Pikkukakkosta odottavat :)

Oi,onnea anu plussasta! Hienosti on viiva vahvistunut. Haluatko listalle,jos tahdot,niin laita tietoja,niin lisäilen sutkin sinne! :)

Lumille onnea puolenvälin saavutuksesta! Tulehan sitten kertomaan,mitä rakenneultrassa näkyi! Mulla kans kipuilut alko jo,tosin häpyluu on vain kipee ja tiedän,että se johtuu tästä kävelemisestä,kun oon täällä helsingissä,niin koko ajan oon melkeinpä liikenteessä!! :) Ja migreenikohtaus oli 5päivää kestävä,tässä ihan vähän aikaa sit.. Mutta toivottavasti ei sulla kovin enään kipuilut pahene! :)

Hienoa jenny että siellä ollaan tervehdytty. Samaa vikaa tahtoo olla täälläkin,tää raskaus ei oo enään niin uusi ja ihmeellinen,kuten esikoisesta oli kaikki uutta,niin ei oo jotenkin enään mitään raportoitavaa :D

peikko onko toi sit liian suuri toi sf-mitta,vaiko miksi ylimääräinen mittaus?? Vai liian pieni? :eek:

ON: Ei nii mitään uutta. Mulla oli 5päivää kestävä migreenikohtaus jonka aikana sai muutamaan otteeseen oksentaa. Luulin jo,että raskauspahoinvointi on tullut takasin,mutta sit kun päänsärky loppu,niin loppu huono olokin. Loppu onneks ennen kun palataan kotia,kerkeen vielä nauttia mun lomasta täällä kaupungissa :)

Taiska ja muru 12+5
 
Taiska87, toi miun sf hyppäs keskikäyrän tietämiltä yläkäyrälle :) Mut yläkäyrällä ollaan mentykin melkein koko odotusaika, tasoittui siitä sinne keskelle ja nyt hyppäs takaisin. Kontrolli vissiin lähinnä siksi että kattoo se miun oma terkkari ton mitan, viimeks oli eri, ja että ei rupee mikään norsunpoika siellä olemaan... :) Mie oon vaan aika lyhyt vartalomalliltani että rupee kyllä tuntumaan.. Eikä miun maha oo mitenkään erityisen suurennäköinen jos vertaa, kohtu vissiin taakse kallellaan tässäkin raskaudessa, että tuntuu ettei sisuskalut mahdu tonne vauvan kanssa :D
Tyttöä odottaessa miulla oli sf ala- ja keskikäyrän välillä, liekkö viimeisilläänkään yltänyt tohon 33cm, et ihan erilaiselta kyllä tuntuu tää maha...

Hienoa Anu84!!

Peikko ja Otus 34+5
 
Hep! :wave: Ultrassa kaikki vallan mainiosti. Pienokainen siellä ensin nukkui, mutta herättyään esitteli kaikki temppunsa. Ja lopuksi antoi kuikkia jalkoväliinkin ja siltä vahvasti näyttää, että meille tulee toinen pikkuprinsessa. :heart: Ostin sitten tänään Lindexiltä pari pikkubodya kun en voinut vastustaa. Kaikki kaapit pursuilee meillä vaatteita, mutta kyllähän pikkukakkonenkin muutaman ikioman ansaitsee? :)

anu84 Ei kannata liian tarkkaan tiirailla noita viivojen vahvuuksia. Itse testasin tuolla samaisella Apteekin omalla muistaakseni dpo14 ja sain korkeintaan yhtä vahvan viivan kuin tuossa sun kuvassa. Olin ihan surkeena kunnes seuraava päivänä pärähti Clearbluen testiin niin vahva viiva, ettei ollut epäilystäkään.

Ihanaa kun on huomenna vapaapäivä. Työmotivaatio on ihan kadoksissa taas. :O

Lumi & murunen 20+2
 
Onnea _Lumi_ hyvistä ultrakuulumisista ja prinsessalupauksesta :flower:

Päivittäiskö taiska87 noi krumeluun ja lumin tyttölupaukset tonne listaan?? :)
Jenny90, meinasitko ton sukupuoliasian antaa olla salaisuutena? Mie en malttais :D mut loppujenlopuks, väliäkös sillä kunhan terve vauva :)

Mitä kuuluu miukkismaulle??? Miuta jänskättää kui se siun masu pysyy kasassa :)

Mekkala, joko oot posahdus pisteessä?

