**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**

O-ou, mulla on olkapääkin kipeä. Olen vaan ajatellut sen johtuvan siitä kun käytin koko päivän lehtipuhallinta ja on nuo lihaksetkin siitä kipeät. Tässä kopiona kohdun ulkopuolisen oireista :O

Kohdun ulkopuolinen raskaus on myös melko yleinen kipujen syy. Oireita ei välttämättä pysty paikallistamaan jommallekummalle puolelle vatsaa. Tyypillistä on kuitenkin olkapäässä tuntuva pistävä kipu, joka johtuu vatsaonteloon vuotaneen veren aiheuttamasta palleahermon ärsytyksestä.

Tällöin tila on vakava ja vaatii nopeasti leikkausta.
 
Kinkula: :hug:

Vouhis: Mulla ainakin noi prisman/citymarketin liuskatestit näyttänyt aina oikein.

Mua kans kiinnostaa millaisia ovisoireita muilla on ?

Tänään kp 27/28-30 ja taas testattu nega ! No ei kyllä ole minkäänlaisia oireitakaan. Tai koko viikon ollut pääkipeä , mutta sekin voi johtua mistä vaan.. Mutta olen 99,9% varma että täti kurvaa viikonlopun aikana paikalle.. :|

Lähden tänään naisten kanssa tampereelle koko viikonlopuksi, joten musta ei varmaan pariin päivään kuulu mitään. Ilmottelen kun täti saapunee.. :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Vouhikselle tsemppiä lääkäriin, hyvä että sait ajan! Tulethan sitten kertomaan mitä lekuri sanoi. Pidetään peukkuja ettei olis kohdunulkoinen!!

Majj, hauskaa viikonloppua, kyllä tekisi hyvää itsekullekin tuollainen a) naisten kanssa hömpötys ja b) pikku tauko tältä palstalta :D...

(.) rauhoituin jo :D. Tietty surettaa että ikäeroa tullee yli kaksi vuotta, mutta ei voi mitään. Nyt pitää keskittyä imetyksen lopetukseen, itkenpä siis sitä vaihteeksi :).
 
Eilen oli kp1/29-31 ja yk 7 alkaa...aika surkeena olin taas. Yllätyin vähän itsekin. No pitäis kanssa se lääkäriaika soittaa gynelle. En muista mihinaikaan kuusta sinne kannattikaan mennä, mutta taidan mennä oviksen aikoihin ku ajattelin sitä ultrausta pyytää. Näkis siitä sitten jotain.
 
Kinkula:Pahoittelut tädistä,se mokoma sais aina kurvailla muualle:(
Vouhis:Tsemppiä lääkäriin,toiv.kaikki on hyvin!

No omaa napaa,vaikka ei mitään uutta kyllä oo,kp 22 ja edelleen alavatsaa nippailee ja vihloo välillä,ja tissit kipiät:)menkkojen pitäs alkaa ilm.14.11,viel ois aikaa ennen ku vois testiä tehdä,vaan oispa kiva tehdä plussatesti isänpäivänä;)
 
**********Perjantai 5.11.2010**************

MUKANA:

Kristiina81...............poika 11/08................. kp 45/36 *yk 2
waaka....................esikoinen 09/08............ kp 42/30-40 *yk 8
Tinttu.....................poika 11/08.................. kp 34/29-31 *yk 2
Tinker_..................esikoinen 05/08............ kp 33/27-28 *yk 13
JiiMii82...................poika 08/06.................. kp 31/30 *yk 4
majj......................tyttö 06/08.................... kp 27/28-30 *yk 2
Marsu-82.............. poika 09/09................... kp 22/32 *yk 1
pinkie86.................tyttö 01/08.....................kp 22/27-31 *yk 1
teddybear82...........tyttö 11/09.....................kp 22/30-32 *yk 4
skorpioni07.............poika 06/08.................. kp 21/31 *yk 2
heidi-80..................poika 08/08.................. kp 20/27-30 *yk 4.
iines83.................. poika 10/09.................. kp 20/32-34 *yk 4
Hannaliina..............tyttö 05/10.................... kp 19/30 *yk 3
Vouhis....................poika 01/03.................. kp 18/29 *yk 1
Dirty Dancing..........esikoinen 07.................. kp 15/26-32 *yk 7
tyty86.....................tyttö 08/09................... kp 14/30 *yk 3
hemari...................tyttö 10/09.................... kp 14/32 *y k3
Jarenah..................poika 10/05...................kp 8/30 *yk 4
Kellukka..................poika 03/08................. kp 6/29-30 *yk 2
onnenkipuna............poika 12/06.................kp 3/28-30 *yk 1
danone81...............esikoinen 08/09.............kp 2/?? *yk 1
salaisiahaaveita......esikoinen08/09...............kp 2/?? *yk1
lyyli*......................poika 09/09.................. kp 2/29-31 *yk 7
Kinkula...................poika 09/09...................kp 1/28-34 *yk 5

