Pikkukakkosta odottavat vol6

Täällä supistukset tulee noin vartin välein, otin käyttöön tuon mainostamani Elle Tens -laitteen ja se tuntuu ihan huipulta! En juuri tunne supistuskipua kun se tekee tuollaista pientä sähkövirtaa alaselkään - ihanaa...

Toistaiseksi ollaan vielä kotona kun pärjäilen hyvin. Soitin jo synnytysosastolle, siellä oli tosi mukava kätilö joka kehotti tulemaan juuri silloin kun itsestä tuntuu. Oli mukava vastaanotto, toivotettiin vielä tervetulleeksi :)

Näyttää siltä, että meidän vauvan syntymäpäiväksi voisi tulla 03.04.10 :heart:

-Stinkkis
 
täällä eilen poksuin rv 37 mut ei tuntemuksia mihinkää suuntaa kui maha on pinkeä välillä mut ruvennut nyt tuntumaan vähemmän vauvan liikkeitä et onkohan kaikki hyvin edes.
torstaina oli neukku. kaikki tuntu olevan kunnossa ja vauvan sydänäänet 150.

ensviikolla torstaina uus neukku aika. jospa seurailis vielä ja huomenna kävis näytillä et onko vauvalla varmasti kaikki ok vai onko niin että tilaa lian vähän jo että liikkuminen on vähäistä.

ei oikein tunnu lauantailta tänään, väsyttävä päivä ku sadeilmaki ollu koko päivän... :/

arska äippä+ typy 37+1
 
:heart:

Synnytyskertomusta ja kuulumisia:

Ma-ti välisenä yönä 1 aikaan heräsin voimistuviin supistuksiin, vedetkin alkoi tihkutella vessareissunyhteydessä, saatoin kuitenki torkkua lähemmäs 5, kunnet supistukset alkoivat olla sen verran voimakkaita että nousin ja aloin pakkailla, herätellä miestä ja esikkoa.

7 aikaan oltiin synnytysvastaanotolla, olin 3-4cm auki ja päästiin saliin. 8 aikaan olin auki 5-6cm, olin jo melkoisen kipeä. Ennen 9 sain spinaalipuudutuksen, joka poisti tehokkaasti kivut.

10 jälkeen aloin tuntea ponnistuksen tarvetta, kätilö ja opiskelijoita (kaikenkaikkiaan synnytyksessä mukana 5 hlöä :p) apunani ponnistelin maailmaan 10 minuutissa aivan ihanan tytöntylleröisen.. :heart:

Tyttö vietiin hetkeksi lisähappeen, kun hengitteli vähän turhan tiheään. Minä menetin verta litran verran, jälkeiset syntyi epätäydellisinä, sain melko vahvasti kohtua supistavia lääkkeitä ja kohdun supistumista seurattiin tiiviisti vielä salissa reilun parin tunnin ajan. Sain tytön rinnalle n.tunnin iässä ja ensi-imetys onnistui hienosti!

13 jälkeen pääsimme vierihoito-osastolle, jossa kohdun supistumista seurattiin tiiviisti edelleen. Vuoto vaikutti rauhoituneen ja kohtu supistui tehokkaasti.

Kotiuduimme torstaina iltapäivällä ja koko perhe voi oikein mainiosti.
Oma vointi on ollut alusta asti aivan loistava. Alapääkin selvisi synnytyksestä ilman yhtään nirhaumaa, eikä kipuja näinollen ole ollut sielläkään ollenkaan.. :)

Maito nousi sairaalassa toisena päivänä ja tyttö onkin kova syömään. :) Lähinnä nukkuu ja syö kaiket ajat.. Lyhyitä hetkiä jaksaa seurustella ja seurailla ympäristöä. Ihana tyytyväinen vauva vaikuttaa olevan.. :heart:

Esikoinen on ottanut tulokkaan vastaan oikein hienosti. Sanoi kotiin päästyämme että "ihana vauva, olen niin kovasti oottanut sitä" :heart: Kovasti haluaa auttaa vauvanhoidossa ja tuttia on tuomassa heti kun vauva vähäkään inahtaa.. :)

Kellis ja Tytöntylleröinen 4vrk
 
Täällä kotiuduttu juuri sairaalasta! Meille syntyi ihana poikavauva 03.04.10 klo 04.05 miehisillä mitoilla 3800g ja 52 cm! Ihan näin hauskana yksityiskohtana, että pikkuveli oli syntyessään 1,1 kg painavampi ja 6 cm pidempi kuin siskonsa :) Poika nukkuu ja syö tosi hyvin ja on tyytyväisen oloinen. Ihanaa!

