**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**

Ai niin sitä mun pitiki kysyä...Imettääkö joku vielä esikoista? Kuinka montaa krt/pvä?
Onko tässä vaiheessa imetyksellä vielä kuinka paljon vaikutusta raskaaksi tulemiseen?

Esikoinen kuitenki 1v jo, yöllä imettämisen lopetin 10kk ikäsenä. Varmaan jotain 4-6krt imetän päivän mittaan. Nyt oon alkanu antamaan tavallista maitoa tissin sijaan ajatuksena et sais imetystä vähennettyä mut ei oikein meinaa sitä välissä kelpuuttaa... Menee vaan leikkimiseks sen kans :whistle: Meinaa olla vähän semmonen tissimies tuo poika... :D
 
Viimeksi muokattu:
kikka: Joo tosiaan ei kannata menettää vielä toivoa. Mulla tuli ekassa raskaudessa kiinnittymisvuotoa tai jotakin vuotoa n. viikkoa ennen kuin menkkojen piti alkaa. (pyyhittäessä jäi rusehtavaa paperiin.) Nyt tässä viimesessä tm:ssa en huomannut.

ON vielä lisää: Nyt alkaa tuntumaan tuttuja oviskipuja. Limat vielä puuttuu.. Jos huomenna laittaisi vielä varmistuksen. Tänään tuskin mies innostuu, mutta aina voi yrittää. :D
 
Mirage Mielenkiintoinen tutkimus. Täytyykin nyt sit aloittaa kylvö hyvissä ajoin ja harrastaa parin päivä välein niin olisivat valmiina odottamassa.

Täällä on hiukan hiljentynyt kyllä. Mutta toisaalta kun mullakaan ei ole mitään oireita vielä niin lähinnä kommentoi sit muiden juttuja =) Lukemassa kyllä käyn säännöllisesti =)
 
Hei naiset nyt loppuu tuollainen mun nostaminen taaisin sinne pilviin!!
Mähän nimittäin päätin että jos ei kiinnittymisvuotoa tule niin en ole raskaana niin voin tämän viimeisen viikon olla kehittämättä niitä oireita.

Dpo:ta en tiedä, mutta jos ovuloin niin luulen sen tapahtuneen viime viikon alussa kun silloin oli niitä vähäisiä limoja ja kipuja.

Esikoisestahan mulla oli kiinnittymisvuotoa ( luulin että menkat alkaa etuajassa vaikka olin jo ihan varma että olen raskaana ) mutta tiedän kyllä ettei sitä aina tule/ huomaa jos tuleekin.
Koitan vaan kehittää jotain selviä merkkejä siihen etten ole raskaana niin pysyy tämä oma pää paremmin kasassa :D
 
Kikka mulla ainakin se kiinnittymiskipu oli kirjaimellisesti kun ois sukkapuikolla pistetty, sellainen tosi tarkka kipu. Ei mikään jomotus tai yleinen kipuilu alamahassa vaan ihan selvästi tuolla syvällä sisällä hitaasti mutta varmasti tuntunut puikkaus :D Kaksi sellaista tuntui ja kestivät ehkä 10 sekuntia molemmat. Siitä pari päivää niin yöllä alkoi heikottaa kun nousi vessaan ;) Mulla oli ovis viime keskiviikkona ja nyt dpo 7, eli pari päivää jos maltat niin testikin voisi jo näyttää ;)

Joo en sitten tiedä tuosta tutkimuksesta, että miten tosissaan kannattaa ottaa. Ihan se oli jossain pätevässä paikassa tehty tutkmus jne, mutta minä en ainakaan siihen ovisplussaan lopettaisi tuon takia ;) Kai se pointtini oli, että vaikka ajoitus ei osuisi ihan päivän päälle kohdalleen, niin jos kaksikin päivää aikaisemmin on ollut touhuilemassa, niin joka kolmas tulisi raskaaksi :)
 
**********Keskiviikko 24.11.2010**************

MUKANA:

Iines83.................. poika10/09.................. kp 39/32-34 *yk 4
Hannaliina..............tyttö 05/10................... kp 38/30 *yk 3
Jarenah..................poika 10/05................. kp 25/30 *yk 4
Kellukka..................poika 03/08................. kp 25/29-30 *yk 2
Viola-85..................tyttö 03/09.................. kp 25/n.29-30 *yk 1
onnenkipuna............poika 12/06................. kp 22/28-30 *yk 1
Danone81...............esikoinen 08/09............ kp 21/?? *yk 1
Salaisiahaaveita......esikoinen08/09.............. kp 21/?? *yk1
Lyyli*......................poika 09/09.................. kp 21/29-31 *yk 7
Mirage...................tyttö 11/08.................... kp 21/27-28 *yk3
Kinkula...................poika 09/09.................. kp 20/28-34 *yk 5
Matilda-08............. tyttö 04/09.................... kp 20/26 *yk 1
Collins.................... .................... kp 20/26 *yk 4
JiiMii82...................poika 08/06.................. kp 19/30-31 *yk 5
Majj......................tyttö 06/08.................... kp 17/28-30 *yk 3
Salainen toive........poika 10/09................... kp 14/24-36 *yk 1
Pinkie86.................tyttö 01/08.................... kp 11/27-31 *yk 2
Minttumi................esikoinen 10/09............. kp 11/25 *yk1.
Dada......................tyttö 09/09.................... kp 10/35(-40)
Nokkostiina.............tyttö 11/09.................... kp 9/28 *yk 2
Heidi-80..................poika 08/08.................. kp 6/27-34 *yk 5
Tyty86.....................tyttö 08/09................... kp 5/30 *yk 4


Vauvaqme..............?................. ................ kp?
LocoKako................esikoinen 11/09............ kp? *yk?
Viuhti10..................esikoinen 03/10 ........... kp?
HekkuLiini...............esikoinen 07/10............ kp ?/28-32
Tiitu87....................?............ .................... ?
Kristiina81...............poika 11/08.................

TAUSTAILEMASSA:
Kuu-mami
riina82
miimuli24
kuukai
juuri
Joole………………….. esikoinen 06/09
Colatin................... poika 02/2005
Kamomilla -81........ tyttö 12/08
kikka89.................. tyttö 08/09
MT79.................... esikoinen 10/08
Jumima
kr80...................... esikoinen 11/08
Ninnu-liini.............. tyttö 02/09
MonalizaQ
Annemari
Vouhis................... poika 01/03
Tinker_................. esikoinen 05/08
waaka................... esikoinen 09/08

HAAMUILIJAT:


:heart:PLUSSANNEET 2010::heart:

Marraskuu: Marsu-82 (yk1), skorpioni07 (yk2), teddybear82 (yk4), Hemari (yk3)
Lokakuu: neito84 (yk4), Bretagne (yk3), Nepsus (yk2), Sanmoc (yk14), T:nmuru (yk1), Brianna (yk5), Nunnu-79 (yk3), Heinäkuu (yk1), Milja-85 (yk3), kukkaiskeiju (yk3)
Syyskuu: Koiramamma (yk 3), Heissu (yk5), Jopatu (yk 5), Diipeli (yk 2), Minsku82 (yk33), Itkuiita85 (yk2), Jasmi- (yk1), Neito84 (yk4)
Elokuu: rocket (yk 1), PaaPaa (yk 2), Yaden (yk 1), tatskattu (yk 2),Shistin (yk4), nereida, sirpaleina, sofku
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)
katso liitettä 11692
 
Viimeksi muokattu:
Noniin nyt on sitten mun vuoro tulla näiden oireitteni kanssa…Täytyy kyllä sanoa että osa ei ole kuviteltua mutta suurella todennäköisyydellä johtuu jostain ihan muusta kuin pienestä kyytiläisestä. Viikonlopun ja nyt alkuviikon on ollut maha niin turvoksissa ettei mitään järkeä. Tällaista ei ole koskaan ennen ollut. Pakko kulkea töissä housunnappi auki. Rinnat ovat aavistuksen turvoksissa ja nenä tukossa. Alavatsaa juilii myöskin ja kuukautiset pitäisi alkaa vasta ensi tiistaina. Alavatsalla myös välillä repäisyjä ja tuntuu välillä kuin olisi elohiiri vatsassa. Sitten on ollut etovaa tunnetta ajoittain ja vessassa saa juosta ihan vaivaksi asti. Sitten on sellainen outo olo olevinaan muutenkin. Esikoisen kanssa oli juuri tuo tunne että nyt olen raskaana vaikka kk poisjääntiin oli yli viikko aikaa. Nyt sitten kuvittelen tuota samaa olo itselleni. Sellanen juttu oli outoa että viime viikolla eräänä iltana peittojen heilutuksen jälkeen tuli tunne vaan että no nyt se oli sitten siinä ja raskaana ollaan. Missä vaiheessa voisi raskaustestit alkaa jotain tulosta näyttämään? eikö niitä ole sellasiakin jotka näyttää useampaa päivää ennen kierron loppua? Tässä nyt vähän omaa napaa…Tulen luultavasti tädin tuloon asti jauhamaan näistä oireistani.
 
