Pikkukakkosta odottavat :) vol2.

Nopponen: Suuret onnittelut minunkin puolestani!!!! :flower: :D "piinaava" odotus päättyi ihanaan lopputulokseen! :heart: Ja kiva että pääsit kotonakin käymään. Toivotaan, että arki alkaa muutenkin sujumaan hyvin. =)

ON: ei kummempaa. Töissä oon jaksanu olla ihan hyvin! Vähän olis silti vielä jäljellä... :whistle: Kunpa tästä loppuraskaudesta malttaisi nauttia, eikä odottaisi vaan laskettua aikaa, kun todennäköisesti tämä jää meidän viimeiseksi eikä ole enää raskausaikaa sitten tulossa......nyt pitää siis malttaa nauttia jokaisesta potkusta ja selkäsärystä! :LOL:

28+ jotain... :heart:

muoks. Nöhviä huutelen..onko kaikki ok?? :)
 
Viimeksi muokattu:
Nopponen ja Omppuf: Onnea ihan hirmusti :heart::heart::heart: Ihanaa vauva-aikaa :)

Amante: moikka moi :wave: Täällä mä vielä jännäilen :) Nyt olisi viikkoa 9+2 kasassa, voi kun tuo aika alkaisi nyt kulumaan vähän nopsempaa! Eilen oli eka neuvola. Neuvolantäti ei olisi halunnut kuunnella sydänääniä, mutta minäpä manguin kuuntelemaan ja eihän sieltä mitään vielä kuulunut (laitevalmistajan ohjeessa rv10+ pitäiskin vasta kuulua). No sitten mentiin kokeilemaan neuvolan muinaisjäännösultraa, millä tsekataan yleensä vaan tarjontaa. No joutui sillä sohimaan vaikka kuinka kauan ja meinasi näkyä vain rakeista kuvaa :O ONNEKSI sai viimein laitteen semmoiseen kuvakulmaan, että se sykekin näkyi :heart: Huh.... Sulla paukkuu muutes kohta täydet kympit :O

Raskausoireita on!! Huono olo (en ole kyllä oksentanut kertaakaan), unettomuutta, väsymystä, palelua, tissikipua, mahakipua (aina vaan, laatu vaan muuttuu aika ajoin)... Edelleen vähän välttelen tätä palstailua hysterian lievittämiseksi ;)

Onko Anu jo synnyttänyt?
 
Ajattelin tännekin puolelle vilkaista. Siis plussa tuli viime viikolla testii. :heart: Nyt on epätodellinen olo, et voiko siellä oikeasti olla joku kyytiläinen. :ashamed: :) Välillä viluttaa ja pientä etomista, mutta eipä sitten juurikaan muuta.

Täällä onkin jo muutamia tuttuja. Heippa vain kaikille! :wave:

La laskureiden mukaan olisi 27.9, mut luulen että se siirtyy vähän myöhemmäksi, katsotaan.


Pauki ja papu 6+0
 
Onnea omppuf ja nopponen !! :)

Ja onnea nöhvi ja pauki plussista!

Ihania uutisia,kertakaikkisesti.
Täällä tasapaksua arkea,nyt kun tyttö on JO 2kk!!!!! Sen jälkeen oikeestaan,kun tuota lasta oppi vähän paremmin lukemaan,niin on mennyt jo oikein hienosti. Tietysti ei kaikki päivät samanlaisia ole :p

Taiska ja muru 2kk
 
  • Tykkää
Reactions: Pauki
Nöhvi: hienoa kuulla, että kaikki on hyvin!! =) Ymmärrän täysin tuon taukoilun tässä palsta-asiassa. Etenkin tuossa alussa! Nyt musta tuntuu että haluisin koko ajan lukee täältä juttuja ja synnytystarinoita ja ihan kaikkea! :D harmi vaan kun tää ja sitten tuo huhtikuisten pino ovat kovin hiljaisia...pitää käydä muualla vaklaamassa! Kai kaikki on siirtyny fb:iin, mutta kun ite en sinne ainakaan vielä halua, ehkä sitten kun vauva on syntynyt... :confused: Mutta ei teillä enää kovin pitkä aika ole np-ultraan, sitten voi ehkä vähän hengähtää? :)