Toinen luomusynnytys siis takana, ensimmäisessä ei ollut valinnan mahdollisuutta mutta tällä kertaa ratkaisu oli ihan omani. Laitan vähän myöhemmin kertomukseni kunhan saamme tuon mustasukkaisen uhmaikäisen nukkumaan ja avaamme shampanjan :D

Kellikselle suuret onnittelut tytöstä!!! :flower: :heart:
 
Chamorphis
Stinkkis ja Kellis oikein paljon onnea! :flower:
Tänne ei kuulu kummempia. Vointi edelleen mitä mainioin, mitä nyt lievää pahoinvointia silloin tällöin, mutta harvoin. Viikko sitten olin ekas ultras ja siinä kaikki hyvin. Pää-perämittä oli 5,2 cm. Riskit normaalit. Vilkas tuntui olevan jo nyt kun käänsi selkänsä "kuvaajalle", kun ei oikein vissiin huvittanut! :D :LOL: Huomenna olis lääkärineuvola, tuun siitä sitten kertomaan kuulumiset. Järkyttävää miten paljon nopeemmin maha kasvaa toises ku ekas! Tuntuu, että mulla on jo ihan hirveen kokonen pötsi! :eek:

Cham ja Toukka 13+6
 
Onnea sylin täydeltä Kellis ja Stinkkis perheineen :hug: :heart: :flower: Päivitin teidät listalle! Oikein mahtavaa, että terveet, täysiaikaiset, tyytyväiset ja hyvin syövät vauvat olette saaneet! Kuvia saa laitella ;)

Miten Toivotaan jakselee - vieläkö yhdessä koossa? :hug:

Cham: Onnea mukavista ultrakuulumisista :flower:

(.) 3 viikkoa töitä ja sitten alkaa normiäippäloma. Vauvan vaatteet kävin läpi (koot 50-70cm) pääsiäisenä ja keräsin sairaalakassia varten sopivat talteen. Kelan päätökset (äippäavustus=raha ja äippä- sekä vanhempainraha) kunnossa. Täällä siis kaikki edelleen hienosti!

Lenniina ja pikkuneiti 31+4
 
Stinkkis Paljon onnea pikkuisesta pojasta :flower:

Tänne ei oikeastaan mitään uutta, olo on nyt pysynyt melko tasaisena eikä ole pahemmin mitään kolotuksia / vaivoja ollut. Vauvalle saatiin sänky kasattua ja saatiin jopa paikka sille raivattua, oli vähän stressiä siitä että mihin saan pinnasängyn mahtumaan mutta löytyihän se paikka lopulta pienellä järjestelyllä :D Tänään käyn hankkimassa sänkyyn uuden patjan ja sitten onkin hankinnat vauvalle aika hyvällä mallilla. Petivaatteita varmaan pitää vielä ommella lisää mutta onhan tässä vielä viikkoja jäljellä.
Vauvanvaatteet pitäisi käydä läpi ja laitella jonkinlaiseen kokojärjestykseen ja kaappiin, nyt ne on vielä laatikoissa ja muovisäkeissä tuolla nurkassa :/ En ajatellut vielä alkaa niitä pesemään, varmaan vasta sitten kesäkuun puolella..

