PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL 10

Heippis!!

VOI PYLLY!! :hug: kaikille joille täti on tullut kylään!! Paska akka!

Viikonloppu meni :ashamed: kröhöm, hommaillessa :D

Oli meillä sukujuhlatkin (miehen puolen) lauantaina - todella pitkästyttävä tapahtuma, TODELLA HIRVEETÄ.

Uniunna, kehtaankohan mä ihan nimen laittaa?? Ainakin paikka oli kielotien mehiläinen. Siellä on myös yksi todella ihana ja sympaattinen lapsettomuus puolen gyne, hänelle ei vaan ollut aikaa kun varasin ja sitten ajattelin että kyllä siellä nyt kaikki on varmaan ihan hyviä.. mutta..

Voi Noppis, mutta vielä ei oo täti tullu?? Toi on niin inhottavaa.. Iso Hali!

Nyt seurasin noita lämpöjä.. pe lämmöt laski 35,8 ja su ne oli 36.8 joten eiköhän se ovis ollut la... hmmmm. On se niin korkeempaa tiedettä toi ovulaatio. Pitäis olla semmonen sisäinen kamera että näkis että tapahtuuko se vai ei..

Meillä esikoinen syntyi 41+2 käynnistettynä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Noppis:
Siis joo eiköhän tämä kierto ala olemaan tässä. Voin nyt tunnustaa, että eilen jo kusin tikkuun (Pregent) ja erittäin haalean viivan siihen taas sain. Mutta kaikki oireet viittaa nyt siihen, että jälleen sama homma kuin viimeksi, jolloin sain haalean viivan tikkuun ja menkat alkoivat silti ajallaan. Eli kemiallinen se kai lienee. Menkkaoireet on jo tosi voimakkaat ja lisäksi lämmöt laskeneet hiukan.

No, ei haittaa ettei meille sitä kesävauvaa tule, mutta hiukan alkaa huolestuttamaan tää kierto. Siis toi luteaalivaihe. Saaneekohan tässä sit ollenkaan pikkukakkosta ilman jotain apuja. :ashamed:

Tuntuu silti jotenkin epäreilulta, että kaverikin tuli raskaaksi ekasta ovulaatiosta vaikka vielä imettää. Minä sain odotella ekojen menkkojen alkua 3 kk imetyksen loputtuakin, ja nyt sitten toi luteaalivaihe ei toimi. Miksi. :ashamed:
:( :hug: Toivotaan kuitenkin että olisit väärässä... Jos sun kroppa vaikka yllättäis sut positiivisesti.

Mä oon kans miettiny, et mitäs jos mun luteaalivaiheessa on jotain häikkää. Äitini just kerto, että sillä oli käyny montaa kertaa niin että oli luullut olevansa raskaana, mut sitte menkat alkanu vähän myöhässä. Syyksi sillä todettiin huono keltarauhashormonin eritys, ja se sai siihen lääkityksen. Kaksi kolmesta lapsestaan sai sen avulla. Nyt vaan mietin että voisko toi olla perinnöllistä, ja kävikö mulle samoin viime kierrossa? Eli kun olin lähes varma että olin jo raskaana, mut sitte tuli hyvin varhainen km. Tai kemiallinen... en tiiä. Varmaan pitäis kysyä asiaa joltain lääkäriltä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja UniUnna:
Zukulle myös kiitos hauskasta jutusta! Onko se sun itse keksimä - saako pistää eteenpäin?
sain ton s.postiin.. et pistä vain eteenpäin :D

kiitos tsemppi haleista! meidän elämän rytmiin talvi vauva kävis paremmin (meil on maatila) tai sit keskellä kesää :whistle:

Elwi neiti synty 40+6 käynnisettiin lopulta, ku 4pv yritti, mut ei lähteny käyntiin. salissa odottelin epiduraali piuha selässä viimesen vrk:n niin lääkäri halus laittaa vauhtia tipalla (kätilö olis vielä odottanu). kaikki oli muuten ok. lapsivesi vähissä ja istukka kalkkeutunu, ni ei halunnu et annetaan mennä kovin yli. muuten ok kokemus, mut jäin reilun viikon kestänyt postpinali päänsärky (paikka laitettiin, mut alko vuotaan uudestaan)
 