Jee, kohta poksuu 35+0 ja se (käsittääkseni) tarkoittaa että vauva saa syntyä tuolla pkssklla, ei tarvii 200km päähän kyssiin lähteä :)
Vauva sais kyllä sisuksissa pysyä ainakin tonne kesäkuun puolelle...
 
Tänään ja eilen maha tosi kipiä... siis ylämaha, ja röyhtälyttää hirveästi, ja välillä pierettää ja tuntuu että on maha kovalla yms.... Se tuosta navan kohdilta , ja en usko et ainakaan mihinkään km viittais, kun ei mitenkään menkkamaisesti oo, vaan het niinku mahatauti tulossa ja se röyhtäillä pitää ihan hirveästi niin se helpottaa edes vähän!
 
Heippa, uskaltaisin kanssa liittyä tuolta kuumeilijoiden puolelta tänne. Eli LA 22.1 Aliisa10 ja LPKS
Täällä vielä tunne on epätodellinen, esikoiselta oli heti että nyt tulee vauva! Nyt tuntuu vielä, että no onko se nyt oikeesti tulossam utta kai se kohta menee kaaleen :). Neuvola on varattu ja kyllä se sitten viimeistään siellä kolahtaa. Nyt jo hirvittää mikä saarna sieltä taas tulee tuosta painosta. Se on kun on valmiiksi jo ylipainoa niin kytätään joka grammaa. Esikoiselta tuli 18kg mutta jälkitarkastukseen mennossa oli 16kg pois eli 2kg jäi ja niitä on tähän asti karisteltu. Kuinka muilla?
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
aliisa painosta.... Mulle tuli raskausaikana +12kg, ja tähän mennessä lähtenyt yhteensä 41kg!! Painan samanverran kun ammattikoulunaikaan, ja olo tuntuu erittäin hyvältä bmi on normaali, mitä en ikää uskaltanut enään edes toivoa!!! :)
 
Onnea aliisa ja tervetuloo,laitoin sut listalle :) Ja mulla on ylipainoa,mutta stressaan siitä muutenkin niin paljon,ettei poikkea normaalitilasta. Ja jos mulle sanotaan jotain siitä,niin mietin sitä illan ja yritän päästä siitä yli. Ei sais tulla painoo,mutta minkäs teet. Herkkuperse on ja pysyy herkkuperseenä :/ Ja esikoisesta tuli 13kg,mutta kaikki lähti kyllä nopeesti,mutta ei sit yhtään ylimäärästä kyllä.

Mäki mietin miukkismauta ja mekkalaa että mitä kuuluu? :)

peikko onhan se hyvä,että seurataan,mutta just toi,että on eri mittaaja vaikuttaa yleensä hyvin pitkästi, ja joskus jopa tuntu,että oma asentokin,missä pötkötät,vaikutti siihen mittaan. Mäki jouduin loppuvaiheessa käymään useemmin,kun terkka halus mittailla mun sf-mittaa :D Oli kuulemma niin suuri vatta.

anu toivottavasti mahakipu ei oo jatkunut!

ON:Tunsin EHKÄ eilen pienen liikkeet <3 Kun olin nukuttamassa esikkoo,niin sit tuntui sellanen ilmakupla,mutta kun ei ollu ilmaa vattassa ja se toistu hetken päästä uudelleen,niin epäilen,että se olis ollu murunen. Mutta en mene vannomaan,voi olla mielikuvitustakin :D

Taiska ja muru 13+2
 
Ai kamala, ihan hävettää, etten ole saanut yhtään aikaiseksi kirjoitella tänne. Lukenut kyllä olen ahkerasti tätä pinoa, toukokuisia ja kesäkuisia...

Räjähtämispisteessä olen, painoa tullut toistakymmentä kiloa lähinnä turvotuksena. Naama, kädet ja jalat pullottaa, etenkin jalat ovat aamusta iltaan kuin norsun ja sf on yläkäyrällä. Tiistain neuvolassa kätilö arvioi "pikkuisen" syntymäkooksi 4 kg, mikä olisi ihan sama kuin esikoisella. Tuntuu kuulemma ihan valmiilta tulemaan maailmaan. Meillä on äitiysneuvolassa terkkana siis synnytyssalikätilö, jonka kuulemma viimeisin painoarvio oli heittänyt 30 grammalla...

