**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 12**

On teillä roiseja juttuja :LOL:

Mulla on ihan samoja ajatuksia uudesta raskaudesta...jotenkin itsekkin ajattelen, että koska poika oli erve, raskaus sujui upeasti jne. niin joko käy niin, että uusi raskaus menee kesken tai vauvalla on joku paha kehitysvika, jonka takia ei selviytyisi hengissä ja pitäisi itse keskeyttää :ashamed:
Vaikka sitä kuitenkin todella toivoo raskaaksi tulemista, silti on jotenkin tosi kyyninen olo koko asiaa kohtaan...onkohan tuossa nyt tolkkua, mutta jos joku ymmärsi pointin.
Ei ole naisena olo helppoa.

Stinkkikselle lykkyä Felcitasiin ja toivotaan ettei rakkopaineet ole liian suuret, jottei tarvihte alkaa jynssäämään kattopalkkeja :D

Täällä alkaa tulemaan kohti nuo piina päivät...jos ovis oli silloin kun sen kuvittelin bongaavani, niin kierto jäisi 29pv...eli olisi 9pv testaukseen :headwall: En kestä!
Tuli ohimennen mieleen tämä meidän päätös aloittaa yritys...mies hiukan silloin uumoili, mutta kun sanoin, että mitäs jos pitääkin yrittää yli vuosi, niin silloin kyllä harmittaisi ettei aloitettu aiemmin...ja mies olikin sitten samaa mieltä. Ja nyt tosiaan näyttäisi siltä että usempi kierto tässä pitää haaveilla uudesta kääröstä, mutta se on otettava mitä annetaan :D

Terveppä terve!

Tänne ei mitään uutta.Ei oo oireita ja menkat pitäs alkaa ens viikon ma-ke..,kait.Enkä kyl ala testaileen ku korkeintaan loppu viikosta,jos on tarvis.Eipä oo kyllä tikkujakaan..onneks :D
Ens kiertoon pitänee ostaa kunnon pussi tikkuja ku himotestaaja olen :ashamed:

Mieli on maassa!
Tänään lähettiin pojun kanssa kävelylle ja saman talon rapusta kauempaa tuli sekopäinen mies ulos...tappeli roskapöntön kanssa siinä ja yritin kiihdyttää vauhtia että pääsen ohi nopeasti. No mies sitten huomasi aikeeni ja lähti juoksemaan päin ja yritti potkaista kiertopotkulla päähän...sain onneksi väistettyä mutta likeltä meni. Sitten juoksin karkuun ja mies lähti perään huutaen aikovansa tappaa minut, jäi kuitenkin jälkeen ja jatkoi matkaansa pistäen muutaman auton ikkunan paskaksi...tämä henkilö oli selkeästi kamoissa ja soitin heti poliisit perään, sillä hetkeä aiemmin oli päässyt ekaluokkalaisia koulusta kotiin...toivotaan että saivat kiinni, kun sain annettua tosi hyvät tunnusmerkitkin. Tämmösiä tapauksia ei ole vielä ikinä tullut vastaan, ei ikinä ja kävelin sitten äidilleni tärisemään :'(

paapelo Apua..hirveetä etä tolllaista jouduit kokemaan.IIISo halaus sulle,varmasti jalkoja tärisyttää.

Täällä ei minkäänlaisia oireita.Paleltaa niinkuin aina.Yhtenä yönä heräsin siihen että kun mahallani nukkuessa tuntui mahassa jokin kova kohta ja tuli paha olo,että ihan piti sellälleen kierähtää...mutta tuskimpa se mitään on :(

Odotan vaan menkkoja että pääsisin kuseksimaan tikkuihin.

Aku
Tää ei voi olla totta!Vuosi takaperin mun äidillä todettiin rintasyöpä.Nyt olikin anopin vuoro sitten.Siltä leikattiin maanantaina leuasta kasvain joka oli pahalaatuinen eli imusolmukesyöpää :eek:

Saas nähä kuinka käy tän kierron.Ukko ja typy on menossa tuonne anoppilaan just mahdollisen oviksen aikaan :/

paapelo ja aku :hug:

------------------------------------------

Jaaahas leidit se on kp 27/27 eikä tätiä oo vielä kuulunut, mut vattaa nippailee oikee pirustas jote kyl se perkule sielt viel tuleee aaaarggghhh :headwall:

Voi karseeta Paapelo! Missäpäin asutte, pk-seudullako? Noi voi olla tosi arvaamattomia tuollaiset sekopäät.

