**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 12**

Löysinkin tän nopsaan niin laitan tähän:

Naisella särkylääkkeiden jatkuva käyttö saattaa heikentää raskaaksituloa. Haitallisiksi ovat osoittautuneet varsinkin ne tulehduskipulääkkeet, jotka toimivat prostaglandiinien estäjinä. Näitä ovat mm. indometasiini, diklofenaakki, naprokseeni, ibuprofeeni ja ketoprofeeni. On todettu, että prostaglandiineja tarvitaan normaalissa ovulaatiossa, jossa munarakkula puhkeaa ja munasolu pääsee kulkeutumaan munanjohtimeen. Ultraäänikuvausten perusteella on voitu osoittaa, että munarakkulan puhkeaminen jää tapahtumatta prostaglandiinien estäjälääkettä saaneilla naisilla.

Samaan ryhmään kuuluvat myös uusimmat tulehduskipulääkkeet, ns. koksibit, jotka estävät protaglandiinia tuottavan entsyymin, syklooksygenaasin l. COX:n toiminnan ja näin ollen vaikuttavat munasolun irtoamiseen ja voivat myös heikentää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä kohdun limakalvolle. Edellä mainittuja lääkkeitä on markkinoilla parisenkymmentä ja niitä on saatavilla sekä käsikauppa- että reseptilääkkeinä.

Raskautta suunnittelevan naisen tulisi välttää turhaa tulehduskipulääkkeiden käyttöä. Ovulaation on todettu palautuvan normaaliksi heti lääkkeen lopettamisen jälkeen. Jos joudutaan jatkuvasti käyttämään voimakasta tulehduskipulääkettä, tulisi sen käyttöä välttää ainakin muutaman päivän ajan ovulaation aikoihin.
 
Noniin, sieltä tuli luotettavaa faktaa :D
En tosiaankaan muista miten he siinä menettelivät, mutta asperiinia kyllä nautti säännölisesti, joskaan ei kai ihan jokapäiväisesti...kuitenkin niitä nappuloita, joita voi hyvällä omallatunnolla nautiskella raskausaikana :p
Toki en siis vihjaa, että nyt kaikki särkylääkkeitä popsimaan roppakaupalla...ei voi olla hyväksi sekään :LOL:

Mies on jotenkin vähän kuutamolla...ei oikein voi kuulemma uskoa, että nyt se sitten tärppäsi...pojusta kun meni kuitenkin 8kk, niin oli jotenkin ajatellut, että tässä menee :D
On kuitenkin erittäin onnellinen.
Tuossa ajattelin, että voisi varata ehkä varhaisultra ajan...tietäisi siitä ainakin sitten sen verran, että toinen on oikeaan paikkaan jämähtänt...sitä pelkään nyt enemmän kuin keskenmenoa :eek:

Onko kellään tietoa, mitä se maksaa tuolla yksityisellä Helsingissä...mitään muuta hyvää syytä kun ei ole, kuin oma pelko, niin ei julkiselle sitä anna :headwall:

Niin ja lisäys vielä, että laitoin nyt tuonne odotus puolelle pinkan pystyyn...se on avoin varmasti teille kaikille, sillä se käsittää koko loppuvuoden 09 sekä alkuvuoden 2010 :D

Olen vakaasti päättänyt, että te seuraatte perässä ;)
 
Paapelolle onnittelut vielä tännekin, en enää muista joko ne sanoin, mutta kerrataan vielä!