Pauki: Isot onnittelut plussasta!!! :heart: toivottavasti pikkuinen säilyy mukana! Kuten tuossa jo sanoin, niin tää ketju on aika hiljainen, kaikki höpisee noissa omissa kuukausipinoissaan. ;)

Taiska: Ihanaa, nauti nyt siitä tasapaksusta arjesta, vielä sekin tulee muuttumaan... ;) :heart:

ON: tasapaksua... ;) paksua nimenomaan. maha on jo iiiiiiso! :ashamed: en tiiä voiskohan sitä nyt jo alkaa kaivamaan vauvanvaatteita vai pitäiskö vielä malttaa mielensä... :whistle: tavallaan vielä pitkä matka, mutta tavallaan ihan kohta on jo kevät! :O :D

tasan 29 :heart:

muoks. oho, tulipas paljon hymiöitä!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Pauki
Taikamaailma, sulla alkaakin olla jo niin pitkällä, että itekin laittelisin jo tuossa vaiheessa vauvalle kaiken valmiiksi :D Täällä en ole hennonut vielä. Tosin viimeksi tänä aamuna puhuin miehelle, että pitäis esikoiselle ostaa isojen lasten vaatekaappi niin saatais tuo lipasto vauvan vaatteille taas... :D

Nopponen!, miten on lähtenyt arki rullaamaan?

amante, mäkin yritän nauttia näistä kivuista, kun en tiedä saanko koskaan puhuttua miestä ympäri, että jos vielä kolmas lapsi... :p Mulla on jotain tuollasta (liitos)kipuilua aika paljon :confused: Jos on pitkään pystyssä tai kävelee pitkiä matkoja, äityy tosi pahaksi.

Nöhvi1, kiva kun kerroit kuulumisista :) Ja kyllä se hysteria siitä varmasti laantuu, kun kerta jo noin pitkällä ja löytyi sykkeet ja kaikki :heart: Ja kyllä noi raskausoireet kuulostaa siltä, että kaikki menee niin kuin pitääkin!

Paukille tervetuloa tänne :heart:

taiska87, oli kivaa myös lukea sun kuulumisia :wave:

ON: Itekin oon ollut aika laiska kirjoittelija viime aikoina, niin kuin amante tuskastelikin, on ollut aika hiljaista. Jotenkin viikot vaan vyöryy. Ihan kohta ON kevät!! :O Meidän esikoinen 15kk on alkanut puhua kovasti sanoja ja ollaan hänen kanssa yritetty täällä uudella paikkakunnalla luoda verkostoa ja lenkittää koiraa jälleen, kun siltä alkaa olla murrosikä ohi. Aamupäivät ja iltapäivät menee sitten ihan hujauksessa. Illalla teen sitten kotihommia, kun mies on pojan kanssa ja kun poika menee nukkumaan, neulon loppuillan ennen kuin menen itse nukkumaan. Sitten on taas viikonloppu. Ja taas. Ja taas :D Hui, päätä huimaa!! :D

Mulla oli sokerikoe viime viikolla ja arvot oli kunnossa (5.0, 7.9, 6.3). Tällä viikolla sitten lääkärineuvola ja täällä kun ultrataan aina lääkärin ollessa paikalla, niin pääsen kurkkimaan masuun :heart: Mun tosi vahva poikaolo on muuttunut vähän tyttöoloksi, saa nähä miten tässä nyt sitten käy :D Viikon päästä mun pitäs lähteä katsomaan ystävän 3 viikkoista vauvaa, saa nähä mikä vauvakuume ja synnytyksen odotus ja pesänrakennus sen jälkeen iskee :D

Jakselemisia kaikille!

Salliina ja sissi rv 27+6 (olisko??)
 
  • Tykkää
Reactions: Pauki
Mäkin täällä pienessä alkushokissa huhuilen! Esikoinen 7kk ja rapiat :) positiivisen testin tein sunnuntaina ja nyt viikkoja laskujen mukaan 6+4..
Haluttiin saada lapsukaiset pienellä ikäerolla ja sitä saa mitä tilaa ;)
Epätodellinen olo kun esikoisessa yritystä riitti, tämä toinen ei ollut niin työläs kaveri!
Neuvolaa informoin sitten ensi kuun alussa kun menen likkaa sinne näyttämään..
Naureskelin justiin että kerkeän mennä töihin kesä-heinäkuuksi, siitä kesälomalle ja siitä taas äippälomalle.. En ole tietoa nyt kertonut vielä läheisille kun niin alkutekijöissään on! Hei, pää pahvia jälleen: eka ultra, oliko se rv 9-12??
 
