*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

olkkikselle osanottoni täältäkin :hug:

Ja allusmammalle vielä kerran onnittelut :heart: Tuun myöhemmin päivittelemään listaa tänne ja syntyneiden puolelle,kone vaan tökkii nyt vähän :headwall:

Täällä alkaa olla masussa aikas ahtaat paikat,kipeetä tekee kun vauveli kääntyilee masussa :D

BV ja P 35+1

onpa AM:lla SULONEN pikkukulta.. :D :heart:

Tääl ei mitään ihmeitä. Esikko (14kk), edelleen kuumeessa.. isänsä jäi sitä hoitamaan, ku mul työpäivä.
Mä oon tääl miettiny koko päivän et kehtaanko soittaa neuvolaan ja kysyä kattosivatko onko tuo asukki oikeassa paikassa, mut en ole sit uskaltanu.. oli viikonloppuna maha melko mukavasti kippee.. mul on tullu mukaan tämä iki-ihana iltapahoinvointi.. onneks ei vielä niin pahana mitä tuos km oli..
ja mul on jatkuva NÄLKÄ, mut ku mikään ei maistu (viinirypäleet on hyviä )

Aloin tilaamaan neuvola-aikaa, ja sanoin tädille et vikat kuukautiset alkoi 23.3. Se sanoi että hertsileijaa, ja alkoi kattoa aikoja, sanoi, että kiireesti pitää päästä kun mulla on viikkoja jo noin paljon, 9 jo! No, aloin sit inttämään, et eihän oo, ja mulla oli ovulaatio silloin ja silloin ja se intti ja mä intin takaisin. Sitten lopulta se sanoi, että juupas, kun silloin oli maaliskuun 23, ja nyt on toukokuun 27, ja siinä kohtaa mä hihkasin, et eipäs oo! :LOL: Et tädillä oli vähän puurot ja vellit nyt menneet sekaisin, mut onneksi päästiin yhteisymmärrykseen, ja aika varattiin toukokuun 25. päivä. :D

Onnea onnea AM :heart: :heart: :heart:

Ja olkkikselle osanottoni :hug: . Oma mammani sai kanssa pienen sydänkohtauksen viime viikolla ja vaikka onkin jo vanha, aina tuo läheisen menettäminen ja jo pelko menettämisestä ottaa koville. Omista isovanhemmistani on esikoisen syntymän jälkeen tullut itselleni tosi läheisiä ja toivoisin niin, että tämän uudenkin tulokkaan isomamma ja isopappa saisivat syliinsä sulkea.

Supparit ovat täällä helpottaneet huomattavasti, huh. Lepo siis vaan auttaa, pakko uskoa :) Ketuttaa vaan, kun koko ajan töistä soittavat ja ovat jotakin vailla...

Parveke ja terassi saatiin pestyä ja kesäkalut huollettua viikonloppuna, nyt on mukava mennä juomaan päiväkehveet ulos :)

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Permis ja Veikko 24+0 poks :heart:

Uusi ilmoittautuu :wave:
Mahtuuko mukaan?

Tänään kävin ekassa neuvolassa ja ultralla terkka tsekkasi pavun. Siellähän se pikkuinen sintti masussa möllötti ja sydänkin sykki :heart:

Ja tosiaan esikko meillä on syntynyt 02/2008 ja tämän tulokkaan laskettu aika olisi sitten 6.12, tosin se voi vielä muuttua hieman eteenpäin. Olen myös kirjoitellut tuonne joulukuisiin, joskin nyt harvakseltaan, kun esikko vie kaiken ajan =)

AM:
Vielä kerran paljon onnea :flower: :D :flower:

Hedukka:
Onnea tulevasta kakkkosesta ja tervetuloa mukaan :wave:

Joie:
Sanoinkos? :D
Nyt peukut pystyssä, että viimistään viikonlopuksi olisi pienen haku matka d :D b

Täällä on vietetty koko päivä ulkona ja oltiin myös kauniissa suuressa lähimetsässä samoamassa...poika keräsi kasapäin käpyjä ja kuivia lehtiä ja löysi hämähäkin mikä hyppi :LOL: Hurjan jännää oli :D
Sitten löysin hurjan hienon valkovuokko aukean ja peppu pystyssä siellä kyykin niitä keräämässä, huomenna on haettava lisää :D
Mies tunsi eilen Tiuhtin potkut, ihanaa :heart:
Maha, se on kuin torpedo :LOL:

Ja virkeä on olo moisen upean päivän jälkeen...oikein tuli kuuma, vaikka päällä oli lyhythihainen paita ja kaprit B)

Tässä vielä kuva mahastain rv17+2

paapelo+poju+Tiuhti 17+2

paapelo Ihana maha. :D

Vitsi sentäs, ensin 1 v 2 kk yritettiin saada plussaa, ja nyt kaikki alkoi stressaamaan. Pitääkö meidän hankkia tuplarattaat, mihin hittoon ne sit mahtuu, miten mä oikein selviydyn niiden tuplarattaiden ja koiran kanssa ulos, miten opintojen kanssa oikein on järkevää toimia, missä vaiheessa pikkukakkonen pitää laittaa hoitoon ja koska mä sit oikein valmistun. Ja ja ja... pää on ihan täynnä kaikkia kysymyksiä. Niin ja voinko mä ostaa jo nyt jotain vaatteita vai pitääkö mun odottaa, että tiedän, onko se tyttö vai poika? :D

Lily:
Me ainakin jätetään tuplat hommaamatta.
Poika on tosi reipas kävelijä, mutta alkuun tai niin kauan kuin onnistuu kannan kakkosta kantopussissa, kuten esikkoakin kanniskelin alkuun aika paljon. Esikko saa sitten pitää rattaita niin pitkään. Talvella, voin vetää esikkoa pulkassa ja silloin kakkonen saa olla kantokopassa rattaissa.
Näin myös liikkuminen julkisilla tulee olemaan helpompaa, sillä aluellamme asuu hurja määrä vaunu ikäisten lasten äitejä ja joskus saa jättää 2-3 bussia välistä, kun ei mahdu, joten tuplat ovat tässäkin suhteessa täysi mahdottomuus.
Näihin meidän rattaisiin saa vielä laitettua seisomalaudan, joten sekin tulee helpottamaan sitten tätä sompausta.

Opiskellahan voit heti kun voimat alkavat riittää ylimääräiseen. En tiedä miten luonnistuu etäopiskelu sinulta, mutta voisithan parit kurrsit suorittaa näinkin.
Ja kakkonen tarhaan kun tuntuu itsestä ajankohtaiselta. Voihan paperit laittaa vaikka vireille heti kun mamma loma alkaa, sillä jonot ovat pitkiä, tosin käsittääkseni pk-seudulla ainakin, muista alueista en tiedä.
Hyvin tulet pärjäämään kahden lapsen ja hauvankin kanssa.
Jos koira vetää vielä kovin, niin nytsitten vain intensiivinen koulutus, jotta saat hauvan nöyrtymään sinun tahtiisi :D
Ja voithan ulkoilutus kerroilla sitten vaikka ottaakin, vaavin kantopussiin ja esikon rattaisiin, niin ei ainakaan esikkoa tarvitse kytätä, kun viipottaa :D

Ja kiitos masukehaisusta =)

Vihdoin parempien yhteyksien päässä niin pääsee lueskelemaan ja kirjottelemaan :)

Onnea uusille plussanneille ja vauvautuneille oikein roppakaupalla :heart:

Olkkikselle osanotto :'(

paapelo onpa söpö masu :D

Sain tilattua gynen ensi viikon maanantaille, mutta esikoiselle ei kyllä ole hoitajaa. Saa nähdä miten käy. En edes tiedä ultraako vai määrääkö vain testejä sun muuta. Sittenhän sen näkee. Pahoinvointia aaltoina, väsymystä ja makean inhoa tämän hetken oireina ja flunssa jatkuu edelleen... Ei ainakaan auta asiaa.

Saini ja tintti 6+4

Kiitos kaikille! Sain sitten kerrottua tytöllekin appiukon kuolemasta. Saa nähdä miten pidemmällä tähtäimellä vaikuttaa kun ei oo yhtään saman tyyppinen kuin äitinsä eli että puhumalla selvitään. Pelottaa nyt kun pitäis mennä anoppilaan katsomaan anoppia... Minkälaisen romahduksen mies sitten saa kun tajuaa lopullisesti ettei isäänsä enää ole. Itse ajattelin skipata hautajaiset kun raskaus jo kuitenkin sen verran pitkällä ja tulee raskas reissu.

Nyt eteenpäin sanoi mummo lumessa. :D

Ötzki se täällä riehuu ja piristää mammaa aina kun "ehtii" eli aina kun mamma istuu hiemankaan huonolla ryhdillä tai makaa liian kippurassa. Käytiin perjantaina tosiaan rakenneultrassa ja siellä kaikki näytti olevan kunnossa. Tosin pelkään edelleen että nyt kun sekä appiukko että oma mies on saanut tuon aortan repeämän niin mitenkähän ötzkin kanssa käy. Perinnöllisyyslääkäri kun sanoi ettei tuo oo perinnöllistä mutta nyt kun miehen perheessä on ollut kaksi tapausta näinkin lyhyessä (1v4kk) ajassa niin ruvennut oikeasti miettimään. Tosin appiukon leikanneen lääkärin mukaan ei tuota aortan heikkoutta voi millään tutkimuksella todeta, se vaan iskee jos on iskeäkseen ja loppu on sitten onnesta ja olosuhteista kiinni. :(

Nyt pitäis mennä nukkumaan. Aamulla saa kyllä nukkua mutta pitää laittaa neiti kouluun niin ei kuitenkaan saa nukkua ihan niin myöhään kuin itse haluis.

Olkkis ja ötzki 21+1

Lämpimät vauvaonnittelut AM :flower: :flower:

Ja osanottoni Olkkis :hug: :hug:

Ihanaa, vauvan huone alkaa olla valmis, vielä kun saadaan haettua pinnasänky ja keinutuoli kotiin, niin on kaikki kunnossa. Vaunut ovat tulleet kauppaan, odotellaan vielä et lisätoimituskin niihin saapuu ja sitten haetaan koko komeus kerralla kotiin! Huh, oikeesti aletaan olla voiton puolella näiden makuuhuonemuutosten ja remontin kanssa -uskomatonta mutta totta!!! Mun täytyy kyllä antaa erikoiskunniamaininta omalle ukkokullalle, joka toooodellllla on pannut vipinää töppösiin tän rempan kanssa. On se nin kultainen että.... :heart:

Vauveli kaiketi voi hyvin, liikkuu tosi kovasti, iskuja satelee armottomasti äipän kylkiluihin. Niissä on todella voimaa, ja kantapäästä vois välillä ottaa kiinni, niin selvästi se tuntuu ulospäinkin... Kropassa alkaa tuntuun enenevissä määrin väsymys, on pakko ottaa hieman rauhallisemmin, muuten kyllä kostautuu huonovointisuutena ja kolotuksina :/ Keskiviikkona taas neuvolaan. Vielä pikkuisen teen työtä - omatahtisesti kylläkin- ennen kuin aloitan kunnolla äitiysloman. Pari koulupäivääkin erikoistumisopinnoissa jäljellä tän kevään osalta. Niiden jälkeen olen päättänyt ettei kalenteriin enää merkitä mitään ulkopuolisia velvoitteita, elämä kääntyy täysin perhekeskeiseksi valmistautumiseksi tuntemattomaan tulevaan! Huolestuttaako muuten teitä muita tää sikainfluenssa? Meillä täällä Ruotsissahan nyt tutkitaan jotakin tapausta...toivottavasti pandemiaa ei kehity, pelottaa vauvojen puolesta, vaikka paniikkiin ei tietysti sorruta, eihän?! :eek:

Kaikille hyviä vointeja ja voimia läheneviin synnytyksiin!!

Hyvät yöt, t. Kesäihme 33+3

Ihana vauva allusmammalla :heart:

Hedukka lisäilin sut listoille,tervetuloa mukaan :wave:

Tänään on sitten taas neuvola,tuun sitten myöhemmin kertomaan uutiset,painoa on tullut ainakin 100kg lisää,turvottaa niin penteleesti :headwall: :snotty:

BV ja P 35+2

Koska toi influenssaepidemia alkoi mietityttää mua googlasin vähän tietoa:
http://www.cdc.gov/flu/professionals/infectioncontrol/peri-post-settings.htm

Tossa linkki jenkkien tartuntatautikeskuksen sivuille jossa ohjetta vastasyntyneistä ja influenssasta.

kesäihme:
Tuli oikin hauskat muistot mieleen, kun mainitsit, että välillä voisi ottaa vauvaa kantapäästä kiinni.
Minähän toppuuttelin poikaa niin, kun oli vielä mahassa, jos meno kävi liian hurjaksi :D Nppasin kantapäästä kiinni ja pyöritin sitä varovasti sormenpäissä ja puhuin matalalla äänellä ja sitten vähän rauhoittui meno ja kyljet sai levätä taas kotvan.
Eli minulla kanssa tuntui niin selkeästi ja muutenkin olin ihan selvillä, missä mikäkin ruumiinosa oli ja neuvolassa kiittelivät kun selostin suoraan, mistä mitäkin kannattaa etsiä. Maha kun oli niin iso ja pinkeä, niin kakki pojan liikkeet ja asennot näkyi tosi selvästi päälle :D

Ulkona taas tosi ihana ilma...ulos lähden taas tuossa puolen päivän aikaan, kun pienin siskoni 8v tulee käymään koulun jälkeen...mennään valkovuokkoja keräämään :D

paapelo+poju+Tiuhti 17+3

Hejsan alla... :D
Tämä mamma jää 11.5 erityisäitiysvapaalle... B) ..eli saan sitten irtisanoa Emman hoitosopimuksen...ja olla kotona.

Viikon päästä eka neukka...ja sit kahden viikon päästä varhaisultra...ihanaa...
Miten kauan tämä rasittava tissi kipu jatkuu??????:kieh:

paapelolla on kyllä niiiiiiiiiin ihana masu että :heart: ...
AM onnea tytsyn johdosta :flower:

Jee viikko 8 alkaa...

Sydänkäpynen:
Onnea, nyt saat ottaa todella kaiken irti esikon kanssa :D

Ja kiitos kehuista =)

Minulla ei oikeammin ole tissit kovin kipeytyneet, mutta nyt on taas vaihteeksi nännit niin vittin kipeet, että meinaa itku päästä jos illalla osuu johkin jos ei ole liivit päällä :/
Kyllähän se vähän loppua kohden tasoittuu, mutta ehkä täysin se kipu katoaa, kun imetys on hyvin käynnissä ja rinnat tottuneet imemiseen tai jos lopettaa imetyksen...taitaa vähän vaihdella henkilöittäin ja raskauksittain...pahus =)

Mutta kaiken me mammat kestämme :D

Neuvolassa käyty:
Painonmuutos ihan liikaa
Paineet 115/86
Pisu puhdas
Sf 35
Vauvan syke 135 ja liikkeet ++
Rt
Turvotus + ihan jumalattomasti on meinaan turvotusta..
Hb 116, eli nyt taas otetaan rautaa

Eli mukavasti vauva on lähtökuopissa,toki ei vielä laskeutunut kun sf mitta senkuin kasvaa =)

BV ja P 35+2

Käytin tänään esikon lääkärissä, ku viidettä päivää 39C kuumetta, enkä saanu laskemaan.. räkänen ja haukkuva yskä (illalla ja yöllä piti käyttää ulkona, et hengitys kulki).. no kummassakin korvassa tulehdus + larygiitti.. saatiin pronaxen rec:kin, vaik edellinen lekuri ei sitä alkanu kirjottaan (mein 14kk ikänen ku ei paina vasta kuin 9kk).. jospa se nyt alkas tokeneen.. meil on eletty muutama päivä maidolla ja jäätelöllä, sekä muutamalla lusikallisella hedelmäsosetta
)( viikot sanoo poks poks 8+0

Heippa kaikille! :wave: Pääseekö mukaan?

Olen taustaillut täällä jo kauan, enkä oikein käsitä että nyt oikeasti kuulun tänne. Sunnuntaina plussasin ja LA olisi 1.1.10. Yk 14:llä tärppäsi, siksi vaikea uskoa että onni meitä nyt kohtasi :heart:

Aloitin palstailun viime elo-syyskuussa, ja Allusmamma oli juuri silloin plussannut. Onneksi en silloin tiennyt, että pääsen tälle puolelle vasta kun AM on juuri synnyttänyt! Onnea siis AM! :flower: Muitakin tuttuja täällä on noilta ajoilta; Blondie, Lumipyry ja Cassy. Hurjaa että tekin ootte jo noin pitkällä!

Meidän esikoispoika on syntynyt 05. Hän sai alkunsa ekasta ehkäisemättömastä kerrasta, ja nyt tosiaan meni tähän plussan saamiseen tasan vuosi. Aloitettiin tutkimukset viime joulukuussa, ja nyt tässä tärppikierrossa käytin kolmea eri lääkettä, menopuria ja pregnyliä pistoksina sekä lugesteronia, joka jatkuu edelleen. Tässä on nyt meillä sellainen jännitysmomentti, että mulla irtosi kaksi munasolua. Helatorstaiviikolla mennään varhaisultraan katsomaan kuinka monta kyytiläistä siellä on...

Tulihan sepustusta heti alkuun! :)

UniUnna 4+5

Yhteistyössä