Kiitos teille oviksen tunnistamis vastauksista. Kyllä oli apua. Se kipuilun kesto muo mietityttikin, kun kipuilut jotka joskus olen tuntenut niin kestää minuutista viiteen minuuttiin, ja sit kun mä jonkun puheista olen joskus käsittänyt, että oviskipu kestää pari päivääkin:O Tästä hämäännyin. Mut nyt vaan tarkkailen itseäni :D. Nyt kp 64 ja odotan seuraavaa kiertoa, jos sillon pääsisin jyvälle.
Limoja minullakin tullut ja niistä olen koittanut jotain päätellä. Mutta tässäkin kierrossa limoja tullut kahteen eri otteeseen ja ei yhtään vuotoa :confused:. Ovistikkuja on turha käyttää ... siinä loppuisi rahat jos useamman kymmenen päivää testailisi :|
 
Kristiina Mulla oviskivut kestää 3-4 pv =( Tässä kierrossakin alkoi 2pv ennen ovista ja loppu dpo1... ei ole kivat kivut!nyt lähti oikealta koska se puoli oli paljon kipeempi,viime kierros oli vasen...kaikilla ei noita kipuja edes tule.Nyt Dpo5(FF muutti nyt tuon oviksen pvn siihen mitä itsekin ajattelin) alavatsaa särkee ja tissejä välillä vihloo mut ei juuri muuta...ajattelin testata dpo10 ku omat synttärit =)
Lämpöjä olen myös seurannu ja oli viime keskiviikkona 36,07 ku torstaina nousi 36,71! Lämpöjen mukaan ovis olis kyllä ollu jo keskiviikkona ku oviksen jälkeen lämmöt vasta nousee,mut mulla kävi perjantaina lämmöt 36,53 joten siitä sit varmaan laskee vasta....ja tän aamuinen lämpö on 36,83,mittaan tuon aina aamulla heti ku herään ja olen vielä sängyssä =)
Yritän olla ressaamatta oireita koska niitä on ollut joka kierrossa ja raskautunut en ole...

PLUSSATUULIA!!!!+++++++++++++++++++++++++++
 
JiiMii Mitä mittaria käytät noiden lämpöjen mittaamiseen ja mistä sen löysit? Minulla on ihan tavallinen apteekin digikuumemittari, se antaa vain tuon kymmenyksen tarkkuudella. Tuollainen sinulla oleva, joka antaa sadasosatkin, olisi kiva :)

Matilda Lupaavalta kuulostaa :) Toivotaan, että tunne pitäisi paikkansa. Noista herkistä testeistä ainakin täältä löysin kaupasta rfsu:n puikkotestin (valko-violetti pakkaus, siinä punaisessa on ei-niin-herkkiä liuskoja), jossa sanotaan, että viikkoa ennen menkkojen alkua voisi testata. Peukkuja :)
 
Matilda
Mulla kans oli jotenki tunne et oon raskaana ja olin kumman rauhallinen. Ku oon kuvitellu olevani raskaana niin oon ollu ihan täpinöissään testiä ostamassa (joka tietty on nega ollu...)
Lupaavan kuulosia oireita sulla...

Oviksesta...
Hiukan hämäävää ku mä ainaki tunnen ovulaatioon liittyviä jomotuksia monta päivää... :confused:
Niin mistäkös sen tietää mikä päivä se on... Entä miten niitten limojen kanssa jos semmosia bongaa?
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa taas täällä. Piti ottaa pieni aikalisä;) Hauska nähdä, että moni on tällä välin raskautunutkin! Ihanaa:)

Meillä siis taitaa olla menossa yk 4 ja nyt mennään kp 20/26. Ovistestissä sain plussan, jes;) Se saatiin "hyödynnettyä", toivottavasti ei jää ainoaksi plussaksi tässä kierrossa... Ehdin käydä jo gynelläkin tossa välillä kun osui väliin yksi tosi pitkä kierto, 43 päivää. Muuten ovat olleet luokkaa 25 -28 päivää. Nyt ovis oli tosin vasta kp 17 ja jos kierto jää alle 28 päivän, niin luteaalivaihe on kyllä ihan liian lyhyt. Täytyy sitten vaan soitella uudestaan gynelle niin saa reseptin lugeihin, joista on toivottavasti apuja.

Plussatuulia kaikille!
 
Salainen toive Oletko kokeillut ovistestejä? Kun se ovis voi kipuilla ennen ovista (kasvukivut), juuri sen aikana (irtoamiskivut) ja sen jälkeen (keltarauhasen kipuilu). Tikku auttaisi hahmottamaan, onko sinulla kyse mistä noista vai useammasta.

