°.°.PIKKUKAKKOSTA odottavat.°.°

Jonskis, meilläkin pojalla ei ollut 11kk ikäsenä kun 2 hammasta ja sit tosiaan tuli ne neljä kerrallaan, siitä lähtien niitä tulikin oikein urakalla ja aina pareittain.Joutu kans melkein viikon ajan laittamaan yöksi supon kun ei nukkumisesta olisi muuten tullut mitään, ja siltikin sai tuttia käydä laittamassa.
 
oi ihanaa, kiitos vinkeistä tuohon närästysvaivaan :heart: samarinia en olekkaan vielä kokeillut, ainoastaan tuota rennietä on tullut otettua...mutta voisinkin huomenna marssia apteekkiin =)

kääks, taidankin siis jättää sitten maidon juomisen vähän vähemmälle, oon meinaan juonut sitä litroittain päivässä...mikäs sen parempaa kuin kylmä rasvaton maito, kun vielä olen luullut, että auttaa närästykseen :LOL: eipä ihmekkään, että närästää...
Samoin oon himoinnut mandariinejä, mutta taitavat nekin vaan pahentaa närästystä...ja oon syönyt vähän ennen pötkölleen menoa...kaikki siis tehty just niin väärin närästyksen kannalta. Kiitos oikeesti tosi paljon vinkeistä :hug:
 
Närästystä oli mullakin lopussa viimeksi. Ja jotain ihan hirveetä se on! Yölläkin jouduin Rennietä ottamaan. Jouduin yhteensä 2 isoa pakettia syömään, eli lähemmäksi 150kpl. Huh, vähän on jo viitteitä siitä vaivasta, jospa se vähän aikaa vielä odottaisi saapumista.
 
Iltoja!

Paljon tullut taas asiaa. Parempia vointeja närästyksen ja pahoinvoinnin kourissa oleville! :heart:

Heti pakko tätä omaa napaa tänne tyrkätä... Eilen oli eka neuvola ja uskokaa tai älkää, sydänäänet kuuluivat varhaisista viikoista huolimatta (oli siis 9+1)!!! Terkka ehdotti että jos haluan niin voidaan yrittää kuunnella mutta ettei välttämättä vielä kuulu. olen sen sortin yllytyshullu (vähän niinkuin noissa raskaustesteissäkin... :ashamed: ) että minäpä tietysti halusin koittaa ja siellähän sen pikkuisen sydän läpätti tahtiin 180/min. Kyllä se kyynel sieltä silmäkulmasta taas esiin pukkasi niinkuin viimeksikin vastaavassa tilanteessa. On se vaan niin liikuttavaa että siellä todella on nyt joku... :heart: Minä kun en siinä alkuraskauden ultrassakaan ole käynyt joten tämä oli oikeastaan ensimmäinen varmistus siitä että kaikki kait sitten hyvin on! Np-ultra-ajan ja lääkäriajan sain kolmen viikon päähän, ihanaa että niin pian pääsee vaavia katselemaan!

Jonskis meillä myös likka nukkuin levottomastisiinä 11kk paikkeilla. Kesti komisen viikkoa ja sitten loppui. Nyt on nukkunut jo kuukauden päivät heräämättä öisin lainkaan. Mikä lie vaihe oli, syy ei tälle äitylille selvinnyt, toivottavasti teilläkin pian helpottaa! Voin vaan kuvitella mitä olisi vielä valvoa esikoisen kanssa tämän raskausväsymyksen päälle! :eek:

Täällä on taas pahoinvointi lisääntynyt. Aamuisin yrjö tulee kylään kutsumatta :/ Onneksi helpottaa sitten ettei koko päivää kyläile ;)

Hyvät yöt kaikille!

