Pikkukakkosta odottavat :) vol2.

Nöhvi1, vielä olen kasassa. Mites sun supistukset, onko loppumaan päin? Toivottavasti!

amante, joo laita vain yksäriä sitten, jos joskus ehdit :D Ymmärrän kyllä, että saattaa elämä olla aika hektistä ;)

ON: Ei uutta auringon alla. Mulla kaikki synnytykseen viittaavat oireet katosivat eilen kuin tuhka tuuleen... En tiedä onko hyvä vai huono juttu. Siis oli vaikka mitä supistusta ja kolotusta ja kipua ja etomista - ja yhtäkkiä ei mitään! No, ehkä lapsi sieltä sitten tulee, kun on aika. Mä olen ajatellut koko ajan, että tämä kakkonenkin olis poika, mutta välillä tulee kyllä niin tyttöfiilis, että voipi olla, että se tyttökin on :) Nyt taas enemmän tyttöolo. Jännittää kyllä sekin, miten sitä sitten osaa olla tytön äiti tuon pojan jälkeen, jos tarvetta on :)

Vauva on kova liikkumaan, mutta tänään ollut vissiin joku lepäilypäivä hänelläkin. Nyt sentään heräsi sen verran potkimaan, ettei huolestua tarvitse. Saa nähdä, miten pitkään hän viihtyy tuolla kohdun lämmössä. Esikoinen syntyi siis rv 41+4, joten en odottele kovin pian saapuvaksi... : / Tosin tässä alkavat nämä päivät olla kovin raskaita ja pitkiä, kun yrittää tuon taaperon perässä juosta. Mutta lapsi syntyy sitten kun on sen aika!

Mitäs teille muille kuuluu?

Salliina ja sissi rv 39+5
 
enpä ole täällä kerennyt oikein kurkkia mutta päivittelen nyt kuitenkin,

meille syntyi poika 23.4 3610g ja 50,5cm rv 39+2

kaikki meni hyvin ja rauhassa, vaikka käynnistyksen kautta sektioon mentiinkin. nyt ollaan oltu kotona lauantaista asti ja oikein on tyytyväinen vauva :) isosisko ei vielä pahemmin ole ollut mustis mutta kylläkin nyt reagoi siihen että olin reilun viikon sairaalassa kun raskausmyrkytyksen takia sinne joudun jo muutamia päiviä ennen vauvan syntymää.

salliinalle tsemppiä odotteluun.. nyt ei kyllä tosiaan sullakaan enää kauan ole kun on nyytti sylissä :)

m-m & jätkä 9pv
 
Viimeksi muokattu:
mansikka-maijalle isot onnittelut :flower:

Pauki, kotona ollaan edelleen! Rankkaa alkaa olla näillä viikoilla tuon taaperon kanssa! Mutta ei enää kauan mene siihen, että meillä on yhden lapsen sijasta kaksi :)

Tänään oli neuvola ja kohdunsuun tilanne oli seuraava: Pehmeä, mutta kanavaa jäljellä 2cm. Alhaalta auki 3cm, ylhäältä 2cm. Vauvan pää vasta yläaukeamassa, mutta kai se sieltä voi luiskahtaa... Mutta eipä tää tästä varmaan ihan nopeasti etene. En ole kovin luottavainen - esikoinenhan syntyi rv 41+4... ;)

Salliina ja sissi rv 40+2
 
Viimeksi muokattu:
Heissan :wave: Miten onkin tuo palstalle kirjautuminen näin vaikeaa? Siis ei se ole, mutta mutta...

mansikka-maija: onnea kovasti :heart:

Salliina: joko joko joko? Nyt sulla olis viikkojakin jo ihan hirmusti!