Keskiviikkona oottaa suunniteltu sektio, ellei tämä vauva sais mielenhäiriötä ja lähtis aikaisemmin ilmoittelemaan itsestään... Epäilen, kun on vaan kiva kiusata äitiä. Lasken siis öitä, päiviä ja melkein jo tuntejakin. On niin hankala ja iso olo.

Täällä puhuttiin ylipainosta eroon pääsemisestä, olisiko hyviä neuvoja jakaa tänne päin?

M ja Tirppa 38+4
 
mekkala Mä voin kertoa omaa kokemusta tosta painon pudottamisesta... Eli kun pääsin laitokselta kotia aloitin heti karppaamaan, mutta kuitenkin siis järkevällä tavalla kun imetin... Sillä lähti todella nopeaa se -12kg mikä tulikin.. Imettää en pystynyt kuin reilu 2kk:tta kun selkäni leikattiin niin alotin sitten nutrilett kuurin jolla tiputin nopeasti -15kg, olin sillä kuukauden. Lopetin sen hiljoksiin ja sen jälkeen aloin laskemaan kaloreita että kalorit jäi päivässä noin 1000-1200kcal:aan ja silla tiputin loput! :) Ja kokeilin kyllä tuossa ennen raskaaksi tuloa kolmisen viikkoa easy diet pussikuuria ja sillä tippu taas, mutta mä söin niitä ihan siks, koska olen huomannut että tärppää heti siitä kierrosta kun pusseja syö! Esikoista yritettiin 3.5vuotta, aloin syömään niitä niin samasta kierrosta tärppäsi, ja samoten mikä maaliskuussa meni kesken niin söin pusseja ja nyt tämä mistä saan iloita toivon mukaan ihan loppuun asti niin tärppäsi myös kun olin pusseilla!! Kai se puhdistaa elimistön niiin totaalisesti että edes auttaa!
 
Mekkalalle onnea loppusuoralle! :) Ei oo enää kauaa kun on nyytti sylissä :heart:
Saako kysyä että millä perusteilla tehdään suunniteltu sektio? :) Ja anteeks jos oot jo tänne selittänyt, miun muisti on hyvä mutta lyhyt.

Sf oli eilen 34cm eli yläkäyrällä jatketaan. Pyysin päästä painoarvioon ja se olisi sitten tän kuun lopulla 36+5 :)

Painoa miulla tuli esikoisesta yhteensä ehkä 24kg joista hurjat 4kg jäi synnärille. Välissä en sitten "kerennyt" laihtumaan.. Tässä raskaudessa tullut nyt noin 10kg, eli kahteen vuoteen yhteensä 30kg :O Tottakai vauva istukoineen muineen vie osan tosta painosta... Miun henkilökohtainen raja on 90kg minkä sovin ihtein kanssa, vielä ois 4-5kg siihen.. :stick: Vaatehuone pursuaa kokoa xs-s olevia ihania ja hyvännäköisiä vaatteita, päälle menee vaan l-xl kokoiset teltat :stick: Mut kerkeehän sitä laihduttamaan :) Ja jos totta puhutaan niin päivittäin tulee herkuteltua niin itteesä voi vaan noista kiloista syyttää. Sen lisäks nää kivut miltei vanginneet sohvalle jo rv20 asti, eli liikuntaakaan ei tule tarpeeksi. Syksyllä viimestään pitää aloittaa laihduttaminen tai pikemminkin ittensä kuntoon saaminen.. Jos sitä sais ihtensä suht rantakuntoon vaikka kesäks 2013 ;)
Laihduttamisen suhteen mie en oikeestaan mihinkään ihmekuureihin usko. Tottakai jollain kaali tai ananaskuureilla saa pikaisesti muutaman kilon pois nestettä mutta siihenpä se jää. Mie uskon vaan ruokavalioon ja liikuntaan. Mitään nutrilettejä en rupeis syömään kun ne on niin himskatin kalliita ja pahanmakuisia.

Supisteluja ollut nyt yli viikon ajan päivittäin, neuvolaterkan kanssa tästä juttelin niin voi olla että tää vaavi syntyy viikon sisään tai sitten mietin joskus 40+ että "joo kyllä sitä silloin -35+ tienoilla supistutti.." Saa nähdä mitä tuleman pitää. :) Tänään kipeitä suppareita suihkussa helpottaessani diilailin vauvan kanssa että tonne kesäkuun puolelle malttais sisuksissa olla :D Ainakin supparit loppu, että jospa toi usko.. :rolleyes:

Palstakyyläilyjä harrastaessani oon hämmästellyt, uskomatonta että lokakuiset on nyt puolivälissä raskautta :O vastahan sitä ittekkin rakenneultrassa oli.. ja miten elokuiset poksuu jo miltei 30?? Miun viikot vaan ei kasva :D ai mitenniin tuntuu että aika matelee...