Sydämensykkeistä onnellinen Torey 9+2
 
tulinpas äkkiä vaan kurkkimaan kuulumisia, jaksuja kaikille pahoinvoinnin kanssa painiville, täälläkin tuntuu että hetkellinen etominen on tulossa takaisin mutta ei onneks siinä koko päivän oksentelun mittakaavassa!
ihanaa Torey , onnea :heart: äänistä, kyl sun nyt vaan on uskottava että siellä se pikku-ihminen köllöttää!koitahan myös jaksaa pahoinvoinnin kanssa.
Oon muuten kans miettiny et mitenköhän sitä sit jaksaa kun meillä toi esikko nukkuu 20-6.00 (joskus 6.30 asti, JEE) et miten sitä jaksaa herätä niin aikasin jos/kun vauva valvottaa yöllä...sit ei toi poitsu ees nuku kun tunnin päikkärit!Joskus saattaa kyllä heräillä öisin ja sit nukkuukin 7 asti...aina kyllä ollut niin vähäuninen toi meijän kaveri.Mut tosiaan, mitenköhän sitä sitten jaksaa...tai kai se on vaa pakko jaksaa, ja onhan mies välillä aamuvuorossa niin sillon voi nukkua päikkäreitäkin.
nyt hilpsasen aamupalalle, hauskaa viikonloppua!

Daydreams ja pipana 24+5 (25+3)
 
Täällä olisi yksi kakkosta odottava myös.
La on 11.7
Esikoistyttö syntyi 08/06

Odotus on mennyt suht hyvin,mut hieman raskaampaa tietysti on kuin esikoiselta. Ei saa levätä aina kun haluaïsi ja tarvisi.
Muutenkin on enemmän ollut oireita tässä raskaudessa. Esikoinen leikattiin,niin vanha arpi on kipuillut ja raskausoireet ollut voimakkaammat.
Hyvin on kuitenkin mennyt ja loppu alkaa häämöttää..

Tirpiäinen ja kauno 33+1
 
Huomenta!!

Kesis is back, energisempänä kuin koskaan! :D Täällä on nimittäin muutama päivä nautittu hyvästä olosta, etova olo on poissa ja nyt tuntuu taas, että elämä voittaa :saint:

Onnea kovasti Torey sydänäänistä, ihanaa!! :heart: :flower: :) Mahtava tunne, kun saa varmistusta siitä, että masussa todella on eloa. :heart: =)

Tervetuloa joukkoon tirpiäinen! :wave: Sulla onkin jo pitkällä odotus :heart: =)

Mitäs teille kuuluu? Huomaan itse, että nyt kesän korvilla tulee vähän vähemmän pyörittyä täällä netissä. Sitten syksyn tullen varmaan taas vaivun horrokseen ja naputtelen joka päivä tekstiä täällä :D

(.) Hyvästä olosta on täällä tosiaan saatu nauttia, väsymys on vielä kaverina mutta sitä onneksi helpottaa päikkärit pojun päikkäreiden aikaan. :) Meillä on puolentoista viikon kuluttua se np-ultra :heart: Esikoisen np-ultraa oli mun mielestä ihan piinaavaa odotella (vaikka silloinkin käytiin alkuraskauden ultrassa), mutta nyt kai tuo esikoinen pitää niin kiireisenä että en aina edes muista olevani raskaana :eek: Tosin mulla alkaa tuo vaavimasu kumpuamaan esiin niin että tätä raskautta ei kyllä enää kauaa piilotella :D

Kesis ja pikkupähkinä 9+0 ----- 10+1
 
Hei kaikille!
Minäkin siirryn tuolta Pikkukakkosen kuumeilijoista varovasti tänne odotuspuolelle. =) Laskettuaika olisi 31.1, mikäli tämä plussa kestää. Raskaus on todella alussa, nyt on vasta rv4+1. Ensimmäisen plussa testin tein kuitenkin jo rv3+3. Vielä ei ole mitään oireita, muuta kuin masuvihlasuja silloin tällöin. B)
 
Jippii, maarunen, suuret onnittelut plussasta!! :heart: :flower: =) Ihanaa, että niiden aiemmin kokemiesi kemiallisten jälkeen on käynyt näin onnellisesti :heart: :heart: Tervetuloa siis vaan joukkoon! :D
 
No johan alkaa tuttuja tupsahdella tänne, kivaa!! =)

Kesis, mukava kuulla että siun pahat olot alkaa hiipua pois, eiköhän se väsymyskin pian.
Miulla kans pahat olot on menneen talven lumia, maha kumpuaa esiin niin et nyt ois niiden mammahousujen paikka!! Ihan tosissaa.. :eek:
en itekään pyöri enää niin paljoo täällä, vielä vähemmän varmaan kun tulee kunnon lämpimät. Tänään kävin Plantagenista vihdoin hakemassa kukat parvekkeelle, saas nähdä mitä tuosta tulee.. mie kun en oo mikään viherpeukalo..

