***Pikkukakkosta odottavat***

Astre
Onnea :flower: Kyllä se ultran jälkeen rauhottaa mieltä kummasti :)

Suffikin oli näköjään käyny ultrassa ja saanu siellä hyviä uutisia :flower:

Tuplarattaista kans kyselit...
Mä kans eka niin vierastin ajatusta niistä mut totesin et pakko ne hommat jos meinaan lasten kanssa päästä jossaki liikkumaan... :whistle: Päädyttiin sitten emmaljungan twin city crosseihin, tuolla odottavat pojan huoneessa jo syksyä ku saatiin hyvään hintaan niin ostettiin samalla reissulla ku käytiin rakenneultrassa :)
Monet tuntuu hankkivan näitä phil&teds tyylisiä mut mä halusin semmoset et pystyy vaihtaa työntösuuntaa.
Voi tosin olla että sitten ku esikoinen ei juurikaan enää vaunuissa viihdy ku satunnaisesti niin sitten hommattas jotkut tommoset pienemmät jotka menis vain yhelläki lapsella ja sitten tarvittaessa kuitenki sais esikoisenki vielä kyytiin, no se jää nähtäväks...

Painoa
Viime neuvolassa rv.22 oli tullu 4kg. Veikkaan et nyt jotain 5kg tullu, helteet tuntuu turvottavan?

Helteet
On se kiva et on lämmin mut tää ehkä on jo liikaa. Mitään edes tartte tehä ku on jo hiki!
No ainaki uskalsin eilen käyä jo uimassa tälle kesälle :D Lämmintä vettä oli ja esikoinenki oli ihan onnessaan ku pääs sinne räpiköimään :)
Yöt on ressukalla vähän levottomia ku on kuuma, voi kyllä osittain johtua siitäki et on hampaita vissiin tulossa...

Täällä vaihtu viikot tänään ja sen kunniaks masukuvaa :)


Talvicci ja Torsti rv.25+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: JiiMii82 ja Suffi
Talvicilla aivan ihana vauvamasu:heart: Ei oo mulla vielä tuollasta vaikka samoilla viikoilla mennään:)Näyttää enemmänkin et mul ois keskivartalolihavuutta:DMut eipä mul edellisessäkään raskaudessa ollu iso masu kuin vasta viimesillä viikoilla...Ehkä senkin takia mua ei pahemmin nää helteet haittaa:)Esikoisen takia kyllä toivois jo hiukan viilempää ja sateita ettei kokoajan pitäis painella pää hiessä ja unetkin parantuis=)
 
Aurinkoista huomenta kaikille! :)
Helteistä, kyllä mä nautiskelen näistä kun mulla on edelleen ollu palelua... :D
Eilen alko kesäloma ja tänään mennään tytön kanssa rannalla rentoutumaan ja evästelemään. On tosi lämmintä vettä jopa mun mittapuulla järvissä.
Mulla lähtee ma rv 17 ja mulla ei kyllä ole tuo paino noussu juuri mitää, alkuviikolla kävin kotona puntarissa ja eikä ollu yhtää painoa tullu, tarttiskohan huolestua? koko aikana 300g on tullu. vatta kyllä alkaa pikkuhiljaa näkyä, on kyllä vähä tota vararavinnetta tossa ympärillä jotta johtuusko sitte siitä..:ashamed: Kivahan se kyllä on jos ei tulis sitä 19 kiloa mitä esikoisen aikana... liikuttua tietenki tulee näin kesäisin enemmän, ja onneks meillä on tuo koira. :D se liikuttaa väkisinki vaikkei aina niin huvittais. No se painosta.
Ei muuta ku kaikki rannalle rillailee itteensä, ens viikolla jo alkaa sateet! :cool:
 
Suffi
Kiitos :D Pienemmän mahan kanssa on kyllä helpompi varmasti löytää odotusaikana vaatteita :)

RiverFlows
Ei mullakaan esikoisesta ollu tullu joskus rv.17 painoa juuri yhtään. Neuvolassa laittovat aiksemmin seuraavan käynnin sen takia, musta vähän turhaan kylläkin. Etten olis huolissaan siitä lainkaan :)

Onneks nyt on vähän viileempää... Meilläki esikoisella yöt ollu levottomia, hampaitaki tosin vissiin tekee...

