Pikkukakkosta odottavat :)

Noniin,on taas uudet lisäilty :) Teretulemas vain :)

Omppuf meillä onkin sama synnäri. Ootko ensimmäisenkin synnyttäny siellä? Jos oot,niin mitä tykkäsit? Mä ainakin tykkäsin siitä paikasta,vaikka jostain olin vähän huonoja juttuja kuullutkin :) Ja onnea vielä plussasta! :)

emma kuten sanottu,tervetuloo ja onnea plussasta! :)

ON: sokerirasitus selvitty,olikin sitä kokiksen makusta ainetta,joka ei ollu sit niin pahaa.. Ja sokeritkin vielä oli puhtaat. Seuraavaa neuvolaa odotellessa,joka onkin jo 15pv :)

Taiska ja muru 16+2
 
moi,
täälläkin yks äiti, joka odottelee toista pikkusta :) meillä ennestään pian 1-vuotias tyttö ja pikkukakkosen LA 31.12, TYKS. ikäeroa tulee siis aika tarkkaan 1,5 vuotta, tosin todennäköisesti kakkonen syntyy vuoden 2013 puolella.. oon jo tässä vaiheessa ihan varma, että yli mennään ja reippaasti :D vaikka esikoinen synty viikoilla 40+1 eli melko täsmällinen tyttö oli :)
 
Tervetuloa myös muille uusille :)

taiska: Minä kans tykkäsin paikasta! Mulle tosin sattui aivan ihana kätilö <3 Kaikki toimi siellä mun mielestä :) pikkusen miinusta tulee kun ne ei aluksi uskonu että lapsi saa tarpeeksi ruokaa (mulla nousi maito vasta kotona). Meillä oli ihan tavallinen huone, ei siis perhehuone. :) Minä vuonna sinä olit siellä? eikös siellä oo meneillään nyt vielä se remontti? :eek:
 
omppuf mä olin elokuussa viime vuonna.. Sillon siellä oli vielä remontti,mutta mun mielestä se mun np-ultran kätikö sano,että se olis valmis mun rakenneultraan mennessä,(heinäkuun alussa) eli rakenneultra olis jo siinä normaalissa rakennuksessa.. Toivon,että olis,että pääsis sitten marraskuussa ihan sinne normi osastolle. Tuolla kun ei ollut kun yks suihku ja 2vessaa käytössä kaikkien niiden kanssa jotka siellä naistentautien puolella oli . Eli siis jippii :D Ja olin 3 muun ihmisen kans samassa huoneessa,että toivon jospa ei niin paljon olis porukkaa,sit ens kerralla.. Joo,toi imetys on niille kovin tärkee,itellä nous hyvin maito jo toisena päivänä,niin ei onneks tarvinnu huudattaa.. :) Ja mullakin oli aivan ihana kätilö synnytyksessä! :)
 
Viimeksi muokattu:
Kuulostaa melko askeettiselta :D sillon kun mä olin siellä ei ollut vielä remppaa, siis marraskuussa 2010.. :) Toivon kans että saavat pian valmiiksi, se edellinenkin oli hienompi kun tuo väliaikaistila. oon käyny nyt siellä "naistentautien puolella" ultrattavana muutamaan otteeseen ja se oli kyllä mielenkiintonen paikka ;)
Saitko sä yhtään nukuttua sairaala-aikana? :eek: Mua häiritsi jo se kun huonekaveri kuorsas (joutu käyttää korvatulppia) :D

Iik huomenna pitäis uskaltautua soittamaan neuvolaan niin sais sen varhaisultra-ajan!!

4+0:heart:
 
omppuf en saanu nukuttua ja sit niin raivostutti,kun yks vanhempi kätilö sano,että "ei esikoisen vanhempana kannata hätäillä kotiin" olin sit siellä vielä yhden yön niin kyllä meinas olla tukalaa,kun ei unta millään!! Ja sit kun nukahti,niin sit toinen herätti,että on nälkä. Puuh. Eikä siitä ylimääräsestä yöstä ollu mitään hyötyä,kun jos painoin hälärinappia,niin ei tullu hoitajaa.. Ja imetyskin onnistu jo aika hyvin... Taisivat vain laskuttamisen takia tahtoo mut sinne. Mutta oi kun koitti seuraava päivä ja mua tultiin hakemaan! :) Olin jo hyvissä ajoin valmiina :D

Milles viikoille varhaisultraa aattelit varata,vai antaako ne sen ajan sieltä sairaalasta?
 
taiska: Minä oon kans sitä mieltä, että mielellään en oo montaa päivää ens kerralla (jos sinne asti pääsee). Ellei sitten investoi perhehuoneeseen :) Voin jotenkin kuvitella sut reppu selässä lähtemästä heti lääkärin tarkastuksen jälkeen :D
Suosittelivat viikkoa 7-8, en tiedä sitten mitä mieltä neuvolan täti on kun sitä kautta ne sitten laskee ne viikot. :D
 