Täällä napa pullistuu (tai no ei se tuosta voi enempää pullistua kai). Maha kasvaa hurrrjaa vauhtia ja sf-mitta on ollut yläkäyrällä. Viime maanantaina käytiin 4D:ssä ja poitsulla oli painoa arviolta 600g :) On kyllä vilkas tapaus, kuten isosiskonsa. Ja oli niin jääräpäinen, ettei mitään kovin kummoisia kuvia saatu ultrasta. Muuten olo on aika raihnainen. Nyt on ollut kolme lyhyttä viikkoa, mikä on selvästi auttanut supistuksiin. Ensi viikolla taas pitkästä aikaa täysi työviikko, joten saa nähdä miten sen jaksaa. Onneksi neuvolalääkäri on jo parin viikon päästä, niin näkee taas missä mennään?

Mitäs muille kuuluu?

Nöhvi + papu rv23+4
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
salliina: suuret onnittelut poikavauvasta!!! :heart: hienot mitat pikkuisella! Tosin olihan meidänkin neidillä kokoa viikkoihin nähden (38 + 4100g ja 51cm ;) ). Laitapa säkin synnytystarinaa vaikka yv:nä, olis kiva lueskella. Mun tarina vielä odottelee itseään... ;) meidän pikkukakkosille tuli tasan kk:n ikäero! :D

NiQ: hurjan paljon onnea plussauksesta!!!!!! :heart: :D :flower: Kyllä minäkin muistan sut hyvinkin kuumeilijoista, hienoa että vihdoin tärppäs! Kaikkea hyvää odotukseen!!!!! =)

amante + :heart: 1kk 4pvä
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Salliina85
Salliina: Onnea ihan hirmuisesti "pienestä" pojasta!:heart: Onhan ne isotkin vauvat silti niiin pieniä.

jA NiQlle onnea plussasta! Mäkin muistan sut jo tuolta heinäkuisista 2011(enhgän muista väärin?) ja kuumeilevista myös. Ihanaista raskausaikaa! :)

Täällä aletaan pikkuhiljaa löytää jonkinlaista rutiinia ja rytmiä elämään. Esikoisella on iskenyt kunnon uhma päälle vauvantulon jälkeen. Onneksi kohdistuu oikeastaan vain meihin vanhempiin ja pikkuveli ja muutkin ihmiset on ihania hänestäkin Ikää esikoisella siis kohta 1v10kk. Toisaalta osaa jo hieman viihdyttää vauvaa( ja vauva hymyilee, kun isoveli kaahottaa :heart: ), käy halimassa ja pussailemassa vauvaa, mutta toisaalta on myös tosi arvaamaton, onhan hänkin vielä niin pieni.
Vauva on tosi rauhallinen veljeensä nähden, ainakin vielä tuntuu siltä. Ei juuri itkeskele, paitsi tietty nälkää, väsyä ja ilmavaivoja. Nukkuu yötkin parilla syötöllä ja on tietysti syötävän suloinen. Ja ihana, kun hän jaksaa jo seurustella ja hymyillä ja nauraakin jo ääneen!

Kaikenkaikkiaan elämä on kiireistä ja kaoottista mutta kuitenkin niin ihanaa :)On meillä hienot pojat :)

Hjannah&Pallero 5 viikkoa ja päivän päälle :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Salliina85
NiQ, mitä silmäni näkevätkään?!?!? Onnea, onnea niiiiin hurjasti :heart:

Ja isot kiitokset kaikille onnitteluista! Meidän "pikku"herra on aikas rauhallinen tapaus - nukkuu pitkiä unia ja on tehokas syöjä. Tuntuu ihan oudolta, ettei mene kaikki aika imettämiseen :D Tosin pulauttelee paljon ja kärsii ilmavaivoista, jotka sitten itkettävät toisinaan. Mutta ei mitään hurjia itkemismaratoneja ole ollut onneksi. Suurin osa mahakivuista sattuu kyllä vain öiseen aikaan. Mutta muuten menee hienosti :)

