PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL 10

Mulla siis yk 4 alkoi...
Mä en näist niin tiedä, mut eikös kierron epäsäännöllisyys vaikuta raskautumiseen?
Mulla nyt 27-35. Onko siihen jotain 'hoitoa' että sais säännöllisemmäks?

Entä onko täällä muita ylipainoisia kakkos kuumeilijoita?
Mulla nyt 10kg enemmän painoa ku silloin ku aloin ykköstä odottaa. Ja siis oikeesti pitäis ainakin 30kg olla vähemmän, niin ylipainoinen oon :ashamed:
Ku oon alkanut miettii, että onki painolla myös osuutta, etten oo tullu raskaaks...?

Mul on ma aika terkkarille, papa-koe ja muutenkin kysyn tosta mun kierrosta.
Onko vinkkejä mitä pitäis muuta kysyä tai pyytää/vaatia?

Ollaan miehen kans sovittu, ettei mihkään lapsettomuushoitoihin yms. lähdetä. Mut jos ei kerran tärppää niin syy ois kyl kiva tietää.
 
Migreenistä - mulla on sellainen vaikea aurallinen migreeni (halvausoireita, puhehäiriöitä ym.) joka tulee pääsääntöisesti vain e-pillereistä, eli on hormoniperäinen mutta LUOJAN KIITOS ei tule kuin tosi harvoin nyt kun en 13 vuoteen ole pillereihin koskenut. Raskausaikana mulla oli 2 kohtausta, mutta ne oli huomattavasti lievempiä kuin aiemmat.

Kun me mummot nyt päästiin puhumaan sairauksista :D niin tiedustelen onko teillä toisilla taipumusta sydämen rytmihäiriöihin? Mulla on sellaisia tosi veemäisiä tiheälyöntisyyskohtauksia, jotka onneksi tulee suhteellisen harvoin ja on tutkimuksissa todettu vaarattomiksi. Nekin on ikävä kyllä sellainen juttu, että raskausaikana niitä tulee tosi usein. Tää onkin se ainoa asia raskausajasta jota en todellakaan kaipaa!

Ajankohtaista pissa-asiaa: aloitin ovistikutuksen jo tänään kun tuo kierto on toisinaan ollut tosi lyhyt. Hailukka mutta selkeä viiva tuli jo näkyviin (kp8), eli saattaapa olla etten kauhean pitkään joudu ovista odottelemaan. Hyvähyvä!

Teenpä vielä ikägallupin nyt kun uusia on tullut niin paljon :wave: Olenkos minä ihan mummoliigaa täällä 31-vuotiaana kaikkine kremppoineni? :eek:
 
Kiin - täällä on peukut ojossa!!!!

Vielä piti puheripulissani mainita tuosta epäsäännöllisestä kierrosta, josta Äityli ylempänä kyseli. Mulla itselläni on tämä ongelma ilmennyt synnytyksen jälkeen, ja kun kävin Felicitasissa tutkimuksissa niin lääkäri totesi ettei siitä ole mitään haittaa raskautumiselle jos vaan ovulaatio tapahtuu normaalisti. Tämän voi toki selvittää kotikeinoin tikuttamalla. Ja tietty raskautuminen edellyttää aktiivisempaa petipuuhastelua ja/tai ovistikuttelua kun ei tiedä missä kohtaa tällä kertaa ovis ilmestyy!

Ehkä mä menen nyt laittamaan vähän ripsiväriä ja painun muutamaksi tunniksi töihin. Saa muutkin suunvuoron :LOL:

Aurinkoista iltapäivää eukot :heart:
 
Noppis
t 77 En oo kiinnittänyt hirveesti huomiota siihen, onko se ollut "aina". Itse asiassa nyt kun muistelen, niin ekan raskauden aikana taisin valittaa jotain sellaista, et luulen, et mulle on puhjennut migreeni. Eli muistaakseni mulla oli raskauden aikana niitä kohtauksia. Sitä ennen en oo varma, ainakaan en oo suuremmin ajatellut asiaa.