Talvicci ja Torsti rv.25+1 :heart:
 
Moikkelis moi kaikille!

Siitä onkin aikaa, kun viimeeks oon täällä käyny:O

Astri: ihana juttu, että np-ultrassa ei löytyny mitään! :)
samoin suffi, hieno juttu, kun pikkusella kaikki hyvin :)

oiii, ihana vauvamasu Talviccilla!
RiverFlows: esikoisen aikaan ei miullakaan painoa noussu alkuun paljon mitään. Yhessä vaiheessa jopa laski. En olis sinun huolissaan :)

NeitiAurinko
Mä sain sairaalasta kopion siitä synnytyksen kulkukaavakkeesta. Toki sen varmasti vielä näin jälkeenpäinki saa jos pyytää :)
tää onkin jännä juttu, nimittäin miun huonekaveri synnärillä sai kopion tuosta lomakkeesta, mut sit kun mie sitä pyysin niin kätilö (joka oli eri kun tuolla huonekaverilla), niin se miun kätilö kävi joltain muulta kysymässä luopaa sen lomakkeen antamiseen miulle, mutta EN saanu! oli tosi outoa, et toinen saa tuosta vaan kysymällä, ja toinen ei sit saa.. noh, ehkä mie joskus kysyn sen jälkikäteen.

tuplarattaista on täällä puhuttu. mie oon tullu myös siihen tulokseen, että tuplikset pitää hankkia, kun esikoinen on vasta 11kk "murkulan" syntyessä. Niillä rattailla on varmasti helppo liikkua kahden pienen kanssa. Miulla on käynyn silleen hyvä munkki, et miun siskolla on tuoplarattaat, kun sai kaksoset 1,5v sitten =) ne saattaa just jäähä sitten siskolle tarpeettomaks, kun meidän toinen vauveli syntyy.

ääääh, miusta tuntuu, et keskivartalo on lihonnu, vaikka viikkoja ei oo vielä ihan hirveesti.. kauhee valas olo :kieh:

onko täällä muita, joiden vauva-masu näkyy jo tosi aikasessa vaiheessa?

talvicci
: tohon listaan vois vielä laittaa LA:n, eli 19.12 :) Kiitos!

NeitiAurinko ja Murkula 12+6
 
Neitiaurinko Mulla alko myös näkymään masu aika varhasessa vaiheessa kun ei ollu kunnolla edes ehtinyt palautua edellisestä raskaudesta.Mun pikkusille tulee siis ikäeroa lasketun ajan mukaan se 1v1kk=)Mut nyt on masun kasvu selvästi tasaantunu:)
Suffi &Tähti 25+2
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Onnea Paivi28!!!!!!! :heart::heart:

täälläkin laskettuaika lähenee. Huomenna 31 viikkoa täynnä. :) Kaikki mennyt tosi hyvin, vaivoja ei juurikaan ole ja olo on ihan mainio. Pikkasen alkaa maha olla tiellä. Mites muut kakkosta odottavat jakselee?? Onneks nyt on ollut viileämpiä ilmoja, helteillä olo oli pikkasen heikko.

Eea & Urkki 30+6
 
Onnea Paivi28!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:heart::flower::heart:

Täällä vponti ollu nyt hyvä,selkäkipujakaa ollu moneen viikkoon,auttoi tää kotona olo...painoa on sit taas tullutki :ashamed: kävelyillä on kuite tuskaista käydä ku alkaa mahaan vihlomaan,etanavauhti on mun vauhti nykyään!Eilen toista krt tuntu vauvelin hengitysharjoitukset ku hikka oli,esikoisesta muistan että oli loppupuolella todella usein hikka. Ens kuussa mahdollisesti muuttoa edessä,jos kaupanteot onnistuu,jos tuo selviää ens to mennessä niin ehitään sanoa vuokra-asunto irti...kunhan paikat pysyis kunnossa niin olis helpompaa muuttaa..pientä remppaa pitäs tehdä mut mietin et se kyl onnistuu vaolla olisimme paikanpäällä,koska lähinnä pintaremppaa... =)
Jiimi&poju29+3
 
NeitiAurinko
La lisätty listaan :wave: Mulla kans tässä raskaudessa näky mahan kasvaminen jo melko aikasin...

