**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL.15**

ainiin gallupista.. me ollaan kerrottu joillekki ja tietävät että meillä ollut yritystä, mm. anoppi+appiukko, mun porukat ja muutama mammakaveri tietää et siinäpä taitaa olla. turhauttaa hieman että kun ei se kakkonen tuu ja kun silloin tällöin joku kysyy et onko tulosta tullut. sanon ettei oo eikä se varmaa tuu. mut siit oon varma et ku se plussa tulee nii en hiisku kellekkään ennenkui se riski aika on ylitetty ja jos masu näkyy nii sit voin iloisin mielin sanoo et on tulossa. ekan kanssa oli sillee et ku sain tietää raskaudesta ja soitin miehelle töihin ekana, sehä oli puulla päähän lyötynä ja töiden jälkeen toi iso kimpun ruusuja mulle :) mut olihan se kerennyt soittaa omalle äidilleen uutisista vaikka sanoin ettei saa hiiskua kellekkään vielä ku alussa ollaan. mut ei siinä loppujen lopuks kauan mennyt ku muutki sai tietää varmaa viikossa oli et kaikki tiesi paitsi mun mummo joka sai tietää vähän ennen meidän häitä, sehä järkyttyi kuulemastaan. mut silti on ihastunut tuohon meidän rinsessaan.
mietin et miten tukkia miehen suu ettei taas lähe juoruamaan koko suvulle kun plussa on tullut... haluaisin pitää salaisuutena niin pitkään kui se keskemeno riski raja on ylitetty ja että maha näkyy ja neuvolassa käyty jne.. nii sit ehkä voi jo ootella et joko ihmiset tajuais et meille tulossa perheenlisäystä :D

anteeeks nyt meni liian pitkäks ja haaveilun puolelle... :ashamed:
 
Vastaukseni galluppiin: me ei olla kerrottu kenellekään, että yritetään toista. En haluaisi muualta paineita, kun tuntuu, että itsekin niitä niin kovasti koko ajan asettaa. Tietenkin se voisi olla kiva jakaa jännityksen ja mahdolliset pettymykset jonkun kanssa, mutta nyt vaan toi puoliso saa riittää.
Olen tässä odotellut tätiä tulevaksi ja eilen kaivoin ajankulukseni äitiysneuvolakorttini esille. Huomasin, että silloin kierto oli ollut n. 30 pv eli hieman laimensi sitä positiivista ajatusta, että luulemallani 28 päivän kierrolla voisi nyt olla jotain toivoa Koko ajan vain toiveet kasvaa, vaikka olin jo ajatellut, että tästä kierrosta ei mitään tule. Ei kyllä vieläkään ole oireita suuntaan eikä toiseen.
Tsemppiä kaikille jännäämiseen ja onnea plussanneille!!!
 
Moi,

mulla menossa kp 1...Hetken jo eilen illalla pienen ruskeen tiputtelun alettua toivoin, että olisi jotain tuhruvuotoa, mutta nyt asiasta ei voi erehtyä. Täti on saapunut! Kenenkään kutsumatta, hitto!!

:'(
 
:hug: tädin saapuneille! uutta kierrosta kehiin, jospa se joku kaunis päivä onni suo meille sen ihanan onnen tunteen että vihdoin se vauva tulisi!

meillä ei erikoista ku mulla ollu outoa pientä maha kipua eikä tädin pitäis tulla vielä edes. joten katotaan et miten päivät etenee ja saapuuko se täti sitten ensviikolla..
tympeetä ku on sadekelit muutaman päivän ollut :( nyt anoppilassa..
 