Aurinkoista päivää :wave:

Noppis ja Unis, olen ymmärtänyt että yksi syy lyhyen luteaalivaiheen takana voi olla juuri tuo keltarauhashormonin (progesteroni) vähäisyys. Kr-hormoni on myös vastuussa ovulaation aikaansaamisesta, se on siis aika tärkeää tavaraa. Siksi se on hyvä sulkea pois verikokeella, ja jos arvo olisikin matala, se on helppo korjata lääkkein.

Itsehän menin juuri tästä syystä kokeisiin, ja progesteroniarvo oli erittäin hyvä (vaikka menkat tuli 10 dpo!). Eli läheskään aina ei ole mitään vialla, ja vissiin kiinnittyminen on ihan normaalisti mahdollista kunhan luteaalivaihe on ainakin sen 10 päivää ja keltarauhashormonia on koneessa. Toivottavasti tämä tieto vähän helpottaa :hug:

Teelo, kyllä sun varmaan kannattaa jo huomenna alkaa pissiä tikkuun, nimittäin vaikka ovis ei ihan vielä olisikaan tuloillaan niin tulee vähän tuntumaa siihen omaan kiertoon ja oireisiin. Tällä siis tarkoitan sitä, että oppii näkemään tikuistakin jo "ennakkoon" lähestyvää ovista kun viiva alkaa tummua. Ja mulle ainakin on tullut yllätyksenä miten eri aikaan eri kierroissa ovis on tapahtunut, jopa solloinkin kun kierron mitta on ollut lähes sama! Aikaisin ovis minkä olen tikulla bongannut taitaa olla kp 11.

Mä aloitin jo kp 8 pissimisen, ja tänään (kp11) alkoi viiva selkeästi tummua. Vielä ei ole plussa, mutta siitä saanemme iloita muutaman päivän sisällä jos hyvin käy . :heart: Isäntä jo tiukkasi eilen illalla että joko niitä viivoja näkyy ja paukutteli mun pikkuhousujen kuminauhaa..hahaa..Meillä on kyllä kanssa tämä makuuhuone-elämä mennyt niin työn puolelle tässä vauvaprojektissa että tuntuu aika vähissä olevan normaali erotiikka. Ymmärrän siis hyvin teitä jotka jo asiaa aikaisemmin täällä kommentoitte.

Meidän esikoinen syntyi tasan vko 39, kun edellisenä yönä oli mennyt lapsivesi. Ihan luomuna pistin maailmaan, lääkäri kun oli hoitamassa Mediheli-tapausta enkä ehtinyt saamaan kivunlievitystä |O Onneksi helpotti kun pääsi ponnistamaan, tyttö tuli ulos noin kymmenessä minuutissa :D

O ja R-plussia kaikille!!!! Tilastollisesti kai lokakuussa pitäisi tulla kauhean paljon plussia, kun tämä syyskuu näyttää meidän osalta toistaiseksi vähän vaisulta ;)
 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja LumiPyry73:
Voi Noppis, mutta vielä ei oo täti tullu?? Toi on niin inhottavaa.. Iso Hali!
Kiitos halista sinulle ja myös UniUnnalle. Ei ole täti tullut vielä, mutten "häntä" vielä odottanutkaan, aikaisintaan huomenna jos näistä edellisistä kierroista voi päätellä jotain.



 
Nemu mulle vois korjata kp34,kiitti

Pahoittelut tädin kohdanneille :( Ens kuussa tulee varmasti paljon plussia.