Meilläkin esikoinen kohta 1v 7kk on alkanut "uhmata" jossain määrin (en tiedä onko oikea termi tuolle käytökselle). Eli on kyllä iloinen oma itsensä, mutta tekee erilaisia temppuja nähtävästi saadakseen huomiota. Eli joka ruoalla on maidot kaadettu pöydälle jne. Mutta uhma kohdistuu myös vain meihin vanhempiin (ainakin vielä). Vauva on esikoisellekin tärkeä. Suukottaa ja antaa tuttia :) Illalla kun mentiin koko perhe iltasadulle sohvalle, niin esikoinen kiipesi tuohon mun ja miehen väliin (mulla oli vauva sylissä). Esikoinen kattoi vuorotellen meitä ja sanoi yhtäkkiä: "Kaikki." Mulla meinas näissä hormoneissani itku tulla, oli niin suloinen :heart: :) :D

Salliina ja poika 5 pvää
 
Salliina: oiiiiiii, onnea kovasti :heart: Saa laittaa synnytystarinaa myös tänne, määkin haluan lukea :) Kiva että jäi positiivinen mieli :)

NiQ: tietenkin sut muistetaan :) Olen käynyt välillä kurkkimassa tuolla "toisaalla" (sorry stalkkaus ;) ), josko olisi se plussa tullut. Kiva että "vanhat tutut" alkaa olla pääosin jo odottajissa, tai no aika moni on jo "jakautunutkin" :D Vielä kun saataisiin ne loputkin tänne!

Pauki: miten meni rakenneultrassa?

Amante: mites teillä hurisee :) ?

Hjannah: kuulostaa että teillä on lähtenyt mukavasti arki liikkeelle :)

Nöhvi + papu 24+1
 
  • Tykkää
Reactions: NiQ
Hei kaikki :) Kunhan saan tän arjen pyörimään, niin yritän laittaa halukkaille postia. Nyt tosiaan mies palasi töihin, vauvalla on vatsavaivoja ja esikoinen kipeenä... Synnytys oli helppo, joten ei siitä tarinasta kllä kovin bestselleriä saa :D

Päivitelkää kuulumisia ketkä ehditte :)

Salliina ja poika 2 vkoa 3 pvää
 
Heippa Hei kaikki tutut.

Onittelut vauvaantuneille ja toivottavasti odotus on kaikilla hyvin. :)

Varovaisesti kurkistelen tänne. Listoille en vielä halua. Skeptinen kun olen :ashamed :

Koko viikon olen testaillut tuloksena jotain. Mutta keskiviikkona saapui silminnähtävä haamu testiin. Eilen taas heikko. Ja tänään paljon tummempi viiva.*Kierto ei "virallisesti" ole vielä lopuillaan. Nyt elellään 30/28-32 ja dpot olisivat 15 tai 16Mahdollisesti sitä elettäisiin sitten 4+1 viikoilla. Ja laskettu aika olisi 13.2.2014Toistaseksi siis olen taustalla kunnes tulee selvä tulos tai itse uskoo asiaan.*
 
  • Tykkää
Reactions: Salliina85 ja NiQ
heippa :) tuliskohan sitä tänne mukaan, hakemaan vertaistukea? :)
Esikoinen nyt 1v 8kk ja alkaa olemaan tahtoikää ilmassa... hermot kireellä kun on raskaushormonit ja muut pikkasen hankaloittamassa tilannetta. Eli toinen tulossa 5.12.2013 ja melkosesti jännittää että miten pärjätään... On jotenkin niin uusi tilanne toi tytön uhmis, yhtäkkiä täydellisestä enkelistä onkin tullut raivotar :/ äh!
Mitenkäs muilla on mennyt? :)

eli jos mahtuu mukaan niin mun litania olisi tömpsis, 5.12.2013, LS. Kiitos :)

voikaa hyvin :)
tömpsis ja persikkabanaani 14+1
 
Mitä minun silmäni näkevätkään!!! Sehän on Neiti Näpsän äiti :) :heart: Aivan mahtavaa!!!! Tuhannesti onnea ja tarrasukkia ja vaikka mitä! Ihanaa nähdä sua tällä puolella :)

Tervetuloa myös tömpsis :)

Saataiskohan tätä pinoa vähän aktiivisemmaksi... tosin olen itse ollut ehkä maailman laiskin kirjoittelemaan. Se on tuo kirjautuminen niin hankalaa muka ;)

Pauki: onnea hyvistä rakenneultrakuulumisista :flower:

Ja Salliina: tarinaa kehiin!