Akulle ja läheisille voimia. Onneksi meillä on ihmeitäkin tekevä lääketiede :hug:

Nemulaiselle peukkuja! :wave:

Noppis
Paapelo, hui kauheeta. Onneksi teille ei käynyt mitään, ja toivottavasti ette törmää samaan tyyppiin toiste. :hug: Akulle myös voimia, toivotaan parasta.

).( Eipä taida paljoa olla toivoa tässä kierrossa, kun oon joutunut ihan hirveän taudin kouriin, influenssanko kenties sain tytöltä, en tiedä, mutta olo on kuin täryjunan alle jääneellä. Sen takia on ihan yksinkertainen pakko syödä roppakaupalla noita hedelmällisyyttä heikentäviä tulehduskipulääkkeitä (ja mahtaako sitä ovista muutenkaan tulla tässä kunnossa), ei voip mittään. Mutta johan mä oon 6 kiertoa niitä välttänyt kuin itse pirua, ilman mitään tulosta, joten... :D

Se on sitte kp 1/27-28 yk 16 hooooooohhhhhoijjjjjjaaaaaaaa :ashamed:

noppis juu mulla oli just tasan vuos sitten se influenssa, oli hirvee, ja sit jälkitaudiks ensin poskiontelotulehdus ja siitä keuhkokuume. Lepää hyvin ni säästyt noilta :) ja paranemisia :)

Nemu ISO :hug: ja Noppis myös parantava :hug:

Tinkerbelle:
Joo pk-seudulla asutaan...en usko, että enään törmään tyyppiin tai jos törmään niin voin hälyttää arsenaalini hätiin jos käyttäytyy uhkaavasti :LOL: Olen asunut täälläpäin jo niin kauan, että miehen ystävät ja perheystävät (miehet, jotka kaikki ovat jonkinsortin kehonrakentajia tai kamppailulajien harrastajia) ovat päättäneet että kaikki minun tutut ja sukulaiset kuuluvat "suojelu poliisin" valvovan silmän alle....
Siitä ehkä johtuukin että pahimmatkin öykkärit (nuorison pojat) sirkuttavat heippoja mennessään :LOL:

Luoja että pistää välillä siskolla vihaksi jos kävelee jonkun pojan kanssa ja sitten sieltä tulee 2m pitkä äijä kyselemään pojan tarkoitusperiä...ja sitten kukaan ei enään uskalla tulla käymään siskon luona :LOL:

Aika noloa loppupeleissä :ashamed:

ON:
Oireita juu on ja en voi niitä ehkä kuvitella, mutta vielä olisi 10pv testaukseen, kahtellaan kykenenkö :p

heips, enään kymmenen päivää kierukan poistoon...huoh menis jo aika...
Tuun sitten tänne tunnusteleen oireita teidän kanssa :D

Ku mulla alkaa just menkat tuon kierukan poiston aikoihin, eli saan heti aloittaa.. :heart:
Nähdään pian... =)

Perjantai-iltaa!

Laitoin taustailijoiksi ne joista ei ole pitkään aikaan kuulunut mitään - tämä siis vain siksi että päivityksien teko on helpompaa. Siirrän oitis pyynnöstä takaisin mukana-listaan kun haluatte! :heart:

Sitten kuumimmat uutiset Felicitas-klinikalta :)

Lääkäri totesi jälleen, ettei meissä kummassakaan ole mitään lääketieteellistä vikaa joka estäisi raskautumisen. Kuitenkin, kyseltyään kierrostani, totesi luteaalivaiheen olevan kiikun kaakun siinä rajoilla onko liian lyhyt (mulla on ollut keskimäärin 11 päivää, mutta joskus niinkin lyhyt kuin 9 tai 10). Kerrottuani ovistikun näyttäneen useassa viime kierrossa plussaa monen päivän ajan, sanoi lääkäri tämän joskus viittaavan siihen että munasolun irtoaminen on "tiukassa", ts. se joutuu monen päivän ajan yrittämään sitä irtoamista eikä aina välttämättä irtoa.