Peikko ja Otus 35+2
 
rukkapeikkotakkutukka hyviähän nuo nutrit ei oo ja loppuviimein ne ei oo sen kalliimpia kun menis ruokaan rahaa, ja kyllä mä uskon niiden tehoon, koska mulla paino sen 10kk:tta vain laskenut ja yhteensä -41kg... Mutta jokainen teköö tyylillänsä! :)
 
Anu84 ja Rukkapeikkotakkutukka, kiitos laihdutusvinkeistä. Ajattelin tosiaan ensin aloittaa sillä kuululla itsekurin harjoittelulla eli sokrut ja leivät mm ylim hiilihydraatit pois, salaattia ja hedelmää tilalle. Välillä vois kokeilla sitten, kun ei enää imetä niin max parin viikon eri kuureja. Ja liikunta tietty kuuluu mukaan, ensin ihan arkiliikuntana ja sitten, kun terveys antaa myöten niin jooga ja sali. Mieli tekisi myös alkaa juoksemaan. Mutta tässä iässä, kun ei enää alle kaksvitosia olla, niin se ruokavalio on se suurin tekijä.

Tirppa on perätilassa ja ens viikolla varmastikin neikiloinen, joten keskiviikkona on suunniteltu sektio. Viime yönä alkoi supistukset ja oltiin tänään sitten kahdeksan tuntia tarkkailussa Tyksissä, mutta supistukset laantuivat ja synnytys ei alkanut, joten ei lähdetty leikkaamaan päivystyksessä. Eli nyt lepäilen kotona ja supistelee sellattiin pienesti jatkuvasti. Jos yltyvät eikä pärjää enää kotona tai lapsivesi menee niin sitten takaisin ennen keskiviikkoa...

Anu, kertoisitko viel ätarkemmin tuosta nutrilettista? En ole koskaan sitä kokeillut, mutta olen kyllä miettinyt. Loppupeleissähän vain se joka merkitsee on, että syö vähemmän kuin kuluttaa eli juuri vaikka tuon 1200 kcal päivässä. Mutta en haluaisi "kärsiä" nälkääkään, koska se tekee sortumisesta helpompaa :)
 
mekkala Joo eli toi nutriletti toimii niin että saat syödä viis pussia päivässa esim 3 lämmintä"ruokaa" ja 2 esim vaikka suklaajuomaa... Sä saat niistä viidestä pussista kaikki vitamiinit yms mitä normaalista terveellisestä ruokavaliosta, mutta musta tuntuu että oikeasti ikään en oo syöny niin terveellisesti kun kuuripussien aikana et varmasti tulee ne vitamiinit ja hivenaineet yms.... Ensimmäinen 3 päivää on yhtähelvettiä, mutta sitten kun elimistö menee ketoosiin, näläntunnetta ei enään ole ja tuo viisipussia tuntuu jopa mahdottomalta saada syötyä päivässä! Niin ja kokoajan olen myös juonut sen noin 4 litraa vettä päivässä, ja se menee nykyään ihan huomaamatta!! Sillä nutrilla tai easy dietillä niin saa todella nopeasti tuloksia joka oikeasti on mulla pysynyt kun sen jälkeen siirtynyt itse laskemaan kaloreja ja tosiaan liikun päivittäin, ennen raskautta ratsastin 3 kertaa viikossa ja jokapäivä lenkit päälle!

Ja pussien aikaan jos nälkä yllättää niin ei muuta kun esim lihaliemikuutio ja vettä kiehumaan, sinne porkkanaa ja sipulia ja leikkiä et syö keittoa! :D kasvikset on sallituja, niistä ei kaloreja tule!
 
Mahavaivat onneksi ohi, MUTTA helevetillinen hammassärky sitten senkin edestä!... Illalla oli jo kipiä ja yöllä heräsin kun oikeaposki sisältä ihan turvoksissa ja kipu ihan järkyttävää!! Aamulla tutkin niin oikea ala viisaudenhampaankulma painaa poskeen niin että on rakko ja tosiaan poski aivan turvoksissa!! Ja niin törkeän kipeä että hyvä kun nielasta pystyy!!!! Ja mulla ihan hirveä hammaslääkärikammo.... 13 vuoteen en oo vapaaehtoisesti mennyt kun kerran ja sekin poikaa odottaessa siihen tarkistukseen, missä ei onneksi ollut mitään. Mutta kyllä se niin kipiä on että joudun ehkä soittamaan aamulla!

