*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

Tääl yks joulutonttuilija ilmoittautuu joukkoon kirjavaan.. tosi epävarmoilla ajatuksilla ja varpaillani hiipien saavun taas paikalle.. meil on ennestään 3/08 syntynyt tyttö ja edellinen meni kesken rv 12+? 1/09.. tän la olis 8.12. yhet menkat kerkes tulla km jälkeen (joo olihan tää sikäli odotettavissa, ku ilman ehkäisyä mentiin), mut et näin pian kun edellisetkin ovat odotuttaneet.. :xmas:
Oireista en ossaa sanoa oikein mitään muuta, kuin et PALELEE ihan hirveesti ja väsyttää.. Niin ja synnäri on OAS
:heart:

 
Tervetuloa sukkapari :heart:

Siis mä en saa tota alusmamman kakkua mielestäni, tarttee viimeistään huomenna koittaa semmonen leipoo :)

Lumpparille tsemppiä perheen tervehtymiseen. Meillä näyttäs nyt, että ollaan voiton puolella, mutta en uskalla vielä hihkasta, kun pojan masutaudista on vasta 2pv. Jo sietäs kaikkien sairastelut loppua ja päästäs kunnolla nauttiin keväästä ja auringosta. Toivottavsti kaikkien pikkukääröt pysyy terveinä :)

 
millipilli
Kiitos kaikille onnitteluista :)

Eli meidän rakas pieni tyttäremme Aamu syntyi 6.4. klo 3.31. Sairaalassa oltiin klo 2.20 ja salissa ehdittiin olla alle puoli tuntia... nopeeta, kipeetä ja äänekästä oli :D Tyttö on aivan ihana :heart: :heart: tänään kotiuduttiin jo ja isoveli on mustasukkainen isolla M:llä...
 
sukkaparille onnittelut hentoiset :hug:

millipilli:
voi kuinka kaunis lapsi...aaa :heart: Vielä kerran paljon onnea :flower:

Tänään on ollutkin touhun täyteinen päivä. Lähdettiin ulos klo 11.00 ja juuri vasta tultiin takaisin kotiin ja poika päikkäreille. Näyttää hienosti pärjäävän noilla yksillä päikkäreillä ja valvoa jaksaa ilman kätinöitä 7-8h. Passaa minulle oikein hyvin kun pystyy suunnittelemaan päivää vähän vapaammin :D
Tänään saan varmaan sen haluamani puisen varastohyllyn tuonne parvekkeelle. Siihen sitten teen viritelmiä ja laitan osan köynnöksistä kasvamaan sitä pitkin ja sitten elämänlangan kasvamaan puuseinää ja ikkunaa pitkin...toivotaan vaan että kasvavat niinkuin kuuluu ja saan haluamani viidakko partsin :D

Tiuhti se on taas jaksanut ilahduttaa minua tänään moiksuilla. Ja arvatenkin heti äidin luona syömäni kahvi pullan jälkeen tietenkin :D

Nyt ei muuta ollunna...pitää pötköttää hetki, ennekuin mies tulee kotiin :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 14+4
 
AAM
Sukkapari !! jumakeuta !! :hug: :hug: :flower: ihana uutinen, etiäpäin kuitenkin vaikka alussa ollaan...

Lumppari tervetuloa kahville :wave: sitä torttua on vielä jäljellä reilusti yli puolet ja tosi maukasta on :p ;) :)

Paapelohan se taisikin ollan :ashamed:
voin tuua sulle jos teet sen hoidon mulle ;) :LOL: muistaks ko juteltiin.. tai onhan mulla varattuna se osteopaattikin ens torstaina viikon päästä siis jos ei oo sitä ennen tullut ulos tuo tytsykkä :snotty:
Millipillin aamu on kyllä suloinen :heart: :heart: :)


Talvitie voikun sä pääsisit hommiin.. :hug: jos limiskin on nyt tulossa jo sieltä :xmas:

am & hippunen 39+2
 
millipilli
Laitetaas tännekin vielä synnytyskertomus

Eli sunnuntaina 5.4. laskettuna aikana oli supistellut jo vuorokauden verran. Supparit alkoi olla kipeähköjä, mutta väli laiska n. 10min ja enemmän. Lähdettiin käymään kuitenkin näytillä TAYSassa. Käyrillä olin kolmeen otteeseen ja välit liikkeessä. Supparit koveni, mutta paikoissa ei tapahtunut mitään. Kanavaa 1,5cm ja kahdelle sormelle auki. Kotiin tuli passitus.

Kotona sain pari tuntia nukuttua ja suihkussa kävin välillä... viimeisellä kerralla pesin saunan lattian tosiaan :D supparit koveni, mutta väli melkeinpä koko ajan pysyi siinä kymmenessä minuutissa. Välillä oli 7min, mutta palasi taas 10 minuuttiin. Puolenyön jälkeen kivut alkoi olla kovat ja vähän ennen kahta sitten väli tihentyi yhtäkkiä viiteen minuuttiin. Herätin miehen ja lähdettiin sairaalaan. Sairaalassa oltiin 2.20. Eka otettiin käyrää ja supparit oli KIPEITÄ... ääntä alkoi lähtee jo... kävin pissalla ja sitten katottiin paikat ja olinkin 3cm auki. Siitä siirryttiinkin saliin.

Hissimatkan aikana suppareita ehti tulla kaks tai kolme ja ääntä myös... salissa ääni koveni :D ja aloin pyydellä kivunlievitystä. Olinkin sit jo 7-8cm auki joten en ehtinyt saada muuta kuin kohdunkaulan puudutteen josta nyt ei kauheesti apua ollut. Ilokaasusta tuli paha olo. Sitten yhtäkkiä tuli tunne, että vauva tulee ja on pakko ponnistaa. Äkkiä tutkittiin paikat ja annettiin lupa ponnistamiselle. Miehen mukaan kuulosti ku sikaa olis tapettu... se huuto vaan tuli jostain. 6min kesti ponnistus, neiti syntyi nyrkki poskella mutta mitään repeämiä tms. ei tullut eikä yhtään tikkiä. Salissa pystyin heti istumaan ja olo on muutenkin ihan loistava :heart: :heart: ja 3.31 oli se syntymäaika
 
onnea vielä kerran millipilli :heart: . Sullakin erittäin nopeaa toiminttaa :LOL: . Kauan sulla kesti eka synnytys? Mä en ois ihan näin paljon nopeampaa synnytystä uskonut saavani, kun esikoista pungersin yli 15 h ja ponnistin reilun 40 min Ja nyt meni 1.25 ja 7 min :p . Täytyy tosiaan muuttaa sairaalan portaille, jos tässä vielä joskus raskautuu :whistle: .

Talvitie hus pois synnyttämään :wave:

Eikö sullakaan kaukana oo AM
 
millipilli
rimata, no en mäkään olis ikinä uskonut että synnytys voi olla tällainen :LOL: :LOL: :LOL: esikoisen synnytys 9h25min, ponnistus 42min ja imukupilla poika lopulta syntyi :D nyt oli vähän toinen meininki..
 
Onnea Millipilli!! Suloinen pikkuinen :heart:

Tervetuloa Sukkapari!

Päivällä oli sangen raskas neuvolareissu, kun piti taas kävellen mennä. Yhtenä kappaleena kuitenkin selvittiin. Neuvolassa oli sijainen ja sen kyllä huomasi. Normaalisti mennyt 1½ -2 tuntia ja nyt vain 15 min! Siinä ei paljon turhia jaariteltu.

Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää, nyt ei oikein jaksa istua, otti se kävely niin koville. Laitan tännekin taas uusimman masukuvan, joka on eiliseltä.




Joie ja Sippu rv 35+1
 
AAM
Joie ihana massukuula :heart:

millipilli olipas sulla sit äksönit .. ei ois tarvinnut varmaan saunan lattiaakaan pestä mutta tulipas tehtyä :D :LOL: sissi olet sinäkin :) :hug:

( . ) mä odotan kiltisti ensin et Talvitie lähtee.. :| :snotty: ois se röyhkeetä jos mä huitoisin laitokselle ennen... :D
 
millipilli:
Kyllä oli sitten lopulta ripeää toimintaa ei voi muuta sanoa.

Ihan alkaa kutkuttamaan hengitysteitä, kun maalaa mielikuvaa omasta tulevasta synnytyksestä sitten lokakuun hujakoilla. Esikon synnytys kun ei kestänyt kuin 6h ja ponnistus siitä 14min, joten miten ihmeessä sitten nyt...kun näyttää lähes kaikilla pienokaisensa syliin saaneilla olleen tosi nopsat reissut loppujen lopuksi.

Taidan tosiaan kannattaa tätä teltta ovelle strategiaa minäkin :LOL:

Kohta voisi pojan herättää kyllä uniltaan hissukseen...pitää vielä mennä kauppaan, kun tärkeimmät taas jäi unholaan päivällä :headwall:
Rasittaa tämmönen ees taas meneminen, mutta minkä sitä päälleen voi :D

Kaverini, jolla siis LA parin viikon päästä, kirjoitteli, että eilen oli tullut mojovat kipeät supistukset pariin kertaan...esisoittoa sanoisin, mutta kotva varmaan silti vielä menee...tai sitten ei...kukatietää näistä kevään lapsosista, tulevat miten haluavat :D
Sitten onkin tauko synnytysten välissä ja sitten onkin ystäväporukassa taas minä ja toinen ystäväni vuorossa...niin me naiset sikiämme...tulkaa ja täyttäkää tämä maailma :D
Jotta ei silti ihan onneksi yskinään tuohon pystykkään :D

paapelo+poju+Tiuhti 14+4 (ja kohta TAAS poksuu viikot...aika menee ja mamma jää jälkeen )
 
Huomenna aamusta taas neuvola kutsuu. Harmittaa vietävästi kun mies ei sen oman lääkärireissunsa takia pääse mukaan vaikka yritinkin sopia ajan niin että pääsisi. Oli ihan oma moka kun en muistanut tarkistaa tuota ennen käyntiajan sopimista. No onneksi kahden viikon päästä olevaan rakenneultraan lupas lähtee mukaan. Ei oo mitään syytä kieltäytyä kun kerran on lomalla tuon viikon. :D :D :D

Olkkis ja ötzki-pötzki palleroinen 18+3
 
Ihania vauvoja teillä! :heart:

Älä nyt ihmeessä mua oottele Allusmamma, tää nimittäin taitaa vaan kestää ja kestää tää mun nyytin saanti... :headwall: :headwall: Limainen vuoto loppui kuin seinään, samoin alaselän kolotukset |O . No ei maha mittään, ootellaan ootellaan |O .


millipilli ja rimata: hui, ihan alkaa jännittää että kuinkas nopeasti mulla mahtaa tää toinen tulla maailmaan (jos siis edes suvaitsee tulla ilman lähtökäskyä :whistle:, kun esikoisen synnytyksen kesto oli sen 6 tuntia josta ihan kaksi ehdin olla sairaalassa...). Teillä molemmilla aikas nopeat synnytykset tosiaan ekaan synnytykseen verrattuna! :eek:

Talvitie 41+0
 
Talvitie:
Siskolla tuli limatulppaa jonkin verran, kunnes pläjähti kokonaan irti ja siitä se synnytys sitten lähtikin samana päivänä...voihan olla, että sinulla on tullut hissukseen koko löllötys pojes ja on ihan päivistä kiinni kuten nyt olisi muutenkin, mutta jos nyt ihan luomuna lähtisi kuiteskii :D
Osottavan aika on pitkä sanotaan, mutta odottavan odottajan se vasta pitkä onkin :hug:

Täällä tulla kohdunkaulalla on ihan outoja tuntemuskia ja hermopäisenä sitten ekaa kertaa sitten yrityskuukausien kokeilin miltä se kohdunkaula tuntuu...en ole varma, mutta tuntui hiukan avonaiselta...voi olla, että onkin ihan koko ajan ollutkin, tai niin olen monesta paikkaa lukenut, että kun synnytysten väli on lyhyt, niin paikat saattaa olla auki parillekkin sormelle hela raskauden...pitänee neuvolassa kysäistä asiasta sitten, ellei sitten nämä nippaisut äidy...jatkuvaa pähkäilyä, mutten aio ottaa asiasta ressiä. Se kun ei ainkaan mitään auta :)

Ja aivan herttainen vaavi on latella :heart:

Nyt sujahdan lepotilaan ja huomenna alkaakin sitten parvekkeen kanssa säätäminen :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 14+4
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Talvitie:
Älä nyt ihmeessä mua oottele Allusmamma, tää nimittäin taitaa vaan kestää ja kestää tää mun nyytin saanti... :headwall: :headwall: Limainen vuoto loppui kuin seinään, samoin alaselän kolotukset |O . No ei maha mittään, ootellaan ootellaan |O .
Talvitie 41+0
siis mulla on 40 vasta ma :D sä oot joka tapauksessa jo melkein käynnistyksessä vasta ko lähden omaan osteopaatille häätämään :LOL:

joten tervemenoa ensin vain :LOL: :wave:

kokeiliks jo kaikki siivouspuuhat? :|

am & hippunen 39+2
 
Huomenta!

Allekirjoittanut säätää nyt hermojensa kanssa. Kohta täytyy lähtee neuvolaan (aika heti 8.00) ja kaikki on ihan vaiheissaan. Onneksi mun pikkukisu tuli herättämään niin edes pääsi itse ylös ja herättämään tytärtä joka menee tänään poikkeuksellisesti mummilan kautta kouluun.

Olkkis ja ötzki-pötzki 18+4
 
Onnittelut Millipilli!


Sukkis tervetuloa takaisin, paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia sinne :hug: :flower: :heart:

Latte ihana vauvakuva!

Joie no huhhuh, onpa teillä kova puhumaan neuvolantäti jos aikaa menee yleensä 1,5-2 tuntia! Meillä vakkaritätinkin kanssa selviää enimmillään 30 min!

Hyvää kevättä kaikille, meillä perheen miehet pitävät talvilomaa seuraavat puoltoista viikkoa ja tuskin ehdin nettiin. :wave:

Blondie rv 34+
 
Lumpparille jaksuja muuton keskelle :hug:

sukkaparille varovaiset onnittelut ja paljon vauvaliimaa sinne :hug:

permikselle hyvää syntymäpäivää näin jälkikäteen =)

millipilli voi kun suloinen tyttö :heart: Mäkin haluan jo mun tyttöni syliin :D No ei tässä ole kuin seitsemisen viikkoa aikaa :heart:
Melko nopeeta tomintaa sulla oli synnytys :D

Joie onpa sulla nätti masu verratuna mun röllykkään :snotty:

Latte voi kun ihana katsella teidän vauvakuvia :hug: :heart:

Talvitie odottavan aika on pitkä,mutta kyllä sulle lähtö tulee pian :hug:


BV ja P 32+4
 

Yhteistyössä