Pauki ja Taizu89 Onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan!

Salliinalle onnittelut hyvin menneestä sokerirasituskokeesta!

Amante Minä aloin just tuossa 30. viikon tienoilla laittelemaan kamoja valmiiks. Sitä kun ei ikinä tiiä kuinka raihnasta loppuraskaus on niin parempi kun laittaa ainakin tärkeimmät valmiiks hyvissä ajoin.

(.) Minulla alkas olla kaikki valmiina, vielä vuodevaatteita ompelen kunhan saan kankaat netistä. Sairaalakassikin pakattu. Vauva on vielä tosi ylhäällä, peppu ihan kylkiluissa kiinni. Voihan se olla et laskeutuu vasta synnytyksessä niin ku esikoinen. Olo on muuten ollu tosi hyvä ja energinen, kivuttomia harkkasupistuksia tulee pitkin päivää mut ei muuta.

Hyviä vointeja kaikille mammoille!

Särö 36+4
 
Tervetuloa uudet; Pauki ja Taizu89!

Omppuf: Mites sinulla arki pienten kanssa sujuu? Milloin pääsit pois sairaalasta? Olimme nimittäin yhtäaikaa ilmeisesti täällä OYS:ssa, jos siis täällä synnytit...??

Me ollaan vielä täällä sairaalassa, siis minä punkkaan potilaskodissa ja vauva lastenosastolla edelleen... Kaikki vauvalla vallan mainiosti, mitään hoitoja ei tarvitse, ainoastaan syömisen harjoittelun takia siis täällä edelleen... Poika syö hyvin rintaa, mutta kerrallaan liian pieniä määriä... lääkäri määrännyt 50ml n. 3-4h välein että saadaan pojalle painoa. Kotona sitten tietenkään ei enää tartte kytätä miten syö, vaan lapsentahtisesti jatketaan sitten kun vauva saanut vaan ensin hiukan painoa ja voimia. :) Loput mitä ei vielä jaksa itse imeä laitetaan nenjämahaletkun kautta että paino oikeasti nousee. Tänään saavutettiin syntymäpaino, JEE! Pullosta syönti on ollut nihkeämpää... silloin kun en ole paikalla hoitajat tietty joutuvat pullolla antamaan lypsämääni maitoa... Lääkäri tänään jo sanoi ettei kauhean pitkään kotiutumiseen mene, ensi viikolla? jos sama suuntaus jatkuu ja poika jaksaa syödä enemmän suun kautta. Olenkin ihan loppu kohta täällä olmiseen ku kotiin on niin ikävä esikoista. V.lopuksi menenkin 2 yöksi jo kotiin ja sitten sunnuntaina takaisin tänne, toivottavasti sitten pääsen jo seuraavaksi vauva mukanani kotiin. Tuntuu tosi pahalle jättää vauva tänne mutta pakko esikoistakin ja itseään sen verran ajatella ettei vallan pää sekoa ikävästä. : / Hyvin täällä hoitajat hoitaa vauvaa sen mitä pois olen mutta pelkään että vauva unohtaa tuon tähän asti hyvin onnistuneen rinnan syönnin kun hoitajat pullolla joutuvat sitten joka ruualla antamaan... :( Toivotaan ettei...

Sellaista meille tänne! Kotiutumista odotellessa... :)

Nopponen + poika 12vrk
 
Huhuuuu??!! :wave: :whistle:

Missäs kaikki luuraa??

Täällä ollaan ylitetty jo 30 viikon rajapyykki, JESS! :D aika hurjaa oikeestaan. Mihin tää aika on taas mennyt? Välillä tuntuu niiiiin pitkältä odotukselta ja välillä viikot vaan hurahtaa ohi.

Kaverini turvotus on löytänyt tänne tiensä, ihan kamalaa! Käynnistystä lupailtiin/uhkailtiin jo tuonne rv38, joten ei tässä enää kauheen pitkä aika ole.