Hirmuinen sisustus / pesänrakennusvietti on kyllä iskenyt. Ihan yllättäen tuli sellainen olo että nyt pakko laittaa kaikki valmiiksi, vaikka ei mikään kiirekkään vielä olisi. Kaipa se kevät on myös syynä tuohon :D

Marsu + möttönen 28+3
 
Jep, täällä ollaan! :wave:

Onnea Stinkkis! :heart: :heart:

(.) Ei ihmeitä, päivät vierii, tänään oli "vika" neuvola, ens viikolle pitää sitten varailla sitä yliaikaiskontrollia jos ei ennen sitä ala tapahtumaan. Toissapäivänä jo vähän lupaili, että jotain saattaisi tapahtua jossain vaiheessa, supisteli napakasti vaikkakaan ei kipeästi reilun tunnin 3min välein. Tämänkin otan positiivisena merkkinä, esikoisen aikana en saanut ainuttakaan supistusta... No yöksi rauhoittui, eilen muutama supistus aamupäivästä ja se siitä taas, tänään yksi. Huoh... Neuvolan terkkari kyllä oli sitä mieltä, että nyt on asetelmat kohdillaan, on kuulemma kyllä ne toissaillan supparit saaneet aikaan sen, että pikkuinen on asettunut kuoppiinsa. Laskeutunut tosi alas ja kiinnittynyt (joita esikoinen ei myöskään koskaan tehnyt). Nyt taas häätötoimia kehiin, imuroin äsken - tuloksena hurjasti sukkapuikkovihlaisuja ja ALAVATSALLA NAPSUU... Mitä tämä on??? Irrotteleeko itse kalvoja siellä??? Sauna päällä ja miestäkin lämmitelty. :LOL:

-Toivotaan 40+5
 
Toivotaan: Toivottavasti imurointi ja muut toimet ovat tuottaneet tulosta ja olet jo tositoimissa tai jopa vauva sylissä! Hyviä merkkejä ainakin, että on laskeutunut ja supisteleekin hieman jne. Kovasti supparituulia lähetän, jos täällä vielä olet Puuuhhhhh :whistle: Ja onnea kovasti matkaan, kun aika on :hug:

Pesänrakennusviettiä täälläkin :wave: Saimme makuuhuoneen remontin tehtyä ja nyt olen käynyt sisustuskaupoilla, mutta alkaa tuo olo olla sellainen, että vaikka paikallaan on hyvä, ei jaksa kauaa kaupassa enää kierrellä, kun pitää istua lepäämään hetkeksi...
 
ONNEA Kellis ja Stinkkeri!!!!!!! :flower: :flower:

Täällä 26+3, maha tuntuu jo ISOLTA ja pinkeältä jotenkin... ei se mahdottoman iso ole, mutta tuntuu jotenkin siltä kuitenkin. Esikoinen oli pieni syntyessään (vajaa 3 kiloa) ja koko raskauden ajan maha oli sellainen "sopiva" mutta tämä tuntuu nyt jotenkin suurelta ja hirvittää (synnytyksen kannalta) jos vauva onkin sitten reilusti esikoista suurempi. :|
Olo alkaa olla jo yhtä kömpelö ja pinkeä kuin esikoisen kanssa ihan viimeisillä viikoilla! :eek:
Närästys vaivaa myös ja ikävät suonenvedot erityisesti jalkapohjissa. Mutta muuten on kaikki hienosti. =)
 
Hurjan paljon onnea pienen nyytin johdosta :flower:

Tänään kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin, pituutta pienellä oli 56mm ja kovin se siellä potki,venytteli ja aukoi suutaan :D Laskettuaika muuttui vähän, eli 20.10 olisi ja sain jo ajan rakenneultraankin.. Neuvolassa mulle sanottiin, että jos ei seulontoihin osallistu niin on vaan se alkuraskauden ultra, mutta taisi olla neuvolassa väärää tietoa.. on kuulemma vuodenvaihteen jälkeen muuttunu, että kaikki saa automaattisesti kaks ultraa.. Ja sekös onkin ihanaa :D Pääsee ehkäpä kurkkaamaan sit sukupuoltakin :D

Ja se kamala ällötyskuvotus on jo helpottanut, mutta vielä on tätä väsymystä ja iltaisin palelua.. Muuten olen voinut erittäin hyvin :) Edellisellä neuvolakäynnilläkin oli painoa tippunu reilu 3kg, jee se on tosi hyvä juttu.. Nyt painan samanverran, ku viikkoa ennen esikon synnytystä :D Kyllä se tästä vielä sais tippuakin, apuna on ollut pieni ruokaremppa....