Galluppiin: Minä olen kertonut lähes kaikille mahdollisille että kakkosta yritetään :) Jossain vaiheessa kyllä varmaan kadun sitä, mutta olen niin kovin toiveikas ja odotan niin innolla...
Eilen hinasin miehen katselemaan kaksosten vaunuja vaikka tuo kovasti toppuutteli, että jos vaikka nyt yritettäisiin saada vauveli ensin alulle. Mulla siis esikoinen vasta 3,5 kk joten jos onnistun nyt pikapuoliin raskautumaan niin tarvitaan tuplavankkurit.
 
galluppiin:: Oon joillekin tutuille kertunu että vähän kuumeilen ja tänään sitten kerroin pillereiden lopetuksesta hyvälle ystävälle joka ei koskaan tuomitse =) Muuten en uskalla kun luulen että sukulaiset sais hirveen slaagin, ne oli jo sillon kun aloin ekaa odottaan että miten mä selviän... Hyvinhän tässä on menny, mutta en meinaa kertoa ennen kuin oon niin pitkällä että melkeen masu näkyy... :)
Ovista täälläkin odottelen, tikutin tänään ja haamu tuli että taitaa ovis siis olla tulossa, mulla ei kyllä oo kun muutama testi jäljellä niin en tiedä saanko oviksen tikulle mutta tietääpähän laittaa parin päivän päästä peitot heiluun! :D
 
Tulin nyt ilmoittautumaan tähän uuteenkin pinoon. :)

Näin ensiksi hurjasti onnea kaikille plussanneille :flower: .Nemun plussa antaa toivoa myös tälle pitkänmatkalaiselle. Tädin kohdanneille :hug: ja onnea seuraavaan kiertoon.

).( Olen aika varma ettei tästäkään kierrosta raskauduta. Me nimittäin oltiin viikonloppuna reissussa ja ovis tais sattua sit lauantaille. Reissussa ei peittoja heiluteltu lainkaan johtuen siitä että nukuttiin eri mökeissä. Ei se vireystilakaan sit iltasella ollu kaikkein parhain kun oli ensin päivän ollu ulkona. :) Joten odotellaan tätiä saapuvaksi tuolla kp 30-32 tienoilla.

Gallupiin: Meidän yrityksestä ei tiedä kukaan. Ajattelin kertoa vasta sit plussautumisen jälkeen. Kaikki kyselijät on saaneet saman vastauksen. Meillä pikkukakkonen on niin pitkissä puissa kuin vain voi olla kun en ole helposti sikiävää sorttia. On ainakin vielä vastaus kevannut kyselijöille. :) :)
 
täällä edelleen tullu ovis-testeissä vain haamua ja eilen ei mitään enää.alkaa tuntua siltä että noi ovis-testit on jotenki viallisia..toisaalta ei mulla ole mitään ovis-oireita oikein ollutkaan mutta ei mulla ne koskaan vahvoja olekaan ollut..no peittoja on heiluteltu silti säännöllisestin kaiken varalta.tai no joku ihmeen kumma olo mul on ollu jo muutaman päivän,kauhea nälkä koko ajan ja oon kyllä syönytkin ihan kiitettävästi,lisäks on väsyttänyt ja ollu hermot kireellä..no liekö ne johtuu mistään erikoisesta..
 
Hei sanka86, multa on tippunut yksi kp johonkin. Nyt on kp 27 menossa, eikä juuri tuntemuksia... Alamahaa on viikon verran juilinu säännöllisen epäsäännöllisesti ja viime yönä olin varma et menkat alkaa, mutta ei mitään! Tuota raudan makua on edelleenkin silloin tällöin suussa.
Perjantaina tein testin joka oli täysin puhdas nega, enkä kyllä muuta juuri odottanutkaan niillä päivillä.
Jos pe testais uudelleen, ellei menkat siihen mennessä ala.
 
nukuinpa pitkään 10 asti ja neiti heräs puol 11 et :eek: hurjaa!! mut no joo voi olla ettei neiti nuku päikkyjä tänään. edelleen mulla ollu ihmeelisiä nipistelyjä ja viiltoja. mietin eilen illalla myöhään että olenkohan syönyt jotain sopimatonta mies meinas et jos mä olenki raskaana.
mut katotaan saapuuko täti ensviikolla en usko että ois tärpännyt.

josko tuo nippailu enteilee tädin saapumista?vai oisko joku tulehdus?pitäiskö vaa odotella ensviikkoon sit et mitä se tuo tullessaan.
 