Välillä tulee outoja fiiliksiä esikoisen ja kakkosen "tilanteesta". Esim. voinko rakastaa kakkosta yhtä paljon kun ensimmäistä. Tai mitä jos rakastankin enemmän? Pystynkö olemaan tasapuolinen, vaikka vauva vie omalla tavallaan alussa niin paljon aikaa (imetykset ym pakolliset hoitokuviot, etenkin jos olen yksin molempien kanssa kotona). Esikoinen suhtautuu nyt jo kauheen negatiivisesti vauvaan, vaikka yritän puhua asiasta positiivisesti ja esittää asiaa niin, että hänellä on tärkeä rooli isompana jne. Toisaalta ei kai auta muu kuin mennä päivä ja hetki kerrallaan, ja yrittää antaa aikaa esikoiselle mahdollisimman paljon ja "tehdä hänestä tärkeä". Mitä hän onkin. :heart:

Tulevasta synnytyksestä ristiriitaisia fiiliksiä, toisaalta ei malta odottaa, että pääsis tekemään asiat tällä kertaa paremmin, ja toisaalta pelottaa se kipu, jonka on jo hienosti unohtanut.

Kaikki hommat vielä tekemättä; vaatteet, pinnasänky, nimi, kummit jne. Pitöis varmaa tehdä jo jotain, koska ä-lomakin jää lyhyeksi, jos käynnistys on jo niin aikasin... Toisaalta oon niin taikauskonen, että vielä on ehkä liian aikasta alkaa höösäämään... :confused:

joo, pikkuhiljaa eteenpäin... 30+3 :heart:
 
Mustakin on tavallaan omituista, että kohta meillä on toinen ihminen, jota rakastaa yhtä paljon kuin tuota meillä majailevaa pientä täystuhoa ;) Meillä esikoinen(viikon kuluttua 1v7kk) ei vauvasta ymmärrä vielä mitään. Selvästi kuitenkin vaistoaa, että jotain on tekeillä. Tässä hiljan mies piti pojan kättä vatsallani ja vauva potkaisi oikein kunnolla. Poika meni todella hämilleen ja oli oikeastaan järkyttynyt. No, ei kai se ihme ole, kun ei normaalisti toisten mahasta mikään potki ;)

Meilläkin on oikeastaan kaikki valmistautuminen tekemättä. Tuplarattaat on hankittu ja onhan meillä kaikki esikoiselta tallessa. Ehkä tässä pikkuhiljaa pitäisi pestä vaatteita ym.

Oma olo on ihan ok. Kivuttomia, mutta jo napakampia supistuksia tulee päivittäin useampia. Yöt ovat aika tuskaisia, kun ei löydy hyvää asentoa ja vetää suonta ja närästää ja lonkkia särkee. No, kestäähän sen, kun tietää lopputuloksen :)

Neuvolassa kävin tänään ja siellä kaikki ok. Seuraavaksi maaliskuun alussa synnytystapa-arvioon kätilöopistolle!

Hjannah&Palmis rv 33+2:heart:
 
hitto! kirjotin pitkät pätkät kaikkea ja sitten tämä p**** menee ja jumittaa!

Kertokaahan kaikki uudet kuulumiset niin ultrista kun fiiliksistäkin. Nopposen kuulumisia kotoa kaipaisin! Miten meni sairaalassa? Synnytyksessä yms? Joko ootte alottanu d-vitamiinit? Ootteko päässyt ulkoilemaan tai kauppaan?
Nöhvi: huojentavaa kuulla, että siellä on mennyt kaikki hyvin. Mulle sanottiin että neuvolassa ei yleensä kuulu äänet ennen 14+ viikkoa :eek: :D En siis ihmettele ettette saanu kuulumaan..
Mitenkäs meidän loppupään odottajat? Joko on alkanu odottelu tympimään??
amante: Minä olisin sinuna kaivellut jo vauvan tavarat esille ja hipelöiny niitä moneen otteeseen ;D malttamatonko olen? Joten ihmeessä pienet ja sievät esille ja ihastelemaan.
Salliina: Onnea sokerikokeen läpäisystä! :flower:
Paukille ja Taizulle onnittelut plussista ja leppoisaa raskausaikaa! <3
Hjannah: Tsemppiä kipujen kanssa! Muistissa on täälläkin nuo kaikki kolotukset ja ei ne ainakaan loppua kohden helpottunut :(