Anu ja pienoinen 4+6
 
Moikka! :)

Meillä on sujunut kaikki vallan mainiosti, ei mitään ongelmia oo ollut ja välillä ihan unohtaa et en kanna pelkästään omaa ruhoani.. Ultrassa ne katto mun arpea taas ja näytti oikein hyvältä, ei pitäis mitään ongelmia ainakaan näillä näkymin tulla. Kesää kovasti odotellaan, leikkasin jo kesätukan ku se kauhee karvalakki päässä oli niin tajuttoman kuuma. En meinannu raaskia leikata pitkiä hiuksia, mut kasvaahan ne takas. Eikä pääse tuo pikkujätkä niin paljoo äitiä tukistelemaan :D

Painoa on mulle tullut jo nyt n.5-7kg ja maha on kasvanut kauheeta vauhtia, mut meillä kyl pohjana toi pieni väli.. Oon laihtunut muista paikoista paitsi mahasta joka oikeesti kasvaa tajutonta vauhtia. Pissalla saa ravata koko ajan kun eräs tuolla masussa monottaa suoraan rakkoon. Päivisin ei niinkään koko ajan pissata mut yöllä välillä herään ihan silleen että melkeen pakko juosta tai lirahtaa :D Vaihtelevasti tietty, en mä joka yö siellä vessassa ravaa. Välillä harvemmin, välillä parin tunnin välein.

Toi painojuttu. Mä en sen puoleen "turhaan" stressaa. Tulee mitä tulee, kyllä ne kilot sit karisee kun on karistakseen. Mä alan sit syksyllä pikkuhiljaa kuntoilemaan enemmän, en mitään rääkkitreeniä ala vetää. Tällä hetkellä kun ei liian rajuja juttuja uskalla tehdä, ni meillä on vaan vaunuilua.
Me ollaan nyt syöty tosi paljon hedelmiä ja vihanneksia, vesimeloni on niiiiiin ihanaa, ihan ku edellisessä raskaudessa, olisin voinu vetää sitä pallotolkulla. Ja pieni mies tykkää kanssa, suuttuu ja alkaa kiukuttelee jos ei saa omaa pikkupalaa :D Sitä se sitten imeskelee. Sillä on nyt suht uutena juttuna, että kaikki pitää saada omaan käteen. En saa edes juoda omasta lasista ku siinä pikku tahmatassut kiskoo lasia alaspäin että sais juoda. Sama on jos jotain syö, ni "mulle kans". Puhelimen käytöstä puhumattakaan, en saa kirjottaa tekstiviestiä ku puhelin on välittömästi annettava pojulle, jos otan kuvia ni kamera/kännykkä "heti tänne!" Ei se puhelin sillon kiinnosta jos sen antaa muuten vaan leikittäväks.. :D

Ihanaa, kun tulee kesä! Me ollaan viikonloppu lojuttu takapihalla ja otettu aurinkoa ja täytetty ristikkolehtiä. Pupu pääs kanssa ulkoilemaan ja ihanaa vihreetä nurmikkoa ollaan leikattu urakalla, hirveetä vauhtia kasvaa. Kyllä sekin treenistä menee kun tolla leikkurilla työntelee, tuntuu käsissä ja vielä kun vähän reippaampaa vahtia lykkii menemään ni kyllä lihakset kiittää. Poltin poskipääni lauantaina, mut en sentään niin pahasti ku yleensä, normaalisti jos poltan itseni ni sit ei jää kenellekään epäselväks että oon YRITTÄNYT ottaa aurinkoa. Oon ihan innoissani kesästä! Meillä on pojulle minikokonen kumivene kesäks, joka on mun miehen vanha ja niin pikkanen, et poju mahtuu istumaan siinä varmaan ainaki tän kesän jalat suorana, mut ens kesänä tuskinpa! Laitetaan sit siihen kesällä vettä ja saa ukko sit siinä läträtä tossa takapihalla :)

Hui, olipas sekava höpötys mut ehkä siitä jotain tolkkua saa :) Ihanaa kesän odotusta ! :)
 

Yhteistyössä