Hyviä vinkkejä tuli Stinkkikseltä ja Paapelolta! Sehän selittääkin monta asiaa, esimerkiksi miksi esikoinen tärppäsi varmaan yhdestä kerrasta ;) Tuolloin nimittäin oli se punaviini aika usein seuralaisena, mutta määrä taisi olla hieman suurempi kuin se lasillinen... Nyt en edes muista koska olisin viimeksi kyseiseen aineeseen koskenut. Viime kierrossa taas oli sekä tulehduskipulääkkeet, että voimakkaita särkylääkkeitä, kun tehtiin juurihoito ja olin flunssan kourissa. Ei tainnut olla kovin suotuisat olosuhteet raskautumiselle. Tuolla meillä päin kun siis raskaudenkin aikana miedoin lääkitys flunssaan oli 1000mg parasetamol neljästi päivässä... :eek:

Ja Paapelo, vielä kiitokset uudesta pinosta, johon toivottavasti pian seurataan kaikki perässä :D *plussapuhureita* :whistle:
 
paapelo
Paljon onnea :heart:

Me päätettiin miehen kanssa että tämä vuosi yritetään ja sitten jos ei tule mitään niin laitetaan piste tälle vauvahaaveilulle :'( .Mä ajattelin että myyn ne vaunut mitkä odottavat tuota pientä ja kaikki vauvanvaatteet pois.....Tuntuu että ei jaksa ei.

Mietin jo ihan tosissanikin että jätän mieheni.Hän ihanana ihmisenä ansaitsee itselleen puolison joka voi tulla raskaaksi eikä tälläistä mistä ei mihinkää ole..ja taas mä itken yksikseni..anteeksi vuodatus.
 
VOI shenda :'( :hug:
Älä itseäsi soimaa...et ole huono ihminen tai mitään muutakaan tuollaista pahaa...miehesi sinua rakastaa varmasti siitä huolimatta, vaikka ei onnistuisikaan :heart:
Eikä tarvitse pyytää anteeksi tuommoista...tottakai saat purkaa sydäntäsi, sitä varten täällä ollaan. *pyyhkii kyynelen poskelta ja hymyilee*

Ja kyllähän tähän vuoteen mahtuu paljon...joten eiköhän se pieni kullannuppu teillekkin siunaannu. Lähetän pikkuisen piristys tuulen sinne luoksesi...ehkä se hiukan helpottaa oloa :D

Ja juttele miehesi kanssa...uskon että hän kyllä ymmärtää, että tulee paha mieli ja osaa varmasti lohduttaa :hug:
 
Shendalle voimia ja jaksamista! Itke vain jos itkettää, se helpottaa ainakin vähän. Ja minä kans kehottaisin puhumaan miehen kanssa omista tunteista, varmasti ymmärtää kun puhutte. :hug:

Täällä kp:t lähenee loppuaan ja jännitys tiivistyy. Taas aamulla oli vähän paha olo ja eilisestä illasta asti tissit oudosti kihelmöi, niinku maitoa nousis (en imetä enää kuitenkaan). Vielä joitakin päiviä sitten olin ihan varma, että ei tärppää tällä kertaa, mutta nyt oikeasti alkaa tuntua, että ehkä sittenkin on tärpännyt. Ääh... olis jo sunnuntai... :headwall: :ashamed:

 
Hätähousu:
En turhia toiveita halua ikinä herätellä, mutta pisti silmään tuo sinun rintatuntemus...itsellä myös ihan samalla tavalla kihelmöi...juuri niinkuin maitoa nousisi, itsekkään en kyllä enään imetä =)
Tissit ei ole kovinkaan kipeät, ainoastaan silloin tuntuu herkkyyttä, jos ihan painaa kämmenellä rintalastaan saakka...on tämäkin jo jotain, kun miettii, miten kaikki normi menkkoja edeltävät tissikivut ja turpoamiset kaikkosi sen sileän tien kun synnytti ja imetti :LOL:
 
:heart: Ihanan selkeä viiva paapelolla sydämelliset onnittelut teille siitä!!!!
Pitäsköhän munkin kipasta alkon kautta?? punaviini maistuis kyllä... ;)

Eilen ovistestin viiva oli paljon haaleampi kuin edellisenä päivänä, vaikka ei se ollu sen kontrolliviivan kaa samanvahvuinen sillonkaan, siis joko se oli vai voiko se haaleta ja sitten tulee selvät viivat ja onks se tikku sit ihan tyhjä jos oili jo oli?? Siis mie oon ihan pihalla näistä.... :attn: no kyllä mie tän meinaan oppii... ;) no jos se nyt vaikka oliskin niin kyllä on piettoa heiluteltu sitä mukaa... ei oo taas pitkilleen ollutkaan tällästä, tuntee et himot hyrrää 24/7 ei tarttee kun vähän aikaa olla miehen kanssa puhelimessa ja jo vois juosta pää kolmantena jalkana kotiin... :LOL: no positiivistahan se vaan on...