Kuulumisia: Päästiin sairaalasta kun vauvat oli 6 päivää. Poika oli/on kellakka ja joutui olemaan sairaalassa valohoidossa 24h. Onneksi arvot ovat pysyneet sen jälkeen alle hoitorajan ja nyt hän on jo ihan virkeä ja kova syömään. En imetä vaan pumppaan omaa maitoa ja syötän vauvoja pulloista. Ollaan yritetty suoraan tissistäkin, mutta jaksavat aina muutaman minuutin imeä.. nukahtavat tai rupeavat huutamaan. Sitten pitäisi puolen tunnin päästä alottaa alusta. Pullosta uppoaa 90-100ml/ kerta/nuppi, pysyvät syötön jälkeen n.3tuntia tyytyväisinä kunnes nälkä palaa. Olen pysynyt tällä taktiikalla järjissäni, vaikka esikoisella on tosi vahva uhma päällä :D. Tänään tulee neuvolan täti toiselle kotikäynnille ja ajattelin piristää itseäni käymällä kaupungissa vaate ostoksilla <3. Ihaniahan nuo on, vaikka välillä usko omaan osaamiseen on koetuksella. Joka tuutista tuntuu tulevan imetys/hoito-ohjeita ja heristäviä sormia milloin mihinkin asiaan.

Ristiäisiä järkkäillään ja nimet on päätetty. Paperit on täyttämättä (laiskottaa). Päivät täyttää vauvojen nuuskuttelu ja Inkan kanssa leikkiminen. Niin nimiksi tulee Tommi Olavi ja Mimosa Irene. Tässä heistä vielä kuva..



Omppu ja nälkäiset kaksi 3 viikkoa ja päivä
 
Omppuf: Ihania pienoikaisia sinulla! :heart: Älkäkä ota paineita muiden ohjeista. Teet varmasti parhaasi omaan jaksamiseesi nähden vauvojen hoidossa! Kuulostaa uuvuttuvalle pumpata maitoa jatkuvasti, hatun nosto siitä! Itse pumppasin 2vk ja lopetin heti kun sain tuon oman "pumppuni" mukaan sairaalasta! ;) Hän onneksi syö rintaa hyvin, täysimetyksellä mennään! +150g kolmessa päivässä tullut pojalle painoa kotona, eli tissimaito riittää vallan mainiosti! :) Minulle OYS:n lastenosaston henkilökunta kokoajan muistutteli et täysinmetys ei ole äitiyden mitta, sitä sinullekin haluan muistuttaa... Kaksosten hoito on tooodella raskasta + uhmaikäinen päälle, ja jos vauvat eivät rinnasta suostu syömään (kuten minun esikoiseni kohdalla koko 4kk imetys oli yhtä taistelua!) ni todella hienosti jaksat kun olet alkanut puppaamaan vauvoille maitoasi, itse olisin todennäköisesti jo nanni-hyllyllä kaupassa... :D Sektio meni ok, 3 ekaa päivää oli kamalat mut pian aloin toipua sitten... Sairaalassa oli tosi ärsyttävää istua lähes 2vk lastenosastolla... tietty ihana oli omaa vauvaa hoitaa mut niin pitkästyttävää. Tuntu et henkiset voimat ois loppunu ihan kohta jos ei kotiin ois päästy ku raskaus aikakin oli niin kamala ku koko ajan pelkäsin... Mut nyt ihanaa olla kotona ja kaikki mallillaan. Meillä on devisoltipat aloitettu jo sairaalassa ja niitä sit jatkanut kotona. Rautalisä alkaa kans 4vk iässä, kun keskosestaq kyse. Masuvaivoja ei ainakaan vielä. Ulkoilemaan saa alkaa vasta kun 2500g täyttyy, ja kauppoihin ei kans heti saa mennä pöpöjä hakemaan... Vieraitakin ollaan jouduttu vähän toppuuttamaan kyläilemisestä kun keskoset nyt tautisena aikana niin helposti saa tartunnan... Siispä suku ja ystävät eivät ole nähneet tulokasta vielä. ;)