Hei vanhat ja uudet tutut, taidan mäkin tänne itseni nyt uskaltaa laittaa vaikka ensin ajattelin että odottelen vielä vähän aikaa. Pikkasen hirvittää kyllä, niinkuin se nyt mihkään vaikuttaisi jännäileekö täällä vai muualla :D
Eli plussa pärähti muutama päivä sitten ruutuun ja tiedot MeaMinnis LA 16.2 / PHKS.
Oireita mahan kivistys, tissit turvoksissa ja silloin tällöin yllttävä kuvotus : /

Ajattelin kyllä vielä testata ainakin kerran tavallisella ja sitten sinetiksi digillä myöhemmin, katsoa että nouseeko viikot. Neuroottinen? KYLLÄ :LOL:

Meinasittekos tosiaan varhaisultraa tilailla? Mä ajattelin kyllä. Kävin esikoisestakin (itseasiassa parikin kertaa muista syistä) ja koen että en kyllä jaksa nytkään odottaa tuohon ekaan viralliseen ultraa jos onkin pettymyksiä vastassa niin tietää aiemmin sitten. Oon sellainen hermoilija :ashamed:

MeaMinnis 4+2
 
MeaMinnis: jee! samoilla päivillä mennään ;) Mä kerkesin tilailla neuvolan ja ultran tänään aamulla (heinäkuun lomien takia meni tiukille).
anu: Vau :D tuntuu että justiinsa olit viikolla 5 :) Kohta sulla onkin jo np-ultra (jos osallistut)

Omppu ja pähkinä 4+2
 
onnea MeaMinnis!! Ja tervetuloa..

Tarkistelkaahan että tiedot on oikein,yritin ainakin kattoo,että kaikki menis oikeille päiville ja jos on jotain lisättävää :)

omppuf mulla on rakenneultra 10.7... Tehäänkö se varhaisultrakin siellä ihan keskussairaalassa?? Varmaan joo?? Kyselen,kun en oo koskaan käyny niin mie en tiijä :D Mä niiiiin tahtoisin ton perhehuoneen,mutta kun isäntä on kuitenkin töissä sillon ja se pitäis ajoissa osata kysyä,niin en uskalla edes yrittää,kun se menee kuitenkin päällekkäin työviikon kans.. Ja vaikka onkin yrittäjä ja saa ite päättää lomaviikkonsa,niin sit ei tuu myöskään rahaa jos on paljon pois.. Sitä kun tarttee aina vain enemmän :/

Mun ei tarvinnu edes käydä varhaisultrassa,kun meidän neuvolassa on ultralaite ja siellä joka käynnillä ultrataan,vaikkakin se hoitaja ei osaakaan määritellä sillä mitään muuta kun sen,että mitenpäin se on ja sit kattoo sydämensykkeen.. Lääkärikään ei sitä oikein osaa käyttää,tai siis ei osaa "lukee" sikiötä,ei osannut esim. mulle määritellä viikkoja,vaikka kattoikin,että siellä sydän lyö yms.. "jouduin" sit käydä 2 kertaa np-ultrassa.. Toisella kerralla oli se 8+0 ja toisella 12+... Ja kokkolassa vasta osas määritellä sen sikiön koon :)

Mut nyt me lähetään kyläileen. Hyvää päivää naiset!
Taiska ja muru 16+4
 
taiska: Mun tapauksessa katsovat kanssa neuvolassa. En tiedä sitten neuvolan tädin osaamisesta ;) Viimeks osas kyllä arvioita koonkin :) Melkein samoille päiville molemmilla jännäilemistä ;D Meinaatteko kysyä kumpi tulokas on?
 
Onnea ja tervetuloa uusille :)
tuo alkuraskauden jännitys on ehkä jotain mitä tuun kaipaamaan, kuitenkin niin ainutlaatuista päästä vauvaa ekaa kertaa katsomaan ja arvuutella sukupuolta ja... :)

Täällä edelleen yhdessä kasassa ja todellakin toivon että pysytään ainakin tämän viikon.. nimittäin perheeseemme rantautui raju kesäflunssa. Itsellä tauti alkoi jo pe-la yönä, mies rupes eilen rykimään ja viime yönä sairastui tyttö.. Tän vuorokauden aikana oon nukkunut 2 tuntia.. oma olo ihan kauhee ja esikoinen karjuu kuin syötävä elämänsä ekaa kertaa sairastaessaan.. huh huh. :snotty:
Ei tämmöistä toivois kellekkään.