Niin ja asunto meni myyntiin :D kun vain löytys jotain sopivaa kämppää sit tilallekin jos tämä menis kaupaksi. Meillä ei vaan oo varaa sellaseen asuntoon mitä haluaisin, ja eihän voi ostaa sellasta asuntoa mikä ei miellytä!?
Asuntokauppa on sellanen homma, että ostettavan asunnon pitää olla just se mikä miellyttää, eikä sellanen joka on vaan melkein kiva/ kotoisa. Se kaksi vuotta kun pitää ainakin asua niin ois mukavaa että se asuntokin olisi sit mieluisa=)

Mamina ja vesseli 13+2
 
totta tosiaan meille syntyi viime torstaina pikkuinen TYTTÖ, raskausviikolla 36+5!!!

Aamulla vein esikoisen päiväkotiin yhdeksältä ja kuinka ollakkaan päiväkodinpihaan päästyämme minulta meni lapsivedet :eek: Siinä sitä tulikin kiirus lähtö kotiin, kun vedet vaan hulahtivat (onneksi oli mustat housut ja onneksi olin autolla liikenteessä)
Laitokselle lähdimmekin aika pian vesien menon jälkeen, mutta jouduin kärvistelemään suppareiden kanssa koko päivän, kun en ollut kuin 2cm auki ja synnäri täynnä... |O

Vihdoin ja viimein tytteli syntyi 18.30 ilman puudutteita...Auts, kyllä taas teki kipiää, mutta nyt meillä on maailman ihanin tyttö vauvveli kotona ;) Viikot tosiaan olivat aika niukat, kun tyttö päätti syntyä nuin aikaisin, mutta on täysin voimissaan ja syö hyvin tissiä!

Voih, kyllä vastasyntyneet sitten tuoksuu hyvälle :heart:
 
OII!! PALJON ONNEA JA ILOA MIUKULLE JA KOKO PERHEELLE! tulipa yllättävä lähtö sitten, ja aikas aikasin, huih! =) oi, ja mie oon jo niin kade, pääsette tuoksuttelemaan sitä ihanaa 'onnen' tuoksua!! :heart:
 
Onnea Miuku83 pikku tyttövauvan syntymän johdosta :heart: :flower:

Tervetuloa Tirpiäinen mukaan joukkoon.

ON: vointi ihan kohtuullinen. Näin aamupäivisin aina pientä etovaa oloa, joka yleensä helpottaa lounaan jälkeen. Muuten ei vielä tiedä raskaudesta mitään, eli täällä mennään oireita odotellessa ;)

Andie ja luumu 5+1
 
Voi miuku83 mitä uutisia, IHANAA, ja sylin täydeltä onnea koko perheelle!! :heart: :flower: Vai päätti teidän tyttönne syntyä jo nyt, ihanaa että kaikki meni hyvin ja olette päässeet onnellisesti kotiin =) Mitkä olivat teidän tytön strategiset mitat? :)

Onnea mamina asunnon myyntiin! Minkälaista uutta kotia etsitte?

Hyvä Andie, että siellä voidaan suht hyvin =)

(.) Kuka se menikään eilen kehuskelemaan hyvällä ololla? :headwall: Tänään on koko aamun huimannut heräämisestä lähtien, ja pönttöä on halailtu vedet silmissä jo kaksi kertaa. :headwall: Nyt tuntuu, että olo olis vähän helpottanut edellisen laatoituskeikan jälkeen, olisko kyseessä siis klassinen aamupahoinvointi? :eek:
 
miuku83 Paljon onnea pikkuisen syntymästä :heart: Tulee niin selvästi mieleen kun meidän tyttö syntyi vuosi sitten! =)

Perjantaina siis meillä synttäreitä juhlitaan, ei ole enää vauva :snotty: Tänään joi kaapista viimeisen Tuttelipurkin :snotty: No, on halvempaa tuo tavallinen maito =)

Tervetuloa uudet =)

Mulla mennyt aika tässä synttärijuttuja leipoessa. Huh, enää puuttuisi siivous ja kakku :D Tein pakastimeen valmiiksi joten sieltä helppo sitten ottaa sulamaan, helpottaa kummasti =)

Pikkuinen myllertää masussa, iltaisin joutaa parhaiten "kuuntelemaan" ja silloin tuntuu sitten kaikista selviten!