Minun kuulumisia näin yleisesti viel...
Kotiin päästiin kun poika 2vk 3pv. Terhakka tapaus jo, paino eilen 2260g. Hienosti kasvanut. Täysimetyksellä siis mennään ja syömisvälit 2-3h... Helpon oloinen tapaus, ainakin vielä! ;) Nyt vähän alkanut vaatia enemmän syliä, herää usein kun laittaa sänkyyn nukkuvana. Mut heti on tyytyväinen kun syliin pääsee takaisin. Poika jaksaa olla jo hereilläkin välillä vaikka niin pieni vielä (rv 37+6 ois oikeesti vasta tänään...)
Ite oon parantunu tosi hyvin sektiosta, ei tahdo nostelurajoitusta muistaa aina kun olo tuntuu niin hyvälle... :ashamed: Omat housut ei viel kyl jalkaan mee ku haavan/arven kohta viel arka ja alamaha turpea... mut ei tässä viel oo saanu reenatakaan... :)
Ristiäispäivän varasin eilen... nyt vaan suunnitellaan viel nimeä... pari vaihtoehtoa ois... ;)

Hyvin siis arki täällä rullaa, pientä väsymystä vaan katkonaisista öistä toki...

Kaikille mahailijoille tsempit! Onko muuten tälle ketjulle synnyttäneiden puolella jatkoa, vai kirjoitteleeko kaikki vaan omissa kuukausiketjuissaan???

Nopponen + poika 3vk!
 
Täällä ollaan vielä yhdessä koossa eikä minkäänlaisia tuntemuksia oo vielä et synnytys ois lähellä. Kivuttomia supistuksia tulee päivittäin muttei muuta. Neuvolassa kävin eilen ja sf-mitta oli sama kuin viimeks eli vauva tainnut vähän laskeutua. Mutta uskon että la:aan asti mennään eikä se sinällään haittaa, niin vaivaton on tää raskaus ollut. Ja mahaa tulee varmasti ikävä kun tämä on tod. näk. meidän viimeinen vauva. Kaikki valmistelut ois tehty, ompelin ihan hupsuna kaikkee vauvalle vuodevaatteista lähtien, nyt aion ottaa loppuajan ihan rauhallisesti kun ei tuo maha tykkää oikein minkäänlaisesta touhuamisesta kun heti supistaa.

Omppuf Ihania pienokaisia! :heart: Ja voi argh! Eikö ne neuvot/ohjeet/käskyt lopu vielä toisellakaan kerralla!? Minä olin esikoisen aikaan todella ahdistunut kun joka toisella oli sanottavaa siitä miten minun pitää vauvaani hoitaa, tuli semmonen olo ettei minulla ollut asiaan mitään sanottavaa :headwall:

Nopponen Hienosti on poika kasvanut pelkällä tissimaidolla! Ja hyvä että olet jo sektiosta toipunut noin hyvin.

Särö 38+0 POKS!
 
Heipsis :wave: Pitääpä välillä taas ilmoittaa itsestään.... Elikkäs raskaana ollaan edelleen :) Keskiviikkona oli np-ultra, missä kaikki hyvin. Papu vastasi viikkoja 11+3 (menkoista laskettuna oli 11+1) ja nt oli 0,7! Eilen tuli vielä tulokset seulonnasta ja kaikki ok. Oli kyllä maailman ihaninta nähdä papu siellä polskimassa, sehän oli jo pikkuihminen. Hurjaa miten paljon oli muuttunut sitten ar-ultran (mikä oli 7+0).

Pauki: tervetuloa ja onnea kovasti :) Miten voit?

Taiska: kiitos :) Ja aika hurjaa että sinun tytteli on "jo" 2kk :O

amante: hui siellä paukkuu jo 30 rikki :D Huisaa! Tuntuu että fb on vienyt aika paljon palstailijoita, onhan tuo ehkä vähän helpompi käyttää. Toisaalta täällä tulee kerrottua juttuja eri tavalla, siellä ne on semmoisia nopeita kommentteja siellä täällä. Niin ja ehkä mä tiistain (tulis 12+0 täyteen) jälkeen voin edes vähän vähentää tätä hermoilua, ehkä ;)

Salliina: sinäkin noin pitkällä :) Jännä miten "tutut" alkaa olla jo melkein vauvat sylissä täällä. Ei tuolla yrittäjissäkään enää kovin montaa tuttua ole...