Ninnu ja E.T 12+1
 
Kiitokset onnittelijoille! :heart:

Täällä vauva-arki pitää kiireisenä.. Mies lähti tän viikon alusta jo takas töihin, yrittäjä ku on.. :p
Äiti tuli tähän kaveriksi muutamaksi päivää ja onki touhunnu kiitettävästi sekä kotitöiden että esikon kanssa, että mä oon saanu huilia välillä ja keskittyä pääasiassa vauvaan.. :) Esikoinen ei oo osoittanu vielä mustasukkasuuden merkkejä, kovasti haluaa paijailla, silitellä ja hoitaa vauvaa, välillä saa ihan toppuutella.. :D Mut parempi näin päin.. Kyllä se mustasukkaisuuskin varmasti sieltä päätänsä nostaa, kun hoksaa että tämähän onkin ihan pysyvä ratkaisu.. Voi olla että jossain vaiheessa sanoo että viekää takas sinne sairaalaan koko vauva.. :LOL: En ihmettelis.. sen verran temperamenttinen tuo meiän isosisko on.. :) :heart:

Vauva on kyl tosi tyytyväinen, hyvin nukkuu ja syö. Yöllä herää 2-4krt tankkaileen, päivisin saattaa hereillä ollessa haluta useimminki rinnalle. Jaksaa jo olla hereilläki parisen tuntiaki yhtäsoittoa, seurailee kovasti ympäristöä. :)

Eilen käytiin vauvan kanssa tkssa painokontrollissa ja hienosti on paino lähteny jälleen nousuun. Kotiutuessa ku oli vielä laskusuhdanteinen. Samalla kävin ite puntarilla ja enää 3kg lähtöpainoon!!! Huhhei! Tässä raskaudessa mulle tuli +10kg. Esikoisesta lähes kaikki +20kg oli kyllä melkoisen tiukassa.. :p Tästä tuntuu kilot karisevan ihan itsestään.. Jeij!

Kellis ja tyttö 9vrk.

 
Toivotaan - vieläkö olet täällä? Pidäthän meidät ajantasalla :hug:

Ninnu: Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: Päivitetty =)

Vauvahaaveita: Onnea mukavista ultranäkymistä ja pojasta :flower:

Kellis: Mukava kuulla, että teillä kaikki hyvin: Esikon mustasukattomuus, olet saanut apuja esikon/kodin hoitoon ja sun&vauvan painoasiat! Kuulumisia saa käydä jatkossa kertoilemassa, jos jaksaa. Ihanaa, vauvantahtista ja lämmintä kesää koko perheellesi!

(.) Viikonloppua odotellessa. Lähden taas piipahtamaan sisustuskaupoilla - niitä kun pitää kiertää paljon, jos meinaa useamman mieleisen jutun löytää. Mitäs muiden viikonloppusuunnitelmat pitävät sisällään?

Lenniina ja pikkuneiti POKS :heart: 32+0 :heart:
 
ajattelinpa kirjoitella minunkin kuulumisia..rv nyt 16+6 raskaus on sujunut ihan mukavasti,masu alkaa jo näkymään :) 10 toukokuuta olisi sitten rakenneultran aika..jospa sillon sit tietäs kumpi tuolla masussa asustelee :)

Anskuli ja esikoinen tyttö nyt 1v9kk
 
No niin! Vihdoin pääsen laittamaan tätä synnytystarinaa - niille jotka jaksavat lukea :)

Torstai-iltana 1.4. tuli jonkin aikaa säännöllisiä supistuksia, ja ajattelin että yöllä varmaan tulee lähtö. Yöksi rauhoittui kuitenkin kokonaan, ja voitte kuvitella että harmitti :) Perjantaina iltapäivällä lähdettiin tarkoitushakuisesti kävelylenkille miehen kanssa, ja sainkin aikaan ihan hyviä supistuksia. Soitin sairaalaan ja ohjeistivat tulemaan kun itsestä siltä tuntuu. Iltaa kohti supistukset napakoitui kunnes klo 20 alkoivat tulla 10 minuutin välein, tässä vaiheessa laitoin tuon TENS-laitteen itseeni kiinni. Se vei supistuskivun lähes kokonaan. Lähdimme ajelemaan sairaalaan klo 22, ja klo 23 olin käyrällä ja noin sentin auki. Vuorossa oli sama ihana kätilö joka toi esikoisen maailmaan, ja hänen työparinaan oli todella mukava ja pätevä opiskelija.