LocoKako................esikoinen 11/09............ kp? *yk?
Viuhti10..................esikoinen 03/10 ........... kp?
HekkuLiini...............esikoinen 07/10.............kp ?/28-32
tiitu87....................?............ .....................?

TAUSTAILEMASSA:
Kuu-mami
riina82
miimuli24
kuukai
juuri
Joole…………………esikoinen 06/09
Colatin..................poika 02/2005
Kamomilla -81.........tyttö 12/08
kikka89...................tyttö 08/09
MT79.....................esikoinen 10/08
Jumima
kr80.......................esikoinen 11/08
Ninnu-liini...............tyttö 02/09
Collins
MonalizaQ
Annemari

HAAMUILIJAT:

PLUSSANNEET 2010:

Marraskuu:

Lokakuu: neito84 (yk4), Bretagne (yk3), Nepsus (yk2), Sanmoc (yk14), T:nmuru (yk1), Brianna (yk5), Nunnu-79 (yk3), Heinäkuu (yk1), Milja-85 (yk3), kukkaiskeiju (yk3)
Syyskuu: Koiramamma (yk 3), Heissu (yk5), Jopatu (yk 5), Diipeli (yk 2), Minsku82 (yk33), Itkuiita85 (yk2), Jasmi- (yk1), Neito84 (yk4)
Elokuu: rocket (yk 1), PaaPaa (yk 2), Yaden (yk 1), tatskattu (yk 2),Shistin (yk4), nereida, sirpaleina, sofku
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)
 
Viimeksi muokattu:
Dodii hemaria hieman jelpin ja päivitin listan =)

salaisiahaaveita laitoin sulle tuohon kp2 ja yk1,ok? vai vieläkö menkat jatkui vai oliko vaan joku välivuoto?

Kinkula pahoittelut tädistä,varmaan se kohta kurvaa tännekin...aina kova pettymys kun ei tärppääkään :( varsinkin jos oireet on ihan selkeet...
Lyylille kans pahoittelut :hug:
Seuraavassa kierrossa me plussataan,sovitaanko näin!!!?ei ku nyt mie ajattelin et en ressaa ens kiertoo tai ainaki yritän...

Vouhis tulehan heti kertoon mitä lääkäris sanottiin ja hyvä että sait ajan näinkin nopeasti,tsemppiä ja pidetään peukut ja varpaat pystyssä jotta kaikki olisi kunnossa!

Majj toivotaan vielä et täti ei kurvaa ja eihän sulla ole päivätkään viel täynnä ;) joten mahiksia on...

ON ei tätiä viel......eilen olin nyrkkeilemäs ja potkaisin niin tuntu et maha repee...olin ihan varma et plussaan tänään mut EI ja mie en voinu pitää näppejä erossa testeistä:kieh:
tänään sit varmaan alkaa vuoto,selän/mahan alue on jo neljättä pv kipeenä joten nyt sais jotai tapahtuu et pääsis uuteen kiertoon...Ihanaa sain asiat selvitettyä ku meillä on siis yhteishuoltajuus ja poika vk/vk systeemillä,päivähoidot 20pv/kk ja minä olen maksanu suurimman osan,nyt sain selvyyden ja sen voi tehdä niin etää isälle lasketaan erikseen tuo 10pv hänen tulojen mukaan koska sopimuksessa lukee että puoleksi menee maksut(ja isä ei ole töissä tms, joten ei ole maksanu ku osan..)...Noh nyt helpottaa koska hän saa maksaa oman osansa ja mie maksan vain sen 10pv mikä minulle kuuluu =)))jotain helpotusta tähän päivään :D
 