Aikataulullisesti lääkäri ehdotti seuraavaa: jo tässä kierrossa (!) eli ensi viikolla (!!) mulle pistetään pregnyl-pistos joka irrottaa munasolun. Sitten lugesteronia (keltarauhashormoni) 14 pv auttamaan tuossa luteaalivaiheessa, ettei jää liian lyhyeksi.

Jos tämä ei auta, myöhemmin tässä keväällä voidaan yrittää kevyttä hormonihoitoa oman kierron tueksi, jos haluan. Sitä on kuitenkin seurattava tarkkaan, koska on olemassa riski että hoito on "liian" tehokas kun kuitenkin mulla oma kiertokin tuottaa munarakkuloita. Jos siis hoidon myötä kypsyisi useita, joutuisi sen kierron jättämään kokonaan väliin yrityksen suhteen. Jos ei kesän lopullakaan ole mitään tapahtunut, voidaan syksyllä tehdä IVF.

Huomatkaa - inssistä ei sanottu sanaakaan! Olen ymmärtänyt, että kun ei mitään vikaa ole löytynyt, on inssin onnistumistodennäköisyys sama kuin luomuna. Tällöin luonnollisesti siitä ei ole lisähyötyä.

Että nopeasti homma lähti etenemään! Ovuloin siis virallisesti ensi viikolla :D

Tinkerbelle No ei mulle lääkäri mitään tuommoista muistaakseni sanonut.Mä kyll haluun inssin kokeilla ennen kuin edes ajatellaan IVF:ä.

Niin ja joudutko käymään seurantaultrassa ennenkuin pistät sen preniglynin???Mä testaan vaan ovistikuilla ja kun plussa niin pistän sen piikin.

Mutta en mä jotenkin usko että se lääkäri olisi turhaan meidän rahoja tuhlaamassa jos me siihen inssiin päädytään..eikö kaikki ole kuitenkin eteenpäin???

Nyt mua rupes huolestuttamaan taas kaikki :|

:hug: kaikille uuteen kiertoon joutuneille! Nyt ei ole plussia vähään aikaan tullutkaan täällä? Jos olisi tyyntä ennen myrskyä vaan ja seuraavassa kierrossa plussataan sitten kaikki :)
Hyvä Stinkkeri että on nyt selvä suunnitelma ja että pääsette etenemään noinkin nopeasti!
Ja shenda, kyllä kai ne lääkärit osaa arvioida mikä on kellekin paras hoito tai hoidon etenemisvaihtoehdot? Yksilöllistä kun tämä touhu on niin vahvasti että ei voi kahta täysin samanlaista hoitosuunnitelmaa olla?

Stinkkis, kyselit että milloin meinasin alkaa taas tikkuihin pissiä? Sehän oli mun kaltaiselle nopeasti addiktoituneelle pissihirmulle melkein kuin sotahuuto, mutta nyt on pistettävä jäitä hattuun! Ovisoireilut loppuivat vasta tasan viikko sitten 9 päivä (varmisteleva riettaus suoritettu edellisiltana) ja jos ovis oli, niin eiköhän se ajoittunut oireilun loppuvaiheeseen... joten tässä pitäisi malttaa nyt vielä viikko ainakin. Pidän siis kiinni siitä 22. päivästä! Tai siis yritän... On se kummallista miten pieni muovi/paperitikku kaapissa houkuttelee melkein kuin valkoinen jauhekasa narkkaria :ashamed: :ashamed:
Niin ja oireita ei ole minkäänlaisia. Ei yhtään mitään. Palelen tosi paljon mutta se on ihan tavallista :whistle:

Heippa. Oon lueskellut jo jonkin aikaa teidän juttuja, ja aattelin nyt kysäistä et pääsisköhän joukkoon? =)

Oon pian 21v, ja meillä on 1v2kk ikänen poika. Ite oon kakkosesta kuumeillut jo melkein heti pojun syntymästä lähtien, vaikka raskausaika olikin aika vaikea, sekä synnytys päättyi kiireelliseen sektioon. Miestä oon kauan pehmitellyt, ja aluksi miehen mielestä "joskus parin vuoden päästä" olis ollut kakkosen aika, mut nyt se onneks onkin heltynyt :heart: Mutta siis yritys aloitetaan parin kuukauden päästä.