Katotaan saisko liitettyy kuvan massusta tänään eli 38+4 :) noi arvet oikeestaan revenneet tässä kuukauden sisään kunnolla näkyviin, jenkkakahvoissa vielä pahemmat.. Esikoisesta ei tullut mitään arpia. Viime mittauksessa 37+ sf 34,5cm ja vauva kiinnittynyt lähtökuoppiin :)

Aijaa.com - 10352208

Peikko ja Otus
 
Voe apuva... Mun maha on ihan tajuttoman kokoinen näille viikoille! Mitä täällä oikein tapahtuu?! :D Näyttäis siltä, että viikkoja olis 34 näiden 24 sijasta...

Toivotaan tosiaan, että Peikko pysyisit yhdessä kasassa siihen asti, että perhe on tervehtynyt. Voin vaan kuvitella, kuinka ihana yhdistelmä: loppuraskaus & sairas muksu & mies. Jaksamisia!

anu84 Ollaanpas sitä reippaana. :) Tänne kans saa ihan vapaasti lähettää mangojuustokakkua (tai tarkemmin ajateltuna ei ehkä sittenkään, ei tämä maha siitä ainakaan pienenis :D ).

MeaMinnis :wave: ISOT onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan! Samoin jen_ni. :) Kiva kun tulee lisää porukkaa.

Jeps mutta nyt sohvan pohjalle katsotaan hetkeksi telkkaria. Väsy on kauhee.

Lumi & murunen 24+1
 
Täältähän todella löytyi paljon uusia ja vanhoja tuttuja, miten mä en oo koko ketjua ees aiemmin huomannu.

Marraskuisen kaksosraskauden kkm:n jälkeen plussattu muutaman viikko sitten ja eilen löytyi varhaisultrassa yksi pienoinen ja syke. :heart: Eli tiedot Diiselikissa LA 25.1.

Viime syksyä luottavaisemmalla mielellä olen liikenteessä, joskin "jojoilen" tän mieleni ja hermojeni kanssa. Vaikka eilen olikin hyvien uutisten päivä, niin jo mä tänään olen ollut peloissani, kun ei kovin vahvoja oireita ole ollut. Pari edellistä päivää kun meni taas ihan yökkiessä, tissien ym. turvotuksineen, kipuineen jne.
Nt-ultra on 6.7., josko sen jälkeen osaisi enemmän relata ja kotidoppler taitaa tähän raskauteen olla must hankinta ennenkuin liikkeet alkaa tuntumaan... ;)

Lumi: mihin ne viikot vierii, sähän olet jo noin pitkällä pienen murusen kanssa! :heart: huh, huh!

Meaminnis: mähän plussasin ulkomailla, missä tein kaikkine haamuineen 4 testiä. Suomeen palattua 2 testiä; digi ja apteekin oma. Sit viel seuraavalla viikolla digi, et näin vkoluvun kasvaneen. Ja lopuksi oon vielä pissiny loput ovistestit tässä muutaman viikon aikana, kun niihinkin se 2 tummaa viivaa kivasti piirtyy. Testiholisti, mikä testiholisti! :LOL:

Diiselikissa rv7+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: anu84 ja _Lumi_
diiselikissa Ihanaa kun löysit tännekin! Ja mahtavaa, että ultrassa kaikki oli hyvin! :heart: Tiedän niin hyvin tuon jojoilun ilon ja epäuskon välillä. Tein sitä samaa itsekin ensimmäiset kuukaudet. Kun oli huono olo, niin toivoi vaan, että se helpottais. Ja sitten kun olo oli hetken parempi, niin johan alkoi pelottaan. Ei voi voittaa. :)

Niin ja viikot tosiaan vierii ihan tajutonta vauhtia. Ensimmäiset 12 viikkoa mateli ja sen jälkeen aika on hurahtunut. Tosin jotenkin musta aina tuntuu, että muiden raskaudet menee paljon nopeampaa kuin oma. :D
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
diiselikissa onnea ja tervetuloa.. Tahotko vielä lisäillä synnytyssairaalan,vai jätetäänkö tyhjäksi? :)

peikko ihana massukka!! Mulla on ollut raskausarvet teini-iästä asti ja aattelin,että ei niitä voi tulla lisää. Olin väärässä. Esikoista odottaessa tuli,seuraavat meni vain vaakatasossa. Että ei oo enään koskaan toivoakaan saada noin nättiä masua.

anu joo,jotain tekee mieli,mut sit kun teet,niin sitä ei teekään mieli. Haisee pahalle ja ällöttää :D Hassua.