Heii, ja uusille kuumeilijoille tervetuloa :wave:
sydänkäpynen kiva kun nyt oli se H-hetki ja pääsee kuumeilemaan sitten ihan aikuisten oikeesti...
Shenda muru, tule tänne kainaloon itkemään :hug: oikeesti, mie kävin esikoisen kanssa hirveitä tunnemyrskyjä läpi kun ei alkanut kuulumaan, sitten aattelin jo että vika on mussa ja en voi saada lapsia ja jne. yritin aina sysätä niitä ajatuksia syrjään mutta sitten jossain vaiheessa ne sitten aina puski pintaan, yleensä silloin kun joku viisasteli jossain illanistujaisissa "no ette te ole vielä harkinneet hommata lapsia"? sillon mulla yleensä hanat aukes ja kaikki se paha olo purkaantu, rakkain ystäväni ei uskaltanut ensin sanoa mulle että odottaa kun pelkäsi sen satuttavan liikaa, vaikka onnellinen olin niiden puolesta ketkä saivat lapsia.
Sitten vaan pätin että mie en saa lapsia ja sillä sipuli, annetaan ajan kulua ja katsellaan vielä elämää kahdestaan ja nautitaan toisistamme... no seuraavassa kierrossa sitten tajusin että missäs ne menkat oikein onkaan..
anteeksi kamalanpitkä vuodatus... :ashamed:
Täällä varmasti "olkapäitä" löytyy, jaksamista sinulle!
 
Paapelolle onnea!! :)

Enhän mä ole edes tajunnut että on jo kp25. johtunee siitä ettei tässä kierrossa millään ole voinut osua kohdalle, niin ei ole sitten sitä miettinytkään.. Pääsis nyt vaan siihen uuteen kiertoon.

Nyt tilaamaan ovistestejä-> :D
 
Aku
Shendalle iiiiiso :hug: Kaipa tuo on aika luonnollista että jossain vaiheessa alkaa tavallaan syyttää itseään.Mutta koita kuitenkin muistaa että se ei ole sun vika ja uskon että sun mies on sun kanssa ja rakastaa sua ihan sun itses takia vaikka teille ei toista lasta suotaiskaan.

Noista ihmeellisistä rintatuntemuksista on kokemusta täälläkin ja mullahan tuli tossa yks kaks muutaman päivän maitoakin :eek: vaikka imetys on meillä loppunut jo viime keväänä.Eli olen ihme hormoonihirviö :kieh:

Täällä meneillään kp18/33 ja mikäli yhtään kroppaani tunnen niin ovis on lähellä.Siis ainakin tosta limanerityksestä vois niin päätellä.
Tänään pitäis tulla anopin tulokset siitä syövän laadusta.Sitä täälä jännäillään et mitenkä käy :/
 
Sydis tervetuloa täysillä mukaan, siellä sä komeilet listan ekana! (Jonne luonnollisesti kukaan ei sen ekan kerran jälkeen enää halua :D ) :wave:

Shenda välillä iskee epätoivo, mutta kyllä me kaikki onnistutaan vielä. Täällähän meitä sätkii reilusti yli puolen vuoden ja vuodenkin yrittäjiä useita!! Häntä pystyyn! :hug:

Raskausoireista - kuten ennakoin, näistä lugesteroneista saa ihan kaikki mahdolliset raskausoireet! Mulla on rinnat turvonneet ja kipeät, näppyjä kasvoissa, turvotusta, karseaa väsymystä, hirmuinen syömähimo ja menkkamaisia kipuja. Toisaalta hyvä kun tietää mistä ne johtuu, niin ei ala toiveet nousta liian korkeiksi.