Paljon Onnea Paiville pojan syntymän johdosta! :flower:
Olis kiva kuulla myös miten synnytys meni jos jaksat niin tule toki kertomaan :)

JiiMii
Toivottavasti teillä kaupanteko onnistuu ja pääsette muuttamaan omaan kotiin :)



Mulla oli tänään neuvola ja toinen neuvolalääkäri...
Verenpaineet ok
Pissa puhas
Kohdunsuulla kaikki kunnossa
Sf-mitta 23cm (rv.22+0 21cm)
Hb 135
:heart:-syke 135krt/min
Liikkeet +

Sf-mitan otti lääkäri, esikoisesta sai pienempiä mittoja ku neuvolantätit. Eka mitta huiteli yläkäyrällä nyt tipahti vähän keskikäyrän alapuolelle.
Sydänääniä kuunnellessa pari kolme kertaa monotti sitä anturia.
Tarjonnasta ei sanonu mitään ku kysyin, sano ettei sillä näillä viikoilla ole mitään merkitystä ku kääntyvät ja pyörivät paljonki...

Minkä perusteella teillä korttiin merkataan liikkeet kuinkakin monella plussalla?

Lääkäri totes mulla kuulemma olevan löysät vatsan peitteet :ashamed: ja kehotti kiinnittämään huomiota vatsalihasten vahvistamiseen synnytyksen jälkeen... Että ku huomas ylösnoustessa mulla tuossa keskellä jotain tyrämäistä pullistumista vatsalihaksissa... Millanen teijän maha on ku selältään nousette ylös?
Kysy paljonko tuli painoa esikoisesta kun raskausarpiakin on tullu (esikoisesta kommentoi noita arpia "Vähän on tää mahakin kyllä revenny... ) Sanoin että 17kg.
Seuraava kysymys olikin että mitä liikuntaa harrastan? Sanoin että oon käyny uimassa, muuta en kerenny sanoa ku totes et joo mikään kävely ei riitä, vaan pitää kohdistaa liikuntaa enemmän ihan vatsalihaksiinki, uinti on kuulemma hyvä harrastus...
Totes sitten että ku en mä kuulemma miltään bodariltakaan näytä :O :ashamed:
Ekasta neuvolasta laskien painoa tullu 6kg, nyt 63,5kg näytti neuvolan vaaka...

En nyt tiiä miten nuo kommentit olis pitäny ottaa :confused: On toki musta hyvä et opastavat liikunnan harrastamisessa ja muutenki mut jotenki tuli vaan semmonen olo että tää lääkäri varmaan kuvitteli mun vain makaavan sohvalla ja mässäävän jotain karkkia kilotolkulla... :ashamed: Tiiän kyllä että varmaan nää hormoonitki tekee et tuli paha mieli...
Lääkäriki ite tais sen huomata ku totes sitten et millaset mielialat mulla on ollu, et onko jotain masennusta ku tunnuin niin liikuttuvan noista vatsalihasten harjottamis jutuista...
Sano kyllä ettei tää mun tilanne nyt niin huono ole mutta kun olen nuori niin kannattaa nyt yrittää tää asia korjata ja että kuulemma muillaki tämmöstä ollu...

Sitten kysy et onko muuta mielen päällä... Synnytyksestä sitten sanoin ja pillahin itkuun :'(
Pelkopolille lähti nyt sitten lähete, saa nähä miten sinne saa aikoja ja vaikuttaako nää kesälomat jotenki siihen. Sen puolesta helpottunu olo vaikka itkun kanssa mä sieltä kotiin lähin...
Hyvä kyllä et tää lääkäri otti mut tässä asiassa tosissaan ja neuvolantätikin oli sitä mieltä et laittaa lähetteen sinne...


