~ Pikkukakkoset 2011 ~

Tosiaan kuka alkas päivittämään pinoa?
Ite voisin muuten mut tän ällötyksen kanssa en taija hommaan uskaltaa...Ainakaan vielä...

SuzZ
Kiva et supistelut on vähentyny... :) Mä jäin esikoisesta sairaslomalle rv.30 kun en pystyny supistuksien takia enää töitä tekemään... :|


Ällötys senku jatkuu... Nälkä on mut ei ruoka maistu ku ällöttää, ja jos ei syö niin olo vain pahenee... Ärsyttävää :D
Esikoinen heräs tuossa kaheksan maissa mut sammahti sohvalle uudestaan... Aika sikeeuninen lapsi... :whistle: Nätisti "tipahti" sohvalta säkkituoliin, joka on tuossa ihan vieressä eikä edes heränny... :O :D

Salainen toive ja Torsti rv.6+6 (5+6) :heart:
 
Itse olen ollut sairaslomalla 27.10. lähtien. Mulla noi liitoskivut on niin ankaria ja seisomatyötä, niin en pystynyt enää olee töissä. Äipploma alkaa virallisesti huomenna. Tätä ennen oon saanu sairaslomapalkkaa.. Huomenna tosiaan tulee 35 viikkoa <3
JEeee :)
 
Tintsu-86 Mistä teillä turvotusta löyty ja kuinka paljon?
Meillä np-ultrassa niskapoimu tulokset normaalit. Mutta vartalon ympärillä oli, alkaen kaulalta loppuen niskaan, eli muuten kauttaaltaan paitsi pään ympärillä ei ollut, 0,15mm turvotus. Lääkäri ei tienny mistä vois johtua ja sanoi, että voi olla joku sydän vika. Multa otettiin virusvastaavuudet ja kahden viikon päästä kontrolliin. No virusvastaavuudet oli ok ja turvotus oli hävinnyt, mutta lääkäri halus silti ottaa lapsivesinäytteen. Siitä tulos terve poika! =) Eilen käytiin rakenneultrassa ja hirveen tarkasti kätilö sydämen katsoi, rupes jo itteäkin pelottamaan, että nytkö jotaki löyty ku se niin kauan sitä katsoi. Täysin normaalilta kuitenkin näytti. Mulla on vielä kuukauden päästä sydänultra, jonka tekee lääkäri. Mutta kuulemma aika vähän pystytään ultran perusteella löytämään noita sydänvikoja.
Toivottavasti teillä kaikki kunnossa! =)

Synnytyksestä vielä, eli esikoinen leikattiin mun raskausmyrkytyksen vuoksi rv 36+2. Tämän synnytys olis mukava hoitaa ihan normitavalla, mutta aika näyttää...

Päivi ja Pikkupoju 21+4
 
Hei, täällä uusi ketjulainen ilmoittautuu! :wave:

Esikoinen syntyi 11/09 ja pikkukakkosta odotellaan nyt rv5+5, laskettu aika siis syyskuun lopulla. Hiukan pelottaa iloita asiasta, kun on vasta niin alussa. Mitään kummempia oireitakaan ei vielä ole, mitä nyt hajuaisti on herkässä ja rinnoissa hieman pingottaa. Esikoista odottaessa oksentelin täyttä vauhtia rv6:sta eteenpäin, että ehkä se ensi viikolla alkaa... :O

Hyviä vointeja kaikille!
 
Moikka vain :) Ja SuzZ ompa kiva kun on muitakin Kajaanilaisia tällä palstalla niin voi vertailla kokemuksia neuvoloista ja synnäreistä sun muista.. Toki me mennään vähän eri viikoilla mut kuitenkin :D

Synnytystavasta: Esikoinen tuli suunnitellulla sectiolla. Hän oli perätilassa ja ensin oli tarkoitus synnyttää alateitse mutta sitten huomasivat että napanuora oli kaulan ympärillä niin päättivät nipsnaps leikata maailmaan. Toivoisin että tämä syntyisi ihan "oikeaa reittiä".

Olen ollut tosi väsynyt viime aikoina joten kopsaan omanapa osuuden törkeesti tuolta toisesta ketjusta. Minuun voi virkistymistäni odotellessa tutustua blogissani (jota voisin kyllä päivittää hieman useamminkin) ja tietty olisi kiva jos sinne jonkun kommentinkin nakkaisitte :whistle: Odotetaan odotetaan... mitä milloinkin


Omaa (.) Ihan yksisoluinen olo.. Heräsin tänä aamuna laittamaan tytön kouluun ja heti puoli kahdeksalta menin takaisin peiton alle. Heräsin yhdeltä (!) ja mentiin isännän kanssa kiinalaiseen syömään. Nyt olen taas ihan loppu :( No tätähän tämä on. Mulla on huomenna toka neuvola =) Mitenköhän sitä muistaa kysellä kaikki jutut mitä on mielen päällä pyörinyt. Teen tähän pienen listan ajankohtaisista aiheistani: Iskias, väsymys, rinnoissa pahkuroita, alavatsa ja -selkäkivut (jatkuvat), huimauskohtaukset, ummetus, turvotus, mitähän vielä... noh jos näistä nyt edes osan muistaisi mainita niin hyvää on. Kysyn sit neuvolantädiltä et voinko käydä sen koneella äkkiä kaksplussan palstalla tarkistamassa et mitä mun piti kysyä :D Tänään poksui viikot ja huomenna siis 9+1. Ei varmaan mitään hyötyä edes kokeilla dopplerilla vielä. Eikä niillä mitään ultraakaan siellä ole, joten Morrista ei saa mitään varmuutta tuolla kerralla. NT ultrassa (23.2) sitten :)