Meidät siirrettiin tarkkailuhuoneeseen missä ehdimme olemaan noin 1,5 h, supistukset tihenivät ja voimistuivat aika vauhdilla. Yhden aikaan menin ammeeseen johon heitin tujauksen laventeliöljyä. Supistukset tuntuivat harvenevan reilusti vedessä, joten päätin puolen tunnin kuluttua tulla pois. Ammeessa olo oli kuitenkin todella hyvä juttu, jostakin syystä se paransi mielialaa, rauhoitti ja antoi lisää voimia edessä olevaan. Tuntui että vähän huumoriakin löytyi vielä tällöin.

Kahdelta olin kolme senttiä auki ja huumori alkoi olla vähissä. Tässä vaiheessa käytössä oli TENSin lisäksi akupainanta. Siirryimme synnytyssaliin, missä alettiin keskustelemaan muista kivunlievitysmahdollisuuksista. Halusin kokeilla aquarakkuloita, vaikka niiden laitto kuulemma oli tosi inhottavan tuntuista. Sitähän se todella oli, mieheltä meinasi murtua sormet kun puristin :) Selän ja vatsan alue kuitenkin turtui ihan kivasti, ja taas tuntui että jaksan hetken. Seuraavaksi päätin kokeilla ilokaasua, kun en ekassa synnytyksessä oikein ehtinyt sitä opetella. Mulle ei tullut yhtään huono olo vaikka vetelin kaasua kuin viimeistä päivää, ja siitä oli todella iso apu. 03.00 olin 8 senttiä auki. Nyt TENS oli täydellä teholla, rakkulat selässä ja vatsassa ja ilokaasua meni minuutin välein - supistukset oli tosi tiheitä ja aivan kamalia! 03.45 tuli ne kaksi viimeistä supistusta joiden aikana olin varma että järki ja henki lähtee, mutta samalla tiesin että nyt lähdettiin ponnistamaan. Niinhän se sitten oli, 10 cm auki ja lapsivedet menivät pöydälle 03.50 :)

Ponnistusvaihe yllätti täysin, esikoinen kun tuli aikalailla sujahtaen ulos kun oli niin pieni... Nopeasti eteni tälläkin kertaa, mutta kipu oli aivan kammottavaa (1,1 kiloa ja 6 senttiä enemmän työstettävää!) ja usko meinasi mennä. Episiotomia tehtiin kun repeämisvaara oli ilmeinen. Eppari auttoi tosi paljon, 10 pisteen poika syntyi saman tien vain 10 min ponnistuksen jälkeen (joka tuntui tunnilta!).

Sairaala-aika oli leppoisaa, kätilö tuli vielä keskustelemaan synnytyksestä ja juttelimme kokonaisen tunnin. Kaikin puolin olen oikein tyytyväinen, vaikka ei ihan heti tee mieli lähteä hommaan uudestaan! :D

Kaikille synnyttämään meneville suosittelen TENS-laitteen vuokraamista www.aktiivinensynnytys.fi, tai ostamista www.amazon.co.uk. Kokemukseni pohjalta sairaala päätti hankkia kaksi tuollaista laitetta synnyttäjien käyttöön, mutta paras apu siitä on kun laittaa lätkät selkään heti kun ekat säännölliset supistukset tulee kotona.

Mustasukkaisuudesta - meillä oli ekat pari päivää aivan kauheaa, esikoinen oli ihan tolaltaan! Hän pakkasi repun ja kertoi lähtevänsä kauas pois sekä heittävänsä vauvan lumihankeen. Nyt on kuitenkin alkanut helpottaa, pikkuveljeä hoidetaan ja suukotetaankin välillä.

Toivotaan, koita jaksaa! Pian se on ohi!

:heart:
Stinkkis + Pikkumies 8 päivää
 

Yhteistyössä