Nuo limat ovat kanssa tosi yksilöllisiä, mutta pääsääntö on, että se muuttuu kierron edetessä ensin maitomaiseksi/voidemaiseksi, sitten kirkkaamaksi ja runsaammaksi ja vetisemmäksi, ja sitten ovulaation aikaan erittyy sellaista kananmunan valkuaista muistuttavaa limaa. Kun ovis on ohi, niin limat loppuvat. Sitten taas tädin lähestyessä monella alkavat runsastua.

Jos paperiin pyyhkii limaa ja testailee sitä, niin mitä venyvämpää lima on, sitä hedelmällisempää se on (siittiöt elävät siinä pitempään). Parhaillan tuo ovislima (jota voi tulla muutamasta tunnista useampaan päivään) voi venyä paperista/sormien välissä useita senttejä ilman katkeamista. Esim. tuo voidemainen taas monesti vaan lähmää sormenpään, mutta katkeaa heti. Sori ällöilyt, herkimmät :)
 
Mirage
En oo kokeillu enkä aijokkaan. Mies sais siinä vaiheessa hepulin :LOL:
Tekemällä ku ei kuulemma olla tekemässä mut mä kyllä niin tahtosin pian raskaaksi. Esikoinen sai alkunsa heti kun mahdollisuus annettiin niin ei malttas oottaa...
Mut kiitti vastauksesta kuitenki. Pitää varmaan vaan pitää huoli et makkarissa on toimintaa ku jomottelut alkaa :D Tuon sun vastauksen perusteella ovis sitten olis ollu varmaan su ku sillon tuli viimesen kerran limaa... Mietin vaan et onkohan se lima voinu olla sittenki vaikka eilisen päivän mällejä, vai voikohan ne muuttua semmosiks... :x Tänäänki jomotellu mahaa mut mitään limoja en oo huomannu, pitää toivoo et se ovis sitten oli viikonloppuna ja sitä ennen ja sillon tuli kyllä pupuiltua...
 
Kuulostaa siltä, että ovis oli sunnuntaina :) Kyllä niitä mällejä voi tulla seuraavana päivänä, mutta tuo ovislima on ihan selkästi väriltään kirkasta ja tooosi venyvää, että ei sitä niihin sotke ;) Tuo nyt jomottelu voisi sitten olla sitä keltarauhasen jomottelua. Toivotaan parasta :)
 
Hei taas kaikille :wave: Täällä kans menossa tää piiiiitkänpitkä viikko ennen menkkoja joita toivottavasti ei tulisi! Eipä juuri mitään oireita ole ilmaantunut. Tähän asti aina niitä itselleni olen taidokkaasti kehitellyt, mutta nyt oon onnistunut olemaan tosi rauhallinen, vähänkö oon ylpeä itsestäni :)
Tähän mennessä lyhin kierto on ollut 29 päivää, mutta nyt tiedän, että kierron pitäisi olla lyhyempi, sillä ultrassa kp 15 ei enää näkynyt merkkiäkään oviksesta ja gyne veikkas, että noin 2-3 päivää aiemmin se olis ollu. Nyt vaan odotellaan, ei ainakaan tarvi tässä kierrossa miettiä et jos se olikin myöhemmin. En tikuttanut nyt ovista ku se saa mut aina stressaamaan ja sitä nyt olen koittanu välttää. Jos vaan suinkin pystyn niin koitan olla myös tekemättä r-testejä, ehkä kuitenkin kivempi jännittää loppuunasti, eihän tässä enää montaa päivää ole. Veikkaan, että joku dpo 8 menossa ehkä. Kyllä nyt sais jo tärpätä kun yk 7 jo menossa! Pidetään peukkuja. Ihanaa kun on muita kenen puolesta voi jännäillä myös! Nyt plussat kaikille joululahjaksi tai toivottavasti jo pikkujoululahjaksi :D
 
Apuva.

Mua paleltaa ihan sikana, kokoajan täristää kun on niin kylmä...? sit mua kusettaa koko ajan, vakka en olisi juonut mitenkään erityisen paljon...? Nälkä on jatkuva, vedin äsken OIKEESTI PELLILLISEN PANNUKAKKUA! siis oikeesti KOKO pellin.Eihän nyt kukaan normaali ihminen syö kokonaista peltiä pannukakkua, hei haloo! raskausoireita?! alan vähän jänskäämään..... kaikista pahin on tää palelu, oon ihan horkassa ja pojankin peittelen niin tiukasti unille, että se herää ihan hikisenä... :D et vissiin mä oon ainoo joka palelee. kertokaa miten maltan olla testaamatta liian aikaisin?!?! :)
 