En oo hakenut lääkitystä enkä aio, mä en uskalla koskaan ottaa edes Buranaa, kun noi tulehduskipulääkkeet voi kai estää oviksen, ja kun se tulee just ennen ovista niin... :D ei auta kuin kärsiä. Katsotaan sitä lääkitystä uudelleen sitten, kun ei enää yritetä lasta. :D
 
Kiitti Stinkkeri :heart:

äityli Miulla on BMI jossain 35 paikkeilla eli elopainoa löytyy omiksi ja vaikka naapurinkin tarpeiksi :kieh: Häpesin ylipainoani hirveesti, kun mentiin suunnittelukäynnille KYSiin, kun ajattelin, ettei se lääkäri meille mitään hoitoja suostu tekemään miun painon takia :ashamed: Lääkäri oli kuitenkin hirmu mukava ja sanoi, että kyllähän se ylipaino kiertoon ja sellaseen vaikuttaa, mutta ei hänellä ainakaan hoitopäätöksen tekemiseen =) Pyysin siltä laihdutuslääkkeetkin, että olisin niillä laihduttanu hoitoihin jonottaessa, mutta ei antanut, kun hänen mielestä niillä ei ole sen suurempaa vaikutusta kun elintapamuutoksilla.
 
Kiin täällä myös peukut pystyssä d =) b

stinkkerin ikägalluppiin : täällä olis yks raihnainen 30v :LOL:

Mikreenistä. Mulla myös aurallinen mikreeni, vasen puoli puutuu ja vaikuttaa myös puheeseen. Eikä vaikuta muu kuin täsmälääke. Mulla alkanut e-pillereistä, mutta on myös ollu pillereiden lopettamisen jälkeen toisinaan. Nyt ei kyllä *koputtaa puuta* pariin vuoteen oo oireillu ollenkaan.
 
Mullakin tuo aurallinen migreeni, ensin tulee näköhäiriöt (sahalaitaa, näkökentässä puutoksia jne.), sitten tulee puutumiset, toinen käsi, poski, huulet jne. puutuu ja tämän jälkeen alkaa särky (särkyä ei aina ole). Mulla ei liity mitenkään hormoneihin, tai en ainakaan ole huomannut yhteyttä, on vaan sukuvika tämä.

Rytmihäiriöissäkin löytyy ;) ! En tiiä, mistä johtuu, eikä ole tutkittukaan, mutta on aina ajoittain. Tosi inhottavaa "muljahtelua".

Selkävaivojakin löytyy ja pissatauti koko ajan ja ja ja... :D En siis tervettä päivää näe ja ikää kuitenkin "vasta" 27v. mitähän tässä seuraavaksi vuorossa... ;)
 
Galluppiin Mie olen jo 27...pitäisköhän ryppyvoidetta jo ostaa =)

Välillä paleltaa ja välillä kuuma kuin saunassa.Mä uhkasin miehelle että lopetaan yritys jos hää ei suostu vähentää röökin polttoa..prkl.

Ja mä en suostu lopettaan suklaan syöntiä =)

PainostaEn mä oikein tiedä että olenko lihava vai laiha,mulla ei paino koskaan kerro sitä oikeata totuutta.Painoindeksien mukaan ollut aina lihava mutta peili ja vaatekoko erimieltä.

Mutta olisi kyllä ihana jos sais vaikka 20kg pois mutta mies sanoi ettei mussa sitten olisi enää muutakuin nännit :LOL:
 
ikää meikäläisellä on 21 ja ylipainoa bm laskureiden mukaan 2kg :whistle: 2 vuotta sitten painoin 20kg vähemmän :eek: raskaus toi muutaman kilon,ei toki haitannutkaan kun aloin olla jo sairaalloisen laiha jossain välissä..joka johtui kyllä luultavasti crohnin taudista jota minulla sillon tutkittiin ja osittain löytyikin..

migreeniä täälläkin,josku koulussa yhen äkin hävis kuulo ja näin pelkkää violettia,aika hurja kokemus..ja todella usein,melkein päivittäin koskee päähän,mutta kovemmin pari kertaa kuussa..ketorin 100mg tepsii täällä..
 