nyt vaan ihmettelen ku laskin tuolta ovulaatiolaskurin kautta niin tuli eri lukemat ku viimeks,siis TÄ.........laitoin ne kolme edellistä kiertoa ja tulos oli tämä
Kuukautiskierron pituus;31pv
hedelmällisyys nousee 20.10 ja loppuu 25.10(ovulaatio)
seuraavat kk alkaa 8.11.
miten ihmees mie olen laskenu noita eli nyt siis menossa vasta 29/31!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!TÄ!!!!ja laskin uudestaan oman kalenterin mukaan ja niin todella on...eli mie olen testannu ihan liian ajoissa ja voi olla et tuo luulemani ovis on tapahtunu myöhemmin kun en enää testannu pvn 22 jälkeen :D eli toivoa siis vielä on!!!! =)
Sori omanapaisuus mut nyt mie kyl hämmästyin omaa tyhmyyttäni......
 
Mä kyllä teen itteni hulluksi kun kyttäilen näitä ns.oireita eli vatsan jatkuvia nippailuja ja särkyä ja vielä näin aikasin!:ashamed:varmaanki vois vielä oviksesta ihan johtua,siitä nyt vasta viisi päivää?
lisäksi ihan hirveesti palelee mutta muistaakseni aina ennen menkkoja:)

Eihän täs muute mitään mut kuulostelen aina liikaa tuntojani ja sit putoan kovaa ja korkealta: /
 
Piti tulla kysymyään: Te jotka mittailette lämpöjänne, osaako joku kertoa mitenkä ne menee, nouseeko vai kohoaako ennen menkkojen alkua vai miten?
Itsellä oli aamulämpö ( vai oonkohan kuumeessa) tänään 37,5 !! Yleensä huitelee 36,5 tienoilla..

JiiMii82: Totta niin kauan kun täti on poissa on vielä mahdollisuuksia, mutta kun olen hätähousu.. Kaikki tänne ja heti- tyyppiä! :D
 
Kiitos Jiiimii päivitysestä :)

majj: eikös tuo lämpö siis pitäisi laskea ennen menkkojen alkua. Siis niin, että oviksen jälkeen lämmöt nousee ja jos raskautuu niin ne pysyy ylhäällä, mutta jos ei, niin paria päivää ennen menkkoja lämmöt laskee. Korjatkaa muut jos oon ihan metsässä :)

Mites Vouhiksen lääkärikäynti, mitä siellä sanottiin?

).( ei mitään. Ovistestiin edelleen haalea haalea viiva.
 
kinkula: Pahoittelut tadista, aina yhta kamala ilmestys!

Vouhis: Aaks ja kaaks!!! Toivottavasti kaikki on ok!!! :eek:

Tama tati taalla on oikein tuhti tyyppi, herrajee, mista tata verta oikein riittaa!!!! Nooh, jospa nuo paikat nyt "puhdistusi" kunnolla. En oikein uskonutkaan etta voisin raskautua ilman naita ekoja menkkoja, ajattelin etta tuskin on riittavan paksua limakalvoa tarjolla (joo, siis mahan olen selvasti itseoppinut gynekologi..). Ja silta on vaikuttanut entisiin menkkoihin verrattuna (sori allotys teksti...), ei tule juuri muuta kuin verta.

Taidankin tasta varata itselleni ajan papa-testiin!
 
etköhän sä danone voi sen papanki tehdä itse kun oot itseoppinu gynekologi ;) vitsi vitsi. On täällä niin loistavaa itseironista porukkaa kirjottelemassa että mä suoranaisesti nautin lukea teidän juttuja :) Miten entisajan äidit on pärjänny ilman tällaisia palstoja...
 
hemari: Heh, juu eikun vaan jotkut salaattikauhat kateen ja topsipuikko!! No voi allotys minua!!! :LOL: Liian vilkas mielikuvitus...

majj: Niin minakin olen lukenut etta pitaisi ennen menkkoja lampojen laskea. Mulla tosin laski vasta menkkojen alettua, taitaa olla siis aika henk koht. Ellei ollu sitten km (taas itseoppinut gynekologi miettii kuumeisesti tatakin mahdollisuutta).
 