Jaahas, nyt neito heräsi päikkäreiltä, täytyy mennä :wave:

Luminka ja piiperö 17+2
 
Huomenia!

Kovin on hiljainen meidän ketju ollut eilen ja tänään? Onkos muilla mammoilla huonoa oloa ja väsymystä? Mulla ollut tänäänkin hyvä päivä: ei juurikaan pahoinvointia, mutta väsyttää kylläkin. Mahtaneeko tuota olla vielä raskaana, kun oireitakaan ei juuri ole... ;)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille vertaistukimammoille :heart:

Andie ja luumu 5+2
 
Andie: Tällä mammalla ei ole ollut pahaa oloa oikeastaan ollenkaan. Väsyttää satunnaisesti, alussa ehkä vähän useammin. Nyt vaan meinaa iltaisin olla ongelma kun ei millään nukuta. Ihan hyvin menee 23 asti ja sit on pakko lähteä nukkumaan että ennättää levätä ennen kuin tyttö ponkaisee ylös 8 maissa :whistle:

Nyt on sateinen ilma, toisaalta ihanasti raikastaa ilmaa =) Tyttöäkin toivottavasti nukuttaa hyvin ulkona, vasta laitoin. Neiti sitten siirtyi yksiin päikkäreihin, oli jo niin taistelua toisille unille laitto ja aina ei edes nukkunut. Joten valvotetaan puoleen päivään ja sit vaunuihin. Eikä kyllä tarvitse heilutella, simahtaa suunnilleen heti! :heart:
Ja nyt on kahtena iltana pikkuinen nukahtanut minun syliin kun ollaan illalla istuttu lattialla sohvaa vasten. Silmät vaan alkoi painua alas ja sit simahti, suloinen =)

Luminka rv17+3
 
Heippa!

Ensiksikin ONNITTELUT tyttövauvasta Miuku83 :heart: =)

Tervetuloa myös uudet:)

Olin eilen tyksissä osastolla(sokeriseurantaa), tosin sanoin heti mennessäni että en ala siellä koko päivää makaamaan ;) Kuitenkin tuttu juttu kun vuosi sitten kävin läpi samat hommelit. Sain siis taas sensorin kankkuun, lisäksi mitteilen sokereita ja laitan ne ylös, samoin kuin syömisetkin. Huomenna saan sen pois ja sitten lääkäri katsoo arvot ja päättää jatkotoimenpiteistä. Tähän mennessä mun omilla mittauksilla ei ole tullut liian korkeita arvoja, mutta sensori voi tietysti paljastaa muutakin...

Pojan nukuttaminen itsekseen sujuu ilta illalta paremmin, onneksi! Kannan vähän huonoa omaatuntoa, mutta lohduttaudun sillä että en ainaskaan ole koskaan itkettänyt poitsua, enkä voisikaan :heart: Ja täyttäähän poika ensi kuussa vuoden, ei enää ihan pikkuvauva olekaan.

Ihanaa, eilen vihdoin saatiin raivattua parveke romuista, käytiin ostamassa sinne kalusteet ja kukkiakin! Nyt se on ihana pieni kesähuone, missä pojankin on kiva leikkiä silloin kun ollaan kotosalla eikä ehditä pihalle.

Jaksamisia kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Mulla ei muita "vaivoja" tätä nykyä ole kuin välillä kipeät supparit ja sukkapuikkotuikkaisut.