Talvicci ja Torsti rv.26+5 :heart:
 
Talvicci mikä lääkäri sulla oikeen on ollu :O Tosiaan ihmetyttää tommoset kommentit... Tai siis että eihän sulla ole edes tullu mitenkään liikaa painoa ja raskausarvetkin tulee jos on tullakseen, siihen on perinnöllinen taipumuskin. Ja aika harva kai niiltä säästyy. Mulle ei kyllä kukaan ole mitään kommentoinut et pitäis vatsalihasta tehdä raskauden jälkeen... Kun nousen selältäni ylös vatsalihaksia käyttäen niin maha menee muuten aika litteäksi mutta keskelle jää kumpu.

Onnea paiville :)

hemari ja helmiäinen 34+5
 
Paljon onnea paivi28!!!!=)
Talvicci No huhhuh mitä tekstiä sulle ladeltu:O Ite oisin moisesta myös pahottanu mieleni. Ja sulla ei kyllä todellakaan ole liikaa painoa: /Tai olla lääkärillä vähän huono päivä tjn...Hyvä että sait nyt lähetteen pelkopolille ja pääset keskustelemaan!=)
Suffi&Tähti rv 28+0
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart:
Meillä on kaikki lähteny kivasti käyntiin, Pikkumies on nyt 2 viikkoa ja yhden päivän vanha. Terveydenhoitaja kävi kotikäynnilla keskiviikkona, kaikki hyvin ja painokin oli noussut jo 700g =)

Päivi ja Pikkumies 2vk1pv
 
Heips!:wave:
Käytiin tänään kattelemassa sisarusrattaita ja nyt on aikas varteenotettavina vaihtoehtoina joko nämä: Vaunu-aitta tai sitten nämä: Vaunu-aitta Toki kierrellään vielä ja katsellaan mutta molemmat jotenkin siroja ja toiset ainakin varmaan mahtuis jopa meidän hissiin=) Onko kellään kokemusta näistä?
-Suffi&Tähti 28+4
 
Pitkästä aikaa tännekkin moi!
Päiville onnea! :)

Eilen oltiin neuvolassa, viikot 20+1, hg 119 (noussu!!) ja sf-mitta 18. Painoa oli tullu 500g, ei mulla oo vieläkää menny kilokaa rikki. :/ täti kyllä vakuutti että vauva kasvaa ja voi hyvin, oli jo pakko kysyä että onko syytä huoleen... Syke oli 140-150.
Liitoskivut on ihan perseestä tällä hetkellä, esikoinen kiukkuaa kaikesta ja töissä on aiva hysteerisen kiirettä. Ei oikein jaksa. :headwall: kaikki ärsyttää. huoh...
 
Heips kaikille!:wave:
Täälläpä ollut hiljasta.Kaikki kesälaitumilla?
Voimia Riverflowers!!!Mullakin on usein tunne ettei oikeen jaksais mitään mut vastapainona onneks tosi pirteitäkin päiviä...
Täällä myös käyty neuvolassa ja painoa oli tullu 470g/vko.Nyt siis yhteensä n.7kg.Sf-mitta 27 ja pieni sydän pumppaili hyvään tahtiin:heart:
-Suffi&Tähti 29+6
 
Eea
Heippa täältäkin!

On päässyt tämä ketju unohtumaan ihan täysin. :)
Helteet alkoi käydä melko raskaaksi, onneksi nyt on jo huomattavasti viileempää. Muuten vointi on melko hyvä. Aina en edes muista olevani raskaana. Toki liikkuminen on kömpelömpää ja hitaampaa. Vauvan syntymää odotellaan kovasti. Vielä 6 viikkoa laskettuunaikaan. :)

Eea & Urkki 34+0 POKS!
 
heippa!
Ei ole ehtiny oikeen kirjoittelemaan tänne,lähinnä käyny tonne syyskuisiin sillo ku koneelle ehtiny.kovalla vauhdilla yritetään remonttia saada valmiiksi,helppoo ei ole ku nyttenki ollaan 2vk tehty miehen kans kahestaa =/ onneks mun äiti on käyny auttamas välil ja setä kävi serkun kans laittaa tuparilahjaksi makariin uuden laminaatin!tuntuu vaan et sillo ku apuu kaipais niin ei sitä saa.mie olen keittiön laittanu,kaapinoviin vetasin kontaktimuovit päälle,hienot tuli,saa nähä mitrn sit kestää!loppuviikosta pitäis muuttorumba tehä!tänään lähtee sänky meiltä ku sain myytyä tän vanhan ja pe tulee sit jenkinrinko,ilmeisesti kuite tänään patjaa ja sellasta tonne uuteen.selkä on kestäny viel hyvin,nyt alkaa hieman kipeytyy taas,kestäis viel pari vk,jälel olis alakerta ja portaat...maha on pari pv ollu hieman kipee illal..mut omanapaindn teksti tuli :ashamed:
jiimii&poju 33+1
 