Pinkie aattelin just samaa, et olispa aika mahtava saada isänpäivänä plussa!! Meillä pojan kastepäivä oli myös viime isänpäivä :heart: Mut mulla pitäis alkaa noin 15.11 ja ku vasta kolmet menkat tullu synnytyksen jälkeen niin kierto voi olla vielä epäsäännöllinen, joten jos tätiä ei oo kuulunu siihen mennessä niin taidan vielä oottaa hetken (jos vaan millään maltan)... Sepä jää nähtäväksi. Nyt vaan EI oo oikein tuntunut siltä et vois olla paksuna...ei oo tissit arat, eikä oikein mitään muutakaan tuntemuksia sinnepäinkään...Voih, ekasta tiesin varmasti jo ennen testiä ku ei voinu nukkua yhtään masullaan ja selälläänkin joku kaiveli tuolla alamasussa... Ennen ei luovuteta ku täti tai plussa tulee. Aika menee vaan niin hitaasti...Noh, koittaapa keksiä viikonlopuksi jotain muuta ajateltavaa. Poika mummillaan hoitoon ja miehen kans urheilemaan, ulos syömään ja elokuviin. Oujee:p

Mukavaa viikonloppua kaikille!! :wave:
 
Heippa taas :wave: Palailin just sieltä lekurista ja nyt on olo jokseenkin epätodellinen. Mikään ei ole vieläkään varmaa, eikä muuta tietoa oikeastaan irronnut, kuin se että jos on kohdunulkoinen niin ainakaan ei ole vielä revennyt eli ei ole sisäistä verenvuotoa : /
Masua painellessa kohtu oli kipeä (no yllätys, sehän on ollut jo monta päivää kipeä...) ja lisäksi vasemmalta puolelta kylkiluitten alapuolelta. Sisätutkimuksen mukaan paikat on siistit, limakalvot ok.
Verikoe otettiin ja kuulemma koitetaan poissulkea nyt kaikki tulehdukset ja lisäksi katsotaan verestä se hcg-arvo. Ma:na joudun takaisin labraan, kun olin käynyt juuri pissalla ennen kotoa lähtöä ja multa katotaan klamydiakin :D
Verikokeen tulokset saan vasta ma:na, eli mä joudun nyt edelleen kärvistelemään vikonlopun yli epätietoisuudessa. Kipaisin kotiin apteekin kautta ja ostin apteekin oman sekä first signalin - jos vaikka testailisi nyt la ja su-aamuina kaiken varalta :whistle:

Summa summarum - se mun alkuperäinen ajatus mennä ma:na lekuriin olisi antanut vastauksen samaan aikaan, erona nyt sitten vaan vähän sairaslomaa. Voinpahan rauhassa kipuilla sohvanpohjalla muutaman päivän ja toivoa parasta, että verikokeessa se plussa olisikin. :)
 
Vouhis toivotaan tosiaan ettei mitään kohdunukoista ole:|vaan maanataina hcg lukemat olis hyvät;)tiedä vaikka plussaisitkin v.loppuna:)!
Jiimii en muista, että tikutatko ovista, mutta jospa ovis olikin myöhempään ja plussa ei vielä näy? Niin pitkään kun ei oo menkkoja ni aina on mahis plussaan:whistle:
Marsu ihana v.loppu tiedossa teillä miehen kanssa..myö ei olla päästy miehen kaa ku kerran leffaan esikon synnyttyä:ashamed:kun ei oo lapsenvahteja, mummot asuu 140km ja 800km päässä..ja tääl missä asutaan ei oo sukulaisia/kavereita jotka vois kahtoo tyttöä.