Täällä oottelen menkkoja ja seuraavaa kiertoa ku ei oo ovista näkyny.Jospa ens kuussa ovis tulis ja tärppäis :)

Meidän tyttö syntyi 42+1,käynnistettiin.28h kesti koko homma eka pilleristä :/
 
Heips :wave:

Täällä sit ei täti tullu, ainaka viä, vaikka eilen tuli se veriviiru. Voisko tosiaan olla kiinnittymisvuotoo??? Nyt kyllä toiveet rupee oleen jo aika korkeella, mut sit jotenki on vaan ihan varma, et ei oo tärpänny ja hormonit ne vaan olis sekasin tai jotain muuta pielessä.
Jotenkin tuntuu, et sitä kyllä tietää olevansa raskaana sit, kun on ja nyt ei siltä tunnu. Ei oo ees mitään tuntemuksia. Tai ehkä siihen suuntaan just, et menkat ne tulis. Mahassa oikeella jotain jomotusta ja naamaan ilmestyny parit menkka näpyt. No katsellaan.

Pahoittelut tädin yllättäneille :hug:

Ja kaikille +++++++++++ :whistle:
 
mami Miulla alkaa tikuttelu tän viikon lauantaina :wave: Saas nähdä mitä tässä kierrossa tapahtuu.

Tultiin eilen Tallinnasta ja tänään ajeltiin Helsingistä kotiin. Kiva reissu oli, mie kun rrrrakastan matkustelua :heart: Olisin viihtyny vanhassa kaupungissa pidempääkin, mutta aikaa ennen laivan lähtöä oli vaan muutama tunti, kun mie vedin päivällä päikkärit allergialääkkeen väsyttämänä :whistle: Otin kauneussalongissa kulmien ja ripsien kestovärin ja sain siitä sellasen reaktion, että vasen silmä turposi umpeen B) Aurinkolasit päässä sitten pyörin kaupungilla. Nyt on turvotus jo laskenut kokonaan, mutta silmien ympäri on punottavaa ihottumaa :snotty:

Poika nautti myös matkasta =) Muiden mukana oli laivalla buffetissa oikein nätisti ja ravintolassakin oli meiän kanssa syömässä Tallinnan päässä, omin eväin tosin :D 3,5v. serkkunsa kanssa leikki ja oli oikein tyytyväinen, kun oli monta syliä, jossa olla :)

Stinkkeri Miulle joskus gyne sanoi, että kaikilla naisilla ei ovistestin viiva aina tummu yhtä tummaksi kuin kontrolliviiva, että haaleampikin viiva voi olla plussa. En sitten tiiä tarkottiko vaan minnuu, kun mie olen muutenki niin huono ovuloimaan, eikä miulla ole IKINÄ ollut yhtä tumma se kontrolliviiva. Sellasella haaleella viivalla tuo esikoinenkin tehtiin ;) Vaikka oli PAS kyseessä niin piti kytätä millon ovis tulee, että alkio siirretään kohdun limakalvon kannalta otollisimpaan aikaan. Ja sekin ovis tuli vasta kp24 :whistle: Että niin sekasin voi miun kierto olla :/

Vieläkään en saanu aikaseksi soittaa sinne KYSiin :headwall: Tuo reissu vei niin muihin ajatuksiin, että unohdin perjantai aamuna soittaa. Sinne on niin vaikee päästä läpi, kun soittoaika on vaan ½h päivittäin, että kannattaa soittaa joka päivä. Huomenna sitten :) Eihän tässä mikään tulipalokiire ole.
 
Sipuli :hug: tädistä!

Kiitos Tinkerbelle tiedoistasi. Me varmaan kattellaan vielä pari kuukautta, ja ja sitten lääkäriin jos ei tule oviksia tai lut.vaihe jää liian lyhyeksi. Tai varmaan meen kyllä joka tapauksessa...

Omppunen toivotaan toivotaan... b :) d

Meidän esikoinen syntyi 39+4. Hyvin meni ilokaasun voimalla. Lähti käyntiin lapsiveden menolla ja kesti n. 10h. Voih, pääseekö tuohon touhuun enää ikinä!!???
 
:hug: niille joilla täti tullut kylään :/ !!

Täältä se akka lähti ja toivottavasti ei vähään aikaan tuukkaan, ovista odotellessa.. joskus sain kp11 tosi tumman viivan ja paskan marjat mitään tärpänny, luulen et tikuttelen nyt jo jostain kp 10:stä.. Nii ja glandinit ja omega 3:set käytössä!!!!