Ai joo, mulla on oireeton hiivatulehdus meneillään.. oli jo silloin varhaisultrassa kun lääkäri siitä sanoi. Sanoi että voin apteekista käydä hakemassa ne tavalliset lääkkeet (mitä canesteneita ja sellaisia ne nyt onkaan) jos itteeni vaivaa. No mua ei oo kutittanut tai mitään niin en ole sitten hakenut. Olisikohan kuitenkin pitänyt hakee ne? Voiko se tulehdus jotenki mennä kohtuun? Ei ole kyllä mitään veristä vuotoa ollut ollenkaan koko raskauden aikana ja tuo valkovuotokin on vaan vähän kokkareista mutta ei sitäkään paljoa tule. Hmmm..

Ruutinen ja Morri 9+0 Poksista
 
Miragelle osanotot :flower: :( Tulehan pian takaisin!

Tervetuloa Vilhelmiina :wave:

Minulla ei mitään kivaa kerrottavaa. Olo on aika karmea, etoo ja väsyttää. Samanlainen olo kuin Salaisella toiveella, ruoka ei maistu ja olo vain pahenee syömättömyydestä. Housut tuntuvat vyötäröltä löysiltä jo nyt, vaikka illalla kyllä vatsaa vähän turvottaa. En ole vaa'alla käynyt vähään aikaan. Esikoista odottaessa paino putosi 12:n ensimmäisen viikon aikana n.4kg. Kai se on edessä nytkin.
Välillä käy mielessä onko tässä mitään järkeä, teinkö virheen toivoessani toista lasta. Löytäisinpä jostain taas sen odottamisen ilon!

Olettekos muut katselleet ensimmäisen raskauden neuvolakorttia?
 
Viimeksi muokattu:
Heips!
En enää muista kuka sitä ponnistusvaiheesta kysy, mutta sitä mäkin ihmettelin. Vauva ei kuitenkaan joutunut ahdinkoon ja synnytys vaan "jumahti" lääkärin mukaan. :eek: Se oli oikeesti kuin jostain hidastetusta elokuvasta (kipujen kanssa valitettavasti) Imukuppia ei kokeiltu ollenkaan :eek:
Mut tosiaan eipä tarvi enää sitä funtsia. Onneksi.

Niskaturvotusta kyseli joku, sitä oli 3,4mm. Sanoivat että voi johtua myös jostain virtauksista? Sydänvikaa ei tosiaan aina voi havaita ultralla sikiöltä, meidänkin poika jäi "kiinni" vasta kotiinlähtötarkastuksessa 3vrk ikäsenä. Mut vissiin kuitenkin ne isoimmat viat siellä näkyis, eli kammio- ja läppäviat. Jännittää, mutta sitpähän selviää (osa ainakin) :)
 
Vilhemiina
Tervetuloa mukaan :) Toivottavasti nyt pääsisit pahoinvoinnin kanssa helpommalla...

KUKA ALKAS PÄIVITTÄMÄÄN JOTTA SAATAS UUDETKI MUKAAN LISTAAN??? :wave:

Dalila
Mä en kyllä laihtunu ole, sen verran pakko ollu jotain vääntää mikä on menny alas... Näin illalla olo yleensä helpottaa onneks...

Ei ole vielä tullu esikoisen korttia kaivettua esille ku ei ole sitä tästä raskaudesta vielä saanukkaan edes...

Ruutinen
Sulla on jo toka neuvola. Teillä onki tiuhaan nuo neuvolat. Mulla esikoisesta toka oli muistaakseni joskus rv.14 tai jotain...
Tuosta dopplerista... Hyvä ku muistutit. Pitääpä ystävältä käyä se hakemassa ku on ollu lainassa.
Esikoisesta päästiin kuulemaan ekaa kertaa sydänäänet dopplerilla rv.10+4 :)


Salainen toive ja Torsti rv.6+6 (5+6) :heart:
 
Tintsu-86 Tarkoittikohan ne napanuoravirtauksia? En oo kyllä muista virtauksista kuullutkaan. Täytyy muistaa kysyä neuvolassa onko mun kohdalla aihetta huolestua.

Mä kaivoin esikoisen neuvolakortin esiin kun olin saanut uuden, kiva vertailla ainakin masun kasvua =)

Päivi ja Pikkupoju 21+5
 
Heipsan taas tänne. En siis tammikuun puolella synnyttänyt, vasta 3.2 klo:10.53 syntyi poika mitoilla 53cm ja 3770g :) en vain muistanut tulla tänne päivittämään kun loppupäivät menivät levossa. Mutta nyt nyytin kanssa kotona onnellisesti.
 

Yhteistyössä