Olis kuitenkin jo kiva tulla teidän joukkoon juttelemaan, ja sitten pian myös jännäilemään. Vaikka siis toki mä teidän muitten puolesta jo jänskäilen täällä!

Shenda mulla on keskiviikkona ultra jossa katsotaan se kypsyminen ja sen jälkeen mietitään pistosajankohta (jos ei sitten pistetä siellä vastaanotolla), tikutan myös tässä sivussa ovista vaikka siitä ei nyt erikseen ollut puhetta.

Varmasti lääkäri on sun tilanteen arvioinut ja jos inssiä suosittelee niin siihen on kyllä perustelut! Älä siis huoli. Mutta ainahan kannattaa lääkäriltä kysyä tarkennuksia jos on jäänyt epäselväksi jokin asia. Kyllä ne lääkärit osaa asiansa :)

moikka kaikille. onne plussanneille :flower: mulla loppu tänään vuoto ja nyt odotetaan yhet kuukautiset ja sitte alotetaan uudestaan tekemään vauva haavesta totta :) rankkaa on ollut mutta onneksi on rakas poika joka auttaa jaksamaan ja pysymään arjessa kiinni.. niin ja uusille tervetuloa joukkoon :)

Tinkerbelle Mä sitä oikeastaan ehdotin eikä se vastaankaan laittanut.Kait se olisi sanonut jos siitä ei mitään hyötyä olisinKuitenkin siinähän ne siittiöt laitetaan katetrilla niin ne pääsee ainakin paremmin oikeeseen paikkaan.Jotain se sanoi ettei meidän tapauksessa sinä inssissä ole sillä siemennesteen pesulla merkitystä koska miehellä niin hyvänlaatuiset tavarat.

Mun olisi pitänyt ottaa mies mukaan niin selvää olisi paremmin saanut mutta kun jotenkin vaan innostuin.

Shenda mä ajattelin että helpottaisko sun mieltä jos soittaisit sille lääkärille? Meillä meni tuo käynti siten että mä kysyin heti alkuun mitä lääkäri suosittelee koska mulla ei ollut itselläni kauhesti käsitystä näistä hoidoista (enkä osannut esim. inssiä tai muutakaan ehdottaa).

mmiilia tervetuloa mukaan, lisään sut listaan! :wave:

Ja anskuliini tervetuloa taas :hug: Minkälaiset tiedot sun kohdalle tulee?

Hienoa, että stinkkis pääsitte näinkin nopeasti asiassa eteenpäin...kuulostaa kyllä todella hyvältä suunnitelmalta ja muutenkin lohdullista vamasti tietää että teillä kummallakin on kuitenkin kaikki tarvittavat palaset kunnossa :heart:

Täällä myös yksi, joka pyrkii epätoivoisesti taistella itsensä kanssa siitä, tilatakko testit jo viikonloppuna vai vasta maanantaina...kuten jo mainittiin, on ihmeellistä, miten siihen testiin pissiminen voi tuoda lähes euforisen tunteen...vaikkei siinä mitään näkyisikään, sitten kestää taas paripäivää jotenkuten :LOL:
Mutta päädyin tilaamaan testit maanantaina klo 15 jälkeen...silloin niissä kestää 2 postipäivää...sunnuntaina pitäisi tädin tulla jos oiliin on uskominen...joten ehkäpä lauantaina merkkaan urealla testini :D

Tervetuloa mmiilia ja iiiiiso lohtu :hug: kaikille sitä tarvitseville, etenkin sinulle Nemu! Kyllä noilla YK:lla pitäs plussan jo tulla. :hug: Tsemppiä!

(.) Jaa, tänään.. öö.. kp 30/28. Oviksen bongasin tasan 2 vkoa sitten sunnuntaina eli menkat alkanee sunnuntai-tiistai akselilla. Vielä ei tuttu tuhru oo kuitenkaa kuvioissa... Katsellaan.

Mukavaa lauantaita kaikille! =)

Yhteistyössä