Heippanen! En nyt tiedä kuulunko varsinaisesti tänne, mutta kun kerta pikkukakkonen toiveissa olisi, niin enköhän.. Esikoinen (tyttö) syntyi 3/09 ja toukokuussa alkoi menkat, sen koommin niitä ei olekkaan näkynyt. :( Siksipä ei ole kiertopäivistä tai muista mitään hajua. Raskaana en vielä oo (vissii miljoona testiä innoissani jo kerenny tehdä ja aina pettynyt). Tyttö on vielä kovin pieni, mutta jostain syystä se vauvakuume vaan on tullut jo... :D
 
hiphei!

täällä on lomailtu.. päivitelläänpä vähän tännekin.. eli nyt (torstain puolellahan tässä jo ollaan) kp10/28, ei harmita, ku ei tuota viime kiertoo saatu hyödynnettyäkää mitenkää.. :p muutenki nyt lomaillessa saanu heittää vauvajutut narikkaan vähäks aikaa.. katotaan miten tästä eteenpäin jatketaan..

onnittelut plussanneille ja plussatuulia niitä toivoville, eritoten kanssasisarilleni pitkänmatkalaisille!!
 
päätin et jos teenki testin et saisin varmuuden tälle olo tilalle mut eihän se välttämättä varma tieto ole et mitä se tulos näyttää mut kuiteskin. mut epäilen et se on nega! sit jos on nega nii odotellaa sitä tätiä sitten et saapuuko vai ei. Huomen aamulla testin teen!
 
kuuluisinkohan tänne.. :) etsin omaa ryhmää =)
olen 20v nuori mamma, poju 4v ennestään ja pikkusta yrittämässä!
jätin pillerit (meliane) tammikuun 1pv ja sen jälkee kiertojen kanssa kärvistellyt :headwall:

alan pikku hiljaa olla epätoivonen kun menkat menny miten sattuu, tässä koko tän hetkinen kierto vuoristorata;
tammikuussa alkoi 4pv. helmikuussa 9pv. maaliskuussa 21pv. huhtikuussa 28pv. toukokuussa ei tullut, meni kesäkuun 2pv asti.. nyt sitten kärvistelen monien, MONIEN ovis laskujen jälkeen että olisiko tässä kuussa tärpännyt :heart:
sitä niin kovasti toivottaisiin!
 
niin ja piti laittaa vielä tämän hetkisestä olosta!
olen monena kuukautena ollut varma että tärppäsi, mutta niin ei ole käynyt, ei siis keskenmenoja.
tämän viikon aikana ollut palelua, rinnat kipiät, nenä tukossa, maha kipeä, väsyä :ashamed:
saapa nähä alkaako ne menkkarit!!
 
Nega tuli kuten arvelin joten nyt odotellaan ensviikkoa että saapuisko se täti!

nyt pitäs alkaa siivoileen, nurmikkoa leikkaan ni saa rauhassa viettää vloppua sitten. Mies meinas eilen et mul varmaa alkamas kohta ku oon huonotuulinen. Tietenki ku epävarmuus häiritsi mua jne mut nyt kuitenki helpotus ei auta ku nyt touhuta muuta ja unohtaa koko testaus asia että ensviikolla sit näkee mikä on tilanne. edelleen mulla on se usko ja toivo siellä kaivossa. Tosiaan ku jos se täti päättää tulla nii soitan ajan lääkärille/gynelle et tutkittais missä mättää.

Olis luullut et nyt ois tässä lomalla tärpännyt ku ei oo oikeen stressintekijöitä jne silti ei tapahdu mitään :'(

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Mä kävin eilen ostaa multitabsin raskaus-monivitamiini purkin.On ollu jotenki sellainen olo et olis tärpänny,vaik siis juu oviksenhan olis vasta pitänyt olla,joten lähinnä kai tää sitä toiveajattelua on..mut aloin eilen sitten popsimaan noita vitamiineja,ajattelin et jos olis vaik tärpännytkin niin ainakin saa kunnon vitamiineja jos ne vaik pitäis raskauden yllä.mut onhan noita vitamiineja hyvä syödä ihan senkin takia et yrittää raskautta..vaikka kaipa ne jotkut halvemmatkin merkit kävis ja sisältäis samaa tavaraa ja saman verran..mut kivan näkönen purkki maksaa..
oviksesta niin sitä en kyl tie et onko se ollu missä vaihees-toivottavasti jossain vaihees kuitenki-kun en mä noista tikuista saanu ku haamuja.täytyy ostaa ens kierrolle-jos nyt ei tärppääkään-jotain toisen merkkisiä.ainakin on peittoja heiluteltu joka toinen päivä täl viikolla et pitäis riittää olise ovis mikä päivä hyvänsä..joka päivä ei kyl ehdi eikä jaksa..meidän likka on sen verran vilkas ja eloisa että on äiti kyl aika väsyksis illalla..eilenkin piti ottaa tytön kans päikyt kun oli niin väsy..mut tänään jo vähän pirteempi olo vaik sää on kyl ihan tylsä,vettä sataa...
 