NiQ: Mites siellä hurisee?

on: täällä maha kasvaa.... olen ollut nyt hetken sairaslomalla suppareiden takia, saapa nähdä päästääkö lääkäri ensi viikolla töihin :O Supparit olivat pehmentäneet ja lyhentäneet kohdunkaulaa, että rauhallisesti on otettu! Reilun kahden viikon päästä olis sitten istukkakontrolli, toivottavasti olisi siirtynyt tarpeeksi kauas kohdunsuulta että pääsis alakautta synnyttämään.

Mites muuten teidän esikot osaa varoa mahaa? Meillä kun on melkoinen menijä ja juuri tänään onnistui vähän monottamaan tuota kumpua....

Nöhvi + Papu rv27+3
 
NiQ
Neiti Näpsän äidille hyyyyyvin varovaiset onnittelut! Mahtavaa!!! :hug: Kyllä se jo teidän vuoro onkin! Nyt pienelle paljon tarraa mukaan! :)

Kiitos Nöhvi kysymästä! Täällä menee ihan hyvin. Maanantaina oli varhaisultra ja pikkuinen oli oikeassa paikassa ja sydän löi vahvasti. Tosin siellä näkyi myös toinen tyhjä ruskuaispussi, joten vielä varmaan saa ihan vähäsen jännäillä että miten sille käy. Nyt on niin hirvittävä väsy ollut koko alkuraskauden, että ei meinaa jaksaa yhtään mitään... Huooh!

Mitäs muille kuuluu? :)

NiQ & Terttu-Orvokki 8+0 (Meillä on miehen kanssa työnimestä vääntö kesken. Miehen mielestä se on Orvokki (varhaisultrakin oli Orvokin päivänä) ja mun mielestä se on taas Terttu, koska se on inssillä tehty Tertun päivänä :D )
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
NiQ
NNä :hug: Olen niin pahoillani! Eräs mamma sanoi joskus jotenkin näin viisaasti että "ne naiset, jotka saavat keskenmenoja tulevat myös raskaaksi". Joten toivon todella, että saatte pian pysyvämmän onnen! Voimia!
 
Herttinen täällähän on kakkosta odottavillekin oma ketju :) Kukaan tuskin muistaa mua kuumeilijoiden puolelta kun jäi niin lyhyeksi mun visiittini :)

Eli meillä siis 1v2kk poika ja kuumeilu alkoi pojan ollessa puoli vuotias. Hämmentävän nopeasti se tärppi sitten kävikin kun oltiin jo varauduttu kuukausien ja vuosien tuhertamiseen ja verikyyneliin. Eli yk 2 sai meidän "Pinja" alkunsa ja nyt viikot onkin 31+1 jo.
Pinja kasvaa kovaa vauhtia äitinsä sokereiden vauhdittamana,ja nyt viime viikolla alotettiinkin iltainsuliini. Lisä kuulumisina sain kuulla että tyttönen istua tönöttää tuolla mahassa ja sekös alko heti jännittää vaikka ei näillä viikoilla mitään hätää asiasta pitäisi ollakkaan.
Ei taida tääkään ketju kovin vilkas olla noiden esikoiden vuoksi,mutta olis kiva päästä mukaan höpiseen! :)
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille ja odottaville, ja suuret pahoittelut NNÄ:lle :heart:

Uskon että joku vielä muistaa minutkin! :D

Meidän vauva tuloo jo tässä kuussa 5kk, hiukan mennyt aika nopeasti! Vanhempi tulee heinäkuussa jo 2v :) Ehkäpä kolmas saa tulla jos on tullakseen! ;)

Anu ja pikkumiehet!
 

Yhteistyössä