Voihan vittu, sanon nyt..toosa on kuiva ku sahara ja ovis pitäs olla muka v.loppuna:kieh: no ei näillä liukkailla ainakaa mitään ovistaa oo ees tuloillaanka..viduddaa ku pientä oravaa ku käpy jääty! Saa nähä miten käy..kai se siltikkin pittää yrittää herutella tolle ukolle, jos siltä vähän ees irtois jotain lempee..:snotty::LOL:mihinköhä on meikän ovikset kadonnu..naapuriin varmaan..hohoijaa!
 
Joo, taidan siirtyy taustalle..joka kuukausi tää säma narina mieheltä, kun ei jaksa seksiä harrastaa..pakkopulla..selvä, meillä viimeeks kuukaus sitte ollu säpinää makuhuoneessa..sitä enne kuukaus..eli 2kuukautta ja 2krt, onpas hieno saldo..tolla ei lapsia tehä. miulle riitti..haistakoot paskan nyt!Tuun sit takas jos meillä joskus tota seksielämää on..nyt tuntuu että oon yksin tässä kuumeilu projektissa..
 
Huomenta ja hyvää pyhäinpäivää!

Jiimii mikäs sulla on nyt tilanne? Oletko mittaillut muuten lämpöjä? Tosi hyvä juttu, että sait ton maksupolitiikan kuntoon =) Suurkiitos päivityksestä :flower:

pinkie voisiko olla kiinnittymiskipuja sulla? ;)

majj miltäs nyt tuntuu? Oliko lämmön nousu flunssaa vaiko jotain ihan muuta ihanaa ;)

danone ja hemari voi taivas teidän juttuja - salaattikauhat ja topsipuikot :LOL:

tyty voi itku mikä tilanne :( Vaikuttaa tosiaan siltä ettei miehesi oikeasti tässä vaiheessa lasta haluakaan, jos on tuo pupuilu noin kortilla. Voimia oikein kovasti ja toivottavasti pääset pian takaisin kuumeilemaan, eli miehesi muuttaisi mieltään :hug:

).( negahan sieltä tietenkin pärähti ruutuun, mutta se nyt oli itsestään selvää tässä vaiheessa. Pakko oli vaan "tehdä" jotain näitten oireiden takia. Verikokeesta raskaus näkyy lääkärin mukaan viikkoa ennen, eli senkin takia olisi ollut parempi että se olisi otettu vasta ma:na. Sohvalle mennessäni tuntui kuin puukolla olisi pistetty = todella lupaava oire :whistle: ja aamulla oli nenä aivan tukossa! Tissit tuntuvat raskailta ja aavistuksen kipeiltä.
Paha vaan että tuo kipu ja turvotus vaikeuttaa elämää. Herätessä ei ollut kuin paineen tuntu kohdussa, mutta hoidettuani hevosen alkoi taas särkemään. Vesiämpärin kanto ja kottareiden työntäminen ei kerta kaikkiaan tunnu hyvälle. Pelottaa se ulkopuolisen raskauden mahdollisuus ja sitten taas toisaalta se, että jos onkin ihan oikeassa paikassa ja silti on tämmöiset kivut jo nyt niin miten kipeäksi sitä raskauden edetessä mahdankaan tulla... Ikää mulla on kuitenkin mittarissa jo 36v., että ei tässä ihan parhaassa iässä raskautumisen kannalta enää olla : /
 
Viimeksi muokattu:
Vouhis: Tänään oli taas aamulämpöä 37,2 ja ei ole kyllä yhtään kipeä olo. Mutta en vieläkään usko raskauteen.. : / Seurataan tilannetta.Vielä kerkee täti kurvaan.. Illalla oli tosi turvonnut maha mutta muuten ei tunnu miltää..

Oli pakko tulla käymään täällä,kaverin koneelta ;)
 
Avauduin ukolle vähän tänään tästä vauva projektista..saa nähä mihin se johtaa, rupeeko makkarissa olemaan elämää vai jätetäänkö homma jäihin..se on nyt metällä, joten saa nähä mitä ilta tuo tullessaan..tänää ovisplussa, kaiketi..joten jos tänään ei ukolta mitään heru on turha ees kuumeilla tätä kiertoa..että olen kiukkunen ja masentunut..sori tää minä minä,mutta kun ei voi nyt muuallekkaan purkaa ja on niin turhautunut olo.
 

Yhteistyössä