MÄ EN JAKSA ODOTTAA EDES VIIKONLOPPUUN, VOI PYLLY!!!! |O
 
Minäkin ilmoittaudun tänne pikkukakkosta toivovien joukkoon. Ennestään meillä on torstaina (29.1.) 3 vuotta täyttävä tyttö ja hänelle toivomme siskoa tai veljeä. Pillerit jätin pois syyskuussa, mutta voi olla että kestää jonkin aikaa ennen kuin tärppää, sillä ensimmäisen kohdalla meni melkein vuosi siitä kun olin jättänyt pillerit pois että tulin raskaaksi joten voi olla että nyt menee yhtä kauan. Meillä ei kyllä oo mitään kiirettä, ollaan ajateltu, että tulee sitte ku tulee, mutta onhan sitä vähän kärsimätön... :)
 
Ahaa...täällä on joku muukin, jonka daisuista tulee maitoa...mullahan sitä tulee myös, tosin yk3:ssa sitä tuli myös, joten tiedä sitten mikä hormoni oikku tämä on...nythän sen luonnollisesti pitäisi loppua, mutta kahtoa sopii.

Heräsin juuri 3h päikkäreiltä...huhhuh |O
Kohta pitäisi lähteä kauppaan...plaah...noh, ehkä tuo ihana ilma piristää... :D
 
Tervetuloa Chantal :wave:

shenda81 kyllähän se masentaa itteäkin ku toista vaavia ei kuulu mut jotenki vaan uskon et tulee se toinenkin vielä joskus.

Stinkkis, voihan nuo olla ihan niitä odotettuja oireitakin. :D Jännittää sun puolesta.
Minusta vaan tuntuu et saat plussan tässä kierrossa.Maltahhan vielä muutama päivä. =)

Tulispa jo ovis.Oon litkiny nyt greippimehuakin ja ottanut vehnäalkioöljyäkin(vieläkin yököttää maku),ohan se kumma ,jos ei ala mitään tapahtumaan.Niin ja onhan mul vielä ne metutkin käytössä.
Tytön kans menee välillä hermot ku neiti ei tee mitään muuta ku kiellettyjä juttuja :| ,omat lelut ei kiinnosta.
Niinhän siinä sitten kävi ku "tilasin"rauhallisen ja kiltin lapsen.Ei vissiin tilaus menny perille. :/ Ihana ja aurinkoinen neiti muuten kyl on. =)
 
Uudet kuumeilijat toivotan tervetulleeksi :wave: . Sydänkäpyselle onnea menkoista ja tervetuloa tositoimiin kuumeilemaan.

Saa nähdä miten tämän mun kuumeilun oikein käy. Meillä töissä yhdellä jatkuu sairasloma ja töitä olis vaikka kuin. Vaavi olis oikein tervetullut meille, mutta ei viittis jättää porukkaa työpaikalla "pulaan" kun ei ole tekijöitä.

Mies tuli lauantaina reissusta, mutta me oltiin tytön kans pappalassa (mummolasta tuli pappala kun äitini kuoli ). Ovis oli vissiin sillon perjataina, joten ootellaan tässä vain seuraavaa kiertoa. Nyt ei oikeestaan edes masenna tulevat menkat kun tietää ettei mahdollisuuksia raskautumiseen tässä kierrossa ollut.

Onnea kuitenkin teille muille!
 
Voikun itekkin odotan NIIN paljo sitä hetkeä kun saa heittää ehkäsyn nurkkaan ja antaa pienen tehdä pesää mun masuun :heart: Itehän olisin jo kauan aikaa halunnut, mut pitää siihen ton miehenkin suostumus olla :D Nooo, enää muutama kuukausi, eiköhän ne nopeeta mee.. Joopa joo :headwall:

Tsemppiä kaikille, plussapuhureita jokaikiselle!!
 

Yhteistyössä