Huomenna sitten taas tyksiin...

 
miuku83 Ihanaa, paljon onnea prinsessasta :heart: :flower:

Me kotiuduttiin juuri hevosklinikalta. Meidän pieni ihana varsa sairastui viikonlopun aikana ja on nyt emänsä kanssa klinikalla hoidossa. Onneksi varsan kunto on jo parempaan päin ,mutta syy siihen miksi punasoluja hajoaa liikaa on edelleen epäselvä. Voi johtua vasta-ainereaktiosta emän ternimaitoon tai jostakin maksasairaudesta. Jälkimmäisen olleesa kyseessä niin silloin ei toipumisesta ole toiveita. Tyttö oli reissun ajan mummolla ja pappalla hoidossa, kun olimme siis eilisestä asti reissussa. Oli hyvin mennyt ,vaikka tämä oli vasta toinen kerta pois äitin viekusta. Mulla oli varmasti pahempi olla.

Ei ole omaa vointiakaan paljon kerinnyt miettiä ,kun muut huolet nyt päällä. Toisaalta vointi ollut suhteelisen hyvä. Suppareita viime päivinä melko vähän. Univelkaa on kyllä kertynyt ihan riittämiin ,joten taidankin mennä nyt päikyille ,kun tyttökin nukkuu.
-Poni ja Manteli 27+6
 
Miukulle Onnittelut tyttösestä! :flower:

Nyt vaan pikaisia kuulumisia. Mulla on myös alkanut ällötys ja huimaus. Tuntuu, että pitäisi syödä kokoajan niin olisi vähän helpompi. Mutta minä olen tosi huono muistamaan eväitä yms. No en valita vielä, sillä jos tämä säilyy näissä mitoissa niin olen ihan tyytyväinen. :LOL: Tänään illalla menen ensimmäistä kertaa pojan kanssa äiti-lapsi jumppaan, toivottavasti siellä ei tule huono-olo..
 
kaikille onnitteluista :heart: Meidän tyttösen syntymä mitat olivat 2650g ja 47cm. Eilen kävimme kättärillä painokontrollissa ja paino oli noussut hyvin..kohta ollaan syntymäpainossa, eilen siis painoa 2600g. Torstaina meillä onkin ensimmäinen neuvolakäynti tyttösen kanssa...itse asiassa se neuvola aika olisi alunperin mun raskausneuvola rv 37+5 ;)

Neuvolassakin ihmeteltiin, että kuinkas se nyt sillain päätti syntyä noin aikaisin? No, luoja tietää :heart: Onneksi kaikki tosiaan oli hyvin vaikka noin ajoissa syntyikin. Meillä onkin esikoinen aikamoisen tunne myllerryksen keskellä...on jo nyt hirmu mustis, jos sitä ei hetkeen huomioida...ollaan kyllä miehen kanssa koitettu huomioida häntä paljon ja ollaan tehty juttuja hänen kanssaan kahden. Eilen just viimeksi lähdimme äiti ja poika jätskille :p

Jeps, mutta nyt tarvii taas mennä poitsun kanssa seurustelemaan :)
 
Voi, täällähänon tapahtunut ihania!

Onnea miuku hirmuisesti tyttövauvasta ja onneksi kaikki meni hyvin! Tulepa kertomaan aina välillä miten esikoisen ja pikkukakkosen tutustuminen sujuu! luulisin että se meitä kaikkia tässä ihan jostakin syystä taitaa kiinnostaa ;)

Ihanaa Maarunen!!! Onnea!! :heart: Ja tarrasukkia tietty :heart: Tervetuloa!

Täällä on olut tänään kamala olo. Olin töistäkin poissa kun oksensin aamulla niin rajusti ja vatsaa väänsi oikein todella. Olin puoleen päivään asti vesiripulilla jonka jälkeen olo helpotti ja nyt onkin sitten ihan päinvastainen vaiva: vatsa on kovalla kun kivi :eek: Suoli ei toimi lainkaan vaikka tarvetta olisi. Pahoittelut yksityiskohdista... :ashamed: En tiedä olisiko jotain vatsapöpöä kun niin kovasti välillä vääntääkin. Yritys olisi kuitenkin huomenna töihin mennä, saa nähdä pystyykö... :/

Nyt ei pysty enempää kirjottelemaan, väsy on huima. Menen syömään vähän lisää tuohon toimimattomaan vatsaani ja sitten jo unille!

Öitä!

Torey ja Tirppanen 10+0
 

Yhteistyössä