vähän maassa eilisen ja nytkin on semmonen ponneton olo. Tavallaanhan se on ihan hyvä, et sain tädin vihdoin kylään, nyt voi sitte lähikuukausina hahmotella vähän sitä kierron pituutta ja ovista. Mutta kyllä kai tässä salaa toivo, et olis vaikka vahingossa tärpänny jo. :ashamed:

Huomenta!
Melkein hyvin nukuttu yö takana, pari kertaa typykkä tahtoi itkeä, mut aamua kohti helpotti =) Nyt taas unilla jä äippä missäs muuallakaan kuin koneella! :whistle:
mantana kirjoittelitko joskus sectiokokemuksia tuolla jossain odotuspuolella? Kun muistan iteki laittaneeni jotain ja taidettiin samassa sairaalassa käydä päästämässä vauvat ulos? Jotenki nimimerkki jäi mieleen! Mulla kans oli spinaalipuudutus ja oli alakroppa varsin tietämätön kaikesta! Mulla on muute kans umppari leikattu, tosin jo kauan ennen raskautta. Tuleekohan jo kohta 13 vuotta täyteen... Sille ei tapahtunut mitään, ainoastaan loppua kohti muutama raskausasrpi lähti tulemaan pystyyn!

Tsemppiä Pilkkis :hug: Jos haluaa jotain positiivistä ajatella niin tietää nyt ainakin että "omat hormonit" osaavat hommansa jälleen! :heart: Mulla ne ei ole vielä hoksanneet miten pitäis raskauden jälkeen toimia :/

Joulukortit on kokoamista vaille valmiit. Tilasin kuvia neitistä jolla on punainen mekko ja tonttulakki päässä =) Ihania tulee. Valokuvaus oli vähän haastava. Naurettiin ukon kanssa et pitäisikö tehdä kuvasta jossa toinen itkee, oli niin huvittavan näköinen toinen =) Ei oikein aluksi tykännyt kun äiti laittoi lakin päähän ja sohvalle vielä laittoi.. No, pienellä pelleilyllä sain nauramaan sitten :p

Täällä on ulkona +2 astetta. Ei hirveenä tekis mieli ulkona käydä vaunuilla ajelemassa kun tarttuu renkaisiin hirveet lumipallot! Mut hyvää se tekis. Joka päivä oon täs parin viikon aikana käyny tökkimässä vaunuja kauempana kuin takapihalla :)

Nyt pitää lähtee kattoo onko sämpylätaikina jo kohonnut. Nälkä kurnii mahassa kun päätin odottaa tuoretta leipää :D

Yhteistyössä