heippa.
Pikaiseen tulen vastailemaan tänne edes jotain, neiti nukkuu rauhassa nyt tällä hetkellä, ette arvaakkaan että meillä sairastetaan sitten ihan kunnolla, neiti ollut kohta 2viikkoa räkätaudissa ja nyt viimesiset 3 päivää kuumeessa(pahimmillaan melki 40 astetta) ja ollaan rampattu lääkärissä arvuuttelemassa, no keuhkoputken tulehdukseen saatiin lääkkeet ja 2 päivää syöty ja edelleen kuumeilee, tänään aamulla käytiin hakemassa tipat kummankin silmän tulehdukseen ja nyt illal viel päivystykses toteamassa korvatulehdus. Kyllä pientä ihmistä koitellaan :( kamalaa katsoa kun rakkain sairastaa. Mutta onneksi on kyse "normaaleista taudeista" joiden pitäisi lääkkeillä pian mennä ohi. <3
Mutta siis oviksesta: Mä tunnen oviksen tosi vahvasti sellaisena jomotuksena ja juilimisena mahassa ja limoja tulee PALJON.
joulusta: Me käydään aattona mun isomummolassa syömässä aamupäivästä ja sit mennään sen jälkeen mun porukoille ja ollaan varmaan yötäkin, mun sisarukset tulee kans ja toinen isomummo ainakin. Anoppilassa käydään aatonaattona tai sit joku muu päivä. Kaikki asutaan n.20km säteellä toisistamme, että ehtii käydä vähän siellä sun täällä :)
Lahjoja en oo vielä hommannut, vähän miettiny jo tosin :)
Nyt taidan lähteä nukkumaan, kun neiti edelleen ihme kyllä nukkuu hiljaa.
Palaan asiaan edelleenkin sitten kun enemmän aikaa ja jaksamista.
Heippa :wave:
 
Täällä on monella taas lupaavia oireita! Toivottavasti tulis taas pian plussa uutisia meidän pinoon! :flower:

Itse viettänyt hieman hiljais eloa tässä kierrossa.. Jospa ens kierros pääsis taas kunnolla tositoimiin ! :) Kirjottelin tossa aikasemmin, että nyt jäänyt peittojen heiluttelu hieman hiljaiselle, niin joku kyseli auttaisiko asiaan etten kertois tässä kierrossa milloin se ovis ois ollut.. Eipä auttanut, ja sen takia lopulta kerroin että nyt olis aika, HALOO :D Mutta tosiaan tässä ollut vähän kaikenlaista, etteipä ole suuri odotuksia tälle kierrolle, melkein toivon että menis ja reilu viikko ja pääsis taas kohti uutta kiertoa. Anteeksi taas omanapaisuus.. :popcorn:
 
salaisiahaaveita: Sun oireet on just samat ku mun! Siis oon aivan täysin jäässä melkeen koko ajan, paitsi sit jos oikeen rupeen jotain tekemään niin tule kamala hiki. Sit tänään söin niin paljon ruokaa et mieskin jo vähän huomautti. Ja sit illalla vedin vielä just ennen iltapalaa kokonaisen valmiin lihaperunasoselaatikon! Ja siihen siis hetken päästä 3 leipää päälle :D Taitaa tässä raskaudessa tulla kiloja vähän enemmän ku ekassa jos tää näin jatkuu :) Jahas, pitäiskös sitä mennä jotain syömään... ;) plussatuulia!!
 
salaisiahaaveita: Lupaavalta kuulostaa!!! Tiedatko mika dpo on menossa? Heh, huomasin etta meilla on samanikaset esikoispojat, sama kiertopaiva ja sama yk menossa. Ja eiko sullakaan ole varmaa tietoa kierron pituudesta?

Vasta dpo 3 menossa kun se ovis oli vasta kp 18, blaa...Taidan testata su 5.12 kun dpo 14 jos ei tatia nay ennen. Kaapissa on viela 9 normaalia r-testia ja yksi digitaalinen :ashamed:, olen siis varautunut pitkaan yrittamiseen vaikka esikoinen tarppasi heti. Tuolla digitaalisella testasin esikoisesta dpo 12 ja naytti positiivista. Kolme paivaa myohemmin tein tavan testin ja oli vasta suht hailakka viiva..Panikoin silloin ja tein taas uuden testin 4 paivan kuluttua ja viiva oli vahvistunut...ja tein viela yhden digitestin muutaman paivan kuluttua jotta nain etta naytti pregnant 3+...Hullu mika hullu!!!

Haa, salaisella toiveellakin oli sunnuntaina ovis, jokos sina olet miettinyt paasi puhki testausajankohtaa? :p
 

Yhteistyössä