Ninniäiti, Heidsu, Äitsykkä, Viivi 78, mwoana, haidi 1 Tarkistakaas kp:t!! rupee tulemaan ihan huuluja numeroita ;) vai onkos joku teistä vaiko kaikki raskaana :heart: ?
 
Mitä kaikkee "ravintoo" raskautumisen edistämiseksi teillä on käytössä? Tuli kyllä niin epäselvästi muotoiltu kysymys, toivottavasti joku ymmärsi mitä hain takaa.. :ashamed:
Mulla ei oo kauheesti kokemusta tästä kuumeilusta ja siihen liittyvistä "poppakonsteista" kun esikoinen halusi tulla maailmaan, vaikka pillereitä söinkin. :heart:
Onni syntyi rv 41+3, epiduraalin sain ja synnytys oli lähes kivuton, vaikkakin ikävän tuntuinen hetkittäin.(vai liekkö aika kullannut muistot.. :whistle: )ja synnytys kesti 8h Oisin voinu vaikka samantien synnyttää uudelleen. :D Toiveena meillä oli saada vuoden eka vauva, mutta taisi poika olla viimeinen. Syntyi 31.12.05 klo. 23.13 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
mami Miulla alkaa tikuttelu tän viikon lauantaina :wave: Saas nähdä mitä tässä kierrossa tapahtuu.

Tultiin eilen Tallinnasta ja tänään ajeltiin Helsingistä kotiin. Kiva reissu oli, mie kun rrrrakastan matkustelua :heart: Olisin viihtyny vanhassa kaupungissa pidempääkin, mutta aikaa ennen laivan lähtöä oli vaan muutama tunti, kun mie vedin päivällä päikkärit allergialääkkeen väsyttämänä :whistle: Otin kauneussalongissa kulmien ja ripsien kestovärin ja sain siitä sellasen reaktion, että vasen silmä turposi umpeen B) Aurinkolasit päässä sitten pyörin kaupungilla. Nyt on turvotus jo laskenut kokonaan, mutta silmien ympäri on punottavaa ihottumaa :snotty:

Poika nautti myös matkasta =) Muiden mukana oli laivalla buffetissa oikein nätisti ja ravintolassakin oli meiän kanssa syömässä Tallinnan päässä, omin eväin tosin :D 3,5v. serkkunsa kanssa leikki ja oli oikein tyytyväinen, kun oli monta syliä, jossa olla :)
Voih, kamalasti tekis mieli munkii lähtee jonnekkin :) Onko esim. laivalla helppo liikkua rattailla ja sillai? jos ottais muksunkin mukaan :):)

:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mami-91:
Voih, kamalasti tekis mieli munkii lähtee jonnekkin :) Onko esim. laivalla helppo liikkua rattailla ja sillai? jos ottais muksunkin mukaan :):)
Meillä oli matkarattaat käytössä ja suht helppo oli liikkua. Tietysti siirtymiset laivaan ja laivasta pois oli vähän hankalia, kun hissillä piti mennä ja tungos oli aikamoinen. Muuten oli helppo liikkua :)
Tallinnan vanhassa kaupungissa on mukulakivikadut ja tosi kapeat jalkakäytävät niin oli aikamoista rytkyytystä pojalla meno, mutta ei sitä näyttäny häiritsevän :D

 
Nemu mulle vois laittaa kp2/34 yk3

Kiva ku kierto lyheni,nyt on varmaan paremmat mahikset plussaan :D

Onko kellään kokemusta disperiinin ja omenaviinietikan vaikutuksista raskautumiseen,joillekkin on tepsinyt.Mullakin on tuo hb aika korkee ni vois auttaa.

Tuntuu olevan aika paljon noita raskautumiseen auttavia rohtoja ym., huh huh

:eek: Uskon et ainakin foolihappo,omegat ja e-vitamiini ovat hyödyllisiä.
 
Moiks!