Galluppiin vastaan : 25v..
Täällä puhutaan tänään painosta. toi on niin tuttu aihe mulle. Kaikkia laihdutuskuureja oon kokeillu pikadieeteistä ihan "normaaliin" laihduttamiseen. "jotkut syö elääkseen, jotkut elää syödäkseen" ja mä kuulun tohon jälkimmäiseen :LOL: huh.. ylipainoa mullaki ja välil näyttää taas ihan ok.. ku sais sen painon pidettyy.. mut mun mottona on et: laihdutuskuurit tulevat ja menevät, mutta läski on ikuista! no joo.. mä oon tosiaan yrittäny laihduttaa (melkeen) koko ikäni, et siit on tullu mulle jo "vitsi". Ois niin kiva olla kerran elämässään ees laiha,tai sellanen normaali, mut kumman vaikeeta siihen on päästä ku ei oo itsekurii tarpeeks.. siinä siis mun toinen haave, niinku tää pikkukakkonenki :heart:
 
muikkelis =)

Mie en oo oikein pitkään aikaan käyny ilmoittautumassa, teidän kuulumiset oon kyllä päivittäin käynyt lukemassa, ja mukana on jännätty. Olen koittanut hillitä itteeni tän kuumeen kanssa ja ihan tietoisesti koittanut unohtaa kierronpäivät sun muut..joo hyvin on onnistunut :whistle: pakostakinhan nää asiat pörrää tuolla päässä

Pahoittelut ja isot :hug: tädin kohdanneille, nyt sitten nokka kohti uutta ovista , kyllä me vielä tärpit saadaan kaikki, kunhan ei luovuteta!

Ja palljoon plussa tuulia kaikille tasapuolisesti +++++ :whistle:

Ikä gallubbia oli: eli 27v vielä...

Ja painoa on hieman enemmän kuin tarttiis (en oo vielä saanut kaikkia raskauskiloja poissa), mutta ihan normi BMI rajoissa, toistaiseksi :ashamed: tuntuu mullekkin tuo sukulaati maistuvan tooodeellla hyvin :p
).( vielä oireista sen verran, että juilintaa vatsassa ja alaselässä on ja eiköhän se täti kaahaa tännekkin sitten jahka aika on. Mielenkiinnolle odotan että milloin, niin näkis että minkälainen kierron pituus on (et osuiko oviksen bongaus alkuunkaan oikeaan). Luulin että se ois ollut tuossa 17-18 päivän tienoilla, mutta kun en tikkuun kuseksi niin ei voi tietää :kieh: Yritystä meillä oli kyllä ihan hyvin ja molemmat innolla mukana, jostain syystä toi into ei oo enää jatkunu tätä loppukiertoa, kun odotettu ovis on jo mitä ilmeisemmin mennyt :whistle: nooo, mut mikä suhde se enää kiihkeä 10v yhdessä elon jälkeen on :D

Ja voi kun menis äkkiä tää aika jotta tietäis taas...odottavan aika on pitkä :/
 
Kiin vähän samaa täälläkin... kp 27/24-31. Onko sulla jotain oireita? Millos aattelit testata? Mulla ei ole kyllä mitään oireita, ei todellisia eikä kuviteltuja ;) Mä testaan aikasintaan sunnuntaina jos sinne asti päästään. Mä on sitä sorttia, joka ei uskalla testata, ellei oo jo lähes varma raskaudesta. Mä en vaan kestäis sitä negaa :ashamed:

Mä täytän muutaman kuukauden päästä 30. Hui! Ja oon jo nyt niin kremppanen, että mitähän seuraava vuosikymmen tuo tullessaan!? Mullakin oli joskus nuorempana migreeni, mut ei ole tullut enää vuosiin.