Lumi miten sä saatkin viikot kulumaan? Musta tuntuu,että en oo edenny mihkää,vaikka huomenna poksuukin jo viikolle 17.. Ehkä huoli on se,mikä ei liikuta viikkoja.. Siis kun ootan niin kovasti kunnon liikkeitä ja sitä,että olis jo rakenneultra,niin ehkä ne ei siks kulukaan :D

omppuf Mä niiiiin tahtoisin kysyä,mutta mies sanoo,että en sais kysyä. En tiedä vain,että onko oma uteliaisuus niin valtava,että on pakko,kun tiedän,että ei isäntä ultraan tule mukaan.. Mutta miten pidän suuni kiinni seuraavat 20 viikkoo? En kertois kyllä sille,että oon kysyny :D En myönnä mittää!! :D

ON: Ei nii mitään. Huomenna hammaslääkäri ja perjantaina tosiaan se neuvola. Nyt on pitäny kovemmin kiirettä,kun toi esikoinen oppi ryömimään,saa ihan tosissaa tuijottaa,että missä se menee.. Entäpäs sitten kun oppii konttaamaan tai kävelemään,en tiedä missä sitä sitten mennään ;) No jotain hyötyä pienestä kämpästä :D
 
Kauhean vaikea kirjoitella tuonne muihin plussapalstoihin kun on vieraita immeisiä niin paljon :LOL:

anu84 :heart:

Diiselikissa No mähän voin vielä tehdä sitten pari testiä ihan huoletta lisää :D


Oireista Miten te muut nukutte yöt?? Mä en meinaa saada uudestaan unta jos yöllä herään ja sitten mä käy öisin aivan sikakuumana!! En siis siinä mielessä :LOL:vaan hohkan kuin lämpöpatteri. Mieskin ihmettelee että miten sä voi olla noin kuuma. Tuntuu että tukehtuu siihen paikkaan, mutta kuitenkaan ei voi olla kokonaan ilman peittoa kun tulee kylmä??! Älytöntä. Kai tuo aineenvaihdunta sitten kiihtyy jotenkin . Sitten hengästyy tosi nopeasti ja mulla lepopulssi huitelee yli 90. Normaalia kuulemma kaikki kuitenkin kun ihan lääkäriltä kysäsin. Ja mä kun luulin että raskaana palelee..

Sukupuolesta Jo sinne asti päästään niin todellakin selvitetään, niin tehtiin edellisestäkin ja musta tuntuisi ihan omituiselta jos en sukupuolta saisi tietää. "Uutena" tässä raskaudessa olisi tarkoitus mennä myös 3D ultraan kun mies varsinkin sen tahtoo. Tämä jää näillä näkymin viimeiseksi raskaudeksi niin kivahan saada tähän joku uusi "yllätysmomentti":D

MeaMinnis 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
taiska En ole vielä varma missä synnytän, mut laita vaikka NKL/Kät. Jompi kumpi tulee olemaan. :)

MeaMinnis: Mä heräilen välillä kans öisin ihan "kuumana", välillä jopa ihan hikisenä. :x Muutenkin heräilen öisin herkästi, vaikka väsyttääkin ja silti en meinaa saada välttämättä uudestaan unen päästä kiinni.

anu Oi :heart: Ootpas ihanan aikaisin saanut sykkeet kuulumaan.

sukupuoli aiotaan varmasti selvittää jos tyyppi suostuu näyttämään. Esikoinen oli tiedossa myös ja en kaiketi pysty uteliaisuuttani lannistamaan nytkään. :D

Diiselikissa 7+6 :heart:
 
Rulla-Peikko Takkutukka: Voih kun sulla on jo ihana maha <3 :) Ja tosiaan aika vähäseltä näyttää tuo arpimäärä! :eek:
anu: ihmeellisiä mielihaluja x) onnittelut sykkeen löytämisestä!
lumi: Siellähän mennään kanssa jo pitkällä! Eikös se mahapuoli noilla viikoilla kasva juurikin eniten?
diiselikissa: Onnittelut ihanista ultra-uutisista! :) <3
taiska: Meillä menee justiin toisinpäin, mies haluaa tietää ja minä en jos ei oo mitään ongelmaa :) Mutta tiedän, että jos mies saa tietää se ei osaa olla kiusaamatta minua. :D
MeaMinnis: Täällä kans yksi kuumis! Mulla on ennen ollut öisin kylmä, mutta nyt ei kyllä voi pitää peittoa päällä :D ihanaa<3

(.) Lievää ällötysoloa <3 Miks ei voi tulla enempi paha olo, tekis mieli käydä ostamassa vielä yksi viikkonäytöllinen testi mutta... mies oli sitä mieltä että 10 testiä ja verikoe riittäis.. :eek: Näistä reilusta kolmesta viikosta ennen ultraa tulee elämäni pisimmät!!!

Omppu ja pähkinä 4+5
 

Yhteistyössä