Ilmottaudunpa minäkin joukkoon =). Tyttäremme on pian 2v ja kaveri pitäisi likalle saada :). Kp 9/28 meneillään. Ehkäisyä on siis käytetty tähän saakka. Saas nähdä kuinka kauan menee ennenkuin tärppää. Esikoisen kohdalla meni keskenmenon kera noin puoli vuotta.
 
heips myös!
mä täällä ihmettelen että koska mulla se ovis olis pitänyt olla..tein vieläkin ovistestin.kp nyt sen 21 ja edelleen oli haamu mutta hiukan tummempi ku eilen..mies jo sano et oon kyl raskaana ku mulla on hirveä nälkä koko ajan,oon väsynyt ja mieliala heittelee..ja en tosiaan mitään jaksais tehä,muyt sain pakotettua itteni esikoisen kanssa pyöräilee oikein hikilenkin..ajattelin et siltä must kyl hiukan tuntuukin et voisin ollakin raskaana mut ei mul viimeks näin aikasin mitään oireita ollu,ne tuli vast viikolla 5-6.joten nää on varmaan vaan jotain muita hormooni juttuja..ajattelin myös et jos menkat ei ala kp 34 niin sit odotan viel niin kauan et on menkat viikon myöhäs..mut eiköhän ne vaan varmast jossain vaihees pukkaa ja sit sitä ollaan taas ihan pettyneitä joten parempi nyt unohtaa koko asia ja sit ku on ajankohtaista niin testailla! =)
 
Moi!

Tervetuloa uusille!

:hug: uuden kierron alottaneille ja negan tehneille!

sanka eikös siinä vitamiinipurkin kyljessä lue, että voi käyttää myös raskautta yrittävät? Muistelisin jotaa sellaista.. Se foolihappohan on sellanen, joka joidenkin tutkimusten mukaan auttaisi raskautumiseen.

Mä aloin mittailemaan aamulämpöjä. Oikeen exel-taulukonkin otin käyttöön. :) Mut eihän siitä mittailusta mitään tule, kun poika tulee aamulla usein meidän sänkyyn herättyään peuhaamaan. Ei siinä sit ne lämmöt ole enää oikeat..
Ovistestejäkään en ole kokeillut.. mä varmaan stressaisin niiden kanssa vielä enemmän ja jäisi koko ovis tulematta. :ashamed:

Me ollaan alotettu peittojen heiluttelu ;) Katotaan tuleeko sitä ovista edes.. Tuntuu että kroppa on niiiiin sekasin. Edellisen megakierron takia, usko vähän mennyt :( Varmaan testailen vasta jos kierto venyy yli 50 tai jos tulee jotaa selviä oireita.

Positiivisia tuulia!! Voi kun me päästäisiin kaikki pian odottajien pinoihin!! :heart:
 
heips.. onko täällä ketään paniikkihäiriöstä kärsiviä? mietin noita lääkkeitä vaan, kun en ole lääkärille sanonut, että lasta yritämme. Kahtena päivänä tullu niin kamalat kohtaukset, että tarvii jo vahvempia lääkkeitä, koko aika saa pelätä, koska tulee uusi kohtaus :( mut mietin vaan, että ei kai mun tarvii kokonaa lääkkeit lopettaa ku muksuu yritetää? pitänee soittaa lääkärille :headwall: anteeks tilitykseni :kieh: ovista en ole löytänyt =( ovuloinkohan mä ikinä? :LOL: :headwall:
 

Yhteistyössä