Onnea vauvan saaneille :) :flower:

Täällä odotus menny hyvin ja masu kasvaa + liikkeet tuntuu <3 On sitä ihanaa keskiraskauden helppoa aikaa nyt :) Reilu 3 viikkoa rakenne uä aikaan, tässä välissä vielä viikon turkin reissu niin eiköhän mene nopeesti aika sit. On tää raskaana olo vaan niin ihanaa <3


Astre ja Eemeli 17+2
 
Paljon onnea vauvauutisista :flower:

Täällä voidaan olosuhteisiin nähden hyvin. Pahoinvointi on jo helpottamaan päin, mutta päänsäryt ovat ihan kamalia ja jokapäiväinen riesa. Toivottavasti tää kausi menis pian ohi. Esikoisesta kesti reilun kuukauden ja varmaan kuukauden verran oon näistä nyt kärsinytkin jo... Tietysti nää helteet ja painostavat ilmat ei varmasti tee helpotusta vielä hetkeen.. Muuten täällä voidaan hyvin. Np-ultra oli ja meni ja kaikki pikkuisella hyvin :heart: LA muuttui 23.1., joten sen voisi päivitellä etusivulle. Kiitos :)

Aurinkoista odotusta kaikille!

Jemppi & pikkarainen 13+1
 
Mäki oon ollu reissussa ja sitten ollu kaikkee ja ei ole jaksanu kirjotella :whistle:

Ekaksikin tuosta neuvolalääkäristä vielä...
Ihme tekstiä joo tuli sen suusta mut siinä olkoot :D

Suffi
Ei ole kummistakaan vaunuista kokemusta. Mut mä mietin eka noita phil&tedsejä. Päädyttiin kuitenki twin city crosseihin ku niissä saa lapset matkustamaan kasvot työntäjään päin.
Oon kyllä miettiny et sitten ku esikoinen istuu enää harvoin vaunuissa niin jos sitten hommais jotkut tommoset.... No saa nähä :D Päikkäreitä esikoinen ei vaunuissa enää nuku vaikka niin luulin ku nuo vaunut ostin...

Täällä kans esikoisella tuntuu olevan joku uhmaikä jo!
Kauheeta kärtyämistä ollu viime aikoina aina välissä :whistle: Ollaan nyt siirretty poika nukkumaan isompaan sänkyyn. Nukkumaan meno venyy aina tunnilla tai parilla mut kuhan on tottunu siihen niin koittas taas aikastaa...

Onnea Ninatus :flower: Miten synnytys meni? :)
Auttasko relatipat mahavaivoihin?

Jemppi
Uus la päivitetty listaan :) Kiva et yökötyski alkaa olla ohi :)


Tänne ei kuulu kummempia :)
Neuvolassa kävin maanantaina ja siellä oli kaikki hyvin :)
Rautalisää ei tartte vieläkään ku hb oli 132 :) Painoa tullu nyt 7kg, esikoisesta oli näillä samoilla viikolla tullu jo 11kg. Saa nähä pääseekö tällä kertaa vähemmällä...
Meillä oli viime viikolla miehen kanssa vuosipäiväkin. 7vuotta yhteistä taivalta takana :heart:
Alle 10viikkoa enää laskettuunaikaan! Laitoin osan vauvan vaatteista kaappiin jo oottamaan tulevaa käyttäjää... :)

Maha on kasvanu mahotonta kyytiä :D
Kuvassa rv.29+0 :heart:


Mahanympärys oli tuollon 102cm, nyt 106cm :)



Talvicci ja Torsti rv.30+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä