*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

Mulla menee kohta hermot!

Anteeksi että purkaudun näin mutta pakko purkaa johonkin mieltä etten ihan väsähdä itse.

Mulla ei kohta enää hermot kestä. Miehelleni tehtiin 1v4kk sitten iso äkillinen sydänleikkaus jossa kuolemakin oli lähellä. Tuon kuoleman lähesyyden takia olisin olettanut että olis saanut ammattiapua jotta olis voinut käydä kokemaansa läpi. Sairaalasta sitä ei kuitenkaan tarjottu eikä itse vapaaehtoisesti sitä lähde hakemaan. Nyt sitten sillä oireilee masennus enkä tiedä enää miten tässä enää etenis ettei tarttis pakata kamojaan ja muuttaa muualle. En jaksaisi esikoisen ja tän tulevan vauvan lisäksi vielä riidellä ukonkin kanssa. Ja kyllähän mä myös pelkään että mies tekee itselleen jotain lopullista jos ei lähde hoitoon. En kohta oikeasti enää jaksa.

Olkkis ja ötzki 18+0

 
LATTE: Tuo miehen sydänsairaus on sen verran harvinainen ettei Suomessa oo kauheesti vertaistukee tarjolla. Sydänliittoonkin kun soitin niin eipä heilläkään ollut mitään kirjallista materiaalia tarjota. Sanoivat että parisataa tapausta vuodessa tulee noita eli ei oo kauheesti edes potilasainesta kirjoittaa ja tutkia kyseistä sairautta.

ON: Tänään saatiin hierottuu vaunukaupat loppuun.... :D Vaikka la vasta syyskuussa niin sain kerrankin sekä mieluisan väriset että muutenkin silmäämiellyttävät vaunut hyvissä ajoin hankittuu. :D

Olkkis ja ötzki 18+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joie:
Alkuperäinen kirjoittaja Talvitie:
Nytkö tuli Talvitielle lähtö? Onnea matkaan, jos sitä vilkuttelit!

Vauvatavarat haettu. Mahtukin ihan hyvin pinnis, vaunut ja vaatteet + muut tavarat ekaksi vuodeksi kyytiin, kun aluksi vähän epäilin meidän auton tilavuutta. Kasa vaatteita on jo silitettynä, nyt pieni huilitauko ja sitten saunaan.


Joie ja Sippu rv 34+4
No höh, enhän minä lähtöä vilkutellut, kun sitä vaan että täällä sitkeesti vaan palstaillaan! :LOL: :LOL: :wave:

Sitten kun lähtö koittaa ja jos ehin tänne teille sen huikkaamaan ni ilmaisen sen kyllä sitten vähän selvemmpin elein ;).
 
Olkkis:
Voi miten raskas tilanne teillä :hug:
Seläntakana asioihin puuttuminen ei tietysti ole kovin kannattavaa, mutta mahtaisikohan teidän terveyden hoitaja neuvolassa saada jotain infoa jutteluapuun liittyen, josta voisit miehelle kertoa?
Perheen sisällä olevat koettelemukset kyllä jäytävät koko perhettä, tiedän sen omastakin kokemuksesta, tosin aivan eri asian tiimoilta. Ja juttelu apu todella auttaa.
Toivotaan että miehesi rohkaistuisi hakemaan apua
:hug:

Talvitie:
No voihan höh...minäkun niin jo toivoin...tosin mietinkin ,että joko olet ollut niin tuskaisissa suppareissa ettet ole muuta kyennyt tai sitten jotain muuta näytille menoa vilkuttelit...laitat sitten mennessäsi kunnon selkeät artikuloinnin meille, jotta varmasti tulee selväksi...vaikka naama kuva irvistävästä naamastasi ennen lähtöä :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 14+1
 
Paapelo: Muistin tuossa juuri että miehellä kiirastorstaina taas Meilahdessa tt-kuvaus jossa selviää että joutuuko mies uuteen leikkaukseen nyt jo tänä vuonna vai vasta myöhemmin. Voipi olla että mies stressaa sitä ja siksi noi oireet on taas kuin masennuksessa konsanaan. Eli toivottavasti pääsiäinen menee sitten jo hieman helpommissa merkeissä. Saadaan olla perjantaista sunnuntaihin pääsiäisen aikaan kotona yhdessä kahdestaan, tai siis kolmestaan.

Hei! Mulla on kiirastorstaina neuvolakin. :D :D :D Pitää varmaan jutella neuvolassakin tästä miehen "ongelmasta" jotta tulevaisuudessa osaa sitten suhtautua paremmin. Muutenkin hieman jännittää taas noiden sydänäänien löytyminen yms...

Olkkis ja ötzki 18+0
 
millipilli
Kotona ollaan taas. Käyrillä maattu sairaalassa kolmeen otteeseen ja väliajat oltu liikkeessä (käytiin keilaamassakin tunti....). Supistukset on säännöllisiä ja KIPEITÄ, mutta mitään vaan ei tapahdu. Kahdelle sormelle auki ja puoltoista senttiä kanavaa jäljellä. Kiukuttaa!!!! Kun tosiaan supparit sattuu ihan kunnolla, mutta tulevat vähän laiskoin välein tällä hetkellä.

Poika on nyt sitten tän yön mummulassa ja katellaan kotona mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään... jos tällaisena jatkuu niin kyllä mä sitten huomenna taas kurvaan sairaalaan. Ei tällasesta mitään tuu.... puoltoista vuorokautta nyt supistanut säännöllisesti ja tosiaan kipu alkaa olla jo tosi kovaa.

Äsken jo kiukuissani pesin vanhan tiskiharjan kanssa saunan lattian :whistle:

KIUKKUINEN millipilli & Frank 40+0
 
Voi Vitsi..

Millipilli llä on todella jännätpaikat!! Onnea matkaan, ei siinä enään voi kauaa kestää tai ehkä oletkin jo "hommat hoitanut". Tiskiharjan voi vielä vaihtaa hammasharjaan :)

Kuulumisia odotellen.

Olkkis
, juttele vaan noista sun tuntemuksista siellä neuvolassa - helpottaa kun saa jollekin puhua. Ja voit saada hyviä neuvoja jatkon kannalta.

Mulla unettomuutta.. ÄH! Ja esikoinen taas kipeenä. Kova yskä ja kuumetta. Pakkailemaan pitäisi alkaa pikkuhiljaa muuttoa varten. Noh, yksi laatikko onkin jo valmiina :D Se ei vielä riitä |O

Nyt yritän vielä hetkeksi takaisin peiton alle....
 
Pakko tulla purkamaan yön turhautuneisuus...meillä on nyt sairastettu oikein kunnolla, alko masutaudilla pojalla ja miehellä ja sit pieni tauko ja kuume oheis tuotteineen vei petiin pojan ja sit mut. Viikon oon ollut kuumeessa, supistellut ja armoton väsymys. No aamuyöstä sit mun synttärien kunniaksi poika alko taas oksentaan...persus. Viimeksi en ite saanut tota oksennustautia, mutta nyt olen niin heikossa jamassa tosta kuumetaudista, että varmasti iskee. Ei nyt muuten haittais, mut pelottaa että mitä noo supistelut sanoo jos alan oksentaan. Onneksi eivät oo toistaiseksi vielä availleet/pehmittäneet paikkoja. Tiedän, että ei näille mitään voi ja harmittaa, kun aamulla mesosin pojalle, että kannatti varmaan juoda sitä kuravettä... :(

No eiköhän se taas tästä iloksi muutu, kun vähän saa kofeiinia ja käy suihkussa. Pieniä sairauksiahan nämä ovat.

Vauveli onneksi on taas alkanut kunnolla muljahtelemaan ja eilen isänsäkin tunsi ensimmäiset kunnon muljahdukset. :)

Kuulostas siltä, että millipilli on lähtenyt tosi hommiin, voiskohan käärö jo olla sylissäkin??

Permis ja Veikko 21+0 Poksis poksis
 
Supparituulia millipillille, ellei ole jo vauvaa hakemassa! :heart:


(.( Täällä havaittavissa heikkoa ällötystä ennen aamiaista ja päivälläkin, jos on pitkä väli ruokailujen välillä. Rinnat on kans aika arat, illalla ku liivit ottaa pois ne tuntuu tosi pinkeiltä. Mieskin huomannut että ovat turvoksissa. Alamahajomottelu hieman vähentynyt, tilalle tullu harvakseltaan sellasia pistoskipuja, ei mitään hälyyttävän kovia kipuja, mutta semmosia tuikkauksia.. :p
Ens viikon ke ois sit ultra, tuntuu että aika ei kulu millään ku sitä niin kovasti odottelen..

5+6
 
Neuvolareissu takana :wave:.
Kaikki OK, paino pyörinyt muuten samoissa lukemissa jo rv 35 lähtien! Yhteensä painoa tullut ekasta neukkakäynnistä vajaa 9kg. Sf-mitta oli laskenut taas, nyt oli vaan 32cm, kun se korkeimmillaan oli 34,5cm. Sisätutkimuskin tehtiin mun pyynnöstä, ja siellä kaulaa oli jäljellä vielä reilu sentti ja reilulle sormelle auki. Sanoi että ihan kypsän tuntuiset paikat kuulemma :whistle:.

Kylläpä oli nopeaa toimintaa sinulla rimata :eek:. Ihan kauhistuttaa jos omalle kohdalle sattuu samalainen "syöksysynnytys", meiltä kun matkaa on synnärille se 120 kilsaa.


paapelo: juu tästä lähtien lupaan artikuloida selkeämmin :LOL:. Niin laiskotti vaan viimeksi etten jaksanut mitään sen kummempaa kirjoittaa, ajattelin että tuo vilkutus olis ollu semmonen "täällä ollaan :wave:" vilkutus. ;)

permis: :hug: Noi sairastelut on kyllä ihan syvältä. Meillä käväisi norovirus kun mä olin 38+ raskaana, koko perhe sairastettiin yhtä aikaa. Ei ollut hauskaa ei.

Jokohan nyt millipilli olisi saanut vauvansa vihdoin kainaloon? Peukkuja sinne suuntaan! b:)d

Entäs onko Nellahista kuulunut mitään? En nyt hätäseen muista että millon viimeksi hää on käynyt täällä ilmottautumassa.

Semmosta omaa napaa vielä pähkäilen, että pitäisköhän mun olla huolissani tuosta olemattomasta sf-mitasta (32cm)? Ja siitä että paino on pyörinyt noissa samoissa lukemissa rv 35+ lähtien? Ettei vaan olis tää vauva päättänyt lopettaa kasvamisensa? En tajunnut tätä neuvolassa ihmetellä kun en niin muistanut ulkoa noita aiempia mittatuloksia.

Talvitie 40+5
 
AAM
Talvitie.. toi sf.mitan pieneneminen tarkoittaa että vauva painuu sinne lantioon, synnytys lähestyy.. remember :D :LOL:

Nellah ei tääl kakkosissa kirjoittele paljon, huhtikuisissa musta enempi :)

( . ) täällä ei taas mtn ei yhtään mtn !! tää varmaan asuu mussa vielä vappunakin :|
piätää vissiin jatkaa tuota vadelmalehtiteekuuria.. tuntuu että aina sen juonnin jälkeen toimi edes se punggerrusmeininki :kieh: ? *kipaisee vedenkeittoon*
voisin ottaa päiväannokseksi vaikka KOLME kuppia jatkossa... :LOL:

am & hippunen 39+0 räts poks piu pau pou
 

Juu niinpäs olikin Nellah vielä yhtenä kappaleena tuolla huhtikuisissa :hug:.

Talvitie.. toi sf.mitan pieneneminen tarkoittaa että vauva painuu sinne lantioon, synnytys lähestyy.. remember :D :LOL:
Niinpä AM, toi on ainakin totta että joka päivä se synnytys on lähempänä ;). Jännä homma vaan että vaikka kuinka esikoisesta mainostettiin jo useampi viikko ennen synnytystä että on laskeutunut ja kiinnittynyt, niin silti sf-mitta aina vaan kasvoi ja kasvoi. Tää on sitten tosiaan varmaan jonnekin pohjamutiin änkeytynyt, kun sen 2.5 senttiä on mitta tippunut alle viikkoon :eek: ;).
 
AAM
mitähän narunhyppyä pitäis alkaa harrastamaan että tää neiti ymmärtäis pönkäistä itteensä vääähän enempi ytyä.. :| ? jotenkin ei jaksa kantaa enää... kauhian kärsimätön olen !!! :headwall: :headwall:

permiksen perheelle jaksuja vatsataudin kourissa... :( :hug:

Lumppari muuttopuuhiin myös energiaa.. huoh* yöks muutettiin viitisen vuotta sitten tänne ja vieläkin elävästi mielessä se rumba :xmas: :x

kellikselle ultran odottelu jänkäyksiä :) :hug: rennosti vaan ja stressittömästi sinne asti b:)d...

http://www.esprit.fi/?mc=promotion.comefrom.esprit.com

taas hairahduin tuonne maternity osastolla katselemaan... :| sale puolelle siis *syvä huokaus*
sielllä oli dresses/skirt osastolla semmoi ihana 19.90 maksava kirjava tunika :heart:
plus siellä t-shirts tops puolella.. kasa ihania paitoja :headwall: miksi pitää *toisaalta* olla niin pitkällä jo :D :headwall: eikö sitä ikinä voi olla tyyytväinen vain tilanteeseensa ?

ja ranskaa taitaville http://www.kiabi.com/maternite
kaveri oli tehnyt ostoksia tuolla.. ei pahan hintaisia ja tosi nättejä :heart:
sanoiko että toimitus kulut jotai kympin luokkaa ja viikossa tuli perille..
 
MÄ SAAN TÄNÄÄN VAUNUT! :D

Tein tässä viikonloppuna ensimmäisen isomman hankinnan ötzkille. Vaunut löysin omiin tarpeisiin hienot ja kukkarollekin sopivat. En malttais odottaa iltaan että ne matkahuollosta saa hakee. :D

olkkis ja ötzki 18+2
 
Olkkikselle voimia ja jaksamista vaikean tilanteen kanssa, puolison masennus on aina hankala juttu. Toivottavasti löytyisi tukea :hug:

Millipillille jo etukäteisonnittelut, oliskohan tuo jo laitokselle lähtenyt :)

Itse sain tossa eilen ultrassa tietää, että laskettu aika sitten hujahtikin 10 päivällä taaksepäin, eli uusi laskettu aika onkin 6.10... tosin esikkokin oli melkein 2 vk myöhässä, joten eiköhän se kuitenkin tulle sitten joskus 16. pvn tietämillä :LOL:

Viikkoja siis nyt tasan 13, siinä meni sitten viikko ihan itestään kun olikin tuo öttiäinen isompi kuin ootettiin. Nyt ruvetaan sitten laskemaan päiviä äitiyslomaan, töissäolo ei voi vähempää kiinnostaa :LOL:

Tähän loppuun onnittelut niille poksahtaneille joita en ole vielä onnitellut :flower:
 
Millipilli :hug: ja toivotaan että se siitä edistyy

Rimata kiitos synnytyskertomuksesta. Wau, sä vedit sen sitten läpi pelkällä puudutteella ja vaan pari tikkiä. Hyvä että mies ehti paikalle lopulta :flower:

Tsemppiä alkupään odottajille pahoinvoinnin takia. Jos menee oikeen huonoksi niin vinkkinä että mulla auttoi ne Sea Band-pahoinvointirannekkeet; lopetti oksentelun kokonaan. Apteekista ja ranteissa 24 h, pois vain suihkun/saunan ajaksi)

( . ) supistelee iltaisin tosi kipeästi. Sais tää nyt vielä huhtikuun loppuun pysyä kyydissä. Laskeutunut lähtökuoppiin. Neuvolan täti lohdutteli että 34 viikkoa on jo ihan hyvin jne...Mistä vetoa että vaikka nyt tilanne on tämä niin vielä mä kärvistelen täällä yliaikaisena toukokuun loppuun saakka! :LOL:

Blondie rv 34
 
Olkkis- paljon voimia ja jaksamista sinulle ja miehellesi! :hug: Ehka siella sydanyhdistyksella on yhteystiedot jollekulle, joka on kaynyt lapi samaa ja pystyy juttelemaan. :hug:

Millipillilla on varmaan jo vauva! :heart:

Paljon tsemppia AM ja Talvis! =)

Kivoja uutisia Skye! =) Sulla hurahti sitten viikot eteenpain!

Joko ehdit kayda Niisku- Rouva? Mita sanoivat?


Meilla jatkuvat nama imetysmaratonit... toivottavasti saadaan pian aika leikkaukseen! =)
 
Voi kauhia ihan mennyt ohi ja nyt vasta lueskelin noita millipillin viestejä.

Eli etukäteis onnittelut millipillille kääröstä...uskallan väittää nassukan olevan jo maailmassa :D :flower: :flower:

Kylläpä päivät menee hurjan nopsaan.
Tosin olen nyt pakertanut noiden kesärehujeni kanssa hulluna, istutus aikaa tämä aika ennen toukokuuta ja siemeniä on noin tonni :LOL:
Mies se pyörittelee vain päätään, että mihin himskattiin aion nuo kaikki mahduttaa :D
Kyllä ne mahtuu...uskoisi vain, organisointi on kaiken A ja O :D

Täällä on naama vetänyt vähän kalvakaksi, suussa maistuu rauta ja nenästä tulee verta...eli oiskohan taas vähän anemian poikasta...tosin väsy ei ole iskenyt...toivotaan ettei tulisi tai ainakaan laskisi niin matalalle kuin pojasta aikoinaan. Normi lukema on ollut n. 140 tai vähän päälle ja muutamassa viikossa laski sitten 109 ja jatkoi laskuaan ja vahvasta rauta kuuristakaan ei meinannut olla hyötyä :headwall:
Ja mahakin oli silloin niin kauheassa kunnossa...ei taho sitä takasin :eek:

Mutta muuten varsin mallikas olo...paino on nyt pysynyt samassa lukemassa sitten viime viikon, mutta eiköhän se siitä taas hissukseen ala nousta :D

latte:
Jaksamista imetys maratonin kanssa... muistahan lepäillä aina kun vaan suinkin pystyt ja toivotaan että pian pääsisitte siihen kielijänne leikkaukseen niin helpottuisi :hug:

Nyt ulkoilemaan, vaikka ilma ei kyllä paljon mieltä kutkuta =)

paapelo+poju+Tiuhti 14+3
 

Yhteistyössä