Painosta; mulla paino jojoilee stressitilanteen mukaan jopa 10 kiloa suuntaan ja toiseen. Tällä hetkellä on hoikka kausi :)

Mikä muuten lasketaan epäsäännölliseksi kierroksi? Kun mulla on toi 24-31, niin onko se jo epäsäännöllinen? En ole koskaan ajatellut niin.
 
UniUnna Testasin jo sunnuntaina negan, mutta jos ei menkat ala niin testaan ens tiistaina uudestaan. Sillon on 2viikkoa siitä miun kp20 ovisplussasta. Miullahan oli 2 kertaa ovistesti plussalla tässä kierrossa.
En oikein osaa sanoa noihin oireisiin mitään... :whistle: Välillä tuntuu samalta kun pojasta raskauden alkuviikoilla (repäsykivun tapasta alavatsalla ja nivusissa, nännit arat) ja välillä tuntuu, että menkat alkaa ihan millä hetkellä hyvänsä (rinnat kipeet, alavatsaa kourasee "menkkamaisesti" ). Tänäänki on ollu kumpiakin oireita :/

Miulla oli poikaa yritettäessä kierto 23-29pv ja lääkäri sanoi, että siinä on jo "aikamoista vaihtelua" ja piti miun kiertoa epäsäännöllisenä. Ilmeisesti pari päivää suuntaan tai toiseen on normaalia, muu epäsäännöllistä.
 
Täällähän on tehty kalluppia :D näyttäs vähän siltä että meitä kaksseiskoja olis täällä eniten. =) Elikkä siis täälläkin ollaan 27vee,tänä vuonna täytetty joten ens kesään saa huilia ettei taas tuu ikäkriisiä ;)

Täälläkin painitaan raskaassa sarjassa eli ylipainoa on muutama kilonen... :ashamed: Kovasti oon yrittäny painonvartijoiden kirjekurssia käyttää jos sais ees 5kg pois olisin onnellinen. Mut motivaatio on hukassa. Monesti kun esim, meen töihin niin kattelen et miten ihana olisi tälläsenä aurinkoisena syysilmana olla vaikka lenkillä mut veetut mä mihinkään oo päässy,prkle... pitäs vaan ottaa itteä niskasta kiinni ja lähteä.
Mulle sanoi lääkäri naistenklinikalta että jo 5% painonpudotus vaikuttaa suotuisasti raskauden alkuun saamiseen. Meillä se auttoi viimeks,oli tietty ne clomit sit myös apuna,mut nekään ei auttaneet vasta kun painoa sain alas, Eli motivaationhan pitäis olla kohdillaan mut mut.. alku aina niin hankalaa.

Oukei,tämä neiti pistää netin kiinni ja painuu unten maille,vielä pari päivää töitä ja viikonloma häämöttaa.

Hyviä öitä kaikille :wave:
 
Kiin peukut pystyssä myös täällä :) !!

Kyl nää ihan tavallisiksi menkoiksi muuttui, runsaat kyl on ja tosi kipee vatsa koko ajan.
Ja galluppiin kröhöm.. mä olen 17v!

Jaahas taas juokemaan esikoisen perään mitä se taas touhuu.. :wave:
 
Tinkerbelle mul oli rytmihäiriöitä neitinin syntymän jälkeen n.2vk. mut loppuvat sitten. Luulisin että johtuivat särkylääkkeistä, mitä jouduin syömään postpinalipäänsärkyyn (vaik ei niistä siihen ollu apua, mutta ku et väsyttivät).
gallup: heinäkuussa tuli lasiin 28v
Entä isäntä gallup: meillä isäntä 36v (hui..näyttääpä kirjotettuna isolta tuo luku) :ashamed:
)(omissa tuntemuksissa ei mitään uutta... ovista en ole tikutellu...enkä tikuttele (ku ei ole tikkujakaan)... limojakaan ei ole näkyny
 

Yhteistyössä