:hug: kaikille tädin kohdanneille, ja ++++tuulia tasapuolisesti

Täällä kärvistelen näiden ensimmäisten menkkojen tuskissa, koko 3vrk aivan järkyttävän kipeä alaselkä ja maha, siis niin kipee ettei oikein lääke auta, vaikka kaks otan kerralla (panadol). Välillä kaksin kerroin sängyllä makoilen niin hieman helpottaa :eek: Minkälaiset muilla on oluut ensimmäiset menkat, sitten raskauden jälkeen.. siis mulla tulee tuota tavaraakin tuolta kuin sankolla kaatas :eek: ja siis reilu 8kk kulunu synnytyksestä..niin johtuukohan se runsaus/ kivuliaisuus siitä????

Mää en oo kanssa koskaan tukeutunut noihin oviksen tikutteluihin, vaikkakin viimeksi poikaa yritellessä jo se mielessä kerkes käydä..Saas nähdä tarttuuko toi tikuttelu minuunkin nyt kun teidän tikuttelua täällä seurailen :D

Meillä poitsu syntyi 38+4, piti käynnistää tipalla vauvan pienen koon vuoksi ( 2065g). Olin kylläkin ollut jo viikkoja auki ja rv.30 lähtien vuodelevossa. Poitsu syntyi reilussa 6h ja kalvojen puhkaisusta( silloin auki 4cm) kului vain 1h45min kun poisu oli maailmassa..hyvä että kekesin saada puudutteita...Oisin kyllä varmaan kuollut iliman, kun tulin kalvojen puhkaisun jälkeen niin kipeeksi, että tähtiä meinas näkyä..mutta positiivista että kipua ei kuiten joutunut kestämään kovin kauan..Oisin kyllä voinut synnyttää heti uudestaan...Onhan se sen arvoista!

No nyt taustailemaan
 
Noppis
Piku81 , minulla tulivat ekat menkat 9 kk kuluttua synnytyksestä, ja olivat kuin Niagaran putous! :D

Synnytysgalluppiin, meillä neiti syntyi rv 41+0, avautumisvaihetta kärvisteltiin kotona 1,5 vrk, sairaalaan mennessä olin 5 cm auki. Siitä tyttö syntyi 6 tunnin päästä. En ottanut kivunlievitystä, kun kestin ne supparit ihan hyvin. Mut tyttö jouduttiin ottamaan imukupilla, ja se "vähän" :headwall: sattui. Mut lopputulos palkitsi. :heart:
 
:hug: tädin yllättäneille

Nennu kyllä niitä kaikenlaisia rohtoja on, mitkä pitäis auttaa raskautumiseen. Itse käytän omegaa, missä muitakin vitamiineja ja joka toinen päivä foolihappoa. Ja tietty juon greippimehua :D Ja näkyy tuolla olevan pino, jotka käyttää vehnänalkioöljyä... Siihen en kyllä rupea, yök :x
 
Täällä kanssa yksi pikkukakkosta haaveileva ja toivova..
meillä esikoinen syntynyt 12/07 ja kovasti olisi toivottua saada sisar hänelle..
Nyt siis aloitellaan yritys, tällä hetkellä menossa kp2 ja ihan eka yrityskierto.
Pitää ajan kanssa lueskella juttuja enemmän ja katsella ketä täällä kuumeilee. Ainakin aktiivinen on pino!

Kaikille plussatuulia ja onnea jo onnistuneille! =)
 
luteaalivaiheesta mulla ollut sama huoli koko kesän, kun kierto esikon jälkeen lyheni jopa 23 päivään, vaikka ovulaatio usein päivinä 13 tai 14. Gynekologi kaveríni kyllä sanoi, että pitäis riittää se 9-10 päivää. Hänen mielestään jos on heikko keltarauhastuotanto, niin ois tiputtelua jo ennen menkkoja, mulla ei mitään sellaista. Viime kierto oli ihan ok, nyt taas tuli menkat dpo 11. Ja se typerä proge-testi jäi labrassa ottamatta, kyllä harmittaa :headwall:

Gallup: esikko syntyi 37+6. supistukset alkoi aamulla heti säännöllisinä, ei ollut aiemmin ollut yhtään kunnon ainakaan kivuliasta supistusta. Terveydenhoitaja sanoi edellisenä päivänä, että ei tuu vielä kun ei oo edes laskeutunut. :)
 

Yhteistyössä