Taizu: onnea :) np-ultra on muistaakseni välillä 10+0 - 13+6, ar ultraan voi mennä omakustanteisesti jo aiemmin :)

Nopponen: Onnea kotiinpääsystä ja kiva että toipuminen on alkanut hyvin :)

Hjannah: kiva kuulla että siellä kaikki hyvin :)

Omppuf: joo, vaikka neuvolatäti kuinka varoitteli että ei luultavasti kuulu äänet niin silti sitä panikoi :D Voih, miten ihania vauvoja :heart: Ja ihanat nimet :) Onnea vielä hurjasti!

Särö taitaa olla seuraava synnyttäjä :) Tsemmpiä matkaan!

Mun kaverilla on tänään rv39+0 ja toinen kaveri sai viikko sitten pienen tytön :heart: Nyt on taitaa olla melkoinen vauvavuosi :D
 
  • Tykkää
Reactions: Crassula
Nöhvi Niinpä taidan olla seuraavana vuorossa :) Kiitos tsempeistä! Ja mukava kuulla että siellä kaikki hyvin ultrassa ja hermojaraastava ensimmäinen kolmannes alkaa olla takana. Hyvää loppuodotusta!

Särö 38+1
 
Nöhvi Mukava kuulla että siellä on kaikki hyvin. :) Täällä on vaihtelevasti pahaa oloa silloin tällöin, oksentaa ei vielä oo tarvinnu. Paha olo saattaa siis tulla milloin vaan, monesti syömisen jälkeen. Ultrassa ei oo vielä käyty, ekaan neuvolaan on n. viikko vielä. Jotkut hajut ällöttää. Túntuu olevan ihan erilainen raskaus kuin eka oli.

Särö78 Tsemppiä tulevaan koitokseen!! :)

Omppuf Söpöt kaksoset siellä! :heart:



Pauki 8+4
 
nopponen kiva että on mukavasti lähtenyt käyntiin teidän vauva- arki. meillä painoi kotiutuessaan 2200g, ja pullosta on syönyt kokoajan kun ei jaksanut syödä itse ja sitten ei oikein tissille edes oppinut :)

omppuf ihanat teidän pienet, tui tui.. ja kivat nimet olette valinneet - ei sellaiset tarkalleen mätsäävät niinkun kaksosilla monesti :)

amante miksi sulla käynnistellään jo rv 38? mä meen muutaman viikon päästä äitipolille noiden sokereiden takia vähän tarkastuttaa vauvan kokoa ja jos näyttää että tulis isohko sokeri vauva niin taidan itekin kyllä pyytää/ mankua käynnistystä sinne rv 38 kieppeille.. mikäli en siis sitä sektiota saa.. ja vähän siltähän se näyttää että melko nihkeitä ovat sen suhteen kun ei mulle ole mitään faktaa paperilla että fyysisesti en voisi synnyttää :/
mulla myös vähän mietityttää se että osaanko olla riittävästi saatavilla myös esikoiselle (kohta 4v.) vauvan synnyttyä.. kun se on niin tottunut siihen että on ainoa.. joskus kyselee että millon se vauva tulee muttei varsinaisesti halua siitä puhua.. täytyy yrittää kehitellä jotain extra aikaa esikoisen kanssa, ja myös ajattelin että ostetaan sille sitten sellanen "ihan oikea" vauva nukke että hänellä on sit kans joku mitä oikeesti syöttää yms. pahinta mustasukkaisuutta lievittämään :) ja onneksi miehellä on kesäloma ja isyysloma heti siihen alkuun että en jää heti lasten kanssa itsekseni kotiin..

omaan napaan nyt ei ihmeempiä kuulu, 30 poksu sunnuntaina ja nyt jo hieman uskaltaa huokaista, esikoinen syntyi rv 33 ongelmaisen raskauden takia, nyt on kaikki mennyt paljon paremmin niin uskon ettei tässä nyt vielä olla synnyttämään lähdössä vähään aikaan :) pikku vaatteet on pesty ja silitetty hoitopöydän laatikkon ja lasten huonetta laiteltu kuntoon, vielä pientä pintaremonttia niin avot. pinnasänky oottaa atuotallissa kasaamista ja vaunujen rungon ajattelin pesasta joku päivä ja vaihtaa ratasosan tilalle jo vaunukopan ja sitten ota ne tänne sisälle oottamaan kun en halua autotallin hajuisiin vaunuihin laittaa vauvaa :)
sairaslomalla oon nyt ollut viikon, selkä vaivaa taas ja nyt sitten myös on alkanut supistella jonkun verran, ei mitään kipeitä mutta sen verran että joutuu pysähtymään supparin ajaksi...

juuh, tulipahan taas romaani :)

m-m & hippu 30+2
 
voisko muuten ajatella,että laittais pinon tuonne synnyttäneidenkin puolelle? Vaiko tahtoisko joku fb-ryhmän pikkakakkosen äideille? (tai voisin liittyä sinne odottavienkin fb-ryhmään,mutta en tiijä otatteko te ;D)

Voisin tahtoa ite nimittäin vertaistukea ja apuja välillä,kun ei aina tiedä mitä tehdä ja on välillä ihan hukassa.. Onneks pääasiassa menee hyvin,mutta olis ihana välillä purkaa samassa tilanteessa olevien ihmisten kanssa asioita :)

Taiska ja muru kohta 3kk :D
 
Hei kaikille!
En ole tänne piiiitkäään aikaan kirjoittanut mutta tulin ilmoittamaan "vanhoille tutuille " minäkin että meille syntyi poika 13.2. 3510 g ja 50 cm =). Täällä sitä ollaan aloiteltu vauva-arkea ja nuuskuteltu pientä aarretta :heart: Vaikuttaa ainakin vielä tyytyväiseltä tapaukselta, syö, nukkuu ja päästelee isoja pieruja :LOL:

Onnea kaikille vauvan saaneille ja muille jaksuja odotukseen. :wave:
 
Hellou! Saako liittyä seuraan? Eilen tein positiivisen testin ja viivahan siihen pärähti. Tänään piti kyllä aamulla vielä varmistaa asia. :D Oksensinpa sitten jo ensimmäisen kerran, viimeksi oksentelin 20+ asti, jospa nyt pääsisin helpommalla. Jännitää yhtä paljon kuin ensimmäisen kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:
Nopsaan piti tull tänne onnittelemaan :)

MeaMinnis: Voi ihanaa, onnea onnea onnea :heart: Kiva kun tulit kertomaan. Hurjaa miten monella kuumeilukamulla on jo vauva sylissä :)

Niiskunenä: onnea ja tervetuloa :) Kiva että tulee uusiakin, kun täällä moni on jo niin pitkällä että koko ketju kuihtuu.

Pauki: huhuuu? Mikä vointi?

taiska: mä olen valmis kaikenmaailman fb-ryhmiin yms :D Olisi kiva kyllä sitten joskus päästä jo synnyttäneidenkin pikkukakkospinoon!

Mansikka-Maija: toivotaan että menee hyvin loppuun asti :)

Särö: vielä olet yhtenä kappaleena?

Täällä edelleen kasvatellaan mahaa. Itseasiassa se maha on pomsahtanut nyt esiin, kuulin töissä kommenttia että eihän tuota voi enää peittää :D Jei! Muuten edelleen on jonkin verran pahoinvointia ja väsyttää, mutta eipä siinä mitään - kuuluu pakettiin :)

Nöhvi + papu 13+3
 
Nöhvi Täällä sitä porskutetaan. Ekassa neuvolassa käyty viime viikolla. Ultrassa näytti viikon pienemmältä mitä laskujen mukaan. La saattaa siis siirtyä lokakuun puolelle. Np-ultrassa se selviää varmaankin tarkemmin.

Pahaa oloa on nyt parina päivänä ollut vaan illalla ja väsymystä riittää. Muuten kaikki ihan mallikkaasti.

Täällä odotetaan myös milloin maha oikeen kunnolla tulee esiin, nyt vaan turvotusta.


niiskunenä Onnittelut plussasta!

MeaMinnis Onnea pikku kääröstä!
 

Yhteistyössä